Στην έκδοση «πράσινου» ομολόγου, συνολικής αξίας 700 εκατ. ευρώ και διάρκειας 7 ετών, προχώρησε για δεύτερη φορά η Ferrovie dello Stato Italiane, μητρική των ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΕΣΣΤΥ.
Όπως σημειώνει η FSI, το επιτόκιο καθορίστηκε στο 1,125%, με τη ζήτηση να υπερβαίνει την προσφορά κατά 3,5 φορές.
Αναλυτικότερα, υπήρξαν συνολικές παραγγελίες περίπου 2,5 δισ. ευρώ από 156 επενδυτές, εκ των οποίων το 65% ήταν από το εξωτερικό, κυρίως από Γαλλία (36%), Γερμανία – Αυστρία (8%) και Ηνωμένο Βασίλειο – Ιρλανδία (7%).
Περίπου το 47% των παραγγελιών προέρχονταν από κοινωνικά υπεύθυνους επενδυτές (Socially Responsible Investing – SRI), όπως παρατηρεί η FSI, ενώ το Βιβλίο Προσφορών συνδιαχειρίστηκαν οι Banca IMI, BNP Paribas, Crédit Agricole CIB, Citi και UniCredit.
Στόχος είναι τα κεφάλαια που συγκεντρώθηκαν να χρηματοδοτήσουν projects που διασφαλίζουν τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, τη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου και τη μετάβαση στο σιδηρόδρομο νέας γενιάς.
Ειδικότερα, πάνω από το 70% των καθαρών εσόδων των ομολόγων πρόκειται να χρηματοδοτήσει την αγορά περίπου 70 νέων Pop και Rock περιφερειακών τρένων, ενώ το υπόλοιπο θα χρησιμοποιηθεί -μεταξύ άλλων- για την αγορά ηλεκτρικών μηχανών και βαγονιών τελευταίας γενιάς στις εμπορευματικές μεταφορές.
Β.Β.