ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΤο 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 51% του κοινοτικού στόλου ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές

Το 20% της παγκόσμιας χωρητικότητας και το 51% του κοινοτικού στόλου ανήκει σε Έλληνες εφοπλιστές

Στις εξελίξεις που σημειώθηκαν στην ποντοπόρο ναυτιλία, το 2018, καθώς και στα πεπραγμένα της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών (ΕΕΕ), αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της ετήσιας τακτικής γενικής συνέλευσης ο πρόεδρος της Ένωσης Θεόδωρος Βενιάμης.

Ο κ. Βενιάμης δήλωσε υπερήφανος για το γεγονός ότι και το 2018 η ελληνόκτητη ναυτιλία συνέχισε να εκπροσωπεί άνω του 20% σε dwt της παγκόσμιας χωρητικότητας και να ενδυναμώνει την ευρωπαϊκή ναυτιλία, αποτελώντας άνω του 51% του κοινοτικού στόλου.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, το ναυτιλιακό συνάλλαγμα της περιόδου Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2018 ανήλθε σε 15,2 δισ. ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση περίπου 15% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2017, επανερχόμενο σταδιακά αλλά με σταθερούς αυξητικούς ρυθμούς στα επίπεδα εισαγωγής συναλλάγματος πριν την επιβολή των capital controls.

Όσον αφορά τις προοπτικές της ναυλαγοράς, ο κ. Βενιάμης δήλωσε ανήσυχος για αρνητικούς παράγοντες όπως η επιβράδυνση στην κινεζική οικονομία, τα σημάδια κόπωσης που παρουσιάζει η οικονομία της Ευρώπης, οι εμπορικοί πόλεμοι μεταξύ σημαντικών κρατών, το πρόσφατο ατύχημα στη Βραζιλία καθώς και οι επιπτώσεις στη διακίνηση φορτίων από τις εμπορικές κυρώσεις των ΗΠΑ.

Τόνισε πάντως πως είναι συγκρατημένα αισιόδοξος για την πορεία της ναυλαγοράς το 2019 τόσο για τον κλάδο των δεξαμενόπλοιων όσο και για τα φορτηγά ξηρού φορτίου, ελπίζοντας ότι μετά τη δύσκολη περίοδο που αντιμετωπίζουν τώρα, θα μπορέσουν να βρεθούν σε πορεία ενίσχυσης εσόδων.

Όπως είπε, προτεραιότητα της Ενώσεως Ελλήνων Εφοπλιστών παραμένει η αναβίωση της ναυτοσύνης του λαού μας, προκειμένου να μη χάσουμε ως έθνος τη ναυτική μας ταυτότητα και τεχνογνωσία.

Απαραίτητη προϋπόθεση γι’ αυτό, είπε, είναι η παραγωγή ικανοποιητικού αριθμού άρτια εκπαιδευμένων αξιωματικών.

Επιπροσθέτως, τόνισε ο κ. Βενιάμης, ότι χρειάζεται να λαμβάνεται σοβαρά υπόψη και ο θεμελιώδης παράγοντας της ανταγωνιστικότητας της ναυτιλίας μας. Η ελληνική ναυτεργασία καλείται να ακολουθήσει τα βήματα της παγκοσμιοποίησης και να συμπλεύσει με τις αρχές της ανταγωνιστικότητας της διεθνούς ναυτεργασίας.

Και μόνο τότε θα δοθεί στους νέους της πατρίδας μας η επαγγελματική διέξοδος του ναυτικού επαγγέλματος, μια επιλογή που τώρα μπλοκάρεται από τελματώδεις συνδικαλιστικές πρακτικές και νοοτροπίες άλλων εποχών.

Η ναυτιλία των Ελλήνων όχι μόνο με την επάνδρωση του στόλου της στη θάλασσα, αλλά και με την στελέχωση των επιχειρήσεών της, έχει τη δυναμική να προσφέρει περισσότερες θέσεις εργασίας, με όρους όμως αντικειμενικά ανταγωνιστικούς, παράμετρος που έγινε αμοιβαίως αποδεκτή στις διαπραγματεύσεις με την ΠΑΣΕΝΤ, το σωματείο των υπαλλήλων των διαχειριστικών μας γραφείων και είχαμε το θετικό αποτέλεσμα να υπογράψουμε τον Αύγουστο του 2018 νέα τριετή συλλογική σύμβαση εργασίας, προστατεύοντας την εργασιακή ειρήνη στον κλάδο, υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΕΕΕ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο