Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τα σιτηρά από την Ουκρανία «φέρνουν κοντά» ΟΛΘ, ΟΛΑ και ΟΣΕ, Hellenic Train. Η ευκαιρία που «ανοίγεται»

vvegiazi by vvegiazi
11 Ιουλίου, 2022
στο (ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ο ρωσο-ουκρανικός πόλεμος έχει επιφέρει τεράστιες γεωπολιτικές ανακατατάξεις, οδηγώντας – μεταξύ άλλων – και σε απορρύθμιση των ισχυόντων στις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες.

Το τελευταίο διάστημα έχει «ανοίξει» έντονα η συζήτηση για την ανάδειξη του ρόλου της Ελλάδας, όχι μόνο ως πυλώνα «ασφαλείας», αλλά και ως πυλώνα για τη βέλτιστη διακίνηση αγαθών / προϊόντων από και προς την Ουκρανία.

Ασφαλώς, «πρωταγωνιστικό» ρόλο καλείται να διαδραματίσει η ελληνική και ελληνόκτητη ναυτιλία. Εκτός όμως από τα πλοία των Ελλήνων εφοπλιστών, κρίσιμος είναι ο ρόλος του ελληνικού σιδηροδρόμου και των ελληνικών λιμένων.

Ειδικότερα, τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται έντονη κινητικότητα και συζητήσεις μεταξύ των λιμένων της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης με τον διαχειριστή της σιδηροδρομικής υποδομής, τον ΟΣΕ, σιδηροδρομικές εταιρείες, όπως η Hellenic Train (πρώην ΤΡΑΙΝΟΣΕ), αλλά και με μεταφορικές εταιρείες για τη δυνατότητα δημιουργίας ενός δικτύου συνδυασμένων μεταφορών για τη διακίνηση σιτηρών από την Ουκρανία με κατεύθυνση την Αφρική, την Ασία και τη Νότια Ευρώπη.

 

Δεν είναι μόνο η Ελλάδα που διεκδικεί μεγαλύτερο «μερίδιο» από την αναδιάταξη της εφοδιαστικής αλυσίδας των σιτηρών και άλλων προϊόντων

 

Σύμφωνα με αναλυτές της αγοράς των εμπορευματικών μεταφορών, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης εμφανίζεται ως ο κύριος φορέας υλοποίησης του εγχειρήματος, καθώς διαθέτει τον κατάλληλο εξοπλισμό και εγκαταστάσεις (αποθήκες, σιλό, σιδηροδρομική πρόσβαση, αλλά και προσωπικό).

Μάλιστα, σύμφωνα με εκτιμήσεις και εάν καταφέρει να ανταπεξέλθει το σιδηροδρομικό δίκτυο, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δύναται να υποδέχεται και έως 3 – 4 εμπορευματικές αμαξοστοιχίες με σιτηρά την ημέρα.

Οι αμαξοστοιχίες αυτές θα εκφορτώνονται στη Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια, το φορτίο θα μεταφέρεται με πλοία σε Αφρική, Ασία και Νότια Ευρώπη.

Όπως προαναφέρθηκε, «πίεση» ασκείται στον ΟΣΕ, ώστε το σιδηροδρομικό δίκτυο της Βόρειας Ελλάδας να ανταποκριθεί των νέων αυξημένων αναγκών (Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, Θεσσαλονίκη – Προμαχώνας, Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο), αλλά και σε σιδηροδρομικές εταιρείες, όπως η Hellenic Train, ώστε να εξασφαλίσουν μηχανές και κατάλληλα βαγόνια.

Πάντως, δεν είναι μόνο η Ελλάδα που διεκδικεί μεγαλύτερο «μερίδιο» από την αναδιάταξη της εφοδιαστικής αλυσίδας των σιτηρών και άλλων προϊόντων.

Για παράδειγμα, δυναμικές κινήσεις υλοποιεί το λιμάνι της Κωνστάντζας στη Ρουμανία, ενώ σχετικά πρόσφατα διεξήχθησαν και συζητήσεις μεταξύ των υπουργών Μεταφορών Τουρκίας – Βουλγαρίας – Ουγγαρίας και Σερβίας.

Αναβαθμίζεται η σημασία της Αλεξανδρούπολης (και) λόγω σιδηροδρόμου  

Η Αλεξανδρούπολη μπορεί να μην είναι Πειραιάς ή Θεσσαλονίκη, ωστόσο κάλλιστα μπορεί να εξελιχθεί σε ένα σημαντικό περιφερειακό λιμάνι, εφόσον υλοποιηθούν συγκεκριμένες επενδύσεις σε υποδομές, σε συνδυασμό με τη βελτίωση και αύξηση της χωρητικότητας του σιδηροδρομικού δικτύου.

Σχετικά πρόσφατα, ο Έλληνας υπουργός Μεταφορών Κώστας Καραμανλής πραγματοποίησε συνάντηση με την Ευρωπαία Επίτροπο, αρμόδια για θέματα Μεταφορών, Adina Vălean και, μεταξύ άλλων, συζήτησαν για την ένταξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ / TEN-T).

Η ένταξη του λιμένα Αλεξανδρούπολης στο TEN – T θα σημάνει αυτόματα την αναβάθμιση και τον χαρακτηρισμό του ως λιμάνι «στρατηγικής σημασίας» και ταυτόχρονα, τη δυνατότητα λήψης συγχρηματοδοτήσεων από τα χρηματοδοτικά εργαλεία και ταμεία της ΕΕ για τη βελτίωση των υποδομών του.

Σύμφωνα με διπλωματικούς αναλυτές, το κυριότερο πλεονέκτημα του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αποτελεί η γεωστρατηγική θέση του, καθώς το λιμάνι χρησιμοποιείται ως βάση για τη μεταφορά στρατιωτικού υλικού στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης.

 

Εάν υπάρξουν ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, τότε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σε θέση, ακόμη και τώρα, να ενισχύσει τις εμπορευματικές ροές με λιμάνια της Βουλγαρίας

 

Δεν είναι «μυστικό» ότι το λιμάνι χρησιμοποιείται για τη μεταφορά στρατιωτικού εξοπλισμού των ΗΠΑ και μάλιστα, από τον περασμένο Νοέμβριο έχουν πραγματοποιηθεί αρκετά σιδηροδρομικά δρομολόγια.

Επίσης, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δύναται να αποτελέσει ενεργειακό κόμβο, καθώς βρίσκεται στο επίκεντρο των σχεδίων για τις εισαγωγές υγροποιημένου φυσικού αερίου στη Βαλκανική, μέσω πλωτού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG).

Ακόμη, εάν υπάρξουν ορισμένες βελτιωτικές παρεμβάσεις στη σιδηροδρομική γραμμή Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, τότε το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης είναι σε θέση, ακόμη και τώρα, να ενισχύσει τις εμπορευματικές ροές με λιμάνια της Βουλγαρίας.

Σύμφωνα με αναλυτές των συνδυασμένων μεταφορών, ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος είναι σε θέση να αποτελέσει ικανοποιητική εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων, αποφεύγοντας την Τουρκία, σε συνδυασμό με τη δημιουργία Εμπορευματικού Κέντρου στην Αλεξανδρούπολη.

Είναι ενδεικτικό ότι η ΕΡΓΟΣΕ έχει δημοπρατήσει, μέσω Ανταγωνιστικού Διαλόγου, δυο σημαντικά έργα για την Αλεξανδρούπολη: Το τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο και το τμήμα Θεσσαλονίκη – Καβάλα – Τοξότες (πεδινή χάραξη), με στόχο τη δημιουργία ηλεκτροκίνητων γραμμών υψηλών ταχυτήτων.

Αντίστοιχα, το υπουργείο Μεταφορών συμβασιοποίησε και το έργο της νέας Περιφερειακής Οδού, που θα συνδέει, κυρίως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό, αναβαθμίζοντας τις οδικές εμπορευματικές μεταφορές του λιμένα.

«Σε καμία περίπτωση το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν είναι Πειραιάς ή Θεσσαλονίκη. Ωστόσο, είναι ένα σημαντικό περιφερειακό λιμάνι που έχει σαν “ενδοχώρα” την Βουλγαρία, τη Ρουμανία και την Τουρκία, κάτι το οποίο οφείλουν να εκμεταλλευτούν οι νέοι ιδιοκτήτες», αναφέρουν στελέχη των συνδυασμένων μεταφορών.

Πάντως, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης ετοιμάζεται να αλλάξει «χέρια», καθώς στις 29 Ιουλίου εκτιμάται ότι θα κατατεθούν οι δεσμευτικές προσφορές για τη μεταβίβαση του 67%.

Δικαίωμα κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς έχουν τα σχήματα: QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT, BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS – EFA GROUP – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και CAMERON S.A. – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS και ΟΛΘ.

Αρκετοί αναλυτές θεωρούν ότι, εφόσον στο λιμάνι της Καβάλας πλειοδότησε το σχήμα Black Summit Financial Group – EFA Group – ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, κάτι τέτοιο ενδέχεται να συμβεί και στην Αλεξανδρούπολη.

Από την άλλη πλευρά, άλλοι θεωρούν ως φαβορί το σχήμα CAMERON S.A. – GOLDAIR CARGO AE – BOLLORE AFRICA LOGISTICS. Σε κάθε περίπτωση, ανάδοχος θα ανακηρυχθεί το σχήμα που θα καταθέσει τη μεγαλύτερη προσφορά.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΕΣ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΟΣΕΤΡΑΙΝΟΣΕHELLENIC TRAINΟΛΘΛΙΜΑΝΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣΟΛΑΛΙΜΑΝΙ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

17 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ή ΟΣΕ; Θα ισχύουν και τα δυο

17 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Απόλυση φύλακα ισόπεδης διάβασης του ΟΣΕ μετά από σοβαρή παράβαση καθήκοντος

16 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων της Hellenic Train λόγω 24ωρης απεργίας στις 17/6 (πίνακας)

16 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Η ΠΕΠ ΤΡΑΙΝΟΣΕ στηρίζει την απεργιακή κινητοποίηση των μηχανοδηγών (Τρίτη 17 Ιουνίου)

16 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Πως θα πληρωθεί η Hellenic Train την αποζημίωση για τις άγονες γραμμές της διετίας 2024 – 25

16 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Η Πελοπόννησος αποκτά αυτό που της αξίζει: Ένα σύγχρονο αεροδρόμιο, την Καλαμάτα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Οι εκτιμήσεις του ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις σε τουρισμό, ναυτιλία και εμπόριο από τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν

16 Ιουνίου, 2025

Υπηρεσία αυτόματου περιορισμού ταχύτητας από την Volvo Trucks

11 Ιουνίου, 2025

Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων της Hellenic Train λόγω 24ωρης απεργίας στις 17/6 (πίνακας)

16 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσων

13 Ιουνίου, 2025

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025

ΔΕΗ Fiber: Internet από τη ΔΕΗ με 100% οπτική ίνα και υπερυψηλές ταχύτητες

11 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

ΕΝΕΔΕΠ: Καταγγέλλει τη στάση των Cosco, DPort και PCT

0

“Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

17 Ιουνίου, 2025

Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

17 Ιουνίου, 2025

Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

17 Ιουνίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

17 Ιουνίου, 2025

Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

17 Ιουνίου, 2025

Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

17 Ιουνίου, 2025

518 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική, στόχος τα 951 έως τα τέλη του έτους

17 Ιουνίου, 2025

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

17 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr