Κυριακή, 9 Νοεμβρίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Σε εξέλιξη οι εργασίες στις πληγείσες από τον «Daniel» γέφυρες της Θεσσαλίας

    8 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Πειραιάς στο επίκεντρο της ναυτιλιακής ανάκαμψης και του θαλάσσιου εμπορίου

    8 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Λειτουργία ΜΜΜ λόγω της διεξαγωγής του 42ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών (7-9/11)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

    7 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Σε εξέλιξη οι εργασίες στις πληγείσες από τον «Daniel» γέφυρες της Θεσσαλίας

    8 Νοεμβρίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ο Πειραιάς στο επίκεντρο της ναυτιλιακής ανάκαμψης και του θαλάσσιου εμπορίου

    8 Νοεμβρίου, 2025
    MMM

    Λειτουργία ΜΜΜ λόγω της διεξαγωγής του 42ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών (7-9/11)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

    7 Νοεμβρίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

    7 Νοεμβρίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός. Ξεκίνησε το 1997, ολοκληρώνεται το… 2018!

vvegiazi by vvegiazi
2 Δεκεμβρίου, 2016
στο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αποτελεί το πιο «αμαρτωλό» τμήμα του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου. Ο λόγος για το Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός, με εργολαβίες που ξεκίνησαν το 1997 και θα ολοκληρωθούν το 2018!

Του Φώτη Φωτεινού

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το συνολικό κόστος του τμήματος Τιθορέα – Λιανοκλάδι – Δομοκός θα εκτοξευτεί στα 1,8 δις. (!), έχοντας λάβει χρηματοδοτήσεις από τα εξής προγράμματα:

-Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι 1994-99»,

-Ε.Π. «Σιδηρόδρομοι, Αεροδρόμια & Αστικές Συγκοινωνίες» (Ε.Π. ΣΑΑΣ  2000-2006),

-Ε.Π. «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» (Ε.Π.Ε.Π.  2007-2013),

-«Συνδέοντας την Ευρώπη» 2014-2020 (Connecting Europe Facility– CEF 2014-2020).

Η τελευταία εργολαβία – «σκούπα» υπογράφτηκε στις 18.12.2013, με συμβατικό οικονομικό αντικείμενο 374.242.810 ευρώ και ανάδοχο την κοινοπραξία AKTΩΡ Α.Τ.Ε. – J&P ΑΒΑΞ Α.Ε. – ΤΕΡΝΑ Α.Ε.

Ο αρχικός συμβατικός χρόνος περαίωσης του έργου ήταν τριάντα δύο μήνες, δηλαδή μέχρι την 18.08.2016, αλλά δόθηκε παράταση.

Έως σήμερα έχουν πιστοποιηθεί εργασίες αξίας 172.273.929 ευρώ (17η Πιστοποίηση), με ποσοστό υλοποίησης 46%.

Σε 3,5 ώρες, το Αθήνα – Θεσσαλονίκη, το 2018

Στο τμήμα Τιθορέα – Δομοκός υλοποιείται η ολοκλήρωση της κατασκευής «Νέας Διπλής Σιδ/κής Γραμμής Υψηλών Ταχυτήτων» (ΣΓΥΤ), μήκους 106 χιλιομέτρων, εξοπλισμένης με σηματοδότηση, τηλεδιοίκηση, ΕΤCS-level1, τηλεπικοινωνίες και ηλεκτροκίνηση, η οποία θα αντικαταστήσει την υφιστάμενη μονή γραμμή, φτωχών γεωμετρικών χαρακτηριστικών, μήκους 122 χιλιομέτρων.

Η νέα χάραξη έχει σχεδιασθεί για ταχύτητες 160-200 χλμ/ώρα, ξεκινά από το σιδηροδρομικό Σταθμό Τιθορέας, κατευθύνεται ανατολικά, διασχίζοντας το όρος Καλλίδρομο, με δίδυμη σήραγγα, μονής γραμμής, μήκους 9.038 μέτρων η κάθε μία, και ακολουθώντας στη συνέχεια την πεδινή διαδρομή, μέσω της πεδιάδας του Σπερχειού ποταμού, καταλήγει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό Λιανοκλαδίου.

Στη συνέχεια, διασχίζει το όρος Όθρυς, με δίδυμη σήραγγα, μονής γραμμής, μήκους 7.000 μέτρων περίπου η κάθε μία και ακολουθώντας την πεδινή διαδρομή, μέσω της αποξηραμένης λίμνης Ξυνιάδας, ανέρχεται τον ορεινό όγκο του Δομοκού, μέχρι τον ομώνυμο Σιδηροδρομικό Σταθμό.

Με την ολοκλήρωση του εν λόγω τμήματος, την άνοιξη του 2018 (τον Ιούνιο του 2017 θα παραδοθεί το πρώτο τμήμα Τιθορέα – Λιανοκλάδι), η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορεί να δρομολογεί ηλεκτροκίνητα τρένα από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη, τα οποία θα διεξάγουν τη σχετική διαδρομή σε 3,5 ώρες, κάτι το οποίο θα καταστήσει το τρένο ανταγωνιστικό μέσο μεταφοράς, σε σχέση με τα αεροπλάνα και τα ΚΤΕΛ.

Θ. Βούρδας: Οι καθυστερήσεις έχουν να κάνουν με λάθος πολιτικές προηγούμενων κυβερνήσεων

Κληθείς να σχολιάσει τις καθυστερήσεις δεκαετιών για κάποια έργα του σιδηροδρομικού δικτύου, ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Θάνος Βούρδας, αφού πρώτα υπογράμμισε ότι «δεν είναι τιμητικό για τη χώρα, έργα που ξεκίνησαν το 1997, να ολοκληρώνονται το 2017-18», επέρριψε ευθύνες στις «πολιτικές επιλογές προηγούμενων κυβερνήσεων», όπως για την κατάτμηση του αντικειμένου σε πολλές εργολαβίες.  

Από την πλευρά του, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος επιθεώρησε χθες τα σχετικά εργοτάξια, σημείωσε ότι «εμείς πιστεύουμε ότι οι σιδηροδρομικές υποδομές είναι αυτές που θα βοηθήσουν στο να γίνει η χώρα ένας διεθνής κόμβος συνδυασμένων μεταφορών», προσθέτοντας ότι:

«με την ολοκλήρωση της ΠΑΘΕ έχουν προγραμματιστεί τα έργα, από Θεσσαλονίκη, προς τις δύο εξόδους της χώρας. Προς Σκόπια και προς Βουλγαρία. Ο στόχος μας είναι να ωριμάσουμε και να τρέξουμε, μέχρι το 2018, τους διαγωνισμούς για την Σιδηροδρομική Εγνατία και τα εμπορευματικά κέντρα της βορείου Ελλάδας».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΡΓΟΣΕΟΣΕΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Κ. Κυρανάκης: Η απόδειξη ότι το τρένο ουδέποτε εισήλθε στην αντίθετη γραμμή (video)

7 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Τα όσα υποστηρίζει η Hellenic Train σχετικά με το περιστατικό της 5ης Νοεμβρίου

6 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Ο Σύλλογος Εργαζομένων ΕΡΓΟΣΕ εκφράζει στήριξη προς τον αντιπρόεδρο του Συλλόγου Εργαζομένων ΟΣΕ Π. Μπαριανό

6 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΟΣΕ – Σιδηρόδρομοι Ελλάδας για Προαστιακό Θεσσαλονίκης: Καμία αμαξοστοιχία δεν μπήκε σε λάθος γραμμή

6 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στήριξη του Σωματείου Εργαζομένων ΟΣΕ στον Π. Μπαριανό που έλαβε εξώδικο από τον αν. υπουργό Μεταφορών

6 Νοεμβρίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σιδηρόδρομος: 14,1 εκατ. επιβάτες στην Ελλάδα, 842,8 εκατ. στην Ιταλία, 1,32 δισ. στη Γαλλία και 2,9 δισ. στη Γερμανία

6 Νοεμβρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Οι προτεραιότητες και το χρονοδιάγραμμα των έργων της ΕΡΓΟΣΕ. Ηλεκτροκίνηση έως Σ.Σ. Λαρίσης και Πειραιά

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

H AEGEAN έλαβε το δικαίωμα διεξαγωγής πτήσεων σε Πορτ Λουί (Μαυρίκιος) και Βικτώρια (Σεϋχέλλες) για το 2026

5 Νοεμβρίου, 2025

Ο Γιώργος Καλλιμασιάς νέος διευθύνων σύμβουλος του αεροδρομίου της Αθήνας από την 1η Φεβρουαρίου 2026

3 Νοεμβρίου, 2025

Ο ευρωπαϊκός διάδρομος BBA και η (τεράστια) σημασία του για την Ελλάδα

7 Νοεμβρίου, 2025

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

4 Νοεμβρίου, 2025

Ανεστάλη η απεργία του ΣΑΤΑ, κανονικά η λειτουργία των ταξί στις 6 Νοεμβρίου

5 Νοεμβρίου, 2025

ΟΦΑΕ: Χωρίς κάρτες ψηφιακού ταχογράφου χιλιάδες φορτηγά, ολιγωρία από το αρμόδιο υπουργείο

6 Νοεμβρίου, 2025

ΒΕΘ: Το κλείσιμο των καταστημάτων ΕΛΤΑ δεν έγινε βάσει αξιολόγησης

3 Νοεμβρίου, 2025

Το πρόγραμμα Miles+Bonus της AEGEAN εξελίσσεται

4 Νοεμβρίου, 2025

Θεσπίστηκε τέλος 3 ευρώ ανά επιβάτη στο αεροδρόμιο Ηρακλείου «Νίκος Καζαντζάκης». Ισχύ από 1η Νοεμβρίου

2

Τα οικονομικά αποτελέσματα της Ferst Logistics που εξαγόρασε η πρόεδρος των Ελλήνων εφοπλιστών, Μ. Τραυλού

2

Αποζημίωση 12,12 εκατ. στη Νέα Οδό για τη μη λειτουργία διοδίων σε Βαρυμπόμπη, Αγ. Στέφανο και Χαλκίδα

1

Εγκρίθηκαν 4 εκατ. ευρώ για τη “μετακόμιση” της Προσέγγισης Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο «Ελ. Βενιζέλος»

1

Η αναλυτική λίστα με τα 204 καταστήματα των ΕΛΤΑ που κλείνουν σε όλη την Ελλάδα στις 3 Νοεμβρίου

1

Κ. Κυρανάκης: Θα διερευνήσουμε τη δυνατότητα ευρωπαϊκής χρηματοδότησης για τη σιδηροδρομική σύνδεση Ηρακλείου – αεροδρόμιο Καστελίου

1

Τα ΕΛΤΑ θα έπρεπε να «κυριαρχούν», τι συμβαίνει σε άλλες χώρες

1

Παραιτήθηκε ο Διευθύνων Σύμβουλος των ΕΛΤΑ, Γρ. Σκλήκας. Προειδοποιεί για κίνδυνο ρευστότητας, εάν δεν κλείσουν τα καταστήματα

1

Σε εξέλιξη οι εργασίες στις πληγείσες από τον «Daniel» γέφυρες της Θεσσαλίας

8 Νοεμβρίου, 2025

Ο Πειραιάς στο επίκεντρο της ναυτιλιακής ανάκαμψης και του θαλάσσιου εμπορίου

8 Νοεμβρίου, 2025

Λειτουργία ΜΜΜ λόγω της διεξαγωγής του 42ου Αυθεντικού Μαραθωνίου Αθηνών (7-9/11)

7 Νοεμβρίου, 2025

Αρκετές οι προσδοκίες, χρειάζονται οι αποδείξεις (αμερικανικές επενδύσεις στην Ελλάδα)

7 Νοεμβρίου, 2025

Νέα δάνεια ύψους 780 εκατ. ευρώ σε επιχειρήσεις μέσω του ΤΕΠΙΧ ΙΙΙ

7 Νοεμβρίου, 2025

Διεθνή παραδείγματα μετασχηματισμού ταχυδρομικών οργανισμών και μετάβαση σε υβριδικά μοντέλα λειτουργίας

7 Νοεμβρίου, 2025

Οι προτεραιότητες του Υπερταμείου για τα ΕΛΤΑ. Τι ειπώθηκε στη συνάντηση των δυο διοικήσεων

7 Νοεμβρίου, 2025

Δυναμικά συνεχίζει ο κλάδος των τροφίμων στις εξαγωγές: Άνοδος 10,2% στο 9μηνο

7 Νοεμβρίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress

    Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε τη βέλτιστη εμπειρία πλοήγησης στον ιστότοπό μας.

    Μπορείτε να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα cookies που χρησιμοποιούμε ή να τα απενεργοποιήσετε στις ρυθμίσεις.

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Επισκόπηση απορρήτου
    Metaforespress

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.

    Necessary

    Το αυστηρώς απαραίτητο cookie θα πρέπει να είναι ενεργοποιημένο ανά πάσα στιγμή, ώστε να μπορέσουμε να αποθηκεύσουμε τις προτιμήσεις σας για ρυθμίσεις cookie.

    Στατιστικά

    Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Google Analytics για τη συλλογή ανώνυμων πληροφοριών, όπως τον αριθμό επισκεπτών στον ιστότοπο και τις πιο δημοφιλείς σελίδες.

    Η διατήρηση αυτού του cookie μας επιτρέπει να βελτιώσουμε τον ιστότοπό μας.