ΑρχικήΑεροπορικάΤα μικρά αεροδρόμια της Δ. Ελλάδας «παρθένο έδαφος» για αεροπορικό τουρισμό υψηλών προδιαγραφών

Τα μικρά αεροδρόμια της Δ. Ελλάδας «παρθένο έδαφος» για αεροπορικό τουρισμό υψηλών προδιαγραφών

Τις μεγάλες δυνατότητες που έχει η Δυτική Ελλάδα, στον τομέα της Πολιτικής αλλά και της Γενικής Αεροπορίας, ανέδειξε το 13ο Επιστημονικό Συνέδριο «Αερομεταφορές – Παρόν και Μέλλον», που διοργανώθηκε στις 19 Οκτωβρίου στην αίθουσα του Επιμελητηρίου Αχαΐας.

Κατά την εισαγωγική του ομιλία, ο πρόεδρος της iForce Επικοινωνίες, Φωκίων Ζαΐμης, αναφέρθηκε στις δυνατότητες που έχουν τα μικρά αεροδρόμια της περιοχής (Αγρίνιο Αιτωλοακαρνανίας – Επιτάλιο Ηλείας) αν αξιοποιηθούν σωστά, με στόχο την εκμετάλλευση αεροπορικού τουρισμού υψηλών προδιαγραφών, ο οποίος αποτελεί σήμερα «παρθένο έδαφος» σε πανελλαδικό επίπεδο.

Όπως είπε, το αεροδρόμιο Επιταλίου μπορεί με τις κατάλληλες κινήσεις και με την εμπλοκή ενός ιδιώτη επενδυτή, να μετατραπεί στο Κατάκολο της Γενικής Αεροπορίας για την Δυτική Ελλάδα και για όλη την χώρα.

Δυστυχώς παρατήρησε τόσο η Πολιτεία όσο και η τοπική αυτοδιοίκηση είναι απούσα από αυτήν την αναπτυξιακή ευκαιρία ενώ η Περιφέρεια Δ.Ε. έχει σημαντικά καθυστερήσει και δεν έχει μια συγκεκριμένη στρατηγική στο θέμα.

Η χώρα γενικά αλλά και ειδικότερα η Δυτική Ελλάδα χάνει πολύτιμο συνάλλαγμα, επενδύσεις και θέσεις εργασίας υψηλής αξίας αφού αδιαφορεί πλήρως ενώ άλλες γειτονικές χώρες, όπως η Κροατία και η Τουρκία, επωφελούνται της ελληνικής αδράνειας και αναπτύσσουν ραγδαία τον κλάδο αυτό.

Δυστυχώς όπως και το στοίχημα μερικά χρόνια πριν να γίνει το Α/Δ Ελευθέριος Βενιζέλος «hub» για την Ν.Α. Ευρώπη χάθηκε λόγω – μεταξύ άλλων- της υψηλής φορολογίας και τελών έτσι και σήμερα η χώρα γενικά βουλιάζει σε μια απραξία ενώ έχει και τις κατάλληλες υποδομές (α/δ) και υψηλής ποιότητας και εμπειρίας ανθρώπινο δυναμικό.

Αποτέλεσμα ίσως θα είναι πάλι να ξεπουληθούν σε τιμές ευκαιρίες και οι υπόλοιπες αεροπορικές υποδομές της χώρας σε πιθανούς πρόθυμους επενδυτές με αποικιοκρατικού τύπου συμβάσεις.

Εκ μέρους του Επιμελητηρίου Αχαΐας χαιρετισμό απηύθυνε ο πρόεδρος του ΣΚΕΑΝΑ Σπύρος Στεργίου, ο οποίος τόνισε την ανάγκη επιμήκυνσης της τουριστικής περιόδου, βελτίωσης των υποδομών σύνδεσης του αεροδρομίου Αράξου και ανάπτυξης του θαλάσσιου τουρισμού με την κατασκευή μαρίνας μέγκα γιότ.

Ο αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας και Ανάπτυξης Κώστας Καρπέτας, αναφέρθηκε στην μεγάλη αύξηση της διακίνησης επιβατών στο αεροδρόμιο Αράξου, λέγοντας ότι είναι ενδεικτικό σημάδι αναβάθμισης της Δυτικής Ελλάδας στον τουριστικό χάρτη.

Επίσης, οι διανυκτερεύσεις εξαμήνου του 2018 έφτασαν τις 1.379.000, σημειώνοντας αύξηση 50,5% και οι ταξιδιωτικές εισπράξεις στην Δυτική Ελλάδα, αυξήθηκαν κατά 73%, καταγράφοντας πανελλαδικό ρεκόρ.

Ο αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων του ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, Γιώργος Σαλάχας τόνισε ότι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, δικαιούται πλέον, να έχει ένα διεθνές πολιτικό αεροδρόμιο και αυτός πρέπει να είναι ένας κυρίαρχος αναπτυξιακός στόχος για τους φορείς.

Ο βουλευτής Αχαΐας του ΣΥΡΙΖΑ Ανδρέας Ριζούλης, τόνισε ότι στο Επιτάλιο ή στο Αγρίνιο θα μπορούσε να λειτουργήσει ένα αεροδρόμιο αεραθλητισμού και αεροτουρισμού, όμως θα πρέπει να απαντηθεί πρώτα, ποιος φορέας μπορεί να αναλάβει τη λειτουργία και την διαχείρισή του.

Η οικονομολόγος Μαριάνθη Καφετζή-Ραυτοπούλου, ως μέλος της Πολιτικής Επιτροπής της Νέας Δημοκρατίας, τόνισε την ανάγκη μεταρρυθμίσεων στον αεροπορικό χώρο σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς και την Τοπική Αυτοδιοίκηση και κυρίως, την διαμόρφωση ενός κοινά αποδεκτού σχεδίου και υγιούς περιβάλλοντος για την ανάπτυξη των αεραθλητικών δράσεων και του αεροπορικού τουρισμού.

Είναι προφανές ότι η αναβάθμιση και ο εκσυγχρονισμός του θεσμικού πλαισίου των αερομεταφορών, είναι αναγκαία προϋπόθεση, αν θέλουμε να μιλάμε για ανάπτυξη αυτού του είδους τουρισμού, σημείωσε από την πλευρά του, ο βουλευτής Αχαΐας της Ν.Δ. Ιάσων Φωτήλας.

Ο οικονομολόγος Ηρακλής Ρούπας, συμφώνησε ότι η Αχαΐα ενδείκνυται για την ανάπτυξη δραστηριοτήτων αεροτουρισμού και αεραθλητισμού, όμως θα πρέπει να λυθούν θέματα συνεννόησης μεταξύ των εμπλεκόμενων φορέων, για να προχωρήσουμε στην διαμόρφωση ενός προϊόντος που θα απευθύνεται σε ειδικές κατηγορίες τουριστών.

Ο Πέτρος Μαντάς, πρόεδρος ΣΕΒΙΠΑ, αντιπρόεδρος του ΙΝΑΔΕ και πρόεδρος της ΑΞΟΝΑΣ ΑΒΕΤΕ, αναφέρθηκε από την πλευρά του, στην ανάγκη λειτουργίας του αεροδρομίου Αράξου και ως βάσης μεταφοράς προϊόντων cargo, καθώς θα βοηθούσε σημαντικά στην άμεση εξαγωγή των τοπικών προϊόντων σε νέες αγορές.

Εκ των βασικών ομιλητών του συνεδρίου, ήταν ο πρόεδρος της Εθνικής Αρχής Συντονισμού Πτήσεων Δημήτρης Τσουκαλάς, ο οποίος επιβεβαίωσε την μεγάλη ζήτηση που υπάρχει για την χρήση του αεροδρομίου Αράξου από ξένες αεροπορικές εταιρείες.

Όπως είπε, η αύξηση στην κίνηση αεροσκαφών στον Άραξο φτάνει φέτος το 34% και επιβατών το 45% και έτσι όπως εξελίσσεται η κατάσταση, το αεροδρόμιο θα κληθεί σύντομα να καλύψει ακόμα και αεροπορική τουριστική κίνηση από γειτονικά νησιά (Ζάκυνθος, Κεφαλονιά) όπου τα αεροδρόμιά τους, έχουν κορεστεί. Ακόμα μεγαλύτερη δυναμική και ζήτηση, παρουσιάζει το αεροδρόμιο Ακτίου, το οποίο «έχει πάρει φωτιά» όπως είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τσουκαλάς.

Στο συνέδριο μίλησε ο αστυνομικός υποδιευθυντής και πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ιπταμένων Σωμάτων Ασφαλείας και Δημοσίων Υπηρεσιών Γιάννης Συριόπουλος προτείνοντας την επαναδειοδότηση του αεροδρομίου Επιταλίου, ως πολιτικού και την προσέλκυση επενδυτών, για να δημιουργηθεί ένα “Αεροπορικό Πανεπιστήμιο”, όπου θα εκπαιδεύονται κάθε χρόνο χειριστές και μηχανικοί αεροσκαφών.

Αυτή η σχολή, θα μπορούσε να συνεργαστεί με το Πανεπιστήμιο Πατρών και το ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας, για την ανάπτυξη υπηρεσιών εκπαίδευσης μηχανικών, συντήρησης και συναρμολόγησης κιτ τουριστικών αεροσκαφών, ώστε το εγχείρημα να είναι οικονομικά βιώσιμο.

Το συνέδριο έκλεισε με την παρέμβαση του Αλέξανδρου Τσακτάνη, διευθύνοντος συμβούλου της GLOBAL AVIATION, που αναφέρθηκε στις μεγάλες ευκαιρίες που εμφανίζονται στον τομέα της εκπαίδευσης επαγγελματιών χειριστών αεροσκαφών στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τον ίδιο, οι ανάγκες για νέους πιλότους αυξάνονται από το 2010 και μετά κατά 8% τον χρόνο και είναι ενδεικτικό ότι στην Ελλάδα, οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται 150 νέους χειριστές αεροσκαφών τον χρόνο, όμως από τις ιδιωτικές σχολές, αποφοιτούν μόνο 80 επαγγελματίες.

Ως εκ τούτου, ο κλάδος των χειριστών αεροσκαφών, προσφέρει μια σίγουρη επαγγελματική αποκατάσταση και καριέρα υψηλών προδιαγραφών και απολαβών, για τους νέους.

Το παγκόσμιο δε έλλειμμα πιλότων που υφίσταται σήμερα ανέρχεται σε πολλές χιλιάδες άτομα και αυξάνει συνεχώς.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο