ΑρχικήΝΑΥΤΙΛΙΑΤο “TRITON” της Costamare το μεγαλύτερο πλοίο που διέσχισε ποτέ τη Διώρυγα του Παναμά

Το “TRITON” της Costamare το μεγαλύτερο πλοίο που διέσχισε ποτέ τη Διώρυγα του Παναμά

Το Neopanamax πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων “TRITON”, ιδιοκτησίας της Costamare Inc., είναι πλέον το μεγαλύτερο πλοίο που πέρασε ποτέ από τη Διώρυγα του Παναμά, μετά την επέκτασή της το 2016.

Το πλοίο, πλάτους 51,2 μέτρων, μήκους 369 μέτρων και χωρητικότητας 14.462 TEU, διήλθε από τη Διώρυγα στις 15 Μαΐου 2019, μεταξύ 02:00 και 18:00 τοπική ώρα, καθ’ οδόν από το Καοσιούνγκ της Ταϊβάν προς το Κολόν του Παναμά.

Έσπασε, έτσι, το ρεκόρ που κατείχε από τον Αύγουστο του 2017 το CMA CGM “THEODORE ROOSEVELT”, μήκους 365,96 μέτρων, πλάτους 48,25 μέτρων και χωρητικότητας 14.414 TEU, ανοίγοντας τον δρόμο για τη διέλευση μεγαλύτερων Neopanamax πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων από τη Διώρυγα του Παναμά.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η διέλευση του “TRITON” έγινε εφικτή μετά την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους από τα 49 μέτρα στα 51,25 μέτρα, και την κατ’ εξαίρεση αύξηση του επιτρεπόμενου μήκους των 366 μέτρων στα 369, μετά από σειρά επιτυχών δοκιμών.

Η απόφαση για την αύξηση του επιτρεπόμενου πλάτους ελήφθη από την υπεύθυνη για τη Διώρυγα υπηρεσία της κυβέρνησης του Παναμά (Panama Canal Authority – ACP) τον Ιούνιο του 2018, μετά από δύο χρόνια επιτυχούς λειτουργίας της διευρυμένης Διώρυγας, και επιτρέπει σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με 20 σειρές, αντί για 19 έως τότε, να διέλθουν από τις δεξαμενές Neopanamax της Διώρυγας.

Το μέγιστο επιτρεπόμενο μήκος πλοίου παραμένει επισήμως στα 366 μέτρα, αλλά η ACP κάνει εξαιρέσεις κατά περίπτωση για πλοία όπως το “TRITON” και μπορεί να αυξήσει το επιτρεπόμενο μήκος στα 369 μέτρα, μετά από επιτυχείς δοκιμές.

Πραγματοποιώντας δρομολόγιο της υπηρεσίας AUE της EVERGREEN μεταξύ Άπω Ανατολής και Αμερικής, το “TRITON” προγραμματίστηκε να διέλθει από τη Διώρυγα του Παναμά στις 15 Μαΐου 2019.

Μετά την επιτυχή επιθεώρηση του πλοίου από τις αρχές της Διώρυγας του Παναμά, η διέλευση ξεκίνησε από τις πρώτες δεξαμενές (locks) στις 03:00 τοπική ώρα. Το πλοίο έφτασε στην τοποθεσία Cocoli Locks στις 05:05 τοπική ώρα, στην τοποθεσία Aqua Clara Locks στις 13:20 τοπική ώρα, και στις 18:00 τοπική ώρα εξήλθε από τη Διώρυγα και προχώρησε προς τον επόμενο λιμένα κατάπλου.

Ο Μάρκος Πράγιας, πλοίαρχος του πλοίου, δήλωσε σχετικά «Πρόκειται για μια ιστορική στιγμή για τη διεθνή ναυσιπλοΐα και ελπίζουμε ότι θα ανοίξει τον δρόμο για μεγαλύτερα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων να πραγματοποιούν δρομολόγια μέσω της Διώρυγας του Παναμά, δίνοντας έτσι περισσότερες επιλογές στους μεταφορείς και αξιοποιώντας στο μέγιστο τις δυνατότητες της διευρυμένης Διώρυγας».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο