ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΤα αποτελέσματα του «Δρόμου του Μεταξιού»: Εμπορεύματα αξίας 4 τρισ. δολ. και επενδύσεις 60 δισ. δολ.

Τα αποτελέσματα του «Δρόμου του Μεταξιού»: Εμπορεύματα αξίας 4 τρισ. δολ. και επενδύσεις 60 δισ. δολ.

Οι προκλήσεις, η συνεισφορά και τα μελλοντικά βήματα της πρωτοβουλίας της Κίνας «Ο νέος Δρόμος του Μεταξιού – Belt and Road Initiative (BRI)», βρέθηκαν στο επίκεντρο της εκδήλωσης, που συνδιοργάνωσαν το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιώς (ΕΒΕΠ) και η Κινεζική Πρεσβεία στην Ελλάδα.

Επισημαίνεται ότι, το BRI, το οποίο προτάθηκε από τον Κινέζο πρόεδρο Xi Jinping το 2013, ως μια εξελιγμένη μορφή του παλιού «Δρόμου του Μεταξιού». Είναι ένα από τα μεγαλύτερα διεθνή σχέδια, που θα επηρεάσουν το παγκόσμιο εμπόριο για αρκετούς από τους επόμενους αιώνες.

Με την πρωτοβουλία αυτή, επιχειρείται η στρατηγική διασύνδεση της Κίνας με την ευρύτερη περιοχή της Ευρώπης. Περιλαμβάνει, τόσο τη χερσαία διασύνδεση (1ος Πυλώνας) της Κίνας με την Κεντρική Ευρώπη, όσο και τη διά θαλάσσης διασύνδεση (2ος Πυλώνας) μέσω της Μεσογείου, καθιστώντας τη χώρα μας στρατηγικό σημείο αναφοράς του παγκόσμιου διαμετακομιστικού εμπορίου, με επίκεντρο φυσικά τον Πειραιά.

Η πρέσβειρα της Κίνας, Zhang Qiyue, υπογράμμισε την καλή συνεργασία, που έχει αναπτυχθεί στις σινο-ελληνικές σχέσεις, η οποία βασίζεται όχι μόνο στη ναυτιλία, αλλά και στον πολιτισμό των δυο χωρών.

Ακόμη, διαμήνυσε ότι: «…Το BRI μπορεί να αποτελεί πρωτοβουλία του κινεζικού κράτους, ωστόσο οι ευκαιρίες που παρουσιάζονται και οι «καρποί» της επιτυχίας του, ανήκουν σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η Ελλάδα δε, αποτελεί “φυσικό εταίρο” της Κίνας, δεδομένης της γεωγραφικής της θέσης, των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που έχει, αλλά και των διαχρονικών σχέσεων φιλίας και σεβασμού μεταξύ των δύο λαών.

Χαίρομαι πολύ, που η χώρα σας έχει υπογράψει στο τέλος Αυγούστου 2018, Μνημόνιο συνεργασίας με την Κίνα στο πλαίσιο του «Μία Ζώνη, Ένας Δρόμος…».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στο ρόλο του λιμανιού του Πειραιά, χαρακτηρίζοντας τον «κομβικό», στο πλαίσιο της εν λόγω πρωτοβουλίας, τονίζοντας ότι, λόγω της Cosco αναδεικνύεται σε έναν εκ των σημαντικότερων λιμένων διεθνώς, με εντυπωσιακό ρυθμό αύξησης διακίνησης των κοντέινερ.

Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ, Βασίλης Κορκίδης, επισήμανε στον χαιρετισμό του: «… Η παρούσα εκδήλωση, αποτελεί μονάχα το ξεκίνημα μιας εποικοδομητικής και αμοιβαία επωφελούς συνεργασίας του Επιμελητηρίου μας με την νέα Πρέσβη της Κίνας στην Ελλάδα, σε συνέχεια και της πρόσφατης επίσκεψής της στο Επιμελητήριο, προκειμένου να εξασφαλίσουμε την απρόσκοπτη συνέχεια των σημαντικών επενδύσεων της Cosco στο λιμάνι του Πειραιά, ώστε αυτό να μπορέσει να συμβάλει ακόμη περισσότερο στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας, στην προώθηση των σχέσεων μεταξύ των δύο λαών στους τομείς του εμπορίου, του τουρισμού, της εφοδιαστικής αλυσίδας, καθώς και στην ενίσχυση της νέας πρωτοβουλίας της Κίνας για τη διευκόλυνση του παγκόσμιου εμπορίου “One Belt-One Road”.

Υπό αυτό το πρίσμα, το Επιμελητήριό μας, αποδίδει μεγάλη σημασία στην ενίσχυση του στρατηγικού χαρακτήρα των ελληνοκινεζικών σχέσεων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, της ναυτιλίας και της ανταλλαγής τεχνογνωσίας στους συναφείς ναυτιλιακούς κλάδους και το ναυτιλιακό εξοπλισμό, στον τομέα του τουρισμού και βέβαια στον τομέα των ναυπηγοεπισκευών…».

Στην εκδήλωση απηύθυναν χαιρετισμό και εισηγήσεις, ο καθηγητής Dr. Wu Xiaoqiu, αντιπρόεδρος του Κινεζικού Πανεπιστημίου Renmin, καθώς επίσης και ο Dr. Wang Wen από το Ινστιτούτο Οικονομικών Σπουδών Chongyang.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, που παρουσίασαν, κατά το διάστημα, από την έναρξη της κινεζικής πρωτοβουλίας μέχρι σήμερα, ο όγκος των εμπορευματικών ροών, μεταξύ της Κίνας και των εμπλεκόμενων χωρών έχει ανέλθει σε αξία τα $4 τρισ., ενώ η αξία των επενδύσεων έχει υπερβεί τα $60 δισ.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι, στο πλαίσιο του ΒRI ο ασιατικός γίγαντας έχει εγκαινιάσει τακτικές απευθείας πτήσεις με 43 χώρες, μεταξύ των οποίων και με την Ελλάδα.

Παράλληλα, έχουν συσταθεί 75 ζώνες οικονομικών και εμπορικών συνεργασιών, δημιουργώντας 200.000 νέες θέσεις εργασίας για τους κατοίκους των χωρών, που συμμετέχουν ενεργά στο “Belt and Road Initiative”.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο