• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 20 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα για ενίσχυση του αριθμού των καθ’ οδόν ελέγχων στις οδικές μεταφορές

    20 Μαΐου, 2022
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Παγκόσμιος ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εταιρειών 15% για τις μεγάλες πολυεθνικές

    19 Μαΐου, 2022
    Περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα εξετάζει η Reggeborgh Invest B.V.
    LOGISTICS

    Την αποθήκευση και πανελλαδική διανομή των προϊόντων της LG Electronics Hellas ανέλαβε η SARMED

    19 Μαΐου, 2022
    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

    19 Μαΐου, 2022
    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

    19 Μαΐου, 2022
    Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε οριακά η δύναμη, αλλά μειώθηκε η χωρητικότητα τον Μάρτιο

    19 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID
    LOGISTICS

    Η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα για ενίσχυση του αριθμού των καθ’ οδόν ελέγχων στις οδικές μεταφορές

    20 Μαΐου, 2022
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Παγκόσμιος ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εταιρειών 15% για τις μεγάλες πολυεθνικές

    19 Μαΐου, 2022
    Περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα εξετάζει η Reggeborgh Invest B.V.
    LOGISTICS

    Την αποθήκευση και πανελλαδική διανομή των προϊόντων της LG Electronics Hellas ανέλαβε η SARMED

    19 Μαΐου, 2022
    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

    19 Μαΐου, 2022
    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

    19 Μαΐου, 2022
    Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε οριακά η δύναμη, αλλά μειώθηκε η χωρητικότητα τον Μάρτιο

    19 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Άκτωρ και Τέρνα «κρατούν το μέλλον» του σιδηροδρόμου. Θα βάλουν «τάξη» ΟΣΕ – ΕΡΓΟΣΕ;

ffotinos by ffotinos
12 Σεπτεμβρίου, 2016
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου θέτουν σε εφαρμογή Ελλάδα και Βουλγαρία
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αυτό που συμβαίνει στον σιδηρόδρομο ξεπερνά κάθε φαντασία. Για σχεδόν 200 μέτρα (μπορεί και λιγότερο) ηλεκτροκίνητο τρένο δεν μπορεί να μπει στην Αθήνα!

Του Φώτη Φωτεινού

Δυστυχώς, παρά την ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης στο τμήμα Αχαρνές – Τιθορέα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν μπορεί να χρησιμοποιεί ηλεκτροκίνητα τρένα έως τον Σιδηροδρομικό Σταθμό Αθηνών, καθώς το τμήμα από την έξοδο του Σ.Σ. Αθηνών έως τον Σ.Σ. Πειραιάανήκει σε άλλη εργολαβία, η οποία είναι σε εξέλιξη.

Η ηλεκτροκίνηση έχει φτάσει λίγο έξω από τον κεντρικό σταθμό (στα «ψαλίδια», όπως επισημαίνουν σιδηροδρομικοί), ωστόσο χωρίς να συνδεθούν οι τρεις γραμμές κυκλοφορίας (1η, 2η και 3η γραμμή) για απόσταση λιγότερη των διακοσίων μέτρων.

Ενδεικτική είναι η επιστολή της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών προς τον διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΡΓΟΣΕ Θανάση Βούρδα, στην οποία, μεταξύ άλλων, επισημαίνονται τα ακόλουθα:

«Η ολοκλήρωση της ανάταξης της ηλεκτροκίνησης έως την Τιθορέα, όχι μόνο δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα εάν δεν συνδεθεί ο Σ.Σ. Αθηνών, αλλά κινδυνεύει να επιφέρει τεράστια ζημία, τόσο στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και στο δίκτυο, διότι:

1. Εάν τάχιστα δεν ηλεκτροδοτηθεί και δεν πραγματοποιηθεί η κυκλοφορία ηλεκτροκίνητα, ελλοχεύει ο κίνδυνος για νέους βανδαλισμούς και κλοπές, καθώς οι επιτήδειοι θα δρουν ανενόχλητοι και

2. Πέραν του οικονομικού κόστους που θα επιβαρύνει την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, το οποίο είναι «κάποια εκατομμύρια» λόγω πετρελαιοκίνησης, υφίσταται σοβαρό πρόβλημα με το δηζελοκίνητο τροχαίο υλικό, το οποίο βιώνει τα όριά του, χωρίς δυστυχώς εναλλακτικές λύσεις».

Μάλιστα, η ΠΟΣ ζητά να καταβληθεί άμεσα κάθε δυνατή προσπάθεια, έτσι ώστε να καλυφθούν τα διακόσια μέτρα περίπου με ηλεκτροκίνηση στο Σ.Σ. Αθηνών, «αποσοβώντας έτσι και τον κίνδυνο του χλευασμού και της απαξίωσης από κάθε κακόβουλο που καραδοκεί να στοχοποιήσει το σιδηρόδρομο».

Η μη ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης έως τον κεντρικό σταθμό των Αθηνών έχει προβληματίσει, τόσο τη διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, όσο και τους νέους ιδιοκτήτες, τους Ιταλούς της FS, οι οποίοι εκτιμάται ότι θα πιέσουν ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ για την επίσπευση και τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων υλοποίησης των έργων.

Χαρακτηριστικά, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η ολοκλήρωση της ηλεκτροκίνησης σημαίνει εξοικονόμηση χρημάτων από το πετρέλαιο, λιγότερες βλάβες από τα ηλεκτροκίνητα και εξοικονόμηση προσωπικού. Για τους επιβάτες, καλύτερες υπηρεσίες και ελαχιστοποίηση καθυστερήσεων.

Το έργο ανάταξης της ηλεκτροκίνησης από Αχαρνές – Τιθορέα, που κατέστη αναγκαίο, λόγω εκτεταμένων κλοπών και δολιοφθορών, ανατέθηκε στην «Τέρνα Ενεργειακή» τον Ιούνιο του 2013, με αρχικό κόστος 21,8 εκατ. Μάλιστα, το έργο χρηματοδοτήθηκε από εθνικούς πόρους.

Στο αντικείμενο του έργου περιλαμβανόταν η πλήρης ανάταξη, δοκιμή, θέση σε λειτουργία και εν λειτουργία παράδοση του συστήματος Ηλεκτροκίνησης και του συστήματος Τηλεδιοίκησης, στο εν λόγω τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου.

Στη σύμβαση έχει συμπεριληφθεί ως προαίρεση και η προσωρινή (έως την υπογειοποίησή του) ηλεκτροκίνηση του τμήματος σιδηροδρομικού σταθμού Αθηνών έως τις Τρεις Γέφυρες.

Στο σημείο αυτό εντοπίζεται το πρόβλημα. Η ηλεκτροκίνηση δεν μπορεί να «μπει» στον σταθμό Αθηνών, διότι το τμήμα «Σ.Σ  Πειραιά  ‐ Έξοδος  Σ.Σ. Αθηνών» ανήκει σε άλλη εργολαβία.

Ειδικότερα, το εν λόγω έργο, αξίας 13,64 εκατ. ευρώ, έχει ανατεθεί στην κοινοπραξία Άκτωρ – Τέρνα. Το ευρύτερο έργο, το οποίο αποτελεί ουσιαστικά τη συνέχεια της «περιβόητης» σύμβασης 994/2005 του Προαστιακού,περιλαμβάνει βελτίωση του σιδηροδρομικού δικτύου, ανακαίνιση  του  Σ.Σ. Αθηνών,  με  νέες  αποβάθρες, στέγαστρα, διαβάσεις πεζών, κτλ.

Το έργο στοχεύει στον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρομικού διαδρόμου Πειραιάς – Αθήνα, συμβάλλοντας στην αύξηση της χωρητικότητάς του, προκειμένου να μπορεί να εξυπηρετεί, τόσο την προαστιακή, όσο και την υπεραστική μεταφορική κίνηση.

Η συγκεκριμένη εργολαβία υπογράφτηκε τον Οκτώβριο του 2015, ωστόσο – σύμφωνα με σιδηροδρομικούς – παρουσιάζει καθυστερήσεις, λόγω εκκρεμών ζητημάτων από την σύμβαση του 2005.

Ναι, εκείνη την σύμβαση που ανατέθηκε σαν Ολυμπιακό έργο, μετά… την τέλεση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, σχεδόν με μηδενική έκπτωση στην κοινοπραξία Ακτωρ – Τέρνα – Siemens.

Tags:ΑΚΤΩΡΕΡΓΟΣΕΟΣΕΤΕΡΝΑ

Σχετικά Άρθρα

Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Δυο οι καταγγελίες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά του ΟΣΕ για τα τέλη υποδομής. Αφορούν τα έτη 2020-21 και 2022

18 Μαΐου, 2022
Το νέο τοπίο στα σιδηροδρομικά έργα: Χαμηλές εκπτώσεις, «τέλος» στον κατακερματισμό
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ξεκίνησε η διαδικασία για την επιλογή τεχνικού συμβούλου για τα 6 έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου της ΕΡΓΟΣΕ

18 Μαΐου, 2022
Η ΡΑΣ ανακοίνωσε την παρακολούθηση των αναληφθεισών δεσμεύσεων από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Προσφυγή ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατά ΟΣΕ για τα τέλη χρήσης: Ολοκληρώθηκε η ακρόαση, αναμένεται το πόρισμα της ΡΑΣ

17 Μαΐου, 2022
Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

16 Μαΐου, 2022
Γ. Καραγιάννης, Γ.Γ. Υποδομών: Υλοποιείται ένα ολοκληρωμένο σχέδιο για τα μεγάλα έργα
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τονωτική «ένεση» για τον ΟΣΕ: Στις «ράγες» 120 προσλήψεις και χρηματοδότηση έως 40 εκατ. ευρώ

12 Μαΐου, 2022
«Μεταναστεύει» το δ.σ. του ΟΛΠ σε Κίνα – Χονγκ Κονγκ, επιφυλάξεις ΤΑΙΠΕΔ
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ανακαινίζεται η σιδηροδρομική γραμμή Στρυμόνας – Προμαχώνας

10 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου θέτουν σε εφαρμογή Ελλάδα και Βουλγαρία

Το σχέδιο για παράκαμψη του Βοσπόρου θέτουν σε εφαρμογή Ελλάδα και Βουλγαρία

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

16 Μαΐου, 2022

Εγκρίθηκε bonus 1,5 ευρώ επί των τελών διαδρομής στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας

13 Μαΐου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

13 Μαΐου, 2022

Εγκρίθηκε η ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

17 Μαΐου, 2022
Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

16 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

19 Μαΐου, 2022
Παραδόθηκαν από την Kosmocar τα πρώτα ηλεκτρικά Volkswagen ID σε ιδιώτες στην Αστυπάλαια

Καθορίστηκε το κόμιστρο για on demand επιβατικές μεταφορές με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια

17 Μαΐου, 2022

Έφτασε το «τέλος» στην άνοδο των ακινήτων logistics; Οδηγούμαστε σε επιβράδυνση της ανάπτυξης;

13 Μαΐου, 2022
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν καλεί την Ελλάδα για ενίσχυση του αριθμού των καθ’ οδόν ελέγχων στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022

Παγκόσμιος ελάχιστος συντελεστής φορολογίας εταιρειών 15% για τις μεγάλες πολυεθνικές

19 Μαΐου, 2022
Περαιτέρω επενδύσεις στην Ελλάδα εξετάζει η Reggeborgh Invest B.V.

Την αποθήκευση και πανελλαδική διανομή των προϊόντων της LG Electronics Hellas ανέλαβε η SARMED

19 Μαΐου, 2022
Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

Διαθέσιμη η νέα σειρά του υβριδικού FIAT Panda από 12.900 ευρώ

19 Μαΐου, 2022
Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

Επίσημη πρώτη των «έξυπνων θυρίδων» ACS Smartpoint Lockers στο κοινό

19 Μαΐου, 2022
Διαμάχη υπουργείου Ναυτιλίας – αντιπολίτευσης για το ανταποδοτικό τέλος στα, προς αξιοποίηση, λιμάνια

Ελληνικός εμπορικός στόλος: Αυξήθηκε οριακά η δύναμη, αλλά μειώθηκε η χωρητικότητα τον Μάρτιο

19 Μαΐου, 2022
Η SKY express «μεγαλώνει». Φωτογραφίες και video από την παραλαβή του πρώτου Airbus A320neo

Συνεργασία SKY express με την αμερικανική Delta Air Lines για κοινές πτήσεις

19 Μαΐου, 2022
Αυξάνονται τα δρομολόγια προς τις παραλίες του δήμου Θερμαϊκού με απόφαση ΟΣΕΘ

Επαφές ΟΣΕΘ με PTV Austria για την αξιοποίηση του λογισμικού κυκλοφοριακής προσομοίωσης

19 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ