• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αλ. Εξάρχου, Άκτωρ: Μονόδρομος η κερδοφόρος δραστηριότητα στο εξωτερικό

vvegiazi by vvegiazi
21 Ιουνίου, 2019
στο 4o ΣΥΝΕΔΡΙΟ, ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ηχηρή παρέμβαση πραγματοποίησε ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ, Αλέξανδρος Εξάρχου, στην Τράπεζα των Κατασκευών, κατά τη διάρκεια των εργασιών της 1ς ημέρας του 3ου Συνεδρίου Υποδομών & Μεταφορών, που διοργανώθηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.

Ο κ. Εξάρχου άνοιξε την ομιλία του διαπιστώνοντας τις καίριες παθογένειες της ελληνικής κατασκευαστικής αγοράς όπως η διαρκής συρρίκνωση της κατασκευαστικής δραστηριότητας, η απουσία στήριξης των ελληνικών εταιρειών από την Πολιτεία σε ό,τι αφορά τη δραστηριοποίησή τους στο εξωτερικό, η αδυναμία του ελληνικού τραπεζικού συστήματος να στηρίξει αποτελεσματικά την εξωστρέφεια και ο κίνδυνος αφελληνισμού του κλάδου.

Αναφερόμενος μάλιστα στη μετοχική σύνθεση των ελληνικών κατασκευαστικών ομίλων, είπε πως αυτοί δεν είναι πλέον «ελληνικές οικογενειακές και προσωποπαγείς εταιρειούλες» αλλά «διεθνοποιημένες επιχειρήσεις, με ξένους μετόχους, εισηγμένες σε οργανωμένες χρηματιστηριακές αγορές, και στο τέλος της ημέρας η απόδοση της μετοχής τους προσδιορίζει την αξία τους».

Σχολίασε πως η ελληνική Πολιτεία δεν αντιλαμβάνεται πόσο άμεσα είναι συνδεδεμένη η ανάπτυξη με την κατασκευαστική δραστηριότητα, εφόσον, όπως είπε, κατά τη διάρκεια της δεκαετούς οικονομικής κρίσης, οι κυβερνήσεις περικόπτουν διαρκώς το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Στον αντίποδα αυτής της λογικής, έφερε ως παράδειγμα τις ΗΠΑ, οι οποίες όταν βρέθηκαν αντιμέτωπες με την οικονομική ύφεση στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας, μία από τις πρώτες κινήσεις στις οποίες προχώρησε ο τότε νεοεκλεγείς Πρόεδρος Ομπάμα, ήταν να ανακοινώσει ένα πακέτο έργων υποδομής ύψους 50 δισ. δολαρίων για την τόνωση της οικονομίας.

Υπογράμμισε τη σημασία του ελληνικού κατασκευαστικού κλάδου στην ανάπτυξη της ελληνικής οικονομίας μιλώντας με αριθμούς: για κάθε ευρώ που δαπανάται για κατασκευαστικά έργα, αυξάνει το ΑΕΠ της χώρας κατά 1,8 ευρώ, για κάθε 1 εκατ. ευρώ δαπάνης για κατασκευαστικά έργα δημιουργεί ή διατηρεί 44,5 θέσεις εργασίας ενώ κάθε θέση εργασίας στις κατασκευές συνδέεται με επιπλέον 1,5 θέσεις εργασίας σε άλλους κλάδους.

Όπως είπε, παρόλη την αρνητική συγκυρία στις ελληνικές Κατασκευές, στο κλάδο απασχολούνται άμεσα πάνω από 10.000 εργαζόμενοι, εκ των οποίων μάλιστα οι 3.000 στην ΑΚΤΩΡ, πραγματοποιώντας τζίρο πάνω από 3 δισ. ευρώ, από τον οποίο, ο μισός προέρχεται και πάλι από την ΑΚΤΩΡ.

«Αυτός λοιπόν ο κατασκευαστικός κλάδος, με αυτή τη συνεισφορά, έχει πλέον να περιμένει 2-3 μεγάλα δημόσια έργα, εκ των οποίων πραγματικά ώριμο είναι μόνο η Γραμμή 4.

Το πότε θα ολοκληρωθεί αυτός ο διαγωνισμός κι άρα το έργο αυτό θα περάσει στην υλοποίηση, ας μας πει το υπουργός», σχολίασε χαρακτηριστικά κατά την ομιλία του ο δ/νων σύμβουλος της εταιρείας.

Μίλησε επίσης για απουσία πολιτικής βούλησης στην υλοποίηση νέων έργων, δεδομένου ότι παρά τη δύσκολη οικονομική κατάσταση του ελληνικού Δημοσίου, «υποκρύπτονται τεχνηέντως» λύσεις για χρηματοδότηση από ιδιωτικά κεφάλαια και διεθνείς αναπτυξιακούς οργανισμούς, που θα μπορούσαν να άρουν τα αδιέξοδα που έχουν προκύψει.

Στάθηκε στην έλλειψη στήριξης, από μέρους της ελληνικής Πολιτείας, σε ό,τι αφορά την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών κατασκευαστικών εκτός συνόρων σημειώνοντας πως «όταν Γάλλοι, Γερμανοί και Ιταλοί έχουν τους εμπορικούς ακολούθους των πρεσβειών τους να ανοίγουν το δρόμο για δραστηριοποίηση των κατασκευαστικών τους εκτός συνόρων, εμείς πασχίζουμε, η κάθε εταιρεία χωριστά, να συστηθούμε σε ένα άγνωστο και πολλές φορές αφιλόξενο τοπίο».

Έθιξε επίσης το γεγονός ότι εκτός συνόρων οι εγγυητικές των ελληνικών τραπεζών δεν γίνονται συνήθως δεκτές, εξωθώντας τελικά τις εταιρείες να καταβάλουν διπλό κόστος, προκειμένου αλλοδαπή τράπεζα να εκδώσει εγγυητική με αντεγγύηση της ελληνικής, με σαφείς επιπτώσεις στην ανταγωνιστικότητα.

Παρόλα αυτά, όπως εξήγησε το υψηλόβαθμο στέλεχος της ΑΚΤΩΡ, η ιστορία έχει δείξει πως οι ελληνικές κατασκευαστικές έχουν καταφέρει να εξασφαλίσουν μεγάλα έργα στο εξωτερικό και να τα εκτελέσουν άρτια, χάρη στους εξαιρετικούς Έλληνες μηχανικούς, χωρίς ωστόσο την επιθυμητή κερδοφορία.

Θέλοντας να φέρει στην επιφάνεια περισσότερες πτυχές του «ανταγωνιστικού μειονεκτήματος», αναφέρθηκε στην έλλειψη επαρκούς προσαρμοστικότητας στις συνθήκες του εξωτερικού λέγοντας χαρακτηριστικά πως «προσπαθούμε να μεταφέρουμε την Ελλάδα στο εξωτερικό.

Οι ελληνικοί κατασκευαστικοί όμιλοι βγήκαν στο εξωτερικό νομίζοντας ότι τα στοιχεία που τους είχαν καταστήσει εθνικούς πρωταθλητές θα επαρκούσαν για να τους κάνουν και διεθνείς πρωταθλητές. Μεγάλη και πολύ ακριβή πλάνη. Αν θες να προκόψεις στο εξωτερικό, χρειάζεται να προσαρμοστείς στις δομές της διεθνούς κατασκευαστικής δραστηριότητας, δηλαδή σε πράγματα που δεν έχεις συνηθίσει στη χώρα σου όπως η ύπαρξη ανεξάρτητου μηχανικού, η διαφορετική κατανομή ρίσκου, άλλες διαδικασίες επίλυσης διαφορών».

Ο δ/νων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ ανέδειξε την ευθύνη του κλάδου για αλλαγή και στροφή σε κερδοφόρα έργα σε οποιαδήποτε χώρα δραστηριοποίησης, συνοψίζοντας τις απαραίτητες δράσεις στην αναγκαιότητα στήριξης των κατασκευαστικών από το ελληνικό Δημόσιο, τη σημαντική ενίσχυση του ΠΔΕ και την πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση.

Κλείνοντας την τοποθέτησή του, ο κ. Εξάρχου επιχείρησε μία αυτοκριτική, στα πλαίσια της οποίας τόνισε πως πρέπει να σταματήσει η επίρριψη ευθυνών για την απόδοση των εταιρειών αποκλειστικά σε εξωγενείς παράγοντες.

«Αν μαζί με αυτό έρθουν και δημόσιες επενδύσεις και μεταρρυθμίσεις και καλύτερες προοπτικές, καλοδεχούμενες. Αλλά δεν μπορούμε στο μεταξύ να παραμένουμε αδρανείς, και με γκρίνια και μιζέρια να προσδοκούμε η ελληνική πολιτεία να μας σώσει, γιατί είναι αμφίβολο αν μπορεί να το κάνει. Οι επιχειρήσεις είτε εξελίσσονται είτε συρρικνώνονται και τελικά πεθαίνουν», πρόσθεσε με νόημα περνώντας το μήνυμα ότι απαιτούνται εκατέρωθεν προσπάθειες για την αναστροφή του παρόντος κλίματος επί τα βελτίω.

Tags:ΑΚΤΩΡΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΞΑΡΧΟΥΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Η Intrakat «δεν το βάζει κάτω». Νέα προσέγγιση για την εξαγορά της ΑΚΤΩΡ

24 Μαρτίου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ο όμιλος ΑΒΑΞ ολοκλήρωσε σταθμό παραγωγής ενέργειας 4.650 MW στην Bismayah του Ιράκ

20 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

“Τίτλοι τέλους” στην πώληση της κατασκευαστικής ΑΚΤΩΡ με Wade Adams Hellas και Adamas Group Limited

9 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύργος – Μεθώνη

7 Μαρτίου, 2023
MMM

ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Neotrans και ΑΤΜ – Egis διεκδικούν το Μετρό Θεσσαλονίκης

28 Φεβρουαρίου, 2023
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Έργα (οδικά και σιδηροδρομικά) υπάρχουν, θα «προλάβουν» οι κατασκευαστικές;

28 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Το βραβείο «Μεταφορική Εταιρεία για το 2018» έλαβε η Turkish Airlines στο 3ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ