ΑρχικήΑεροπορικάΞεκινά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, συνολικής επένδυσης 1,5 δισ. Έως 7.500 οι άμεσες θέσεις εργασίας

Ξεκινά η κατασκευή του νέου αεροδρομίου στο Καστέλι Κρήτης, συνολικής επένδυσης 1,5 δισ. Έως 7.500 οι άμεσες θέσεις εργασίας

Ξεκινά η κατασκευή του νέου διεθνούς αερολιμένα στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς υπεγράφη η σύμβαση παραχώρησης μεταξύ του ελληνικού δημοσίου και της εταιρείας παραχώρησης «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Α.Ε» του έργου «Μελέτη, Κατασκευή, Χρηματοδότηση, Λειτουργία, Συντήρηση και Εκμετάλλευση του Νέου Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου Κρήτης καθώς και Μελέτη, Κατασκευή και Χρηματοδότηση των Οδικών Συνδέσεων αυτού».

Με την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης και την κύρωση της από τη Βουλή, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Μεταφορών, ξεκινά η υλοποίηση ενός έργου με ισχυρό αναπτυξιακό αποτύπωμα για την Κρήτη, αλλά και γενικότερα για την εθνική οικονομία.

Πρόκειται για μία συνολική επένδυση 1,5 δισ. ευρώ και ενός έργου συμβατικού αντικειμένου πάνω από 520 εκατ. ευρώ.

Με την έναρξη του έργου δημιουργούνται 1.500 θέσεις εργασίας κατά την περίοδο της κατασκευής και πολλαπλάσιες μόνιμες θέσεις εργασίας κατά την περίοδο λειτουργίας και την περίοδο που θα αναπτυχθούν οι νέες εμπορικές υποδομές και χρήσεις.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 11 άτομα, άτομα στέκονται, κουστούμι και εσωτερικός χώρος

Με βάση την πρόσφατη έκθεση του Air Transport Action Group (ATAG), εκτιμάται ότι το αεροδρόμιο Καστελίου θα δημιουργήσει περίπου 7.000 – 7.500 θέσεις άμεσης απασχόλησης (στην εταιρεία του αεροδρομίου, τις αεροπορικές εταιρείες, τις εταιρείες διαχείρισης handling, τις εταιρείες παροχής υπηρεσιών κ.ά.).

Παράλληλα, η αναπτυξιακή δυναμική που θα προσδώσει στην περιοχή το νέο αεροδρόμιο, θα οδηγήσει και σε ενίσχυση της έμμεσης απασχόλησης σε τομείς, όπως για παράδειγμα ο τουρισμός και  το εμπόριο.

Βάσει των ίδιων στοιχείων της ATAG υπολογίζεται ότι το αεροδρόμιο Καστελίου θα κινητοποιήσει περίπου 35.000 με 37.000 θέσεις έμμεσης  απασχόλησης.

Είναι μια ιδιαίτερη ημέρα, μια ημέρα χαράς για την Κρήτη και όλη τη χώρα. Η ομιλία στην τελετή υπογραφής της Σύμβασης Παραχώρησης του έργου του νέου διεθνούς αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλλι.

Posted by Christos Spirtzis on Thursday, February 21, 2019

 

Όπως σημειώνεται, το υπουργείο Μεταφορών «πέτυχε, για πρώτη φορά, το Δημόσιο να διατηρήσει ισχυρή παρουσία σε μια εξαιρετικής σημασίας επένδυση, τόσο στη φάση της υλοποίησης όσο και στη λειτουργία του αεροδρομίου με συγκεκριμένα οφέλη.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι προηγήθηκε, από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, ένας σημαντικός κύκλος παρεμβάσεων και αλλαγών στη δομή του διαγωνισμού.

Αυτές οι παρεμβάσεις υπέρ του δημοσίου συμφέροντος, καθώς και τα οικονομικά και κοινωνικά οφέλη, αποτυπώνονται στη σύμβαση παραχώρησης.

Ειδικότερα, σε αυτή μεταξύ άλλων προβλέπεται:

-Αύξηση του ελάχιστου ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου στην Εταιρεία Κατασκευής και Λειτουργίας του Νέου Αερολιμένα το οποίο διαμορφώθηκε σε 45,9%. Κατά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε ο παραχωρησιούχος αποδέχτηκε την πρόταση του Ελληνικού Δημοσίου για τη μετάθεση του χρόνου καταβολής της συμβολής του Δημοσίου, ύψους 180 εκατ. ευρώ η οποία είναι καταβλητέα στην Εταιρεία Αεροδρομίου κατά τη λήξη του δωδέκατου μήνα από την ημερομηνία έναρξης της Παραχώρησης με προφανές όφελος υπέρ του ελληνικού δημοσίου.

-Για πρώτη φορά, οι πολίτες και οι τοπικές κοινωνίες θα έχουν ισχυρά οφέλη, καθώς διπλασιάζονται τα έσοδα από το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα που θα λαμβάνει το κράτος από την εκμετάλλευση του έργου, φθάνοντας το 2%. Τα έσοδα αυτά θα διανέμονται στους φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της περιοχής, για κοινωφελείς δράσεις. Ειδικότερα, το Αντισταθμιστικό Αντάλλαγμα, με βάση τη Σύμβαση Παραχώρησης θα διατίθεται με αποφάσεις του υπουργού Μεταφορών κατά ποσοστό ένα επί τις εκατό (1%) στο Δήμο Μινώα Πεδιάδος της Περιφέρειας Κρήτης και κατά ποσοστό ένα επί τις εκατό (1%) για την ενίσχυση της ανάπτυξης στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης της Περιφερειακής Ενότητας Ηρακλείου καθώς και σε άλλες κοινωφελείς δράσεις. Τα έσοδα από το αυξημένο εις το διπλάσιο ανταποδοτικό τέλος, υπολογίζονται στα 184 εκατ. ευρώ.

Η εικόνα ίσως περιέχει: 1 άτομο, πλήθος και εσωτερικός χώρος

-Μετά τη λήξη της σύμβασης παραχώρησης το Δημόσιο «προικίζεται» από την εν λόγω επένδυση με 3,7 δισ. ευρώ (Υπολειμματική Αξία Αεροδρομίου κατά τη λήψη της Περιόδου παραχώρησης).

-Με την υλοποίηση του έργου θα δοθεί ώθηση στην τοπική επιχειρηματικότητα. Το υπουργείο Μεταφορών ενέταξε στους όρους σύμβασης τη δημιουργία εκθεσιακού χώρου σε έκταση 10 στρεμμάτων, για την αποκλειστική προβολή των τοπικών προϊόντων και εταιρειών.

-Επίσης, για πρώτη φορά ένα σύγχρονο έργο θα σέβεται την πολιτιστική και την αρχιτεκτονική κληρονομιά του τόπου και του τοπίου, με παρεμβάσεις στα ελάχιστα τεχνικά στοιχεία του διαγωνισμού (καθορισμός συγκεκριμένων υψηλών προδιαγραφών για βιοκλιματικό κτίριο του αεροσταθμού κατά ΚΕΝΑΚ, θέσπιση ελάχιστου περιβαλλοντικού αποτυπώματος του Αερολιμένα, ειδικοί όροι για την αρχιτεκτονική του κτιρίου κλπ).

-Επιπλέον, για την απρόσκοπτη υλοποίηση του έργου, υπήρξε αποφασιστική προώθηση των απαλλοτριώσεων με τη νέα διαδικασία του άρθρου 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων, ώστε να διασφαλιστεί η πλήρης διαθεσιμότητα του χώρου για την εκτέλεση του έργου πριν από την έναρξη της Περιόδου Παραχώρησης. Για την κατασκευή του Αερολιμένα και των οδικών συνδέσεων καθώς και των ζωνών άρσης εμποδίων έχουν εκδοθεί 28 Αποφάσεις κήρυξης αναγκαστικών απαλλοτριώσεων.

-Ριζική τροποποίηση του τρόπου επιλογής, με ανοικτή διαδικασία και διεθνή διαγωνισμό, του Ανεξάρτητου Μηχανικού και με ουσιαστική συμμετοχή του Δημοσίου σε αυτόν, με παράλληλη θέσπιση διαδικασίας για την άμεση αντικατάστασή του, εφόσον αυτό ζητηθεί από το Δημόσιο.

-Τέλος σημειώνεται, ότι στο αντικείμενο της Σύμβασης Παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με το Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης, ήτοι του νέου κλειστού αυτοκινητόδρομου (μήκους 18 χλμ. περίπου, διατομής δύο λωρίδων ανά κατεύθυνση με διαχωρισμένο οδόστρωμα) για τη σύνδεση του Αεροδρομίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο –Αρκαλοχώρι – Βιάννος».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Σχόλια
  • Μεγάλη μέρα για την Κρήτη αλλά χρειάζεται και σιδηροδρομική σύνδεση του Ηρακλείου με τον νέο αερολιμένα

    Φεβρουάριος 22, 2019

Αφήστε ένα σχόλιο