ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΣτα 4.585 πλοία, ήτοι το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας, η ελληνόκτητη ναυτιλία

Στα 4.585 πλοία, ήτοι το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας, η ελληνόκτητη ναυτιλία

Ο στόλος της ελληνόκτητης ναυτιλίας αριθμεί 4.585 πλοία, που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 50% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι, και τα δύο ποσοστά, παρουσιάζουν ανοδική πορεία, σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

Ωστόσο, η ανταγωνιστικότητα της διακυβεύεται, εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα.

Αυτό αναφέρει, σε μήνυμά του ενόψει των «Ποσειδωνίων», ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης.

Το μήνυμα του προέδρου της ΕΕΕ

Το νέο ρεκόρ συμμετοχών στα φετινά Ποσειδώνια, που αποτελούν διαχρονικό θεσμό διεθνούς κύρους, πιστοποιεί ότι η Ελλάδα, ως παραδοσιακή ναυτιλιακή δύναμη, μπορεί και θα πρέπει να παραμείνει η καρδιά της διεθνούς ναυτιλίας που είναι συνυφασμένη με την παγκόσμια πρόοδο και ευημερία. Τοιουτοτρόπως, και η Ελληνική ναυτιλία μπορεί και πρέπει να συνεχίσει να προσφέρει στην εθνική αλλά και ευρωπαϊκή οικονομία διατηρώντας την ανταγωνιστικότητά της.

Μία ανταγωνιστικότητα που σήμερα διακυβεύεται εξαιτίας πρόσφατων άστοχων πολιτικών της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, με κίνδυνο να προκληθεί φυγή, όχι μόνο του ελληνόκτητου στόλου, αλλά και του ευρύτερου ευρωπαϊκού, εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης με μετεγκατάσταση σε πιο φιλόξενα διεθνή ναυτιλιακά κέντρα. Και ίσως είναι σκόπιμο να διατηρούμε άσβηστο στη μνήμη μας το στοιχείο, ότι η ναυτιλία μεταφέρει περισσότερο από το 90% του διεθνούς εμπορίου και τη σημασία αυτού.

Τα Ποσειδώνια 2016 λαμβάνουν χώρα σε μια περίοδο ιδιαίτερα απαιτητική για τη ναυτιλία διεθνώς. Η  ναυτιλία έχει περάσει και στο παρελθόν δύσκολες καταστάσεις και μεταπτώσεις και πάντοτε βρίσκει τον δρόμο της επιβίωσης και ανάκαμψης. Προοπτική, που τόσο έχει ανάγκη η εθνική, η ευρωπαϊκή αλλά και γενικότερα η παγκόσμια οικονομία, καθρέφτη της οποίας αποτελούν οι ναυτιλιακές δραστηριότητες.

Τα σχετικά αριθμητικά δεδομένα μας επιτρέπουν να είμαστε συγκρατημένα αισιόδοξοι για τη ναυτιλία μας, που αποτελεί ισχυρή κινητήριο δύναμη για την οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας, εκπροσωπώντας σημαντικό ποσοστό του ΑΕΠ, προσφέροντας χιλιάδες θέσεις εργασίας σε ξηρά και θάλασσα και αναλαμβάνοντας διαχρονικά κοινωνικές και ανθρωπιστικές δράσεις ανά την επικράτεια.

Μέσα στο δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον, η ναυτιλία των Ελλήνων απέδειξε για μία ακόμη φορά την παραδοσιακή, ισχυρή αντοχή της και την ικανότητα προσαρμογής της στις μεταβαλλόμενες περιστάσεις.

Ο στόλος της αριθμεί 4.585 πλοία που αντιπροσωπεύουν περίπου το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε deadweight, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 50% του κοινοτικού στόλου. Σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.

Τα Ποσειδώνια 2016 παρέχουν την ευκαιρία να προωθήσουμε περαιτέρω την πολιτική, που αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για τον ελληνικό εφοπλισμό, σφυρηλάτησης συμμαχιών με σημαντικούς εμπορικούς και ναυτιλιακούς εταίρους στα διεθνή ναυτιλιακά δρώμενα και να θέσουμε υψηλότερους κοινούς στόχους για το ναυτιλιακό τομέα. Μία πολιτική που η Ένωσις Ελλήνων Εφοπλιστών έχει υπηρετήσει με μεγάλη επιτυχία και απτά αποτελέσματα εδώ και εκατό χρόνια, καθώς το 2016 η Ένωσίς μας κλείνει έναν αιώνα ύπαρξης από την ίδρυσή της το 1916. Εκατό χρόνια δυναμικής πορείας, η οποία αποδεικνύει έμπρακτα την σημασία της συλλογικότητας για την προάσπιση των θεσμικών συμφερόντων της ναυτιλίας μας.

Τέλος, αποτελεί σημαντική ευκαιρία, στα Ποσειδώνια, τη γιορτή της ναυτιλιακής βιομηχανίας, να παρουσιαστούν σε όλα τα επίπεδα οι αιχμές των τεχνολογικών και άλλων εφαρμογών, η υιοθέτηση των οποίων ανταποκρίνεται στις ανταγωνιστικές απαιτήσεις για θαλάσσιες μεταφορικές υπηρεσίες υψηλών προδιαγραφών.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο