Υποσχέσεις περί διεξαγωγής πτήσεων υδροπλάνων, ακόμα κι αυτό το καλοκαίρι, άφησε η γενική γραμματέας Μεταφορών Πέτη Πέρκα, με δηλώσεις της στο ΑΠΕ – ΜΠΕ.
«Είμαστε σε πάρα πολύ καλό σημείο, το Ιόνιο και ειδικά η Κέρκυρα και οι Παξοί θα είναι τα πρώτα μέρη στη χώρα που θα πετάξει υδροπλάνο.
Ως υπουργείο έχουμε φροντίσει για το κομμάτι της αδειοδότησης, είμαστε σε πάρα πολύ καλό σημείο και θα τολμούσα να πω ότι, ακόμη και φέτος το καλοκαίρι, τέλη Αυγούστου, θα πετάξει το πρώτο υδροπλάνο», δήλωσε, μεταξύ άλλων, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η γενική γραμματέας, που βρέθηκε στην Κέρκυρα, προκειμένου να έρθει σε επαφή με τους αρμοδίους εμπλεκόμενους φορείς και να διευθετήσει τις εκκρεμότητες που υπήρχαν για το ξεκίνημα της λειτουργίας του πρώτου υδατοδρομίου στην Ελλάδα.
«Οι αδειοδοτήσεις των υδατοδρομίων Κέρκυρα και Παξών είναι «ώριμες». Βέβαια είχαμε να ξεπεράσουμε πολλά προβλήματα. Καθώς πρόκειται, για ένα καινούργιο μέσο μεταφοράς που μπαίνει στην Ελλάδα.
Στην Ευρώπη, αν εξαιρέσουμε βέβαια την Κροατία, που εκεί έχουνε δύο χρόνια που πετάνε υδροπλάνα, δεν υπάρχει ούτε η νομοθεσία ούτε οι προδιαγραφές.
Αυτό που θα γίνει στην Ελλάδα, είναι ουσιαστικά η πρώτη είσοδος. Βέβαια, εμείς έχουμε πιο αυστηρή νομοθεσία και στα περιβαλλοντικά και στα θέματα της ασφάλειας, όμως καταφέραμε, πραγματικά να ξεπεραστούν», είπε η κ. Πέρκα, υπογραμμίζοντας ότι πρόκειται να ψηφιστεί νέος νόμος που θα αντιμετωπίσει τις «παθογένειες του παρελθόντος», όπως τις χαρακτήρισε.
Η άδεια του υδατοδρομίου Παξών, όπως και του υδατοδρομίου Κέρκυρας, ανήκει στην ιδιοκτησία του Οργανισμού Λιμένος Κέρκυρας (ΟΛΚΕ). Φορέας λειτουργίας των υδατοδρομίων Κέρκυρας και Παξών θα είναι η εταιρεία «Υδατοδρόμια Βορείου Ιονίου ΕΠΕ» η οποία συστάθηκε με εταίρους τον «ΟΛΚΕ» και την εταιρεία «Ελληνικά Υδατοδρόμια».
«Έχουμε νέο νόμο που αντιμετωπίζει όλες αυτές τις παθογένειες που είχε ο προηγούμενος, άρα θεωρώ ότι από εδώ και πέρα, μόλις αρχίσει η διαβούλευση, αυτόν τον μήνα ή στις αρχές του επομένου, θα είναι πολύ πιο απλό το ζήτημα και θα επιλύσει πάρα πολύ γρήγορα και τα αιτήματα αδειοδότησης υδατοδρομίων και στο Αιγαίο και στις Σποράδες.
Αυτό που είναι σίγουρο, είναι ότι έστω και με τις δυσκολίες του παλιού νόμου, θα καταφέρουμε φέτος να έχουμε τις άδειες στους Παξούς και στην Κέρκυρα», σχολίασε.
Σύμφωνα με τη γενική γραμματέα, το πρώτο υδροπλάνο που θα πετάξει στο δίκτυο Κέρκυρας – Παξών θα είναι από την Κροατία, αν και αυτό, όπως επεσήμανε, είναι θέμα των επενδυτών και όχι του υπουργείου.
«Το υδροπλάνο είναι ένα ευέλικτο μέσον μεταφοράς, περιβαλλοντικά φιλικό, που πετάει στις περισσότερες καιρικές συνθήκες. Θα είμαστε πρότυπο στην Ευρώπη, ενώ τα οφέλη μας θα είναι και αναπτυξιακά και κοινωνικά. Ότι αφορά το αναπτυξιακό, το δίκτυο υδροπλάνων βοηθά πολύ στη βιομηχανία της κρουαζιέρας.
Ήδη η πτήση με υδροπλάνο από μόνης της είναι πολύ ελκυστική, πόσο μάλλον όταν συντομεύουν οι διαδρομές. Από την άλλη η νησιωτική μας χώρα είναι μία πρόκληση και θα δώσει μεγάλη ώθηση στον τουρισμό, προφανώς και θέσεις εργασίας που έχουμε τόσο μεγάλη ανάγκη αυτή την εποχή. Συγχρόνως, δεν πρέπει να παραλείπουμε τη κοινωνική σπουδαιότητα.
Ξέρουμε όλοι τι αντιμετωπίζουν τα νησιά, ιδιαίτερα τους χειμερινούς μήνες, με έλλειψη γιατρών, νοσοκομείων, με έκτακτα περιστατικά υγείας που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Και εκεί λοιπόν το υδροπλάνο έρχεται και βοηθά πάρα πολύ και με μικρό κόστος.
Ως ιδέα βλέπουμε ότι υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον, το αγκάλιασε ο κόσμος και είναι πάρα πολλές αιτήσεις για αδειοδότηση. Επίσης, είναι μία πολύ μεγάλη επένδυση για την χώρα μας, καθώς ανοίγει μια νέα αγορά.
Μπαίνει ένα καινούργιο μεταφορικό μέσον στην χώρα μας και από εκεί και πέρα θα ξεκινήσει και η υπόλοιπη Ευρώπη. Είμαστε πρωτοπόροι και σε αυτό βέβαια βοηθά και ο ελλαδικός χάρτης», εξήγησε, στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η γενική γραμματέας Μεταφορών.