Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συστήνεται Ομάδα Διαχείρισης Κινδύνων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συστήνεται Ομάδα Διαχείρισης Κινδύνων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μεγάλη άνοδος της κυκλοφορίας (10,2%) σε Νέα και Κεντρική Οδό το πρώτο τρίμηνο του έτους

vvegiazi by vvegiazi
1 Ιουνίου, 2023
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Τα οικονομικά αποτελέσματα πρώτου τριμήνου δημοσίευσε χθες η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ. Σχετικά με τον τομέα παραχωρήσεων, οι διελεύσεις στους αυτοκινητόδρομους (Νέα και Κεντρική Οδός), κατά το α’ τρίμηνο του τρέχοντος έτους, αυξήθηκαν σε σχέση με την περασμένη χρονιά κατά 10,2%, αποτυπώνοντας, όπως αναφέρει ο όμιλος της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, την αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας στην χώρα, αλλά και τις βελτιωμένες καιρικές συνθήκες.

Ακόμα σημαντικά νέα έργα, συνολικής αξίας 4,5 δισ. βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης και αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά έσοδα τα επόμενα χρόνια στον συγκεκριμένο τομέα.  

Τα αποτελέσματα πρώτου τριμήνου της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το Α’ Τρίμηνο του 2023 ανήλθαν σε € 819,7 εκ. έναντι € 634,0 εκ. το προηγούμενο έτος κυρίως λόγω αυξημένων εσόδων στην κατασκευή.

Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA[1]) αυξήθηκε στα € 123,6 εκ. έναντι € 105,0 εκ. για το 2022 λόγω αυξημένης κερδοφορίας σε κατασκευή και παραχωρήσεις. Τα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα[2] για το Α’ Τρίμηνο του 2023 ανήλθαν σε € 23,0 εκ. ευρώ, σημαντικά ενισχυμένα έναντι € 9,6 εκ. το προηγούμενο έτος.

Η ρευστότητα του Ομίλου παραμένει ισχυρή με τα ταμειακά διαθέσιμα και ισοδύναμα να ανέρχονται σε € 1.558,0 εκ. (έναντι € 1.491,7 εκ. στο τέλος του 2022) και τον συντελεστή Καθαρό Χρέος/Προσαρμοσμένο EBITDA1 να παραμένει σταθερός στο 2.3x σε σχέση με το τέλος του προηγούμενου τριμήνου.

Σε επιχειρησιακό επίπεδο, το κατασκευαστικό ανεκτέλεστο του Ομίλου ανέρχεται πλέον σε € 5,5 δισ. (€ 2,8 δισ. υπογεγραμμένα και € 2,7 δισ. προς υπογραφή), συμπεριλαμβανομένων των έργων που αφορούν σε ίδιες επενδύσεις όπως ο Διεθνής Αερολιμένας Κρήτης στο Καστέλι, η Εγνατία Οδός, η μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο στην Κομοτηνή και το IRC στο Ελληνικό.

Στον τομέα των παραχωρήσεων οι διελεύσεις στους αυτοκινητοδρόμους σε λειτουργία αυξήθηκαν κατά 10,2% σε σχέση με την περασμένη χρονιά, ενώ μεγάλα νέα έργα βρίσκονται σε διάφορα στάδια ανάπτυξης και αναμένεται να συνεισφέρουν σημαντικά έσοδα τα επόμενα χρόνια.

Τέλος, στον τομέα παραγωγής και εμπορίας ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, η εγκατεστημένη ισχύς ΑΠΕ αυξήθηκε από την αρχή του χρόνου κατά 235 MW και ανέρχεται πλέον σε 1.141 MW σε συνέχεια της σταδιακής ολοκλήρωσης του νέου συμπλέγματος αιολικών πάρκων στην Εύβοια.

Ο Όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ προσβλέπει σε περαιτέρω θετικά αποτελέσματα για τις επόμενες περιόδους, καθώς ένας σημαντικός αριθμός έργων και επενδύσεων που βρίσκονται αυτή την στιγμή προς υλοποίηση αναμένεται να ωριμάσει και να ενισχύσει σημαντικά τα έσοδα και την κερδοφορία σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα.

Επιπλέον, αξιοποιώντας την ηγετική του θέση στην αγορά και την οικονομική του ευρωστία, αλλά και τα πλεονεκτήματα της καθετοποιημένης οργάνωσής του και των συνεργειών που αυτή προσφέρει, ο Όμιλος συνεχίζει να παρακολουθεί στενά την αγορά για νέες ευκαιρίες δεδομένου του σημαντικού αριθμού έργων και επενδύσεων που αναμένονται τα επόμενα χρόνια.    

Βασικά χρηματοοικονομικά μεγέθη

Εκατ. €1Q 20231Q 2022
Συνολικά έσοδα819,7634,0
Λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA)(1)123,6105,0
Καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους38,88,1
Κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα(2)23,09,6
   
Εκατ. €1Q 2023YE-2022
Καθαρό Χρέος(1)1.596,41.501,6
Καθαρό Χρέος/ Προσαρμοσμένο EBITDA (1)2.3x2.3x

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου κατά το πρώτο τρίμηνο του τρέχοντος έτους διαμορφώθηκαν σε € 819,7 εκατ. έναντι € 634,0 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022 κυρίως λόγω αυξημένων εσόδων στην κατασκευή.

Συγκεκριμένα:

·      Τα έσοδα του κατασκευαστικού τομέα αυξήθηκαν στα € 297,5 εκ. έναντι € 150,6 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σε συνέχεια της ικανότητας του Ομίλου να ανταποκριθεί στην αυξημένη κατασκευαστική δραστηριότητα στην Ελλάδα και να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη εκτέλεση των έργων.

·      Ο τομέας των παραχωρήσεων είχε έσοδα € 48,1 εκ. έναντι € 41,2 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022, σε συνέχεια της αύξησης της κίνησης στην Νέα και Κεντρική Οδό αλλά και της έναρξης λειτουργίας της μονάδας διαχείρισης απορριμμάτων στην Πελοπόννησο.

·      Στον τομέα παραγωγής και εμπορίας ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, τα έσοδα από πωλήσεις ανήλθαν σε € 491,5 εκ. έναντι € 476,2 εκ. την αντίστοιχη περυσινή περίοδο, ως αποτέλεσμα της πλήρους ενοποίησης της ΗΡΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ (από 14.02.2022).

Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA)1 του Ομίλου ανήλθε σε € 123,6 εκ. έναντι € 105,0 εκ. το 2022 ως αποτέλεσμα της αύξησης των εσόδων. Συγκεκριμένα:

·      Στον τομέα της κατασκευής, το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε σε € 34,0 εκ. έναντι 8,3 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022 λόγω αυξημένων εσόδων και του μείγματος των έργων.

·      Στον τομέα των παραχωρήσεων, το προσαρμοσμένο EBITDA ανήλθε στα € 27,9 εκ. έναντι € 19,3 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022 σε συνέχεια της αύξησης των εσόδων.

·      Στον τομέα της παραγωγής και εμπορίας ενέργειας (ηλεκτρισμού και φυσικού αερίου) στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το συνολικό προσαρμοσμένο EBITDA διαμορφώθηκε στα € 68,1 εκ. έναντι € 88,2 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022 κυρίως λόγω χαμηλότερων όγκων παραγωγής (θερμική και ΑΠΕ).

Τα Λειτουργικά Αποτελέσματα προ τόκων και φόρων (EBIT)1 από συνεχιζόμενες δραστηριότητες διαμορφώθηκαν σε € 77,5 εκ. έναντι € 60,8 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τα Κέρδη προ φόρων διαμορφώθηκαν σε € 63,7 εκ. έναντι € 27,9 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τα Κέρδη μετά από φόρους που κατανέμονται στους ιδιοκτήτες της Μητρικής διαμορφώθηκαν σε € 38,8 εκ. για το Α’ Τρίμηνο του 2023 έναντι € 8,1 εκ. για την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Στα αποτελέσματα μετά τους φόρους και τα δικαιώματα μειοψηφίας της περιόδου του 2023 έχουν συμπεριληφθεί μη λειτουργικά αποτελέσματα(2) συνολικού κέρδους € 15,8 εκ. έναντι συνολικής ζημίας € 1,6 εκ. την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Τα αντίστοιχα Κέρδη μετά από φόρους από συνεχιζόμενες δραστηριότητες χωρίς την επίδραση των ανωτέρω μη λειτουργικών αποτελεσμάτων(2) που αναλογούν στους μετόχους της μητρικής, διαμορφώθηκαν σε € 23,0 εκ., έναντι € 9,6 εκ. για το Α΄Τρίμηνο του 2022.

Τα χρηματικά διαθέσιμα και ισοδύναμα του Ομίλου παρέμειναν υψηλά και διαμορφώθηκαν σε € 1.558,0 εκ. την 31.03.2023 έναντι € 1.491,7 την 31.12.2022. Οι συνολικές δανειακές υποχρεώσεις του Ομίλου στις 31.03.2023 ανήλθαν σε € 3.154,4 εκ. έναντι € 2.993,3 εκ. στις 31.12.2022. Το Καθαρό Χρέος1 του Ομίλου (δανειακές υποχρεώσεις μείον χρηματικά διαθέσιμα) την 31.03.2023 διαμορφώθηκε σε  € 1.596,4 εκ. έναντι € 1.501,6 εκ. την 31η Δεκεμβρίου 2022.

Ο συντελεστής Καθαρό Χρέος/Προσαρμοσμένο EBITDA(1) για τον Όμιλο στο τέλος του Α’ Τριμήνου του 2023 διαμορφώθηκε σε 2.3x παραμένοντας σταθερός σε σχέση με το τέλος 2022 (και έναντι 3.9x στο τέλος του Α’ Τριμήνου του 2022).

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΝΕΑ ΟΔΟΣΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣΓΕΚ ΤΕΡΝΑΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Κ. Μητσοτάκης: Τα έργα στον ΒΟΑΚ θα έχουν ολοκληρωθεί ως το 2027, προχωρούν οι μελέτες για το τμήμα Παχιά Άμμος – Σητεία (video)

9 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Euroxx για ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Τιμή – στόχος τα 28 ευρώ με περιθώριο ανόδου 53%

7 Μαΐου, 2025
(ΤΑΧΟ)ΓΡΑΦΟΣ

Ξεπέρασε τα 16 δισ. ευρώ το ανεκτέλεστο των ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ, ΑΒΑΞ και ΜΕΤΚΑ

4 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Η «μάχη» ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και AKTOR για τις παραχωρήσεις της Ελλάδας

3 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στον μετωπικό σταθμό διοδίων Αφιδνών στις 5 και 6/6

3 Μαΐου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ σε αναλυτές: Το ισχυρό χαρτοφυλάκιο έργων εγγυάται την μελλοντική κερδοφορία

30 Απριλίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Ανησυχητικά στοιχεία για την οδική ασφάλεια: +27,8% τα οδικά ατυχήματα τον Μάρτιο

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Χρ. Δήμας: Η ΑΠΑ έχει συμβάλλει στην ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της Ελλάδας στην αεροπορική κοινότητα

7 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Β. Κικίλιας: Οι ακτοπλόοι έχουν ένα ισχυρό κίνητρο να συγκρατήσουν τις τιμές, έπειτα από την τροπολογία για τα λιμενικά τέλη

0

Ίδρυση της λεωφορειακής γραμμής 311 «Στ. Κορωπί – Καλύβια» από τον ΟΑΣΑ

0

Πρόταση από τον Π. Ξενοκώστα προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη δημιουργία αμυντικού ναυπηγικού φορέα

0

Η ΠΟΣ ΜΣΤ καταδικάζει την επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train. “Η Δικαιοσύνη δεν θα έρθει μέσα από τη βία”, αναφέρει

0

Τα έργα στον ΒΟΑΚ και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι επιθεώρησε ο υφυπουργός Υποδομών

0

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

Συστήνεται Ομάδα Διαχείρισης Κινδύνων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

12 Μαΐου, 2025

Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

12 Μαΐου, 2025

Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

12 Μαΐου, 2025

Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

12 Μαΐου, 2025

Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

12 Μαΐου, 2025

Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

12 Μαΐου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

12 Μαΐου, 2025

Το Στρατηγικό Σχέδιό της έως το 2030 που προβλέπει έσοδα 10 δισ. ευρώ παρουσίασε η Jungheinrich

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr