Ενισχύουν την μεταξύ τους συνεργασία ο νυν και ο πρώην «μνηστήρας» της ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Η ιταλική FSI, στην οποία ανήκει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η ρωσική RZD, η οποία είχε εκδηλώσει αρχικό ενδιαφέρον στον πρώτο διαγωνισμό πώλησης της εταιρείας, ο οποίος κατέστη άγονος.
Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη
Στο περιθώριο του ιταλικού-ρωσικού φόρουμ που διεξήχθη στη Ρώμη, συναντήθηκαν οι διευθύνοντες σύμβουλου της FSI, Gianfranco Battisti και της RZD, Oleg Belozerov, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο νέων εμπορικών συνεργασιών.
Οι δυο εταιρείες συνεργάζονται σε διάφορα έργα. Για παράδειγμα, τον Απρίλιο του 2019, η ιταλική εταιρεία Italferr – FS Italiane υπέγραψε δύο συμβόλαια με την RZD International (θυγατρική της ρωσικής σιδηροδρομικής επιχείρησης για τις υπερπόντιες επιχειρήσεις) για λογαριασμό μιας κοινοπραξίας ιταλικών εταιρειών.
Οι συμβάσεις συνολικής αξίας περίπου 4,8 εκατομμυρίων ευρώ καλύπτουν την τεχνική βοήθεια, τον έλεγχο του σχεδιασμού και την επίβλεψη των εργασιών στη γραμμή Belgrade-Novi Sad (στη Σερβία) και την επίβλεψη της εργασίας στο νέο κέντρο ελέγχου στο Βελιγράδι για τη διαχείριση των τρένων και τον έλεγχο της κυκλοφορίας στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Σερβίας.
Τον Ιούνιο του 2019, η FS International διοργάνωσε συναντήσεις με την RZD και τους ουγγρικούς σιδηροδρόμους (MAV) για την κατασκευή του νέου διαδρόμου Τεργέστη-Μόσχα και για τις σιδηροδρομικές συνδέσεις μεταξύ Ιταλίας και Ρωσίας μέσω Σλοβενίας, Ουγγαρίας και Ουκρανίας και προς την Κίνα.
Τέλος, υπάρχει ένα μνημόνιο συνεννόησης και ένας οδικός χάρτης συνεργασίας που ισχύει για την ανάπτυξη μηχανικής συνεργασίας με την Italferr και την Italcertifer για τους νέους ειδικούς διαδρόμους Super Speed (Μόσχα-Καζάν και Μόσχα-Αγία Πετρούπολη).