ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΚατασκευαστές αυτοκινήτων: “Ναι” σε υψηλότερους στόχους μείωσης CO2, εφόσον συνοδεύεται από αύξηση υποδομών φόρτισης

Κατασκευαστές αυτοκινήτων: “Ναι” σε υψηλότερους στόχους μείωσης CO2, εφόσον συνοδεύεται από αύξηση υποδομών φόρτισης

Δεκτική σε υψηλότερους στόχους μείωσης του διοξειδίου του άνθρακα (CO2) για τα αυτοκίνητα το 2030 δηλώνει η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, υπό την προϋπόθεση ότι συνδέονται άμεσα με δεσμεύσεις των κρατών για την ανάπτυξη των απαιτούμενων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων και των σταθμών υδρογόνου.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Τα παραπάνω συμφώνησαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι των μεγαλύτερων κατασκευαστών αυτοκινήτων στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια πρόσφατης συνεδρίασης του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA).

Ουσιαστικά, η ACEA ζητά η επικείμενη αναθεώρηση του κανονισμού για το CO2 σε επιβατικά αυτοκίνητα και φορτηγά να βασίζεται σε αυστηρούς στόχους ανάπτυξης υποδομής σε ολόκληρη την ΕΕ – που τίθενται ως μέρος της αναθεώρησης του νόμου περί εναλλακτικών καυσίμων (AFID).

«Οι τεράστιες επενδύσεις της βιομηχανίας μας σε οχήματα εναλλακτικής ισχύος αποδίδουν. Πράγματι, πέρυσι σχεδόν ένα στα 10 αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν στην ΕΕ ήταν ηλεκτρικό.

Αλλά αυτή η τάση θα διατηρηθεί μόνο αν οι κυβερνήσεις αρχίσουν να πραγματοποιούν αντίστοιχες επενδύσεις σε υποδομές», τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της BMW, Oliver Zipse.

«Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τυχόν νέοι στόχοι του 2030 για τα αυτοκίνητα πρέπει να εξαρτώνται από την αντίστοιχη αύξηση της υποδομής», συμπλήρωσε.

Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πρέπει να υπάρχει σύνδεση μεταξύ του στόχου CO2 από τη μία πλευρά και δεσμευτικών εθνικών στόχων για αύξηση των σημείων φόρτισης και σταθμών ανεφοδιασμού από την άλλη.

Όπως σημείωσε ο Zipse: «Πρέπει να χρησιμοποιήσουμε όλες τις διαθέσιμες τεχνολογίες για να μειώσουμε το αποτύπωμα άνθρακα του στόλου των οχημάτων μας.

Για την απορρόφηση των ηλεκτρικών οχημάτων, ισχύει μια απλή λογική: ο αριθμός των σημείων φόρτισης και των σταθμών υδρογόνου που τα κράτη-μέλη της ΕΕ δεσμεύονται πραγματικά να αναπτύξουν βάσει του AFID θα καθορίσει ποιος είναι ο πιο ρεαλιστικός στόχος CO2 για το 2030».

Επιπλέον, τα κράτη-μέλη της ΕΕ θα πρέπει να εφαρμόσουν ένα νομικό πλαίσιο για την ταχεία διάθεση ιδιωτικών υποδομών φόρτισης στο σπίτι και στους χώρους εργασίας.

Κατά τον Zipse: «Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων παραμένουν πλήρως αφοσιωμένοι στην κινητικότητα μηδενικών εκπομπών άνθρακα και φέρνουμε την απαιτούμενη τεχνολογία στην αγορά με πολύ υψηλό ρυθμό.

Αλλά αυτό δεν μπορεί να είναι μονόπλευρη υποχρέωση. Η επιτυχία του πρωταρχικού στόχου της μείωσης των εκπομπών CO2 των μεταφορών εξαρτάται ουσιαστικά από τη σωστή υποδομή.

Βασιζόμαστε στην Κομισιόν να συνδυάσει σωστά τους στόχους της βιομηχανίας και εκείνων των κρατών-μελών της ΕΕ».

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο