• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Παρασκευή, 31 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Υπογράφτηκε η πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat έναντι 214 εκατ. Τα οφέλη για τις δυο πλευρές

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

    30 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

    30 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Υπογράφτηκε η πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat έναντι 214 εκατ. Τα οφέλη για τις δυο πλευρές

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

    31 Μαρτίου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

    31 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

    30 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

    30 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

    30 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Κ. Καραμανλής: Καταβάλλεται μεγάλη προσπάθεια για την περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων

vvegiazi by vvegiazi
15 Δεκεμβρίου, 2022
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στο νέο συνεκτικό σχέδιο υποδομών με στόχευση και στον τουρισμό, αναφέρθηκε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, στο ετήσιο συνέδριο του ΣΕΤΕ με θέμα την «Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό 2030», επικεντρώνοντας στον αεροπορικό κλάδο, με την παραχώρηση νέου cluster αεροδρομίων, τα μέτρα περιορισμού ρύπων από τις αερομεταφορές σε Ευρωπαϊκό επίπεδο αλλά και στις υποδομές και στα ευρωπαϊκά κονδύλια, προς αυτήν την κατεύθυνση.

Όπως τόνισε ο κ. Καραμανλής τα τελευταία 3,5 χρόνια έχει γίνει μια επανάσταση στον τομέα των υποδομών, αφού, από την αρχή, μόνο στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, είχαμε ένα σχέδιο έργων ύψους 13 δισ. ευρώ.

«Ήδη έχουμε δημοπρατήσει έργα ύψους 10 δισ. κι έχουμε συμβασιοποιήσει άλλα 5 δισ.», ανέφερε ο υπουργός, επισημαίνοντας χαρακτηριστικά ότι «αυτό δεν έγινε ούτε στην περίοδο των Ολυμπιακών Αγώνων».

«Όχι σε δισ. χωρίς συγκεκριμένη στόχευση»

Όμως, ο κ Καραμανλής σημείωσε, πως δυστυχώς, στην Ελλάδα «ποτέ δεν κάναμε μια σοβαρή συζήτηση κι έναν σχεδιασμό για το τι έργα θέλουμε. Να σας πω ένα νούμερο που διάβασα και με σόκαρε. Από τότε που ο Κωνσταντίνος Καραμανλής έβαλε τη χώρα στη Ευρώπη μέχρι σήμερα, η ΕΕ έχει χρηματοδοτήσει έργα ύψους 180 δισ. ευρώ. Κι αναρωτιέμαι που πήγαν αυτά τα χρήματα. Δυστυχώς πήγανε πολλές φορές σε έργα που δεν έπρεπε να γίνουν, που δεν είχαν σοβαρό σχεδιασμό. Υποκύψαμε, πολλές φορές, στον πειρασμό, ως πολιτικό σύστημα, στο να χαϊδεύουμε δεξιά κι αριστερά συγκεκριμένες ομάδες, για να κάνουμε κάποια “εργάκια”, τα οποία, όμως, αν τα αθροίσουμε δεν είναι “εργάκια”, αλλά κάποια δισ. ευρώ χωρίς συγκεκριμένη στόχευση».

Στη συνέχεια ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι στα ζητήματα του τουρισμού δεν υπήρχε για πολλά χρόνια καμία στόχευση.

Όπως είπε, «Όμως, κάποια έργα χαρακτηρίζονται εθνικής σημασίας κι έτσι επεμβαίνουμε και τα πραγματοποιούμε. Βέβαια, αυτό δεν μπορεί να γίνεται εσαεί, όπως ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη που συζητούσαμε επί 40 χρόνια, αλλά τώρα, πλέον, έχει ξεκινήσει. Ή το Καστέλι, που επίσης, έχει ξεκινήσει και σε λίγο καιρό θα υπάρξει και νομοθετική ρύθμιση για την επέκτασή του, γιατί προβλέπουμε ότι με τον ρυθμό ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και με τον ΒΟΑΚ, το αεροδρόμιο αυτό σε 10-15 χρόνια θα είναι “μικρό” για την τουριστική ανάπτυξη της Κρήτης».

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι θα πρέπει να δημιουργηθεί μια οριζόντια δομή, έτσι ώστε οι Περιφέρειες και οι Δήμοι να έχουν μια στρατηγική για το που θα κάνουν μικρότερα έργα υποδομής, στα οποία πράγματι το Υπουργείο Υποδομών μπορεί να βοηθήσει.

«Επίσης θέλω να πω για το RRF, ότι αν δεν υπήρχε δεν θα έφταναν τα χρήματα για να κάνουμε όλα αυτά τα έργα, σήμερα. Είμαι περήφανος για τον σχεδιασμό που έχουμε κάνει και γιατί, επίσης, η Ελλάδα είναι πρώτη στην απορρόφηση κονδυλίων του RRF» είπε.

Η ανάπτυξη των αεροδρομίων

O υπουργός, στη συνέχεια αναφέρθηκε στην μεγάλη προσπάθεια που γίνεται για την περαιτέρω ανάπτυξη των αεροδρομίων, επισημαίνοντας όμως τον κίνδυνο που υπάρχει να διαθέτει η Ελλάδα αεροδρόμια «δύο ταχυτήτων», αυτά που ανήκουν σε ιδιώτη και αυτά της ΥΠΑ.

Όπως εξήγησε, «όλοι γνωρίζουμε ότι το 2014 η ελληνική πολιτεία αποφάσισε, 14 αεροδρόμια να παραχωρηθούν σε ιδιώτη. Είμαι βέβαιος ότι, σήμερα, όλοι αναγνωρίζουν τη μεγάλη ανάπτυξη στα αεροδρόμια αυτά και ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι αυτό της Θεσσαλονίκης. Όλοι ξέρουμε που ήταν και που είναι σήμερα. Επειδή, λοιπόν, αυτή η κυβέρνηση δεν έχει ιδεοληψίες, πρόθεσή μας είναι και αυτά τα αεροδρόμια να αναπτυχθούν και να εκσυγχρονιστούν».

Μάλιστα, ο κ. Καραμανλής είπε ότι σε σύσκεψη που έγινε παρουσία του Υπερταμείου και του ΤΑΙΠΕΔ, αποφασίστηκε η παραχώρηση του αεροδρομίου της Καλαμάτας, το οποίο είναι κοντά σε μια εξαιρετική επένδυση που έχει γίνει στην ευρύτερη περιοχή.

Συμπλήρωσε δε ότι «Στη συνέχεια, θα δούμε ποια άλλα αεροδρόμια μπορούν, επίσης, να παραχωρηθούν ή να χρησιμοποιήσουμε ΣΔΙΤ, όπου το κράτος κρατάει το αεροδρόμιο και δίνεται η διαχείριση σε ιδιώτες, έτσι ώστε κι αυτά τα αεροδρόμια να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο κρίσιμο έργο που παρέχουν».

«Πως επιτύχαμε εργασιακή ειρήνη στα αεροδρόμια»

Στο ερώτημα για ποιο λόγο στην Ελλάδα εφέτος το καλοκαίρι δεν είχε τα προβλήματα όπως άλλα αεροδρόμια με τις καθυστερήσεις και τις ακυρώσεις πτήσεων, ο υπουργός απάντησε ότι «αυτό δεν ήταν τυχαίο».

«Με τον κ. Κικίλια συνεργαστήκαμε πολύ στενά, όπως και με το υπουργείο Οικονομικών, ώστε να έχουμε “εργασιακή ειρήνη”, με τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Όποτε, θεσπίσαμε μια διαδικασία από μπόνους. Είπαμε, δηλαδή, πως όσες κινήσεις κάνετε, τόσα περισσότερα χρήματα θα λάβετε και έτσι καταφέραμε, με χρήματα που δεν βγαίνουν από τον κρατικό προϋπολογισμό, να διατηρήσουμε την εργασιακή ειρήνη και να αυξήσουμε τις κινήσεις σε όλα τα αεροδρόμια και αυτή την στιγμή να μην έχει ακουστεί το παραμικρό για τα αεροδρόμια μας. Επίσης, κάναμε κι άλλες κινήσεις, σε συμφωνία πάντα με τους εργαζόμενους. Βάλαμε περισσότερους ελεγκτές σε ώρες αιχμής, κάτι το οποίο καμία κυβέρνηση δεν είχε καταφέρει. Εμείς το καταφέραμε, δίνοντας ένα κίνητρο το οποίο δίνεται πλέον και σε άλλους φορείς του Δημοσίου».

«Ναι στην εισαγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων, αλλά με δίκαιο τρόπο»

Τέλος, όσον αφορά στη σταδιακή εισαγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF), ο κ. Καραμανλής ανέφερε: «Η Ευρώπη, αυτή την στιγμή, βρίσκεται μπροστά και πρωταγωνιστεί σε αυτό που λέμε πράσινη μετάβαση. Οι στόχοι είναι πολύ φιλόδοξοι, αλλά αυτό που λένε όλοι και υποστηρίζουμε κι εμείς, είναι ότι αυτή η μετάβαση πρέπει να είναι δίκαιη. Ναι στην αειφόρο ανάπτυξη, ναι στην βιωσιμότητα αλλά με δίκαιο τρόπο».

Εξήγησε δε, ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει εκπονήσει το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην χώρα. «Συνδέουμε τα λιμάνια μας με τον ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο, που έχει πράσινο πρόσημο και κάνουμε ταυτόχρονα την χώρα μας logistic center της ευρύτερης περιοχής. Μια βιομηχανία στην οποία όλοι έλεγαν ότι έπρεπε κάτι να κάνουμε αλλά δεν γίνονταν τίποτα, για χρόνια».

«Η Ελλάδα απορρόφησε μεγάλο ποσοστό επισκεπτών, οπότε καταλαβαίνετε ότι όταν μιλάμε για το SAF στις αεροπορικές μας εταιρείες εκεί δημιουργείται ένα ζήτημα. Ειδικά όταν πάνε οι προτάσεις του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου για να χρησιμοποιούνε το SAF με το ορόσημο των 1.200 χλμ. Η Ελλάδα κατάφερε, στο τελευταίο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο και πήρε εξαίρεση για τα περιφερειακά της αεροδρόμια. Αλλά μην ξεχνάμε ότι αυτή η συζήτηση έχει αρκετό ενδιαφέρον, αλλά δεν έχουμε αρκετό SAF», είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών.

Καταλήγοντας ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η συζήτηση αυτή γίνεται με πολύ μεγάλη προσοχή και ότι αυτή η κυβέρνηση έχει αναβαθμισμένο ρόλο στα ευρωπαϊκά φόρα και ειδικά ο Πρωθυπουργός. «Έτσι, μπορούμε να διαπραγματευόμαστε – και αυτό το κάνουμε- σε όλα τα επίπεδα, γνωρίζοντας ότι η ναυαρχίδα της ελληνικής οικονομίας είναι ο τουρισμός και δεν θα κάνουμε ποτέ το οτιδήποτε για να βάλουμε σε ρίσκο αυτή την πολύ σημαντική οικονομία».

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝΣΕΤΕΤΟΥΡΙΣΜΟΣΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σχετικά Άρθρα

ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Β. Κικίλιας: +15% η κρουαζιέρα το 2023 σε σχέση με πέρυσι, μεγάλη άνοδος στη Θεσσαλονίκη

27 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στις 2 Σεπτεμβρίου ξεκινά δρομολόγια το νέο κρουαζιερόπλοιο της Celestyal, το Celestyal Journey

23 Μαρτίου, 2023
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ

Β. Κικίλιας, υπ. Τουρισμού: Η επιβατική κίνηση στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος» θα ξεπεράσει τις επιδόσεις προ COVID

20 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συνεδρίασε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τη σύμβαση 717. Τι είπαν οι πρώην υπουργοί Μεταφορών (video)

20 Μαρτίου, 2023
2012_reb_0389.jpg
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Νέος γύρος κινητοποιήσεων στα γερμανικά αεροδρόμια, οι εργαζόμενοι ζητούν υψηλότερους μισθούς

17 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στις 85 ημέρες κατά μέσο όρο η έκδοση μιας άδειας οδήγησης

16 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Τέσσερα επενδυτικά σχήματα εκδήλωσαν ενδιαφέρον για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

28 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

27 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται ως τα τέλη του έτους η προθεσμία για 35 θέσεις ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

27 Μαρτίου, 2023

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

29 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

2

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

1

Υπογράφτηκε η πώληση της ΑΚΤΩΡ στην Intrakat έναντι 214 εκατ. Τα οφέλη για τις δυο πλευρές

31 Μαρτίου, 2023

Τη Δευτέρα 3 Απριλίου το πρώτο δρομολόγιο Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Αναλυτικά, τα δρομολόγια σε όλη την Ελλάδα

31 Μαρτίου, 2023

Το νέο εγχείρημα της Lomar για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ναυτιλιακής βιομηχανίας

31 Μαρτίου, 2023

Ακαταδίωκτο των μελών της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων για το δυστύχημα στα Τέμπη

30 Μαρτίου, 2023

Νέο διοικητικό συμβούλιο στον ΣΕΜΕ

30 Μαρτίου, 2023

Πτήσεις κοινού κωδικού από Emirates και United για ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τις ΗΠΑ

30 Μαρτίου, 2023

Εκκινούν οι διαδικασίες για τα έργα ανάπλασης και διαπλάτυνσης της Λεωφ. Ηρακλείου

30 Μαρτίου, 2023

Ανακηρύχθηκε ο προτιμητέος επενδυτής για την αξιοποίηση της μαρίνας Πύλου

30 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ