Δευτέρα, 5 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

    4 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

    2 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

    2 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ η πρόταση του ΔΑΑ για 20ετή παράταση. «Κλειδώνει» εντός Φεβρουαρίου

ffotinos by ffotinos
23 Ιανουαρίου, 2017
στο ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στα συρτάρια του ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται η πρόταση της εταιρείας διαχείρισης και εκμετάλλευσης του «Ελ. Βενιζέλος» για την 20ετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης.

Του Φώτη Φωτεινού

Εντός Φεβρουαρίου, σύμφωνα με στελέχη του ΤΑΙΠΕΔ, αναμένεται να «κλειδώσουν» οι σχετικές διαπραγματεύσεις, με την υπογραφή της σχετικής σύμβασης. Η σύμβαση θα υπογραφεί μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ – ΔΑΑ και όχι μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ – μετόχων του ΔΑΑ.

Το «Ελ. Βενιζέλος», με την υπάρχουσα σύσταση, έχει διάρκεια ζωής έως το 2026. Οι διαπραγματεύσεις αναφέρονται στην 20ετή παράταση της υφιστάμενης σύμβασης παραχώρησης, δηλαδή μέχρι το 2046.

Η 20ετή παράταση δεν αποτελούσε το μοναδικό σενάριο, αλλά ήταν αυτό που τελικά επικράτησε (είχε κατατεθεί πρόταση για 15ετή παράταση).

Κύριο αντικείμενο διαπραγμάτευσης μεταξύ ΤΑΙΠΕΔ – ΔΑΑ αποτελεί το σχετικό τίμημα. Από την πλευρά του, το ΤΑΙΠΕΔ επιθυμεί το μεγαλύτερο δυνατό τίμημα, από την άλλη, ο ΔΑΑ το πιο ρεαλιστικό, δεδομένου ότι η αεροπορική βιομηχανία είναι αντιμέτωπη με σειρά προκλήσεων.

Το ΤΑΙΠΕΔ φαίνεται ότι επιθυμεί εφάπαξ τίμημα μεταξύ 550 – 600 εκατ. για την 20ετή παράταση, αλλά και ποσοστό επί των ετήσιων κερδών του αερολιμένα.

Το αεροδρόμιο, το οποίο βρίσκεται σε αναπτυξιακή πορεία, έχει συμπεριλάβει στην πρότασή του τα «αεροπορικά ρίσκα», επιδιώκοντας να ληφθούν σοβαρά υπόψη.

Ο ΔΑΑ και όχι οι μέτοχοι θα επωμιστεί το τίμημα της παραχώρησης

Το εφάπαξ τίμημα θα το επωμιστεί ο ΔΑΑ και όχι οι μέτοχοι. Το αεροδρόμιο είναι αυτό που θα εκταμιεύσει ταμειακά διαθέσιμα και εάν χρειαστεί, θα προχωρήσει σε δανεισμό.

To 2015, o ΔΑΑ εμφάνισε κύκλο εργασιών 371 εκατ. και καθαρά κέρδη 120 εκατ., με το σύνολο των ιδίων κεφαλαίων να φτάνει τα 470,6 εκατ. και τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα λήξης χρήσης τα 123,2 εκατ.

Ακολουθεί η πώληση του 30% του ποσοστού του ΤΑΙΠΕΔ

Μόλις ανανεωθεί η σύμβαση παραχώρησης, το ΤΑΙΠΕΔ θα προκηρύξει ανοιχτό, διεθνή διαγωνισμό για την πώληση του 30% που κατέχει στον ΔΑΑ.

Ωστόσο, η σημαντική διαφορά είναι η ακόλουθη: Άλλο να πουλάς το 30% μιας εταιρείας με διάρκεια ζωής το 2026 κι άλλο με διάρκεια ζωής το 2046.

Γι’ αυτό το λόγο, το ΤΑΙΠΕΔ εμφανίζεται σίγουρο ότι η αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ θα αποτελέσει success story.

Από την άλλη, ο ΔΑΑ, έχοντας «αποδεσμευτεί» από τα στενά χρονικά όρια της παραχώρησης, εκτιμάται ότι θα επαναπροσδιορίσει την τιμολογιακή του πολιτική, καθιστώντας την πιο ελκυστική.

Οι κινήσεις του ΔΑΑ είναι σε γνώση των μετόχων, δηλαδή του δημοσίου (55%) και των ιδιωτών (40% PSP και 5% οικογένεια Κοπελούζου), ενώ άξιο αναφοράς είναι ότι οι διαπραγματεύσεις ΤΑΙΠΕΔ – ΔΑΑ διεξάγονται σε «κλίμα ηρεμίας», έπειτα από την αποχώρηση του πρώην προέδρου του ΔΑΑ Παναγιώτη Ρουμελιώτη, ο οποίος είχε μια εντελώς διαφορετική προσέγγιση.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:PSPΔΑΑΟΜΙΛΟΣ ΚΟΠΕΛΟΥΖΟΥΤΑΙΠΕΔ

Σχετικά Άρθρα

ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023
VIDEOS

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Προχωρούν οι διαδικασίες για την είσοδο του αεροδρομίου της Αθήνας στο Χρηματιστήριο

1 Ιουνίου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Στο «cockpit» του ελληνικού τουρισμού ο Γ. Παράσχης του ΔΑΑ, νέος πρόεδρος του ΣΕΤΕ

31 Μαΐου, 2023
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Σε εξέλιξη οι προετοιμασίες του ΤΑΙΠΕΔ για την είσοδο του ΔΑΑ στο ΧΑ

25 Μαΐου, 2023
MMM

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Σε Διαιτησία η επίλυση διαφορών μεταξύ δημοσίου – Fraport. Τροπολογία στη Βουλή

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Mε απευθείας διαπραγμάτευση, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, η επαναφορά του ETCS σε 120 μονάδες τροχαίου υλικού

29 Μαΐου, 2023

Ιταλοί και Γάλλοι στα ελληνικά τρένα, Ιταλοί και Γάλλοι στο ελληνικό μετρό

30 Μαΐου, 2023

Έντονη αντίδραση εταιρειών 3PL και μεταφορικών εταιρειών για 2 αποφάσεις της AΑΔΕ για το διερχόμενο φορτίο

31 Μαΐου, 2023

Επικαιροποιείται το Στρατηγικό και Επιχειρησιακό Σχέδιο των ΕΛΤΑ

29 Μαΐου, 2023

Υπογράφτηκε νέα Συλλογική Σύμβαση Εργασίας στην ΕΛΤΑ Courier, περιέχει μισθολογικές αυξήσεις

29 Μαΐου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Μετά το αεροδρόμιο της Αθήνας, στο Χρηματιστήριο οδεύει η SKY express

31 Μαΐου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Η Θεσσαλονίκη «ποντάρει» στην κρουαζιέρα, ο ΟΛΘ υποδέχτηκε 2 κρουαζιερόπλοια την ίδια ημέρα

4 Ιουνίου, 2023

Προχωρούν τα έργα στο Ελληνικό, η αναλυτική πορεία τους από τη Lamda Development

4 Ιουνίου, 2023

Air New Zealand, Qatar Airways και Etihad Airways οι καλύτερες αεροπορικές του κόσμου

4 Ιουνίου, 2023

Ξεκίνησαν οι απευθείας πτήσεις Βελιγράδι – Ηράκλειο της Air Serbia

2 Ιουνίου, 2023

Νέες διώξεις κακουργηματικού χαρακτήρα κατά πέντε στελεχών του ΟΣΕ για τα Τέμπη

2 Ιουνίου, 2023

ΠΟΣ: Συγκεντρώνουμε όλες τις καταγγελίες που υπάρχουν κατά κλιμακίου της ΡΑΣ

2 Ιουνίου, 2023

Η Ολυμπία Οδός συμμετείχε στην Εβδομάδα Ασφάλειας των παραχωρήσεων VINCI

2 Ιουνίου, 2023

ITA Airways takes delivery of its first A330neo

2 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ