ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΛιμάνι Πειραιά: 26ο παγκοσμίως, 4ο στην Ευρώπη, 1ο στη Μεσόγειο στα εμπορευματοκιβώτια

Λιμάνι Πειραιά: 26ο παγκοσμίως, 4ο στην Ευρώπη, 1ο στη Μεσόγειο στα εμπορευματοκιβώτια

Την κατάταξη με τα μεγαλύτερα λιμάνια παγκοσμίως στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων έδωσε στη δημοσιότητα η Lloyd’s List.

Επιμέλεια: Φώτης Φωτεινός

Σύμφωνα με τη λίστα αυτή, το λιμάνι του Πειραιά αναρριχήθηκε πέρσι στην 26η θέση παγκοσμίως, καταλαμβάνοντας παράλληλα την 4η θέση της Ευρώπης και την 1η της Μεσογείου.

Πέρσι, ο Πειραιάς (προβλήτες Ι, ΙΙ και ΙΙΙ) διακίνησε 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια έναντι 4,9 εκατ. το 2018, σημειώνοντας αύξηση 15,1%.

Στην Ευρώπη, το λιμάνι του Ρότερνταμ, το οποίο είναι 1ο στην Ευρώπη και 10ο στον κόσμο διακίνησε 14,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια (+2,1%), της Αμβέρσας που είναι 2ο στην Ευρώπη και 13ο στον κόσμο 11,8 εκατ. (+6,8%) και του Αμβούργου που είναι 3ο στην Ευρώπη και 17ο στον κόσμο 9,3 εκατ. (+6,2%).

Όλο και πιο ψηλά το λιμάνι του Πειραιά

1Η ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ
Copied
1Η ΘΕΣΗ ΣΤΗ ΜΕΣΟΓΕΙΟ

Ο Πειραιάς ξεπέρασε την Βαλένθια, την Βρέμη και την Αλχεθίρας. Πέρσι διακίνησε 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια  

Ο Πειραιάς ξεπέρασε την Βαλένθια, την Βρέμη και την Αλχεθίρας. Πέρσι διακίνησε 5,65 εκατ. εμπορευματοκιβώτια  

4Η ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ
Copied
4Η ΘΕΣΗ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ

Στην πρώτη τριάδα, τα λιμάνια του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου, τα οποία - ωστόσο - είχαν μικρότερη άνοδο από τον Πειραιά 

Στην πρώτη τριάδα, τα λιμάνια του Ρότερνταμ, της Αμβέρσας και του Αμβούργου, τα οποία – ωστόσο – είχαν μικρότερη άνοδο από τον Πειραιά 

26Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ
Copied
26Η ΘΕΣΗ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ

Ο Πειραιάς έχει "μεγαλώσει" 70% από το 2015, λόγω των επιδόσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ   

Ο Πειραιάς έχει “μεγαλώσει” 70% από το 2015, λόγω των επιδόσεων των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ   

Μπορεί ο Πειραιάς θα γίνει το Νο3 της Ευρώπης, υποσκελίζοντας το Αμβούργο, το οποίο ξεχωρίζει και για το πλήθος των σιδηροδρομικών εταιρειών που εξυπηρετεί; Μόνο εάν δημιουργηθεί ο προβλήτας 4.

Εάν δημιουργηθεί, θα αυξήσει την ετήσια δυναμικότητα από τα 7,2 εκατ. εμπορευματοκιβώτια που είναι σήμερα, στα 10 εκατ. εμπορευματοκιβώτια.

Η δημιουργία του προβλήτα 4, με δυναμικότητα 2,8 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, συμπεριελήφθη στο Master Plan του ΟΛΠ, ωστόσο απορρίφθηκε από την ΕΣΑΛ ως «μη ώριμη πρόταση». Ο Οργανισμός πρόκειται να επανακαταθέσει το σχετικό αίτημα.

Γενικότερα, ποιο είναι το μεγάλο πλεονέκτημα του Πειραιά και του ΟΛΠ; Πέρα από τα τεχνικά χαρακτηριστικά του λιμένα, το γεγονός ότι η μητρική εταιρεία του ΟΛΠ είναι η Cosco, η οποία είναι 3η στον κόσμο στους liners (στις ναυτιλιακές εταιρείες μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων) με μερίδιο αγοράς 12,4% και 2η στον κόσμο στη διαχείριση container terminals με μερίδιο αγοράς 6,1%.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο