ΑρχικήΑεροπορικάΈως τον Ιούνιο ο ανάδοχος για το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Πέρασαν το πρώτο τεστ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR

Έως τον Ιούνιο ο ανάδοχος για το αεροδρόμιο στο Καστέλι. Πέρασαν το πρώτο τεστ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR

Στο πιο ουσιαστικό κομμάτι πέρασε ο διαγωνισμός για την κατασκευή και εκμετάλλευση του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι της Κρήτης.

Του Φώτη Φωτεινού

Η κοινοπραξία της ελληνικής ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με την ινδική GMR πέρασε το πρώτο τεστ, το στάδιο των νομιμοποιητικών εγγράφων και ακολουθεί το άνοιγμα της τεχνικής και οικονομικής προσφοράς.

Στην τεχνική αξιολόγηση θα εξεταστούν οι ελάχιστες προδιαγραφές του ICAO, η μέση απόσταση τροχοδρόμησης και στάθμευσης των αεροσκαφών, τα επίπεδα εισόδου – εξόδου των επιβατών και οι θέσεις στάθμευσης των αεροσκαφών. Η εν λόγω αξιολόγηση αναμένεται να κρατήσει 3 – 4 εβδομάδες.

Εάν ικανοποιούνται τα ανωτέρω κριτήρια, τότε θα ανοίξει η οικονομική προσφορά και ίσως αρχές καλοκαιριού, τον Ιούνιο, ανακηρυχτεί ο οριστικός ανάδοχος. Αυτό σημαίνει ότι οι κατασκευαστικές εργασίες τοποθετούνται στις αρχές του 2018.

Οι σημαντικότεροι όροι του διαγωνισμού

Στους όρους του διαγωνισμού (το αεροδρόμιο θα κατασκευαστεί με σύμβαση παραχώρησης 37 ετών, εκ των οποίων τα 5 αναφέρονται στα κατασκευαστικά έργα) προβλέπεται μέγιστη δυνατή συμμετοχή του δημοσίου σε ποσοστό 45% έως 55% στην «Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Αερολιμένα», η οποία δεν μπορεί να καταστεί μικρότερη του 35%, σε όλη την διάρκεια της περιόδου παραχώρησης.

Επίσης, η χρηματοδοτική συμβολή του δημοσίου φτάνει μέχρι τα 220 εκατομμύρια (αποτελεί διαγωνιστικό μέγεθος). Εάν όλα κυλήσουν ομαλά και η προσφορά κριθεί ικανοποιητική, τότε το νέο αεροδρόμιο ίσως να είναι έτοιμο το 2022.

Αναγκαία η λειτουργία του νέου αεροδρομίου για το Ηράκλειο και την Κρήτη

Σύμφωνα με το υπουργείο Μεταφορών, η δημοπράτηση του σημαντικού αυτού έργου είναι αναγκαία, καθόσον το υφιστάμενο σήμερα αεροδρόμιο στην περιοχή της Αλικαρνασσού, δεν μπορεί να δώσει λύση στην αποφόρτιση της πόλης του Ηρακλείου από τις υφιστάμενες πιέσεις, λόγω του αυξημένου μεταφορικού φορτίου του αεροδρομίου.

Επιπλέον, το υφιστάμενο αεροδρόμιο Ηρακλείου δεν μπορεί να ικανοποιήσει τις σημερινές και, κατά μείζονα, λόγο τις μελλοντικές απαιτήσεις σε κινήσεις επιβατών.

Παράλληλα, προσφέρεται η δυνατότητα κατασκευής ενός σημαντικού αναπτυξιακού έργου, το οποίο θα προσδώσει σημαντικά οφέλη, εξ αιτίας της προσέλκυσης τουριστών, στην ευρύτερη περιοχή της Ανατολικής Κρήτης, λόγω της δυνατότητας χρησιμοποίησης του διαδρόμου προσαπογειώσεων, με ασφάλεια, από πολύ μεγαλύτερο αριθμό, αεροσκαφών.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Do you know if there is part of the airports technical requirements the design of a fuel pipeline to feed the airport fuel farm with kerosene?
    We do not need fuel trucks on the roads that other than Safety concerns are creating additional traffic.
    Athens International Airport is one of the prime examples worldwide with stellar operation by the OFC Aviation fuel services in accordance with IATA.

    Μάρτιος 10, 2017

Αφήστε ένα σχόλιο