• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Πέμπτη, 23 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Στην Ιταλία δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων, την Bus Company Academy

    23 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    MMM

    Στην Ιταλία δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων, την Bus Company Academy

    23 Μαρτίου, 2023
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

    23 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

    23 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

    23 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

ΒΕΘ: 1,9 επιχειρήσεις κάθε μέρα «κατεβάζουν ρολά»

vvegiazi by vvegiazi
3 Ιουλίου, 2017
στο ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Βαρύ φόρο στο βωμό της κρίσης πληρώνει η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα και δη η βιοτεχνία της Θεσσαλονίκης καθώς σε διάστημα οκτώ ετών, μετρά 14.180 λουκέτα, την ώρα που στο δυναμικό του βιοτεχνικού επιχειρείν, προστέθηκαν μόλις 5.527 νέες επιχειρήσεις.

Και παρά το γεγονός ότι το πρώτο εξάμηνο του 2017 τα στοιχεία που προκύπτουν από τα μητρώα του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης (ΒΕΘ) μοιάζουν πιο αισιόδοξα σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές καθώς οι επιχειρήσεις που αποχαιρέτησαν την ενεργό δράση έναντι του αντίστοιχου περσινού διαστήματος μειώθηκαν κατά 26% εντούτοις ο ρυθμός φυγής συνεχίζεται.

Είναι χαρακτηριστικό πως κατά το εξεταζόμενο διάστημα του τρέχοντος έτους 339 επιχειρήσεις διαγράφηκαν από το ΒΕΘ, ενώ το α’ εξάμηνο του 2016 459 επιχειρήσεις αποφάσισαν την αναστολή των εργασιών τους. Την ίδια ώρα 186 επιχειρήσεις αποφάσισαν να εισέλθουν στην ενεργό δράση τους πρώτους μήνες του 2017 μειωμένες κατά 2,1% έναντι του περσινού αριθμού που άγγιζε τις 190 νέες επιχειρήσεις.

Εφιαλτική οκταετία

Αδιάκοπο ήταν το σφυροκόπημα μέσω των φόρων, της οικονομικής ανομβρίας αλλά και της συνεχώς μειούμενης καταναλωτικής δυνατότητας με συνέπεια από το 2009 μέχρι και το πρώτο εξάμηνο του 2017 το άλλοτε δυνατό χαρτί της οικονομίας, η μικρομεσαία επιχειρηματική κοινότητα, να μετρά μόνο πληγές.

Χειρότερες χρονιές ήταν το 2010 όταν 3.364 επιχειρήσεις αποφάσισαν να κατεβάσουν ρολά, το 2011 με τον αριθμό των βιοτεχνιών που οδηγήθηκαν σε έξοδο από την δραστηριότητα τους να αγγίζει τις 2.040 αλλά και το 2012 όταν 1.916 επιχειρήσεις προχώρησαν σε λουκέτο. Σημαντικά μειωμένες ήταν οι διαγραφές στο σύνολο του 2016 με τον αριθμό τους να μην ξεπερνά τις 791. Ωστόσο ο περιορισμός των λουκέτων αποτελεί απότοκο της προσπάθειας των επιχειρήσεων να κρατηθούν με νύχια και με δόντια αλλά και εξαιτίας του ότι η επιχειρηματικότητα μοιάζει να έχει “πιάσει πάτο”.

Την ίδια στιγμή τις λιγότερες εγγραφές κατέγραψε το ΒΕΘ το 2015, όταν 265 επιχειρήσεις αποφάσισαν να μπουν στον επαγγελματικό στίβο ενώ εκείνο που είναι χαρακτηριστικό είναι πως το ισοζύγιο – εγγραφών διαγραφών παραμένει αρνητικό στο σύνολο της οκταετίας.

«Η αρνητική κατάσταση που επικρατεί στο μικρομεσαίο επιχειρείν, μεταφράζεται μέσα από τις εγγραφές και διαγραφές των βιοτεχνιών της Θεσσαλονίκης. Η αιμορραγία στον επιχειρηματικό κόσμο συνεχίζεται, η ιδιωτική πρωτοβουλία βυθίζεται και οι κυβερνώντες δείχνουν να μην αντιλαμβάνονται τι ακριβώς συμβαίνει, χρησιμοποιώντας σαν καραμέλα την λέξη ανάπτυξη» σημειώνει ο πρόεδρος του ΒΕΘ και α΄ αντιπρόεδρος της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητηρίων Παναγιώτης Παπαδόπουλος, υπογραμμίζοντας ότι «η ακολουθούμενη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης με την ανελέητη φορολαίλαπα και την ανυπαρξία σχεδιασμού για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας, καταστρέφει την επιχειρηματικότητα, έχει αρνητικές επιπτώσεις σε κάθε εργαζόμενο, στρεβλώνει τη λειτουργία της αγοράς και οδηγεί σε αδιέξοδο και τις υγιείς επιχειρήσεις».

«Τα capital controls που φέτος συμπλήρωσαν δύο χρόνια, και άγνωστο για πόσο θα μείνουν, έχουν δημιουργήσει σειρά προβλημάτων στην επιχειρηματική κοινότητα» τονίζει ο κ. Παπαδόπουλος, επισημαίνοντας ότι «οι αντοχές έχουν εξαντληθεί, η αγορά έχει στραγγίσει. Το όραμα της «δίκαιης» ανάπτυξης δεν θα προκύψει, όσο δεν υπάρχει δίκαιη φορολογία, χρηματοδότηση, απασχόληση, δημόσια διοίκηση, πρόσβαση στο τραπεζικό σύστημα, ρευστότητα και δίκαιο επιχειρηματικό περιβάλλον στην ελληνική αγορά».

Κάθε μέρα 1,9 επιχειρήσεις εγκαταλείπουν τον επιχειρηματικό στίβο

Όπως προκύπτει από το μητρώο του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης, ότι από την αρχή της τρέχουσας χρονιάς μέχρι και τις 30 Ιουνίου σε αναστολή εργασιών οδηγήθηκαν 339 επιχειρήσεις, ενώ έναρξη πραγματοποίησαν μόλις 186 επιχειρήσεις.

Ενδεικτικό της κατάστασης είναι ότι στο εξεταζόμενο διάστημα 1,9 επιχειρήσεις, κατά μέσο όρο, την ημέρα αποχαιρέτησαν τον επιχειρηματικό στίβο, μη μπορώντας να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους.

Μάλιστα κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος έτους  245  ατομικές επιχειρήσεις, ο μεγάλος ασθενής των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, σταμάτησαν τη δραστηριότητα τους, ενώ ένα χρόνο πριν ο αριθμός τους άγγιζε τις 350.

«Αυτό που πρέπει να γίνει κοινός τόπος δανειστών και κυβέρνησης είναι πως η Ελλάδα θα μπορέσει να μπει σε αναπτυξιακή τροχιά μόνο με στοχευμένες παρεμβάσεις και όχι με ευχολόγια και φόρους» αναφέρει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, καταλήγοντας ότι «πρέπει να στηριχθεί η ιδιωτική πρωτοβουλία καθώς αυτή προσφέρει θέσεις εργασίας, ενισχύει την παραγωγική διαδικασία και, αναμφίβολα, τα δημόσια έσοδα».

Tags:ΒΕΘ

Σχετικά Άρθρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Έρευνα ΒΕΘ: Σε αυξήσεις τιμών προσανατολίζονται 7 στους 10 βιοτέχνες

15 Δεκεμβρίου, 2022
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Οικονομικό Βαρόμετρο ΒΕΘ: 4 στους 10 βιοτέχνες ανησυχούν για την πορεία των επιχειρήσεων τους

28 Απριλίου, 2022
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

ΒΕΘ: Το 21% των βιοτεχνιών ζητούν μείωση του ΕΦΚ στα καύσιμα

8 Μαρτίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Λύσεις για την επίλυση του προβλήματος στην Πύλη 16 του λιμανιού, διαβεβαίωσε ότι αναζητά ο ΟΛΘ

23 Φεβρουαρίου, 2022
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Για τριτοκοσμικές εικόνες στην Πύλη 16 του ΟΛΘ κάνει λόγο το ΒΕΘ

22 Φεβρουαρίου, 2022
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Φορείς της Θεσ/νίκης και της Β. Ελλάδας αντιτίθενται στη μεταφορά της ΕΥΔ των προγραμμάτων INTERREG

1 Δεκεμβρίου, 2021
Επόμενο άρθρο

Την εξόφληση του ΕΝΦΙΑ σε 5 δόσεις εξετάζει το υπ. Οικονομικών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Κρατική επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για λειτουργικές δαπάνες

21 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Στην Ιταλία δημιούργησαν εκπαιδευτική ακαδημία για οδηγούς λεωφορείων, την Bus Company Academy

23 Μαρτίου, 2023

Το ταξίδι στην Ιταλία του Μ. Capotorto και οι «χρησμοί» του Κ. Μητσοτάκη

23 Μαρτίου, 2023

Στην Ελλάδα το υψηλότερο ποσοστό θανάτων μοτοσυκλετιστών (32,2%) της ΕΕ το 2020

23 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη

23 Μαρτίου, 2023

Αγωνία σε ΟΛΠ και ΟΛΘ για την επανεκκίνηση των εμπορευματικών σιδηροδρομικών δρομολογίων

23 Μαρτίου, 2023

Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

23 Μαρτίου, 2023

Κήρυξε πτώχευση (τελικά) η ρουμανική low cost Blue Air

23 Μαρτίου, 2023

Η TAP Air Portugal κατέγραψε καθαρά κέρδη 65,6 εκατ. ευρώ για πρώτη φορά μετά το 2017

23 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ