Δευτέρα, 25 Σεπτεμβρίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Intrakat: Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στις εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Κύπρος)

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    PostNL appoints Maurice Unck as Director of its Dutch mail business

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    SABO: Ανέλαβε την αναβάθμιση του εργοστασίου κεραμοποιίας της Cemacon στη Ρουμανία

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δισ. στο 8μηνο για τον προϋπολογισμό

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    FREENOW και Johnnie Walker συμπράττουν για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ρώμη Fiumicino και Ρίο ντε Τζανέιρο θα συνδέει, από 29 Οκτωβρίου, η ITA Airways

    25 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Intrakat: Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στις εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Κύπρος)

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    INTERNATIONAL

    PostNL appoints Maurice Unck as Director of its Dutch mail business

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    LOGISTICS

    SABO: Ανέλαβε την αναβάθμιση του εργοστασίου κεραμοποιίας της Cemacon στη Ρουμανία

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δισ. στο 8μηνο για τον προϋπολογισμό

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    FREENOW και Johnnie Walker συμπράττουν για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

    25 Σεπτεμβρίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ρώμη Fiumicino και Ρίο ντε Τζανέιρο θα συνδέει, από 29 Οκτωβρίου, η ITA Airways

    25 Σεπτεμβρίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στα επίπεδα προ Covid η κίνηση σχεδόν στα μισά ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Τα στοιχεία ACI Europe για το α’ τρίμηνο

Στο +2,3% το αεροδρόμιο της Αθήνας στο α’ τρίμηνο του έτους

vvegiazi by vvegiazi
9 Μαΐου, 2023
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
A plus Abends

A plus Abends

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η επιβατική κίνηση στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια συνέχισε να καταγράφει αναπτυξιακή πορεία στο α’ τρίμηνο του έτους, με άνοδο της τάξης του 49% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2022, σύμφωνα με το ACI EUROPE.

Της Βάσως Βεγιάζη

Ωστόσο, η άνοδος επιβραδύνθηκε κάπως τον Μάρτιο στο +34%, γεγονός που αποδίδεται στο «ότι οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί είχαν αρθεί εκείνη την περίοδο πέρυσι και η επιβατική κίνηση ως αποτέλεσμα είχε αρχίσει να ανακάμπτει».

Αναλυτικότερα, η επιβατική κίνηση στο α’ τρίμηνο ήταν μόλις 10,6% κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδα (α’ τρίμηνο 2019), με τη διεθνή επιβατική κίνηση να συνεχίζει να οδηγεί την ανάκαμψη και να πλησιάζει τα προ πανδημίας επίπεδα (-9%), αντίθετα με την επιβατική κίνηση εσωτερικού που υστερεί (-18,5%).

«Αυτό υποδηλώνει διαρθρωτικές αλλαγές της αγοράς που προκύπτουν από παράγοντες, όπως η αλλαγή της συμπεριφοράς των επιβατών και οι αλλαγές στους τρόπους μεταφοράς», σχολίασε το ACI EUROPE.

Μέχρι το τέλος Μαρτίου, το 45% των ευρωπαϊκών αεροδρομίων είχαν ανακτήσει ή ξεπεράσει τις επιδόσεις τους σε σχέση με την επιβατική κίνηση προ πανδημίας, έναντι του 40% τον περασμένο Φεβρουάριο.

Οι διαφορές στις επιδόσεις και ο πόλεμος στην Ουκρανία

Τα αεροδρόμια της ΕΕ κατέγραψαν άνοδο επιβατικής κίνησης κατά 53,4% στο α’ τρίμηνο σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα προ της πανδημίας (α’ τρίμηνο 2019), η επιβατική κίνηση στην ΕΕ ήταν μειωμένη κατά 11,5%, αλλά με σημαντικές αποκλίσεις στις επιδόσεις.

«Αυτό αντικατοπτρίζει μια ανάκαμψη που εξακολουθεί να οφείλεται κυρίως στην αναψυχή και τη μικτή ζήτηση, καθώς και στην επιλεκτική επέκταση της χωρητικότητας από τους Ultra-Low Cost αερομεταφορείς, μαζί με τον αντίκτυπο του πολέμου στην Ουκρανία», τονίζει το ACI EUROPE.

Αναλυτικότερα,

-Τα αεροδρόμια της Πορτογαλίας (+15,2%), της Κροατίας (+12,1%), του Λουξεμβούργου (+9,1%) και της Κύπρου (+8,4%) ξεπέρασαν κατά πολύ την επιβατική κίνηση προ πανδημίας.

-Αντίθετα, τα αεροδρόμια της Σλοβακίας (-44,9%), της Σλοβενίας (-41,2%), της Γερμανίας (-32,2%), της Τσεχίας (-29,7%) και της Φινλανδίας (-26,2%) παρέμειναν μακριά από τα επίπεδα της πλήρους ανάκαμψης.

-Μεταξύ των μεγαλύτερων αγορών της ΕΕ -και εκτός από την υποαπόδοση των γερμανικών αεροδρομίων- τα αεροδρόμια της Ισπανίας (+1,7%) σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματα και ακολουθούν αυτά της Ιταλίας (-6,8%), της Γαλλίας (-11,4%) και του Ην. Βασιλείου (-12,9%).

Στα αεροδρόμια της υπόλοιπης Ευρώπης, η επιβατική κίνηση αυξήθηκε κατά 30,2% στο α’ τρίμηνο του 2023 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο.

Σε σύγκριση με τα επίπεδα προ πανδημίας (α’ τρίμηνο του 2019), η επιβατική κίνηση στην υπόλοιπη Ευρώπη ξεπέρασε την αγορά της ΕΕ+ με μόλις -6%.

Ενώ τα αεροδρόμια στην Ουκρανία (-100%) έχουν χάσει όλη τους την επιβατική κίνηση για περισσότερο από ένα χρόνο, αυτά στη Ρωσία (+4,5%) κατάφεραν να παραμείνουν πάνω από τις επιδόσεις τους προ πανδημίας στο α’ τρίμηνο, καθώς η επιβατική ζήτηση έχει μετατοπιστεί τόσο στην εγχώρια όσο και σε εκτός ΕΕ αγορές.

Αυτό ενίσχυσε τις επιδόσεις των αεροδρομίων στο Ουζμπεκιστάν (+112,5%), στο Καζακστάν (+55,1), στην Αρμενία (+37,6%) και στη Σερβία (+26,3%).

Παράλληλα, τα αεροδρόμια της Τουρκίας (-4,9%) πλησίασαν τα επίπεδα πλήρους ανάκαμψης, ενώ της Αλβανίας (+91%) πέτυχαν εντυπωσιακή ανάπτυξη χάρη στην αύξηση χωρητικότητας των Ultra-Low-Cost αερομεταφορέων.

Image

Βραδύτερος ο ρυθμός ανάκαμψης των «μεγάλων»

Η επιβατική κίνηση των «μεγάλων» (τα 5 μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια του 2019) αυξήθηκε κατά 52,4% στο α’ τρίμηνο του 2023.

Παρόλα αυτά, η κίνηση ήταν μειωμένη κατά 11,2% σε σχέση με τα προ πανδημίας επίπεδα (α’ τρίμηνο 2019), λόγω της μικρότερης αύξησης χωρητικότητας των αερομεταφορέων και του αντίκτυπου του -ακόμη- περιορισμένου “ανοίγματος” της αγοράς της Κίνας.

Μεταξύ των σημερινών 5 κορυφαίων ευρωπαϊκών αεροδρομίων, η Κωνσταντινούπολη (+5,9%) και η Μαδρίτη (0%) ήταν τα μόνα που έφτασαν στα επίπεδα προ πανδημίας.

Το Λονδίνο-Heathrow (-5,7%) ανέκτησε τον χαρακτηρισμό του πιο πολυσύχναστου ευρωπαϊκού αεροδρομίου, ακολουθούμενο από την Κωνσταντινούπολη, το Παρίσι-CDG (-13,2%), τη Μαδρίτη και το Άμστερνταμ-Schiphol (-20,8%).

Η Φρανκφούρτη (-23,3%) και το Μόναχο (-30,1%) είχαν σημαντικά χαμηλότερες επιδόσεις από τους “αντιπάλους” τους, εξαιτίας της χαμηλότερης διείσδυσης των αεροπορικών χαμηλού κόστους και των απεργιών.

Εν τω μεταξύ, η ανθεκτικότητα της ζήτησης για ταξίδια στις πληθωριστικές πιέσεις, τα ακριβότερα εισιτήρια και η εξάρτηση από την κίνηση των αεροπορικών εταιρειών χαμηλού κόστους οδήγησαν έναν αριθμό άλλων μεγάλων αεροδρομίων να ξεπεράσουν τις επιδόσεις τους σε σχέση με την πανδημία στο α’ τρίμηνο του έτους.

Πρόκειται για τη Λισαβόνα (+13,9%), το Τελ Αβίβ (+14%), τη Μαγιόρκα (+2,4%), την Αθήνα (+2,3%) και το Δουβλίνο (+1,9%).

Οι επιδόσεις των Ultra-Low-Cost αεροδρομιακών βάσεων

Σύμφωνα με το ACI EUROPE, τα προαναφερθέντα μοτίβα ανάκαμψης και η δυναμική της αγοράς λειτούργησαν προς όφελος μιας σειράς μεγάλων βάσεων αεροδρομίων εξαιρετικά χαμηλού κόστους, όπως το αεροδρόμιο του Μποβέ (+34,3%), του Μπέργκαμο (+19,7%) και του Σαρλερουά (+16%).

Επίσης, επωφελήθηκαν τα περιφερειακά και τα μικρότερα αεροδρόμια, όπου η επιβατική κίνηση στο α’ τρίμηνο ήταν μόλις κατά 4,5% μειωμένη από τις επιδόσεις τους προ πανδημίας (α’ τρίμηνο 2019).

Όσα αεροδρόμια εξυπηρετούν δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς ή/και βασίζονται σε εταιρείες χαμηλού κόστους σημείωσαν εντυπωσιακές επιδόσεις, όπως: Κουτάισι (+61,4%), Βάρνα (+59,1%), Μαδέρα (+43,5%), Αστούριας (+36,4%), Μέμινγκεν ( +40,3%), Τράπανι (+31,9%) Ρότερνταμ (+26,8%), Λοτζ (+36,7%), Πάφος (+29,1%) και Χανιά (+20,6%).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ACI EUROPEΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΩΝΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗΑΕΡΟΔΡΟΜΙΑΑΕΡΟΠΟΡΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΑΕΡΟΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σχετικά Άρθρα

6o ΣΥΝΕΔΡΙΟ

M. Sentris, PARSONS: Οι παραχωρήσεις είναι το μέλλον

19 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

«Πράσινα» ως το 2050 το 70% των αεροπορικών καυσίμων στα αεροδρόμια της ΕΕ

13 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Το 2023 επανήλθε η… ομαλότητα στον αεροπορικό κλάδο

11 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

«Fit for 55»: Προς «πράσινο» μείγμα καυσίμων στα αεροδρόμια της ΕΕ

8 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

IATA: Στο 95,6% των επιπέδων προ Covid η αεροπορική επιβατική κίνηση τον Ιούλιο. Η εικόνα στην Ευρώπη

7 Σεπτεμβρίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Γ. Μασούτης, ΚΕΕΕ: Αισιοδοξία από τις αφίξεις, αλλά απαραίτητα τα έργα υποδομών για στήριξη του τουρισμού

4 Σεπτεμβρίου, 2023
Επόμενο άρθρο
MYTILINI AIRPORT, INTRAKAT, 25-26OCT2019

Κομισιόν: Διαβούλευση για παράταση των κανόνων στις κρατικές ενισχύσεις προς στήριξη των περιφερειακών αεροδρομίων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

3 επιπλέον υδατοδρόμια και ένα υδάτινο πεδίο αποκτά η Πελοπόννησος, άναψε “πράσινο” και για τον Βόλο

21 Σεπτεμβρίου, 2023

Εντός 2 ετών η πλήρης αποκατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου. Τι είπαν ΡΑΣ, ΟΣΕ, Copelouzos Group, ΓΑΙΑΟΣΕ, ΘΕΚ, VTG

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το video της ημέρας των Μεταφορών του ITC 2023 – 6ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Ορίστηκε Διοίκηση στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων και Ασφάλειας Μεταφορών

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Κανονικά οι πτήσεις την Πέμπτη 21 Σεπτεμβρίου, παράνομη κρίθηκε η απεργία ΕΕΕΚΕ και ΟΣΥΠΑ

20 Σεπτεμβρίου, 2023

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

23 Σεπτεμβρίου, 2023

Κωνσταντίνος Μπήτρος, Streem Global: Eξετάζουμε εξαγορές στο εξωτερικό

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Λ. Σιγάλας, Minoan Lines: Θα αναπτύξουμε τα λιμάνια Ηγουμενίτσας και Ηρακλείου

19 Σεπτεμβρίου, 2023

Το νέο video με την πρόοδο κατασκευής του αεροδρομίου στο Καστέλλι της Κρήτης

1

Tο υπ. Ναυτιλίας θα διερευνήσει και τυχόν ευθύνες που μπορεί να έχει η Attica για τον πνιγμό, πέρα από την ευθύνη του πλοιάρχου

1

Hellenic Train: Με λεωφορεία τα δρομολόγια της γραμμής Λάρισα – Βόλος

1

Προς μικρές (και ίσως μεγάλες) ανακατατάξεις στον εγχώριο ταχυδρομικό κλάδο

1

Intrakat: Χρήση καινοτόμων τεχνολογιών στις εργασίες για τον αυτοκινητόδρομο Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς (Κύπρος)

25 Σεπτεμβρίου, 2023

PostNL appoints Maurice Unck as Director of its Dutch mail business

25 Σεπτεμβρίου, 2023

SABO: Ανέλαβε την αναβάθμιση του εργοστασίου κεραμοποιίας της Cemacon στη Ρουμανία

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Πρωτογενές πλεόνασμα 5,6 δισ. στο 8μηνο για τον προϋπολογισμό

25 Σεπτεμβρίου, 2023

FREENOW και Johnnie Walker συμπράττουν για την υπεύθυνη κατανάλωση αλκοόλ

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Ρώμη Fiumicino και Ρίο ντε Τζανέιρο θα συνδέει, από 29 Οκτωβρίου, η ITA Airways

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Αττική Οδός: Κλειστή η έξοδος προς Λ. Φυλής στο ρεύμα προς Ελευσίνα από το βράδυ 25/9 ως το πρωί 26/9

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Νέος Managing Director της PCT ο Captain Wang Jihang

25 Σεπτεμβρίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ