• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 1 Απριλίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Καλαμπάκα προσθέτει η Hellenic Train από τις 3 Απριλίου

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    KLM: Επεκτείνει το δίκτυό της στην Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό πτήσεων

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται ως τις 13/4 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του ΣΕΑ Μαλακάσας

    31 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    UPS invests millions in advanced training for on-the-road drivers

    31 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 11,4% η ανεργία τον περασμένο Φεβρουάριο

    31 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

    31 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Καλαμπάκα προσθέτει η Hellenic Train από τις 3 Απριλίου

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    KLM: Επεκτείνει το δίκτυό της στην Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό πτήσεων

    31 Μαρτίου, 2023
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Παρατείνονται ως τις 13/4 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του ΣΕΑ Μαλακάσας

    31 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    UPS invests millions in advanced training for on-the-road drivers

    31 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Στο 11,4% η ανεργία τον περασμένο Φεβρουάριο

    31 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

    31 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Η Eurostat τορπιλίζει τις συμπράξεις Δημοσίου – ιδιωτών

ffotinos by ffotinos
31 Μαΐου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η αυστηροποίηση των κανόνων της Eurostat για τις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα θέτει σοβαρά εμπόδια στα σχέδια του υπουργείου Υποδομών για τη νέα γενιά έργων με συμβάσεις παραχώρησης, σύμφωνα με την «Καθημερινή».

Η Eurostat ζητεί μικρή συμμετοχή και περιορισμένα δικαιώματα του Δημοσίου στις εταιρείες ειδικού σκοπού που διαχειρίζονται τα έργα αυτά, ειδάλλως ο τραπεζικός δανεισμός του ιδιώτη και το κόστος της κατασκευής θα συνυπολογίζονται στο δημόσιο χρέος.

Το ενδεχόμενο αυτό θα ήταν καταστροφικό για έργα όπως το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλλι, όπου ο συνολικός προϋπολογισμός εκτιμάται στα 850 εκατ. ευρώ, ή τη γραμμή 4 του μετρό, που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

Η αλλαγή στάσης της Eurostat απέναντι στις ΣΔΙΤ και τις παραχωρήσεις άρχισε να διαφαίνεται το 2012, όταν η Eurostat ζήτησε να καταγραφεί στη γενική κυβέρνηση η σύμβαση παραχώρησης ενός αυτοκινητόδρομου στην Πορτογαλία (γεγονός που προσέθεσε 0,6% στο έλλειμμα της χώρας).

Ακολούθησε μια σειρά σχεδιαζόμενων ή υλοποιούμενων έργων: η κατασκευή σχολείων στη Φλάνδρα, το τραμ της Λιέγης, ένα δικαστικό μέγαρο στη Λιθουανία, ένα οδικό έργο στη Σκωτία.

Πριν από 8 μήνες, η Eurostat ήρθε και στην Ελλάδα, ζητώντας μέσω της ΕΛΣΤΑΤ να ελέγξει τις ΣΔΙΤ και τις συμβάσεις παραχώρησης των οδικών αξόνων. Η κατάληξη, στις αρχές Απριλίου, δεν ήταν θετική.

Παρότι τα έργα ΣΔΙΤ (σχολικά συγκροτήματα, τηλεματική, ηλεκτρονικό εισιτήριο, αλλά και το έργο διαχείρισης απορριμμάτων στη Δυτική Μακεδονία) αξιολογήθηκαν ως επαρκή και δεν «πέρασαν» στη γενική κυβέρνηση, δεν συνέβη το ίδιο με τις 4 από τις 5 συμβάσεις παραχώρησης, που επανεκκινήθηκαν στα τέλη του 2013. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ο τραπεζικός δανεισμός των έργων συνυπολογίστηκε στο χρέος και στο έλλειμμα.

Ποιες είναι οι βασικές αντιρρήσεις της Eurostat στη δομή των ΣΔΙΤ και έργων παραχώρησης σε όλη την Ε.Ε.;

Η Eurostat ζητεί η συμμετοχή του Δημοσίου (στις εταιρείες ειδικού σκοπού που ιδρύονται για να διαχειριστούν ένα έργο) να μην ξεπερνά το 33% και το Δημόσιο να μην έχει ειδικά δικαιώματα.

Στο Καστέλλι, αντίθετα, σύμφωνα με όσα έχουν μέχρι στιγμής δημοσιοποιηθεί, ο στόχος είναι η συμμετοχή του Δημοσίου να κυμανθεί μεταξύ 45%-55%, το Δημόσιο να έχει την πλειοψηφία του διοικητικού συμβουλίου και δικαίωμα βέτο.

Επίσης η Eurostat ζητεί ο ιδιώτης να αναλαμβάνει όλο το ρίσκο του έργου και το Δημόσιο να μη θέτει «οροφή» στην απόδοση των ιδίων κεφαλαίων. Επίσης, στα έργα που αποπληρώνονται με πληρωμές διαθεσιμότητας, η Eurostat ζητεί έως και τον μηδενισμό της αμοιβής όταν ο ιδιώτης δεν τηρεί τις υποχρεώσεις του.

Ως αποτέλεσμα, η κατασκευή μεγάλων έργων με πληρωμές διαθεσιμότητας δυσκολεύει περαιτέρω. Για παράδειγμα, αν η κυβέρνηση επέλεγε να κατασκευάσει έτσι τη γραμμή 4 του μετρό (όπως διαμηνύει), θα άνοιγε… τον ασκό του Αιόλου.

Τα έργα μετρό παρουσιάζουν μεγάλες καθυστερήσεις λόγω απρόβλεπτων συνθηκών (αρχαιολογικά, γεωλογικά, επιπρόσθετες εργασίες), που στην περίπτωση των πληρωμών διαθεσιμότητας «μεταφράζονται» σε πολύ υψηλά χρηματοδοτικά κόστη (όπως η επιβολή επιτοκίου «αδράνειας» για την καθυστέρηση εκταμίευσης του δανεισμού).

Με δεδομένο ότι ο προϋπολογισμός του έργου ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ (και τα ρίσκα του έργου είναι τόσο αυξημένα, που δύσκολα θα δεχθεί να τα αναλάβει σχεδόν εξ ολοκλήρου ένας ιδιώτης), η κατασκευή του μετρό με τη χρηματοδοτική μέθοδο που υποστηρίζει το υπουργείο Υποδομών δείχνει μάλλον δύσκολη.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Εκκινούν οι διαδικασίες για τα έργα ανάπλασης και διαπλάτυνσης της Λεωφ. Ηρακλείου

30 Μαρτίου, 2023
ΓΝΩΜΗ

Οδική ασφάλεια, αυτοκινητόδρομοι και οι κοντόφθαλμες αντιδράσεις

28 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Η πορεία των έργων της Στερεάς Ελλάδας (Ε65, Μπράλος – Άμφισσα, παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών)

28 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στην τελική ευθεία ο παραλιακός άξονας Ωρωπού – Μαραθώνα, ύψους 3,3 εκατ. ευρώ

7 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύργος – Μεθώνη

7 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής σχολίων στον διαγωνισμό για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

14 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Ένταξη στο EFSI της υποθαλάσσιας Σαλαμίνας και των επεκτάσεων της Αττικής Οδού προσδοκά το υπ. ΥΠΟΜΕΔΙ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

28 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

27 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Παρατείνεται ως τα τέλη του έτους η προθεσμία για 35 θέσεις ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

27 Μαρτίου, 2023

Τα όσα υποστηρίζει το υπ. Μεταφορών για τη στελέχωση των αεροδρομίων. Δηλώσεις Μ. Παπαδόπουλου, έρχονται 174 προσλήψεις

29 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Ξεκινούν τα εμπορευματικά δρομολόγια, αποτελώντας “οδηγό” για τα επιβατικά. Επιστολή της Hellenic Train στον ΟΣΕ

28 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

2

Στελεχώνεται με επιπλέον προσωπικό η Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας (ΑΠΑ)

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Η SKY express εμπλουτίζει το θερινό πρόγραμμα: Απευθείας πτήσεις σε 12 χώρες και 29 πόλεις εξωτερικού, με 3,8 εκατ. θέσεις

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
ÁÅÑÏÄÑÏÌÉÏ ÅËÅÕÈÅÑÉÏÓ ÂÅÍÉÆÅËÏÓ (EUROKINISSI/ÃÉÙÑÃÏÓ ÊÏÍÔÁÑÉÍÇÓ)

Οι παρατηρήσεις του AFISO για το άρθρο 74

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Τα δρομολόγια Αθήνα – Θεσσαλονίκη και Αθήνα – Καλαμπάκα προσθέτει η Hellenic Train από τις 3 Απριλίου

31 Μαρτίου, 2023

KLM: Επεκτείνει το δίκτυό της στην Ασία, διπλασιάζοντας τον αριθμό πτήσεων

31 Μαρτίου, 2023

Παρατείνονται ως τις 13/4 οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο ύψος του ΣΕΑ Μαλακάσας

31 Μαρτίου, 2023

UPS invests millions in advanced training for on-the-road drivers

31 Μαρτίου, 2023

Στο 11,4% η ανεργία τον περασμένο Φεβρουάριο

31 Μαρτίου, 2023

Τραμ: Θα τερματίζει στη στάση «ΣΕΦ», στις 2/4, ως τις 12:30 το μεσημέρι

31 Μαρτίου, 2023

Και τα 8 επενδυτικά σχήματα συνεχίζουν για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Βόλου

31 Μαρτίου, 2023

Ανανέωσε τη συνεργασία της με την AG Europe Bakery η SARMED

31 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ