Παρασκευή, 22 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Αλέξης Τσίπρας: Ο φίλος των εφοπλιστών», σύμφωνα με γερμανική εφημερίδα

vvegiazi by vvegiazi
9 Σεπτεμβρίου, 2016
στο ΝΑΥΤΙΛΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Όταν ανέλαβε την εξουσία ο ΣΥΡΙΖΑ, οι Ελληνες πλοιοκτήτες έτρεμαν ακόμη την κυβέρνηση του αριστερού Αλέξη Τσίπρα. Οι εποχές αυτές όμως έχουν παρέλθει, σχολιάζει σήμερα η Süddeutsche Zeitung του Μονάχου, όπως αναδημοσίευσε η DW.  

Με αφορμή την κατάργηση των φοροαπαλλαγών που ζητά η Κομισιόν για τους Eλληνες πλοιοκτήτες, η Süddeutsche Zeitung φιλοξενεί σήμερα εκτενές άρθρο για το ευνοϊκό καθεστώς φορολόγησης των Eλλήνων εφοπλιστών, υπό τον τίτλο «Ο φίλος των εφοπλιστών».

Σχολιάζοντας την παρουσία του Ελληνα πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στην πρόσφατη ναυτιλιακή έκθεση «Ποσειδώνια», η SZ παρατηρεί: «Μέχρι πρότινος το αριστερό κόμμα ΣΥΡΙΖΑ του Τσίπρα ήταν τόσο αγαπητό στους κύκλους των Ελλήνων εφοπλιστών, όσο και μια αβαρία σε παγωμένα νερά. Πλέον όμως πνέει ένας διαφορετικός άνεμος. Στην έκθεση Ποσειδώνια, στις αρχές Ιουνίου, ο Τσίπρας επαίνεσε τους εφοπλιστές για τα ‘οράματα’ και τα ‘σχέδιά’ τους.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιαμής τον ευχαρίστησε (…) λέγοντας ότι τα λόγια του πρωθυπουργού ήταν ‘ό,τι καλύτερο’. Ένας άλλος πλοιοκτήτης μάλιστα χαρακτήρισε τη συγκυβέρνηση του αριστερού κόμματος και των δεξιών λαϊκιστών τη ‘φιλικότερη προς τους εφοπλιστές ‘ από την απαρχή της ευρωδιάσωσης πριν από έξι χρόνια».  

Η παρέμβαση της Βεστάγκερ

Τι συνέβη, διερωτώνται οι αρθρογράφοι, προσπαθώντας να αναλύσουν και να εξηγήσουν τους λόγους αυτής της μεταστροφής. Στις αρχές του χρόνου, όπως αναφέρει η SZ, κατέφτασε στο ελληνικό υπουργείο Εξωτερικών επιστολή της επιτρόπου Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ. «Δημοσιοποίησε μάλιστα την επιστολή για να εντείνει προφανώς τις πιέσεις στην Αθήνα.

Η Βεστάγκερ επιρρίπτει στην ελληνική κυβέρνηση ότι με τα φορολογικά προνόμια για εφοπλιστές συμβάλλει στον αθέμιτο ανταγωνισμό. Η Κομισιόν, σύμφωνα με την ίδια, θέλει να διασφαλίσει ότι μελλοντικά η υποστήριξη της Αθήνας για τον ναυτιλιακό κλάδο θα συνάδει με τους ‘ευρωπαϊκούς κανόνες’.  

Ειδικότερα, η επίτροπος επικρίνει το γεγονός ότι οι εφοπλιστές απολαμβάνουν τα ειδικά φορολογικά προνόμια -που προβλέπονται μάλιστα από το σύνταγμα- ακόμη και για οικονομικές δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με τη ναυτιλία, όπως για την αγορά ξενοδοχειακών εγκαταστάσεων. (…)

Η Βεστάγκερ τονίζει ότι οι ενστάσεις της δεν αφορούν στην κύρια δραστηριότητα των εφοπλιστών (…) που μπορεί να συνεχίσει να φορολογείται στη βάση του τονάζ, δηλαδή της χωρητικότητας των πλοίων και όχι του πραγματικού εισοδήματος».  

Η απάντηση των εφοπλιστών

«(…) Ο Σύνδεσμος των Εφοπλιστών ανέθεσε σε ευρωπαίους ειδικούς σε θέματα ανταγωνισμού την επεξεργασία ενός φακέλου 150 σελίδων, ως απάντηση στην Βεστάγκερ.

Σύμφωνα με πληροφορίες της SZ, η ελληνική κυβέρνηση προώθησε -πριν την εμφάνιση του Τσίπρα στην Ποσειδώνια- την επιστολή στις Βρυξέλλες, χωρίς αξιοσημείωτες αλλαγές».

Στο σημείο αυτό, η εφημερίδα προχωρά σε μια σύντομη αναδρομή: «Το 2013 αρκετοί βουλευτές του αριστερού κόμματος, ανάμεσά τους και ο νυν υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, ρωτούσαν τη συντηρητική κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά πότε θα ‘καταργήσει την απαράδεκτη φορολογική πολιτική έναντι των εφοπλιστών΄.  

Πριν την πρώτη της εκλογική νίκη τον Ιανουάριο του 2015, η κυβέρνηση Τσίπρα ήθελε να κάνει τα πάντα διαφορετικά από τους προκατόχους της. Ο επικεφαλής των εφοπλιστών Βενιαμής απειλούσε όμως ήδη τότε ότι η διατήρηση της ευνοϊκής νομοθεσίας είναι ‘αδιαπραγμάτευτη΄».

Σύμφωνα με την εφημερίδα, στις τάξεις των εφοπλιστών υπάρχει όμως και μια μειοψηφούσα άποψη, που εκφράζεται μεταξύ άλλων από τον πρόεδρο του Ιδρύματος «Σταύρος Νιάρχος» Ανδρέα Δρακόπουλου, ο οποίος έλεγε, ήδη το 2014, προς την «Καθημερινή» ότι «θα πρέπει να αυξηθεί η φορολόγηση των πλουσίων, περιλαμβανομένων και των εφοπλιστών».  

Το «μακρύ χέρι του Στουρνάρα»

Σύμφωνα με την SZ, «κύκλοι εφοπλιστών εκτιμούν ότι πίσω από την επιμονή αυτή της Κομισιόν κρύβεται το μακρύ χέρι του Ελληνα κεντρικού τραπεζίτη Γιάννη Στουρνάρα. ‘Κάποιος πρέπει να μας έδωσε’, είπε ένα μέλος του προεδρείου της Ένωσης Εφοπλιστών προς την SZ, χωρίς όμως να κατονομάσει κάποιον.

Μεταξύ του Στουρνάρα, που ήταν τότε υπουργός Οικονομικών και των πλοιοκτητών υπήρξε, το 2013, μια έντονη διαμάχη, επειδή ο Στουρνάρας ήθελε να αυξήσει τον φόρο επί του τονάζ.

Οι εφοπλιστές στράφηκαν στον πρωθυπουργό Σαμαρά. Το 2014 αποφασίστηκε νέα νομοθεσία, εντούτοις οι αυξημένες εισφορές για τους εφοπλιστές καταγράφηκαν ως ‘εθελοντική’ συνεισφορά για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Ο νόμος έφερε πάντως μέχρι στιγμής 105 εκατομμύρια ετησίως στα δημόσια ταμεία, αντί 45 που συγκεντρώνονταν παλαιότερα». (…) Ιδιαίτερα φιλικός προς τους εφοπλιστές θεωρείται ο μικρός κυβερνητικός εταίρος του Τσίπρα, οι δεξιοί λαϊκιστές των Ανεξαρτήτων Ελλήνων.

Ο επικεφαλής τους, υπουργός Άμυνας Πάνος Καμμένος, υπερασπίσθηκε πρόσφατα με σθένος ένα εφοπλιστή, ιδιοκτήτη ενός μάλλον μικρού στόλου. (…) Και ο υπουργός Ναυτιλίας του ΣΥΡΙΖΑ Δρίτσας όμως αρέσκεται να τονίζει στο μεταξύ πόσο σημαντικός είναι ο κλάδος για την οικονομική ανασυγκρότηση της χώρας. Για ενδεχόμενη αναθεώρηση του συντάγματος δεν γίνεται πλέον λόγος».  

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΕΕΕΕΛΛΗΝΟΚΤΗΤΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑΠΝΟΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Europe gets dark without Shipping: Διοργάνωση κοινής εκδήλωσης στις Βρυξέλλες από τις Ενώσεις Ελλήνων και Γερμανών Εφοπλιστών

22 Σεπτεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Πλατφόρμα – «πυξίδα» για ναυτιλιακές και επενδυτές ανέπτυξε το EN.I.R.I.S.S.T

20 Σεπτεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ορκίστηκε ο νέος υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Χρ. Στυλιανίδης

13 Σεπτεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνέδριο εργασίας Ελλάδας – Κίνας για τη ναυτιλιακή χρηματοδότηση

12 Σεπτεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Δεμένα τα πλοία στα λιμάνια στις 13/9, 24ωρη απεργία αποφάσισε η ΠΝΟ

8 Σεπτεμβρίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Τι αναφέρει η ΠΝΟ για τον πνιγμό επιβάτη στο πλοίο “Blue Horizon”

6 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Εμπορικά πλοία έχουμε, κρουαζιερόπλοια έχουμε, πλοηγούς… δεν έχουμε

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

ΡΑΣ, ΟΣΕ, ΗΤ, Copelouzos, «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο» / Goldair, ΓΑΙΑΟΣΕ και VTG στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

To video της ημέρας των Υποδομών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Αεροδρόμιο Θεσσαλονίκης «Μακεδονία»: Ένα επιτυχημένο case study διαρκούς προόδου και εξέλιξης

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρ. Σταϊκούρας πριν από το Άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Μεταφορών: “Oι μεταφορές ενισχύουν ανάπτυξη και κοινωνική συνοχή”

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Ξιφαράς, Γ.Γ. Μεταφορών: Εισάγονται νέες υπηρεσίες για την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Γ. Σπηλιόπουλος, ΟΑΣΑ: Ξεκινά, το επόμενο διάστημα, η συλλογή στοιχείων για το «Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών Αττικής»

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Αθ. Κοτταράς, ΣΤΑΣΥ: Αύξηση 20% της επιβατικής κίνησης στα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ)

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Στ. Αγιάσογλου, ΟΣΥ: Η ΟΣΥ προμηθεύεται τρία λεωφορεία υδρογόνου

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Ν. Κουρέτας, Ελληνικό Μετρό: Φιλική προς το περιβάλλον η γραμμή 4 – Πως προχωρούν τα εργοτάξια σε Εξάρχεια, Ριζάρη και Δικαστήρια

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Δ. Σαπίδης, Siemens Mobility: Ενισχύεται η τάση του Mobility as a Service

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ