Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αντιδρούν τα φορτηγά στην απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου δικτύου. Επιστολή ΠΣΧΕΜ

ffotinos by ffotinos
27 Μαΐου, 2016
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Αντιδρούν τα φορτηγά ΔΧ στην απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου. Το ΠΣΧΕΜ απέστειλε επιστολή στο υπουργείο Μεταφορών, στην οποία υποστηρίζει ότι η επίμαχη διάταξη κινείται στα όρια της συνταγματικότητας.

Μάλιστα, επικρίνει την κυβέρνηση για τις προεκλογικές δεσμεύσεις περί μείωσης των διοδίων, σημειώνοντας παράλληλα ότι το παράπλευρο δίκτυο είναι ακριβώς εκείνο που χρησιμοποιούν τα ΦΔΧ, σε ποσοστό άνω του 80%, για να υπηρετήσουν τις μεταφορικές ανάγκες των βιομηχανιών – βιοτεχνιών και γενικότερα, των αγροτικών και παραγωγικών τάξεων, που βρίσκονται στο μήκος του.

Το ΠΣΧΕΜ ζητάει συνάντηση με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, ώστε να σχεδιαστεί αποτελεσματική πολιτική στις εμπορευματικές μεταφορές, με θετικές συνέπειες στον κλάδο των ΦΔΧ.

Η επιστολή του ΠΣΧΕΜ

Με ιδιαίτερη έκπληξη ενημερωθήκαμε από τα ΜΜΕ ότι κατά τη συζήτηση και ψήφιση του νομοσχεδίου «Κύρωση της Συμφωνίας Εταιρικής Σχέσης και Συνεργασίας μεταξύ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των κρατών μελών της, αφενός, και της Δημοκρατίας του Ιράκ, αφετέρου με τα αναπόσπαστα σε αυτήν Παραρτήματα 1 έως 4, Προσαρτήματα, Πρωτόκολλα, Σημειώσεις και τη Μονομερή Δήλωση της Ε.Ε. σχετικά με το άρθρο 96 της Συμφωνίας και άλλες διατάξεις» συμπεριλήφθηκε και ψηφίστηκε εκπρόθεσμη τροπολογία του Υπουργείου σας με τίτλο: «Σύστημα ηλεκτρονικής διαχείρισης διοδίων-Υπηρεσία ηλεκτρονικής διαχείρισης οδικών τελών».

Στο άρθρο αυτό περιλαμβάνονται σειρά ρυθμίσεων, οι οποίες αφορούν άμεσα στον κλάδο, τον οποίο εκπροσωπούμε και οφείλουμε να επισημάνουμε ότι ουδέποτε ζητήθηκε καθ’ οιονδήποτε τρόπο η άποψή μας σχετικά με αυτές ως συνδικαλιστικού φορέα στις χερσαίες εμπορευματικές μεταφορές.

Ειδικότερα, θα επιθυμούσαμε να αναφερθούμε στα προβλεπόμενα στην παρ. 8 της συγκεκριμένης τροπολογίας, η οποία αφορά στην απαγόρευση χρήσης του παράπλευρου οδικού δικτύου από τα επαγγελματικά οχήματα, μεταξύ των οποίων σαφέστατα εντάσσονται και τα οχήματα που ανήκουν στα μέλη του συνδικάτου μας.

Η απαγόρευση αυτή επιβάλλεται με τρόπο εξαιρετικά ασαφή, δεδομένου ότι σε κανένα σημείο της διάταξης δεν προσδιορίζεται ποιο ακριβώς είναι το παράπλευρο οδικό δίκτυο, από το οποίο θα απαγορεύεται να διέρχονται τα οχήματα των μελών μας, αλλά και το σύνολο των οχημάτων που περιγράφονται σε αυτή. Επίσης, δεν παρέχεται εξουσιοδότηση προς τον αρμόδιο Υπουργό να προσδιορίσει με απόφασή του τις λεπτομέρειες εφαρμογής της συγκεκριμένης διάταξης.

Είναι προφανές ότι υπό αυτές τις προϋποθέσεις η συγκεκριμένη διάταξη δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής. Σημειώνουμε μάλιστα ότι ούτε από την αιτιολογική έκθεση που καταθέσατε στο Κοινοβούλιο προκύπτει ποιος είναι ο σκοπός του νομοθέτη με τη θέσπιση της διάταξης αυτής.

Οφείλουμε ωστόσο να επισημάνουμε ότι από την αιτιολογική έκθεση σας αυτή και ειδικότερα από τα όσα αναφέρετε στα σχετικά με την παρ. 1 της τροπολογίας σας, διαφαίνεται βούλησή σας να επιβάλλετε την υποχρεωτική διέλευση των οχημάτων μας αποκλειστικά από τους αυτοκινητοδρόμους, για τη χρήση των οποίων επιβάλλεται η καταβολή διοδίων.

Στην παράγραφο αυτή προσδιορίζονται τα καθήκοντα της αυτοτελούς υπηρεσίας οδικών τελών. Ειδικότερα το εδ. στ της παραγράφου αυτής ορίζει ότι μεταξύ των καθηκόντων της αυτών είναι και η γνωμοδότηση προς τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων σχετικά με τα σημεία ανέγερσης και λειτουργίας των σταθμών διοδίων στο οδικό δίκτυο και τις εισόδους της χώρας.

Σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην αιτιολογική έκθεση στόχος είναι να χρησιμοποιείται το εθνικό οδικό δίκτυο από το σύνολο των οχημάτων, ώστε να μην επιβαρύνεται το παράπλευρο οδικό δίκτυο, το οποίο δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε εκτεταμένη χρήση.

Ο συνδυασμός των ανωτέρω, ήτοι η απαγόρευση της διέλευσης των οχημάτων μας από το παράπλευρο δίκτυο με την εκπεφρασμένη βούληση να χρησιμοποιείται αποκλειστικά το δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται διόδια, δημιουργεί εύλογα ερωτήματα.

Οφείλουμε να σας επισημάνουμε ότι η ενδεχόμενη ακαταλληλότητα του παράπλευρου δικτύου, την οποία εκ προοιμίου σας δηλώνουμε ότι δεν αποδεχόμαστε, είναι το δίκτυο που χρησιμοποιούν τα Φορτηγά Δημοσίας Χρήσης, σε ποσοστό άνω του 80%, για να εξυπηρετήσουν τις μεταφορικές ανάγκες των Βιομηχανιών των Βιοτεχνιών, των Αγροτικών και γενικά όλων των παραγωγικών τάξεων που βρίσκονται στη διαδρομή του παράπλευρου δικτύου.

Αλλά και στις περιπτώσεις που ορισμένα Φορτηγά Δ.Χ. χρησιμοποιούν τον παράδρομο, τον χρησιμοποιούν, γιατί δεν έχουν τα χρήματα να πληρώσουν τα διόδια και αντί το Κράτος όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη να τους παρέχει ικανοποιητική εναλλακτική δίοδο με τη συγκεκριμένη διάταξη τα τιμωρεί για να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των παραχωρησιούχων.

Υπογραμμίζουμε επίσης, ότι η φύση της ανωτέρω διάταξης τόσο λόγω της ασάφειάς της όσο και της ερμηνείας περί επιβολής χρήσης ορισμένου δικτύου εγείρει μείζον ζήτημα συνταγματικότητάς.

Όμως το ερώτημα που τίθεται από όλους τους Ιδιοκτήτες Φορτηγών Δ.Χ.  είναι ένα. Γιατί η Κυβέρνηση ψηφίζει μέτρα αντίθετα από αυτά που δεσμεύθηκε δημόσια ο Πρωθυπουργός προς τους εκπροσώπους του Κλάδου μας;

Ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε για μείωση των τελών διοδίων σε ποσοστό 50% και η Κυβέρνηση αντί για μείωση, ψηφίζει απαγόρευση των εναλλακτικών διαδρομών.

Ο Πρωθυπουργός δεσμεύτηκε ότι θα στηρίξει οικονομικά τον Κλάδο και η Κυβέρνηση κάνει ακριβώς το αντίθετο, ψηφίζει αύξηση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στο πετρέλαιο κίνησης, αύξηση του ΦΠΑ, αύξηση στη φορολογία εισοδήματος, αύξηση στις ασφαλιστικές εισφορές, αυξήσεις παντού λόγω των έμμεσων φόρων, αυξήσεις που οδηγούν τον Κλάδο σε οικονομική ασφυξία.

Κύριε Υπουργέ,

Όταν ένας Κλάδος όπως οι Εμπορευματικές Μεταφορές που συμμετείχαν  με ποσοστό άνω του 7% του Α.Ε.Π., οδηγείται στον αφανισμό, τότε και η Χώρα δεν έχει προοπτική ανάπτυξης και επιβάλλεται να υπάρξει διαφορετικό μείγμα πολιτικής που θα την βγάλει από το σημερινό αδιέξοδο και θα την οδηγήσει στην πραγματική ανάπτυξη.

Σε αυτή τη πολιτική είμαστε διατεθειμένοι να συμβάλλουμε και να βοηθήσουμε. Όμως πώς να βοηθήσουμε όταν στους 16 μήνες που είσαστε Υπουργός Μεταφορών σας συναντήσαμε μόνο μία φορά;

Γι’ αυτό Κύριε Υπουργέ επιβάλλεται να συναντηθούμε άμεσα και να σχεδιάσουμε την πολιτική των Εμπορευματικών Μεταφορών που θα βοηθήσει την ανάπτυξη της χώρας και την επιβίωση του Κλάδου.

Σε περίπτωση που και σε αυτή τη πρόσκληση για συνάντηση μαζί μας δεν ανταποκριθείτε και συνεχίζετε να αποφασίζετε για την ύπαρξή μας χωρίς διάλογο μαζί μας, είμαστε υποχρεωμένοι να αμυνθούμε και να υπερασπιστούμε την επιβίωσή μας με κάθε τρόπο και μην μας υποτιμάται, επειδή είμαστε οικονομικά κατεστραμμένοι, γιατί ο κατεστραμμένος δεν έχει πλέον να φοβηθεί τίποτα, γιατί δεν έχει να χάσει τίποτα.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΔΙΟΔΙΑΠΣΧΕΜ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

5 Ιουνίου, 2025
LOGISTICS

Β. Κικίλιας για αύξηση ναύλων σε φορτηγά: Δεν δικαιολογείται και δεν θα γίνει ανεκτή καμία μετακύλιση

15 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Η Ιταλία καλείται να εφαρμόσει τα τηλεδιόδια σε ολόκληρη την επικράτειά της

9 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Μνημόνιο συνεργασίας της Ολυμπίας Οδού με το Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

8 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Απαγόρευση κυκλοφορίας για φορτηγά άνω των 3,5 τόνων κατά τον εορτασμό της Πρωτομαγιάς

29 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Πρόταση ψηφίσματος του ΕΚ σχετικά με την ταξινόμηση οχημάτων από τρίτες χώρες

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Οι εκτιμήσεις του ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις σε τουρισμό, ναυτιλία και εμπόριο από τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν

16 Ιουνίου, 2025

Υπηρεσία αυτόματου περιορισμού ταχύτητας από την Volvo Trucks

11 Ιουνίου, 2025

Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων της Hellenic Train λόγω 24ωρης απεργίας στις 17/6 (πίνακας)

16 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσων

13 Ιουνίου, 2025

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025

ΔΕΗ Fiber: Internet από τη ΔΕΗ με 100% οπτική ίνα και υπερυψηλές ταχύτητες

11 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

0

“Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

17 Ιουνίου, 2025

Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

17 Ιουνίου, 2025

Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

17 Ιουνίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

17 Ιουνίου, 2025

Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

17 Ιουνίου, 2025

Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

17 Ιουνίου, 2025

518 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική, στόχος τα 951 έως τα τέλη του έτους

17 Ιουνίου, 2025

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

17 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr