Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Θ. Βούρδας: Ολοκληρώνεται στα τέλη του έτους η ηλεκτροκίνηση στο Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη

ffotinos by ffotinos
30 Νοεμβρίου, 2018
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην ολοκλήρωση σημαντικών σιδηροδρομικών έργων, όπως η ηλεκτροκίνηση στα τμήματα Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Θεσσαλονίκη – Ειδομένη και στη σπουδαιότητα των σιδηροδρομικών συνδέσεων με γειτονικές χώρες, όπως την Βουλγαρία με το έργο T-K-A-B-V-R Rail Project, αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, στην ομιλία του ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Μεταφορών Θάνος Βούρδας, στο 22ο Πανελλήνιο Συνέδριο της ΕΕL.

Μιλώντας στην θεματική ενότητα «United Nations ECE Capacity Building Workshop on Strengthening Rail Transport Connectivity», ο κ. Βούρδας χαρακτήρισε ως πρότυπο συνεργασίας τη Συμφωνία της Καβάλας, στις 6 Σεπτεμβρίου 2017, μεταξύ της χώρας και της Βουλγαρίας για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, του Μπουργκάς και της Βάρνας στον Εύξεινο Πόντο και του Ρούσε στον Δούναβη.

H ομιλία του Θάνου Βούρδα

Σας καλωσορίζουμε στη χώρα μας και σε αυτό τον σημαντικό ιστορικά και πολιτιστικά χώρο. Θα ήθελα να σας μεταφέρω τον θερμό χαιρετισμό του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστου Σπίρτζη στη σημερινή συνάντηση.

Όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στην 73η Συνέλευση του ΟΗΕ το Σεπτέμβριο, προωθούμε ενεργά τη σταθερότητα και την οικονομική ανάπτυξη στα Βαλκάνια, μέσω μιας πολιτικής επίλυσης ανοιχτών ζητημάτων με τους γείτονές μας.

Η ιστορική συμφωνία των Πρεσπών, αλλά και ταυτόχρονα η επίτευξη συνεργειών σε πολλά επίπεδα, όπως είναι τα σύγχρονα δίκτυα μεταφορών, ενέργειας και τηλεπικοινωνιών δημιουργούν αυτές τις προϋποθέσεις και το περιβάλλον.

Στην κατεύθυνση του σταθερού αυτού βηματισμού υλοποιούμε το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών, το οποίο ολοκληρώνεται την Άνοιξη.

Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο που θα συντελέσει καθοριστικά στον προσδιορισμό της μελλοντικής στρατηγικής στον τομέα των μεταφορών και την υποστήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Το Masterplan αυτό, με τελικό ορίζοντα το έτος 2037 και ενδιάμεσο χρονικό ορίζοντα το έτος 2027, διευκολύνει τον εντοπισμό, την αιτιολόγηση και τελικά την ιεράρχηση των μελλοντικών απαιτούμενων πολιτικών και επενδύσεων για την ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου συστήματος μεταφορών (οδικών, σιδηροδρομικών, εναέριων, θαλάσσιων).

Για την αειφόρο ανάπτυξη, τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας και της εδαφικής συνοχής της χώρας.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 5 άτομα, οθόνη και εσωτερικός χώρος

Σε αυτό το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο εντάσσονται το σύνολο των συνδυασμένων μεταφορών, οι ακτοπλοϊκές μεταφορές, τα λιμάνια, τα εμπορευματικά κέντρα, οι σιδηροδρομικές υποδομές, οι διεθνείς συνδέσεις, οι οδικές μεταφορές.

Η χώρα μας παύει να είναι μια απομονωμένη χώρα στο άκρο της Ευρώπης. Μια χώρα που δεν συνδέεται με τις χώρες στα Βόρεια σύνορα της και που δεν αξιοποιεί την πλεονεκτική της θέση.

Παράλληλα με την ολοκλήρωση του μεγαλύτερου μέρους του δικτύου των αυτοκινητοδρόμων, προχωρήσαμε στην ολοκλήρωση κάθετων οδικών αξόνων, που έμεναν τελματωμένοι για χρόνια, όπως του Έβρου, της Ροδόπης και της Κρυσταλοπηγής στην Καστοριά. Ξεκινούν νέοι κάθετοι άξονες, στην Ξάνθη και στα Γιάννενα.

Όμως για εμάς είναι βασικός στρατηγικός στόχος η ανάπτυξη ενός σύγχρονου σιδηροδρομικού δικτύου προς όφελος των πολιτών, της επιχειρηματικότητας και του περιβάλλοντος και η διασφάλιση της ορθής αξιοποίησης Ευρωπαϊκών και Εθνικών πόρων.

Σε αυτή την κατεύθυνση ολοκληρώνουμε φέτος τη διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή του Άξονα «Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη», την ηλεκτροδοτούμενη γραμμή «Θεσσαλονίκη – Ιδομένη» (σύνορα με ΠΓΔΜ)  και προχωρούμε τους άξονες «Αθήνα (ΣΚΑ) – Πάτρα» και «Θεσσαλονίκη-Προμαχώνας» (στα σύνορα με Βουλγαρία) .

Επίσης, πρόσφατα συνεδρίασε η επιτροπή που υλοποιεί τη μελέτη σκοπιμότητας και βιωσιμότητας του έργου και τη χάραξη της διαδρομής για την σιδηροδρομική σύνδεση Ελλάδας-Αλβανίας: Ο άξονας Θεσσαλονίκη-Φλώρινα-Καστοριά-Πόγραδετς. 

Όταν μιλάμε για μεταφορές όμως, είναι επιτακτικό να μιλάμε για κοινό σχεδιασμό ως Βαλκάνια και ως μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Σε αυτό το πλαίσιο στόχος μας είναι η μείωση των σημείων συμφόρησης (τα λεγόμενα bottlenecks) και η ενίσχυση της συνδεσιμότητας και της διατροπικότητας. Να μην υπάρχουν στα σύνορα χιλιόμετρα από βαρέα οχήματα, να μετακινούνται τα τρένα και τα εμπορεύματα χωρίς καθυστερήσεις και ελεύθερα.

Για να το επιτύχουμε αυτό, δεν είναι αρκετή η ολοκλήρωση των εθνικών υποδομών, αλλά χρειάζονται και συνέργειες με τις γείτονες χώρες.

Πρότυπο συνέργειας είναι η Συμφωνία της Καβάλας, στις 6 Σεπτεμβρίου 2017, μεταξύ της χώρας μας και της Βουλγαρίας, για τη σιδηροδρομική σύνδεση των λιμανιών της Βορείου Ελλάδας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα λιμάνια της Βουλγαρίας, του Μπουργκάς και της Βάρνας στον Εύξεινο Πόντο και του Ρούσε στον Δούναβη.

Η συμφωνία αυτή βρήκε τη θερμή στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και την αποδοχή διεθνών παραγόντων στο χώρο των μεταφορών.

Στόχος της συμφωνίας είναι η επίτευξη εντός αδιάλλειπτου και βιώσιμου διατροπικού Διαδρόμου που θα ενσωματωθεί αποτελεσματικά στο δίκτυο ΤΕΝ-Τ.

Αυτό δεν επιτυγχάνεται μόνο με την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού δικτύου αλλά και με τη δημιουργία ενιαίου συστήματος υπηρεσιών μεταφοράς.

Έτσι μόνο θα μπορέσουμε να δούμε και τη φιλοσοφία του blocktrain, που συζητάμε σήμερα, να γίνεται καθημερινότητα στα Βαλκάνια.

Στην τετραμερή σύνοδο της Θεσσαλονίκης, στις 4 Ιουλίου, διαπιστώθηκε η πολιτική βούληση για διεύρυνση της συμφωνίας με τη Βουλγαρία και τη δημιουργία ενός βαλκανικού δικτύου πολυτροπικών συνδυασμένων μεταφορών.

Ενός δικτύου που θα επεκτείνει τη σιδηροδρομική γραμμή στα λιμάνια της Ρουμανίας, θα χρησιμοποιεί τις ποτάμιες συνδέσεις και τα λιμάνια του Δούναβη στη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σερβία και θα προωθήσει ως νέο εμπορικό διάδρομο τη σιδηροδρομική σύνδεση Θεσσαλονίκης- Σκοπίων- Βελιγραδίου- Κεντρικής Ευρώπης.

Ωστόσο, πρέπει να υπογραμμίσουμε ότι, όταν σχεδιάζουμε ένα δίκτυο συνδυασμένων μεταφορών, δεν επενδύουμε μόνο στις συνδέσεις, αλλά φροντίζουμε να ενισχύσουμε και τους κόμβους.

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, του οποίου η σύμβαση παραχώρησης για το διαμετακομιστικό κέντρο, κυρώθηκε μόλις την προηγούμενη εβδομάδα, αποτελεί το πρώτο ενιαίο κέντρο συνδυασμένων μεταφορών στη χώρα, με επαρκείς συνδέσεις με το σιδηροδρομικό δίκτυο και με τους οδικούς άξονες. Αποτελεί επίσης πρότυπο παράδειγμα της σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα.

Ακολουθεί το Εμπορευματικό Κέντρο Γκώνου στη Θεσσαλονίκη, ενώ σύντομα θα δημοσιοποιηθεί και η διαδικασία προεπιλογής για τον Φορέα Διαχείρισης του Θριασίου.

Κυρίες και κύριοι,

Με αυτά τα βήματα μπορούμε να θέσουμε τις βάσεις για Βαλκάνια ευρωπαϊκά, δημοκρατικά, που δεν βασίζονται στον εθνικισμό, στη φοβικότητα και στην εσωστρέφεια ή στην αδράνεια.

Τα Βαλκάνια πρέπει επιτέλους να αλλάξουν σελίδα και να συναντηθούμε σε αυτήν την κρίσιμη ιστορική συγκυρία με τους άλλους λαούς, με όραμα και σχέδιο για το μέλλον στο νέο οικονομικό και πολιτικό γίγνεσθαι.

Ο Σιδηρόδρομος, οι εμπορευματικές μεταφορές και η συνεργασία στον τομέα αυτό αποτελούν ισχυρό «εργαλείο» προς αυτή την κατεύθυνση.

Πιστεύουμε πως όλοι όσοι συμμετέχουμε σήμερα εδώ, εκπροσωπώντας τις χώρες μας και τον σιδηρόδρομο, διαθέτουμε αυτή τη συναντίληψη και θα εργαστούμε εντατικά για την υλοποίησή της.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:Rail T-K-A-B-V-R ΡrojectΕΡΓΟΣΕΘΑΝΟΣ ΒΟΥΡΔΑΣΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

2 Ιουνίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος σε 3 στελέχη του ΟΣΕ για τα Τέμπη

30 Μαΐου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Ιταλοί και Γάλλοι στα ελληνικά τρένα, Ιταλοί και Γάλλοι στο ελληνικό μετρό

30 Μαΐου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αντίθετη η ΠΕΠΕ με την αύξηση ταχύτητας σε μη τηλεδιοικούμενα και σηματοδοτούμενα τμήματα του δικτύου

29 Μαΐου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Mε απευθείας διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, η επαναφορά του ETCS σε 120 μονάδες τροχαίου υλικού

29 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Ούτε στην Ιταλία η κατάσταση είναι… ιδανική στο σιδηρόδρομο: Παράπονα της FSI στην RFI

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Mε απευθείας διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, η επαναφορά του ETCS σε 120 μονάδες τροχαίου υλικού

29 Μαΐου, 2023

Ιταλοί και Γάλλοι στα ελληνικά τρένα, Ιταλοί και Γάλλοι στο ελληνικό μετρό

30 Μαΐου, 2023

Έντονη αντίδραση εταιρειών 3PL και μεταφορικών εταιρειών για 2 αποφάσεις της AΑΔΕ για το διερχόμενο φορτίο

31 Μαΐου, 2023

Επικαιροποιείται το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΕΛΤΑ

29 Μαΐου, 2023

Υπογράφτηκε νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ΕΛΤΑ Courier, περιέχει μισθολογικές αυξήσεις

29 Μαΐου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, στο Χρηματιστήριο οδεύει η SKY express

31 Μαΐου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

4 Ιουνίου, 2023

Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

4 Ιουνίου, 2023

Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

4 Ιουνίου, 2023

Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

2 Ιουνίου, 2023

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023

ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

2 Ιουνίου, 2023

Η Ολυμπία Οδός συμμετείχε στην Εβδομάδα Ασφάλειας των παραχωρήσεων VINCI

2 Ιουνίου, 2023

ITA Airways takes delivery of its first A330neo

2 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ