Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καταδικάζουν απερίφραστα κάθε προσβλητική συμπεριφορά σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται τις αστικές συγκοινωνίες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καταδικάζουν απερίφραστα κάθε προσβλητική συμπεριφορά σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται τις αστικές συγκοινωνίες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

    Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    MMM

    Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

    23 Σεπτεμβρίου, 2023
    Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

    22 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

    22 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Γ. Κωνσταντόπουλος, ΣΕΒΕ: Η αύξηση του μεταφορικού κόστους επηρέασε τους εξαγωγείς

vvegiazi by vvegiazi
10 Ιανουαρίου, 2022
στο LOGISTICS, ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εφικτός στόχος είναι η αύξηση των ελληνικών εξαγωγών σε επίπεδα άνω των 40 δισ. ευρώ το 2022, σύμφωνα με τον πρόεδρο του Συνδέσμου Εξαγωγέων (ΣΕΒΕ), δρα Γεώργιο Κωνσταντόπουλο, ο οποίος επισημαίνει, ωστόσο, ότι «οι υπέρογκες αυξήσεις στο ενεργειακό και μεταφορικό κόστος μπορεί να μας πάνε πολύ πίσω» – άρα η εφικτότητα του στόχου δεν συνεπάγεται αναγκαστικά και την επίτευξή του.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, σημειώνει ακόμα ότι για να «πιάσει» η Ελλάδα τον στόχο που έχει τεθεί για τη συνεισφορά των εξαγωγών στο ΑΕΠ στα επόμενα χρόνια (στο 25% το 2025, έναντι 20%-21% το 2021), αυτές θα πρέπει να κάνουν άλμα στα 48-50 δισ. ευρώ σε μια τριετία.

«Για να γίνει πραγματικότητα αυτό», λέει, «πρέπει – κάτω από ένα στρατηγικό πλάνο – να μπουν στο παιχνίδι της εξωστρέφειας και οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις» (σ.σ. σήμερα, μόνο 260 επιχειρήσεις, που είναι το 2% του συνόλου των επιχειρήσεων της χώρας, πραγματοποιούν το 50% των ελληνικών εξαγωγών και το 98% μοιράζεται το υπόλοιπο 50%).

«Για να ξεπεράσουμε τα 40 δισ. ευρώ φέτος, πρέπει αρχικά να διατηρηθεί ο υφιστάμενος ρυθμός ανάπτυξης των εξαγωγών του 2021 (πάνω από 20%) και το 2022 να επιτύχουμε αύξηση εξαγωγών με ρυθμό τουλάχιστον 10%.

Ο στόχος είναι εφικτός και ξέρουμε ότι μπορούμε να τον πετύχουμε, αλλά είμαστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί για το μέλλον, με δεδομένες τις υπέρογκες αυξήσεις που αντιμετωπίζουμε σε ενεργειακό και μεταφορικό κόστος, οι οποίες μπορεί να μας πάνε πολύ πίσω», σημειώνει αναλυτικότερα ο δρ Κωνσταντόπουλος.

Ως προς τις επιδόσεις του 2021 εκτιμά ότι οι ελληνικές εξαγωγές θα ξεπεράσουν τελικά τα 36 δισ. ευρώ:

«Οι εξαγωγικές μας επιδόσεις στο πρώτο δεκάμηνο του 2021 (…) δημιούργησαν αυξημένες προσδοκίες, δεδομένου ότι ξεπεράσαμε κατά πολύ τις επιδόσεις του 2020 και του 2019 (…) Υπάρχουν σαφείς ενδείξεις ότι το 2021 θα κλείσει με σημαντική αύξηση, η οποία υπολογίζεται μεταξύ 20% και 30%, με τις εξαγωγές να ξεπερνάνε τα 36 δις».

Προσθέτει ότι εξαιρουμένων των τροφίμων και των φαρμακευτικών προϊόντων, η πανδημία δεν ευνόησε την ενίσχυση των ελληνικών εξαγωγών, καθώς οι περισσότεροι κλάδοι κατέγραψαν μείωση.

 

Σήμερα, μόνο 260 επιχειρήσεις, που είναι το 2% του συνόλου των επιχειρήσεων της χώρας, πραγματοποιούν το 50% των ελληνικών εξαγωγών και το 98% μοιράζεται το υπόλοιπο 50%

 

«Οι Έλληνες εξαγωγείς όμως κατάφεραν να επανακάμψουν πολύ γρήγορα και ν’ ανακτήσουν τη χαμένη τους δυναμική σε μικρό χρονικό διάστημα. Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι όλοι οι κλάδοι πέτυχαν καλύτερες επιδόσεις από το 2019, όταν είχαμε καταγράψει ρεκόρ εξαγωγών» υπογραμμίζει.

Όσον αφορά το πότε θα κλείσει η διαδικασία οριστικής κατοχύρωσης του σήματος «Μacedonia the GReat» για το σύνολο των 38 κλάσεων ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών, για τις οποίες ο ΣΕΒΕ κατέφυγε στο γραφείο Διανοητικής Ιδιοκτησίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EUIPO) στο Αλικάντε, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ δηλώνει αισιόδοξος ότι αυτό θα γίνει «άμεσα και απρόσκοπτα».

Η αύξηση του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους

Ο εισαγόμενος πληθωρισμός έχει ήδη «εκτροχιάσει» πολλά κόστη, ενώ η επανεκκίνηση της παγκόσμιας οικονομίας έχει πολλαπλασιάσει το κόστος μεταφοράς ενός εμπορευματοκιβωτίου.

Πώς έχουν επηρεαστεί οι Έλληνες εξαγωγείς; «Οι εξαγωγείς κλήθηκαν να αντιμετωπίσουν πολλές προκλήσεις πέρυσι, μεταξύ των οποίων η διαχείριση της πανδημίας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός, η άνοδος τιμών των πρώτων υλών, η αύξηση του μεταφορικού και ενεργειακού κόστους και ο συνεχώς εντεινόμενος διεθνής ανταγωνισμός.

Βάσει έρευνας πεδίου του Ινστιτούτου Εξαγωγικών Ερευνών και Σπουδών (ΙΕΕΣ) του ΣΕΒΕ στις επιχειρήσεις-μέλη μας, περίπου μία στις τέσσερις δήλωσε ότι το μεταφορικό κόστος αυξήθηκε πέρυσι πάνω από 100%, σε σχέση με το 2020 και το 2019, ενώ το 45% δήλωσε ότι η αύξηση αυτή θα επηρεάσει πολύ ή πάρα πολύ τις εξαγωγικές της επιδόσεις.

Αντίστοιχα, σε ό,τι αφορά στην αύξηση του ενεργειακού κόστους, το 42% δήλωσε ότι θα επηρεάσει πολύ ή πάρα πολύ τις εξαγωγές του. Το πρόσθετο αυτό βάρος αποτελεί τροχοπέδη στην επίτευξη υψηλών ρυθμών ανάπτυξης επιχειρήσεις και οικονομίας» εκτιμά.

Η πανδημία φαίνεται ότι επέφερε σημαντικές αλλαγές στα Logistics, κάνοντας τις αγορές της Ασίας πολύ «μακρινές» προς την Ευρώπη, με αποτέλεσμα πολλές ευρωπαϊκές επιχειρήσεις να αναζητήσουν προμηθευτές και συνεργάτες εντός Ευρώπης.

Το βίωσαν αυτό οι Έλληνες εξαγωγείς; «Πράγματι, το μεταφορικό κόστος εκτοξεύθηκε και αυτό ανάγκασε πολλές επιχειρήσεις να ψάξουν για εναλλακτικές επιλογές. Οι ελληνικές επιχειρήσεις προσπάθησαν να απορροφήσουν – κατά το δυνατόν – το επιπρόσθετο κόστος, με αποτέλεσμα τη σημαντική μείωση του περιθωρίου κέρδους τους.

Αν συνυπολογίσουμε και το υψηλότατο ενεργειακό κόστος, τότε καταλαβαίνουμε ότι δημιουργήθηκε μια μη βιώσιμη κατάσταση, με μόνη λύση τη μετακύλιση του πρόσθετου κόστους στην τελική τιμή των προϊόντων, καθιστώντας τα μη ανταγωνιστικά.

Οι επιπτώσεις αναμένεται να φανούν ακόμη εντονότερα στο πρώτο φετινό εξάμηνο. Παράλληλα, επιβεβαιώνεται για μια ακόμη φορά η υψηλή εξάρτηση από τις παραγωγικές χώρες της Ανατολής, γεγονός το οποίο εγκυμονεί αρκετούς κινδύνους για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων» προσθέτει.

Κέρδος, ζημία και στρατηγική επιλογή

Λένε πως οι αριθμοί, όταν δείχνουν άνθιση, δεν λένε πάντα την αλήθεια. Μήπως συχνά οι εξαγωγείς προσπαθούν να «κρατήσουν» μια αγορά, ακόμη και αν η παραμονή σε αυτή είναι επιζήμια για τα άμεσα οικονομικά αποτελέσματά τους ως επιχειρήσεων;

«Καμία επιχείρηση δεν θέλει να μπαίνει μέσα ή να κάνει επενδύσεις που δεν είναι αποδοτικές. Στη διεθνή στρατηγική των επιχειρήσεων όμως, η παρουσία και μόνο σε μια χώρα δύναται να είναι μια στρατηγική επιλογή που εξυπηρετεί άλλους σκοπούς, όπως ανταγωνιστικά κριτήρια. Κρίνοντας όμως από τη γενική εικόνα των εξαγωγών, μπορούμε να πούμε ότι η φετινή αύξηση δεν είναι πλασματική (…)» λέει.

Μόνο 260 επιχειρήσεις, που είναι το 2% του συνόλου των επιχειρήσεων της χώρας, κάνουν το 50% των ελληνικών εξαγωγών. Αυτό είναι μια στρέβλωση στην αγορά. Είδαμε να αλλάζει κάπως το 2021;

«Η μικρή εξαγωγική βάση είναι ένα δομικό χαρακτηριστικό και συνάμα ένα διογκούμενο πρόβλημα της ελληνικής αγοράς. Η συντριπτική πλειονότητα των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, είτε δεν έχει εντάξει την εξωστρέφεια στη στρατηγικής της είτε -πιο συχνά- δεν ξέρει πώς να πραγματοποιήσει εξαγωγές.

Και ακριβώς αυτό το μεγάλο κενό θέλουμε να καλύψουμε στον ΣΕΒΕ με την εμπειρία μας, τον εκπαιδευτικό μηχανισμό ΣΕΒΕ Academy, το ερευνητικό ινστιτούτο ΙΕΕΣ και τις ενημερωτικές εκδηλώσεις.

Την τελευταία διετία το διεθνές επιχειρηματικό περιβάλλον ήταν ιδιαίτερα ρευστό και απρόβλεπτο, κάτι που αποτρέπει τις επιχειρήσεις να κάνουν ανοίγματα σε νέες αγορές και να ξεκινήσουν εξαγωγές.

Από την στρατηγική πλευρά του ζητήματος όμως, αν θέλουμε πραγματικά να γίνουμε μια εξαγωγική δύναμη, θα πρέπει να αυξήσουμε την εξαγωγική βάση και να βάλουμε στο παιχνίδι της εξωστρέφειας τις ΜμΕ», υπογραμμίζει.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΣΕΒΕΕΞΑΓΩΓΕΣΓΙΩΡΓΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΟΠΟΥΛΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αίτημα ΣΕΒΕ για στήριξη των πληγεισών επιχειρήσεων σε Έβρο και Θεσσαλία

14 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Η 2η καλύτερη επίδοση της τελευταίας 3ετίας για τον Δείκτη Εξαγωγικών Προσδοκιών στο α’ εξάμηνο

11 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

ΣΕΒΕ: Καθοδική η πορεία των εξαγωγών τον περασμένο Ιούλιο με μείωση 14,5%

8 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Στο +4,3% οι ελληνικές εξαγωγές στο 7μηνο χωρίς τα πετρελαιοειδή, παρά την επιβράδυνση της παγκόσμιας οικονομίας

7 Σεπτεμβρίου, 2023
LOGISTICS

Υπέρ της δημιουργίας του «Thessaloniki Logistics Center» στο στρατόπεδο Γκόνου ο ΣΕΒΕ

31 Αυγούστου, 2023
LOGISTICS

Οριακή κάμψη για τις ελληνικές εξαγωγές στο α’ εξάμηνο, με μεγάλη πτώση (-24,5%) τον Ιούνιο

8 Αυγούστου, 2023
Επόμενο άρθρο

Κατά 20,2% αυξήθηκαν οι ελληνικές εξαγωγές, χωρίς τα πετρελαιοειδή, στο 11μηνο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

ΔΑΑ, Fraport, Hellastron, AVIS, Streem Global, Minoan Lines, ΟΛΘ και Parsons στο ITC 2023 (19/9)

18 Σεπτεμβρίου, 2023

Κωνσταντίνος Μπήτρος, Streem Global: Eξετάζουμε εξαγορές στο εξωτερικό

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Λ. Σιγάλας, Minoan Lines: Θα αναπτύξουμε τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Τα αεροδρόμια σε Κέρκυρα και Άκτιο επισκέφθηκαν η υφυπουργός Μεταφορών και ο Γ.Γ. Μεταφορών

1

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

23 Σεπτεμβρίου, 2023

ΟΑΣΑ και ΟΣΥ καταδικάζουν απερίφραστα κάθε προσβλητική συμπεριφορά σε κάθε επιβάτη που εμπιστεύεται τις αστικές συγκοινωνίες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Προς ολοκλήρωση ο Piraeus Tower, ξεκινά η ανέγερση του Riviera Tower – Πώς θα αλλάξει το skyline της Αθήνας με τους δύο νέους ουρανοξύστες

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Στον επανασχεδιασμό λεωφορειακών γραμμών στην ευρύτερη περιοχή της βορειοανατολικής Αττικής προχωρά ο ΟΑΣΑ

23 Σεπτεμβρίου, 2023
Night street scene in Bucharest old city, on Postei Street(Strada Postei), 04-10-2014.

Η ERGOTRAK αποκλειστικός εισαγωγέας και διανομέας των λεωφορείων Otokar στην Ελλάδα

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Alfa Romeo Tonale Hybrid 160 VGT Ti: Το πάθος συναντάει την καρδιά των C-SUV

22 Σεπτεμβρίου, 2023

DHL Express secures top spot as Europe’s Best Workplace™ 2023 for 3rd time in a row

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Χρήστος Σταϊκούρας: Ενισχύεται ο ρόλος της Ελλάδας στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών

22 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ