Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Στρατηγική σύμπραξη Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ηλεκτρισμό / φυσικό αέριο, nrg και ΗΡΩΝ συνενώνονται

    10 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πωλητήριο για το 49,9% της TAP Air Portugal, τρεις οι «μνηστήρες»

    10 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Τέσσερα χρόνια ανάπτυξης και επενδύσεων για την ΔΕΗ blue

    10 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Απεντάσσονται αυτοδικαίως επενδυτικά σχέδια των Αναπτυξιακών 2004 και 2011 που δεν υλοποιήθηκαν

    10 Ιουλίου, 2025
    MMM

    O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

    10 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Το λιμάνι της Πάτρας “υποδέχθηκε” τη Ναυτική Εβδομάδα

    10 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Στρατηγική σύμπραξη Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ηλεκτρισμό / φυσικό αέριο, nrg και ΗΡΩΝ συνενώνονται

    10 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πωλητήριο για το 49,9% της TAP Air Portugal, τρεις οι «μνηστήρες»

    10 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Τέσσερα χρόνια ανάπτυξης και επενδύσεων για την ΔΕΗ blue

    10 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Απεντάσσονται αυτοδικαίως επενδυτικά σχέδια των Αναπτυξιακών 2004 και 2011 που δεν υλοποιήθηκαν

    10 Ιουλίου, 2025
    MMM

    O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

    10 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Το λιμάνι της Πάτρας “υποδέχθηκε” τη Ναυτική Εβδομάδα

    10 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Άκτωρ και Τέρνα «κρατούν το μέλλον» του σιδηροδρόμου. Θα βάλουν «τάξη» ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ;

ffotinos by ffotinos
12 Σεπτεμβρίου, 2016
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αυτό που συμβαίνει στον σιδηρόδρομο ξεπερνά κάθε φαντασία. Για σχεδόν 200 μέτρα (μπορεί και λιγότερο) ηλεκτροκίνητο τρένο δεν μπορεί να μπει στην Αθήνα!

Του Φώτη Φωτεινού

Δυστυχώς, παρά την ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές – Τιθορέα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητα τρένα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, καθώς το τμήμα από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών έως τον Σ.Σ. Πειραιάανήκει σε άλλη εργολαβία, η οποία είναι σε εξέλιξη.

Η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει λίγο έξω από τον κεντρικό σταθμό (στα «ψαλίδια», όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί), ωστόσο χωρίς να συνδεθούν οι τρεις γραμμές κυκλοφορίας (1η, 2η και 3η γραμμή) για απόσταση λιγότερη των διακοσίων μέτρων.

Ενδεικτική είναι η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θανάση Βούρδα, στην οποία, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα ακόλουθα:

«Η ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης έως την Τιθορέα, όχι μόνο δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα εάν δεν συνδεθεί ο Σ.Σ. Αθηνών, αλλά κινδυνεύει να επιφέρει τεράστια ζημία, τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και στο δίκτυο, διότι:

1. Εάν τάχιστα δεν ηλεκτροδοτηθεί και δεν πραγματοποιηθεί η κυκλοφορία ηλεκτροκίνητα, ελλοχεύει ο κίνδυνος για νέους βανδαλισμούς και κλοπές, καθώς οι επιτήδειοι θα δρουν ανενόχλητοι και

2. Πέραν του οικονομικού κόστους που θα επιβαρύνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο είναι «κάποια εκατομμύρια» λόγω πετρελαιοκίνησης, υφίσταται σοβαρό πρόβλημα με το δηζελοκίνητο τροχαίο υλικό, το οποίο βιώνει τα όριά του, χωρίς δυστυχώς εναλλακτικές λύσεις».

Μάλιστα, η ΠΟΣ ζητά να καταβληθεί άμεσα κάθε δυνατή προσπάθεια, έτσι ώστε να καλυφθούν τα διακόσια μέτρα περίπου με ηλεκτροκίνηση στο Σ.Σ. Αθηνών, «αποσοβώντας έτσι και τον κίνδυνο του χλευασμού και της απαξίωσης από κάθε κακόβουλο που καραδοκεί να στοχοποιήσει το σιδηρόδρομο».

Η μη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης έως τον κεντρικό σταθμό των Αθηνών έχει προβληματίσει, τόσο τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και τους νέους ιδιοκτήτες, τους Ιταλούς της FS, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πιέσουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για την επίσπευση και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων.

Χαρακτηριστικά, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων από το πετρέλαιο, λιγότερες βλάβες από τα ηλεκτροκίνητα και εξοικονόμηση προσωπικού. Για τους επιβάτες, καλύτερες υπηρεσίες και ελαχιστοποίηση καθυστερήσεων.

Το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αχαρνές – Τιθορέα, που κατέστη αναγκαίο, λόγω εκτεταμένων κλοπών και δολιοφθορών, ανατέθηκε στην «Τέρνα Ενεργειακή» τον Ιούνιο του 2013, με αρχικό κόστος 21,8 εκατ. Μάλιστα, το έργο χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβανόταν η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του συστήματος Τηλεδιοίκησης, στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στη σύμβαση έχει συμπεριληφθεί ως προαίρεση και η προσωρινή (έως την υπογειοποίησή του) ηλεκτροκίνηση του τμήματος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.

Στο σημείο αυτό εντοπίζεται το πρόβλημα. Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να «μπει» στον σταθμό Αθηνών, διότι το τμήμα «Σ.Σ  Πειραιά  ‐ Έξοδος  Σ.Σ. Αθηνών» ανήκει σε άλλη εργολαβία.

Ειδικότερα, το εν λόγω έργο, αξίας 13,64 εκατ. ευρώ, έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα. Το ευρύτερο έργο, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά τη συνέχεια της «περιβόητης» σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού,περιλαμβάνει βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ανακαίνιση  του  Σ.Σ. Αθηνών,  με  νέες  αποβάθρες, στέγαστρα, διαβάσεις πεζών, κτλ.

Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιάς – Αθήνα, συμβάλλοντας στην αύξηση της χωρητικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί, τόσο την προαστιακή, όσο και την υπεραστική μεταφορική κίνηση.

Η συγκεκριμένη εργολαβία υπογράφτηκε τον Οκτώβριο του 2015, ωστόσο – σύμφωνα με σιδηροδρομικούς – παρουσιάζει καθυστερήσεις, λόγω εκκρεμών ζητημάτων από την σύμβαση του 2005.

Ναι, εκείνη την σύμβαση που ανατέθηκε σαν Ολυμπιακό έργο, μετά… την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σχεδόν με μηδενική έκπτωση στην κοινοπραξία Ακτωρ – Τέρνα – Siemens.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΑΚΤΩΡΕΡΓΟΣΕΟΣΕΤΕΡΝΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Κατατέθηκε στη Βουλή το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο και τη νέα εταιρική δομή του ΟΣΕ

9 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συντήρηση των σιδηροδρομικών συστημάτων, τηλεπικοινωνιών και συστημάτων ασφαλείας του Εμπορευματικού Κέντρου στο Θριάσιο

9 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Π. Γερουλάνος: Η λίστα με τα έργα που τροποποιούνται ή απεντάσσονται από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αναφορές σε ΒΟΑΚ και Προαστιακό Δυτικής Αττικής

8 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συγκρότηση επιτροπής της σύμβασης “Παροχή συμβουλευτικών υπηρεσιών οργάνωσης της εταιρείας Σιδηρόδρομοι Ελλάδας”

8 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Χρ. Σταϊκούρας: Σημαντική εισροή κοινοτικών πόρων για τη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

7 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου θέτουν σε εφαρμογή Ελλάδα και Βουλγαρία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Κέρδη για την THEMA από την πρώτη χρονιά λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Φωτογραφίες από την επετειακή εκδήλωση για τα 25 χρόνια της Jungheinrich Greece

0

Στο 23% οι προοπτικές απασχόλησης στον κλάδο μεταφορών και εφοδιαστικής το Q3 του 2025

0

Στρατηγική σύμπραξη Motor Oil – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε ηλεκτρισμό / φυσικό αέριο, nrg και ΗΡΩΝ συνενώνονται

10 Ιουλίου, 2025

Πωλητήριο για το 49,9% της TAP Air Portugal, τρεις οι «μνηστήρες»

10 Ιουλίου, 2025

Τέσσερα χρόνια ανάπτυξης και επενδύσεων για την ΔΕΗ blue

10 Ιουλίου, 2025

Απεντάσσονται αυτοδικαίως επενδυτικά σχέδια των Αναπτυξιακών 2004 και 2011 που δεν υλοποιήθηκαν

10 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Το λιμάνι της Πάτρας “υποδέχθηκε” τη Ναυτική Εβδομάδα

10 Ιουλίου, 2025

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για την κυκλοφοριακή συμφόρηση στον ΠΑΘΕ (τμήμα Κατερίνη – Θεσσαλονίκη) στις 6/7

10 Ιουλίου, 2025
VOLVO ELECTRIC HYBRID BUS - KTEL LARISA

Luxembourg: EPPO conducts searches in €23 million subsidy fraud involving public transport

10 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr