Στην τελική ευθεία βρίσκεται η ανάπτυξη του μεγαλύτερου δικτύου υδατοδρομίων στην Ελλάδα, το οποίο θα περιλαμβάνει 30 υδατοδρόμια στο Νότιο Αιγαίο που θα ενώνουν μεταξύ τους τις Κυκλάδες, τα Δωδεκάνησα, την Κρήτη και την ηπειρωτική χώρα.
Πριν από λίγες ημέρες, η «Ελληνικά Υδατοδρόμια» ως επικεφαλής ένωσης εταιρειών που υλοποιεί σχετική σύμβαση με την «Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου», έπειτα από πρωτοβουλία του περιφερειάρχη Γιώργου Χατζημάρκου, στο πλαίσιο μιας ενιαίας στρατηγικής που ακολουθείται και σε κλίμα άριστης συνεργασίας τόσο με τον ίδιο τον περιφερειάρχη όσο και με τις αρμόδιες Αρχές, κατέθεσε στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τον φάκελο για την έκδοση άδειας ίδρυσης του υδατοδρομίου στη Ρόδο, το οποίο θα αποτελέσει αναμφισβήτητα ένα από τα πλέον κομβικά της χώρας.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται την ίδια στιγμή η συγκρότηση ενός σημαντικού αριθμού Τεχνικών Φακέλων εκ των οποίων ορισμένοι έχουν ήδη κατατεθεί στο υπουργείο Υποδομών & Μεταφορών για την αδειοδότηση υδατοδρομίων που θα περιλαμβάνονται στο συγκεκριμένο δίκτυο του Νοτίου Αιγαίου.
Στην κατεύθυνση αυτή, μέσα στον Ιούνιο αναμένεται να ακολουθήσει και η κατάθεση των τεχνικών φακέλων για την έκδοση άδειας ίδρυσης υδατοδρομίων σε Σαντορίνη, Κω, Δονούσα, Σέριφο και Κύθνο. Το δίκτυο που θα αναπτυχθεί στο Νότιο Αιγαίο θα περιλαμβάνει 16 υδατοδρόμια στα Δωδεκάνησα και 14 στις Κυκλάδες.
Ώριμη περιφέρεια για την ανάπτυξη ενός βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων είναι και εκείνη των Ιονίων Νήσων. Ήδη, έχουν αδειοδοτηθεί τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας με ανάδοχο την «Ελληνικά Υδατοδρόμια», η οποία ακολούθως συνεργάζεται με την περιφέρεια Ιονίων Νήσων που έχει αναλάβει να υλοποιήσει όλες τις απαραίτητες ενέργειες προκειμένου να ολοκληρωθεί η αδειοδότηση 5 ακόμη υδατοδρομίων σε Κεφαλονιά, Ιθάκη, Λευκάδα, Ζάκυνθο και Μεγανήσι.
Σε αυτό το πλαίσιο, η αεροπορική «Grecian Air Seaplanes», η οποία μαζί με την «Ελληνικά Υδατοδρόμια» βρίσκεται υπό την “ομπρέλα” του ίδιου επενδυτικού ομίλου, προγραμματίζει να ξεκινήσει το πτητικό της έργο αμέσως μόλις δημιουργηθεί το πρώτο βιώσιμο δίκτυο υδατοδρομίων και υδάτινων πεδίων που είναι σε πλήρη εξέλιξη.
Ως εκ τούτου, η ολοκλήρωση του πρώτου βιώσιμου δικτύου υδατοδρομίων θα σηματοδοτήσει την άφιξη των δυο πρώτων αμφίβιων υδροπλάνων της στην Ελλάδα προκειμένου να εκκινήσουν άμεσα οι πτήσεις.
Η Μαρία Τόκτωρ, επικεφαλής Στρατηγικού Σχεδιασμού της «Grecian Air Seaplanes» & της «Ελληνικά Υδατοδρόμια», αναφερόμενη στο θέμα επισήμανε ότι: «Αρωγός στην υλοποίηση του συγκεκριμένου project είναι ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων, Άδωνις Γεωργιάδης, ο οποίος από τον Σεπτέμβριο του 2019 συμβάλλει καθοριστικά στην πραγματοποίηση αυτού του εγχειρήματος εθνικής σημασίας που θα αποτελέσει έναν ισχυρό αναπτυξιακό πυλώνα για την ελληνική οικονομία. Το 2020 η παρούσα κυβέρνηση, με υφυπουργό Μεταφορών τον Γιάννη Κεφαλογιάννη, ψήφισε τον Ν.4663/20, ο οποίος χαρακτηρίστηκε ως ο πιο φιλοεπενδυτικός νόμος των τελευταίων 16 ετών για την ανάπτυξη υδατοδρομίων».
Ακολούθησαν ορισμένες τροποποιήσεις που βελτίωσαν το νομοθετικό πλαίσιο, απλοποιώντας τις διαδικασίες αδειοδότησης των υδατοδρομίων. Ιδιαίτερης σημασίας ήταν η παρέμβαση (N.4850/21), βάσει της οποίας δόθηκε η δυνατότητα έκδοσης προσωρινών αδειών λειτουργίας υδατοδρομίων, καθώς και τακτικών πτήσεων στα υδάτινα πεδία.
Οι βελτιωτικές αυτές παρεμβάσεις έχουν καλλιεργήσει το έδαφος έτσι ώστε η έναρξη του πτητικού έργου των υδροπλάνων σε πιστοποιημένα και ασφαλή υδατοδρόμια στην Ελλάδα να βρίσκεται προ των πυλών. Με αφετηρία την Ελλάδα αναμένεται να δημιουργηθεί το μεγαλύτερο δίκτυο υδατοδρομίων στην Ευρώπη, αναβαθμίζοντας το προφίλ της χώρας διεθνώς. Πρόκειται για ένα νέο τουριστικό προϊόν που θα συμβάλει καθοριστικά στην ενίσχυση του τουριστικού ρεύματος προς την Ελλάδα, παρέχοντας υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.
Παράλληλα, το συγκεκριμένο εγχείρημα θα έχει ισχυρό κοινωνικό αποτύπωμα, καθώς τα υδροπλάνα θα συνδέουν τη νησιωτική με την ηπειρωτική Ελλάδα και οι μόνιμοι κάτοικοι των απομακρυσμένων νησιών θα μπορούν να μετακινούνται επαρκώς και με ασφάλεια, καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους προς τα μεγάλα αστικά και περιφερειακά κέντρα.
Σε κάποιες περιπτώσεις, δε, τα υδροπλάνα θα αποτελούν ίσως τη μοναδική διέξοδο, ιδίως τους χειμερινούς μήνες, για τα μικρά και απομακρυσμένα νησιά που δεν διαθέτουν χερσαίο αεροδρόμιο, καθώς δύνανται να εκτελούν, μεταξύ άλλων, τακτικές επιβατικές πτήσεις, έκτακτες επιβατικές πτήσεις, πτήσεις φορτίου (φάρμακα, τρόφιμα, Τύπος, δέματα, κ.λπ.), νοσοκομειακές πτήσεις, πτήσεις έρευνας και διάσωσης, καθώς και πτήσεις πυρόσβεσης.