ΑρχικήΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣΠ. Θεοχάρης: Με την εξασφάλιση 100 εκατ. ευρώ, το σιδηροδρομικό δίκτυο θα επανέλθει στα 2.500 χλμ.

Π. Θεοχάρης: Με την εξασφάλιση 100 εκατ. ευρώ, το σιδηροδρομικό δίκτυο θα επανέλθει στα 2.500 χλμ.

Στις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες του ΟΣΕ αναφέρθηκε, μεταξύ άλλων, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού Παναγιώτης Θεοχάρης, στην ημερίδα «Συνδυασμένες Μεταφορές και ο Ρόλος της Ελλάδας» που διεξήχθη στο Θριάσιο Ε/Κ.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Από τις εξαγγελίες του κ. Θεοχάρη, ξεχώρισε η έγκριση 100 εκατ. ευρώ για την αναβάθμιση του δικτύου του Οργανισμού, με στόχο να επανέλθει στα 2.500 χλμ. έναντι των σημερινών 1.500 χλμ., αλλά και η ενίσχυση του μεριδίου αγοράς του σιδηροδρόμου έναντι των αυτοκινητοδρόμων.

Τα βασικά σημεία ομιλίας του Παναγιώτη Θεοχάρη

Ένα κόσμημα για τις μεταφορές αποτελεί το Θριάσιο Πεδίο, που αναμένεται να φέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα για τη χώρα.

Ο σιδηρόδρομος αποκτά μια σημαντική δυναμική, που στην ουσία μετασχηματίζει όλο τον παραγωγικό χαρακτήρα του, σε ουσιώδη αποτελέσματα.

Το βασικό σημείο είναι ότι ο σιδηροδρομικός άξονας εξασφαλίζει τη διασύνδεση με τους λιμένες Α’ Επιπέδου (Πειραιάς, Θες/νίκη, Αλεξανδρούπολη), με τους λιμένες διασύνδεσης (Βόλος) και τους λιμένες που θα ενταχθούν μελλοντικά στο Κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο (Πάτρα, Κατάκολο, Πύλος, Καλαμάτα).

Ουσιαστικά, η διατροπική αξιοποίηση του δικτύου θα επιτρέψει την ανάπτυξη, ιδιαίτερα αποτελεσματικών ροών, οπότε είναι σημαντικό το κομμάτι που σχετίζεται με την αναβάθμιση των εμπορευματικών μεταφορών.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΣΕ έχει να διαδραματίσει ένα σημαντικό ρόλο, τον οποίο αρχίζει να υλοποιεί.

Θα πρέπει να ανατρέψουμε το παράδειγμα που είχε ως κύριο κομμάτι την αξιοποίηση των οδικών μεταφορών, με όλα τα προβλήματα που σχετίζονται με το περιβαλλοντικό αποτύπωμα, τις συμφορήσεις στους οδικούς άξονες και την αστική διακίνηση.

Ο σιδηρόδρομος θα έρθει, για να προσφέρει καλύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα και βέλτιστη μεταφορά που μπορεί να αναβαθμίσει και την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής οικονομίας.

Ένα δίκτυο που μπορεί να προσελκύσει εμπορευματικές ροές, ένας άξονας 50-60 χλμ. είναι ιδιαίτερα εφικτός και ικανός για την ενίσχυση του διαμετακομιστικού εμπορίου. Όλα αυτά συνεπάγονται δημιουργία νέων έργων και χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας.

Όντας στην άκρη της Ευρώπης, με την ύπαρξη της βαλκανικής ενδοχώρας και τη διασύνδεση με την Ευρώπη, με δεδομένες και τις γεωστρατηγικές εξελίξεις που σχετίζονται με τον «Δρόμο του Μεταξιού», πλέον η χώρα αρχίζει να αποκτά σημασία που είναι παραπάνω από εθνική, είναι ευρωπαϊκή και διεθνική.

Μιλάμε για ένα νέο άξονα που προσελκύει το σύνολο των ροών από την Ασία προς την Ευρώπη και ο οποίος αναμένεται να μας δώσει ουσιώδη αποτελέσματα.

Σημαντική είναι πλέον η ανάπτυξη προτύπων διαλειτουργικότητας σε ευρωπαϊκό επίπεδο, η οποία αποτιμάται στα εξής: σε δίκτυο διπλής γραμμής, ηλεκτροκινούμενο με σηματοδότηση, με συστήματα ERTMS, με δίκτυα δεδομένων και με αξιοποίηση κοινών δρόμων και ροών πληροφορίας μεταξύ των ευρωπαϊκών χωρών.

Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΣΕ λειτουργεί δράσεις που αναμένεται να ολοκληρωθούν ως το 2022, οπότε θα έχει ολοκληρώσει όλο τον ελληνικό σιδηροδρομικό άξονα με τα συστήματά του.

Αυτή τη στιγμή, λειτουργούν δοκιμαστικά τα συστήματα GSMR, ενώ τα συστήματα ETCS αναλαμβάνονται, με δύο πρώτα κομμάτια, στους άξονες «ΣΚΑ – Αεροδρόμιο» και «Θεσσαλονίκη – Πλατύ», ενώ στη συνέχεια θα προχωρήσουν και στον υπόλοιπο άξονα.

Σημαντικό είναι ότι, παράλληλα, ο ΟΣΕ λειτουργεί τις διασυνοριακές συνδέσεις, δηλ. τη διασύνδεση με την Ειδομένη, την Βουλγαρία από τον Στρυμόνα και την τρίτη που ολοκληρώνεται προσεχώς και θα συνδέει τον σταθμό του Νέου Καυκάσου με το Μοναστήρι.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στόχος είναι να διατηρηθούν οι παλιοί σιδηροδρομικοί διάδρομοι της χώρας και με εμπορευματική χρήση.

Να σημειωθεί ότι, αυτή τη στιγμή, αναμένεται η έγκριση ενός προγράμματος, της τάξεως των 100 εκατ. ευρώ, για την αναβάθμιση και των λοιπών δικτύων του Οργανισμού, με σκοπό το δίκτυό του που είναι στα 1.500 χλμ. σε λειτουργία να φτάσει ξανά στα 2.500 χλμ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο