ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΔιακόσιες πενήντα ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκατασταθεί, τα τελευταία 3 χρόνια, στον Πειραιά

Διακόσιες πενήντα ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκατασταθεί, τα τελευταία 3 χρόνια, στον Πειραιά

Με τις 290 προσλήψεις καθηγητών στις ΑΕΝ και την προσπάθεια για αποκατάσταση της σίτισης που έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ, ώστε να κλείσει την πληγή που άνοιξαν στη ναυτική εκπαίδευση οι προηγούμενες κυβερνήσεις, ξεκίνησε την ομιλία του, στη Βουλή, για τον προϋπολογισμό, ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Παναγιώτης Κουρουμπλής.

O υπουργός ανέφερε επίσης ότι σε όλα τα περιφερειακά προγράμματα εντάχθηκαν κονδύλια για τον εξοπλισμό των Σχολών.

Συνέχισε με τις περισσότερες από 500 προσλήψεις που έγιναν στο Λιμενικό Σώμα, παρά την οικονομική δυσπραγία.

Τόνισε ιδιαίτερα ότι εξασφαλίστηκε το επίδομα παραμεθορίου σε όλους τους Λιμενικούς, οι οποίοι σηκώνουν πολύ σημαντικό βάρος, και ότι καλύφθηκαν σε όλη τη χώρα οι ανάγκες του Λιμενικού με τον απαραίτητο εξοπλισμό σε διάφορα μέσα και κυρίως σε σκάφη.

«Αποτέλεσμα της αναδιάταξης και της αξιοποίησης των ικανών, χωρίς διακρίσεις, είναι το αποτέλεσμα που βλέπετε καθημερινά στην καταπολέμηση του λαθρεμπορίου.

Γιατί πραγματικά στελεχώσαμε αξιοκρατικά και με διαφάνεια όλους εκείνους τους τομείς αιχμής, και γι’ αυτό βλέπετε αυτά τα αποτελέσματα», δήλωσε ο κ. Κουρουμπλής.

Ο Υπουργός Ναυτιλίας σημείωσε ότι η ηγεσία του Υπουργείου στήριξε πολιτικά την Ποντοπόρο Ναυτιλία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, γιατί «θεωρούμε ότι η ναυτιλία, ο εφοπλισμός και η ναυτοσύνη είναι δύο θεσμοί, δύο φορείς, που μπορούν πραγματικά να συμβάλλουν στην ανάπτυξη της χώρας».

Ιδιαίτερα τόνισε την προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων κατά τις ιδιωτικοποιήσεις του ΟΛΠ και του ΟΛΘ, όπου ήδη δημιουργούνται όλες οι προϋποθέσεις για να προχωρήσουν οι επενδύσεις και στα δύο αυτά λιμάνια. Σημείωσε ότι ο Πειραιάς ανέβηκε από τη θέση 90 της παγκόσμιας κατάταξης λιμανιών, στη τριακοστή όγδοη.

«Διακόσιες πενήντα ναυτιλιακές εταιρείες έχουν εγκατασταθεί τα τελευταία τρία χρόνια στον Πειραιά και ήδη έχουμε, για το 2017, αύξηση του συναλλάγματος από τη Ναυτιλία κατά 17,3%».

Είπε, ακόμα, ότι ξεκίνησε η διαδικασία σύνδεσης του Υπουργείου και των ΑΕΝ με όλα τα πανεπιστημιακά κέντρα και τα τεχνολογικά ινστιτούτα της χώρας, με στόχο να αναβαθμιστεί η κατάρτιση των νέων που επιλέγουν να ακολουθήσουν την Ναυτιλία.

Σημείωσε το πρόγραμμα εξοπλισμού του ΛΣ και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, το οποίο, είπε έχει στόχο να εκπονεί και να αναπτύσσει πολιτικές στα πλαίσια της «Γαλάζιας Ανάπτυξης».

Στην Ακτοπλοΐα, είπε, έγινε μια πλήρης, ριζική αλλαγή, με αποτέλεσμα, για πρώτη φορά, να πηγαίνουν μεγάλα πλοία σε μικρά νησιά, όπως είναι τα Ψαρά και οι Οινούσσες.

Στο ίδιο πλαίσιο αυξήθηκαν τα δρομολόγια Αλεξανδρούπολης – Σαμοθράκης και για πρώτη φορά συνδέθηκε η Πάτρα με την Ιθάκη.

Αναβαθμίστηκε η επικοινωνία των νησιών μας με την ηπειρωτική χώρα και μεταξύ τους, και όλοι οι φορείς των νησιών αναγνωρίζουν αυτή την ποιοτική διαφορά.

Για το νέο νόμο του ΥΝΑΝΠ, τόνισε το σύγχρονο χαρακτήρα του, αλλά και το ότι είναι ένα νομοθέτημα που δεσμεύει τον Υπουργό σε συγκεκριμένους χρονικούς ορίζοντες να υλοποιήσει την έκδοση υπουργικών αποφάσεων και διαταγμάτων.

Οι υπηρεσίες έχουν πάρει εντολή μέχρι τέλος του χρόνου να έχουν ετοιμάσει τις υπουργικές αποφάσεις και μέχρι το τέλος Ιανουαρίου τα προεδρικά διατάγματα. Ο νόμος αυτός λύνει εκκρεμότητες που υπήρχαν ακόμα και από τη σύσταση του Ελληνικού κράτους.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας του Υπουργείου για τη χρηματοδότηση από την Ε.Ε. μιας νησιωτικής πολιτικής, είπε ο κ. Κουρουμπλής, «αυτές τις ημέρες υπάρχει μια συνεργασία με τον Υπουργό Περιφέρειας της Γαλλίας, για να πιεστεί η Κομισιόν και επιτέλους η πολιτική της εδαφικής συνοχής και του περιορισμού του αποκλεισμού των νησιωτών, να αποκτήσει σάρκα και οστά.

Διότι πολλές φορές, η Ευρωπαϊκή Ένωση μίλησε για μέτρα που έπρεπε να λάβει υπέρ των νησιωτικών περιοχών, αλλά όλα αυτά έμειναν γράμμα κενό».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο