• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Προσωρινή διακοπή ενισχύσεων από την Κομισιόν στις κατασκευές

ffotinos by ffotinos
10 Ιουλίου, 2016
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σε προσωρινή διακοπή χρηματοδοτήσεων, ύψους 13,5 εκατ. ευρώ προς την Ελλάδα, σε συνέχεια της έρευνας της ανεξάρτητης ελληνικής αρχής ανταγωνισμού για την ύπαρξη καρτέλ εγχώριων και ξένων κατασκευαστικών εταιρειών, προχώρησε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, σύμφωνα με την «Ναυτεμπορική».

Όπως διευκρίνιζε χθες εκπρόσωπος της Κομισιόν, πρόκειται για ένα μέτρο προληπτικού χαρακτήρα, που αφορά πληρωμές σε 8 κοινοτικά προγράμματα σχεδόν στο σύνολο της χώρας (Ήπειρος, Δυτική και Ανατολική Μακεδονία, Ανατολικό Αιγαίο, Δυτική Ελλάδα, Ηπειρωτική Ελλάδα). Η έρευνα αφορά τα παραπάνω προγράμματα, ενώ υποψίες υπάρχουν για άλλα 16 προγράμματα.

Σύμφωνα με την εκπρόσωπο, η διαδικασία της διακοπής των χρηματοδοτήσεων μέχρι το παραπάνω ποσό είναι καθαρά προληπτικού χαρακτήρα στην παρούσα φάση, δεν προδικάζει το αποτέλεσμα, ωστόσο θα επιτρέψει στις υπηρεσίες της Κομισιόν να λάβουν όλες τις απαραίτητες πληροφορίες από την Ελλάδα σχετικά με την υπόθεση αυτή.

«Περιμένουμε περισσότερες πληροφορίες από τις ελληνικές αρχές για την υπόθεση αυτή, ώστε να καταλήξουμε σε οριστικά συμπεράσματα και να επαναρχίσουν οι πληρωμές προς όφελος της ελληνικής οικονομίας» κατέληξε.

Τα 13,5 εκατ. ευρώ που δεσμεύθηκαν προσωρινά προορίζονταν για πληρωμές τον Μάιο και τον Ιούνιο, βάσει αιτημάτων που είχαν υποβάλει οι ελληνικές αρχές.

Στην επιστολή που έχει ήδη στείλει στις ελληνικές αρχές ο Γερμανός γενικός διευθυντής Περιφερειακής Πολιτικής, Βάλτερ Ντέφαα, ζητεί να κρατήσουν ενήμερες τις Βρυξέλλες για τα επόμενα βήματα της έρευνας και ιδιαιτέρως τις αποφάσεις που θα πάρει η Ελληνική Επιτροπή Ανταγωνισμού όσον αφορά τις εταιρείες που πιθανώς να εμπλέκονται σε καρτέλ.

Ειδικότερα, όπως αναφέρει η επιστολή, οι ελληνικές αρχές αναμένονται να κάνουν μία λίστα με όλα τα συμβόλαια που θα περιλαμβάνουν τις δηλωμένες δαπάνες και όσες δεν έχουν δηλωθεί αλλά μπορεί να επηρεαστούν από την πιθανή παραβίαση. Τέλος, θα πρέπει να διασφαλίσουν οι ελληνικές αρχές ότι τα μέτρα καταπολέμησης της απάτης λειτουργούν αποτελεσματικά.

Όπως ανέφεραν χθες κοινοτικές πηγές, η Κομισιόν ήταν υποχρεωμένη να προβεί σε διακοπή των χρηματοδοτήσεων από τη στιγμή που υπήρξε σχετική ανακοίνωση από τον Μάιο της ελληνικής ανεξάρτητης αρχής ανταγωνισμού.

Το κάνει τόσο για να προστατεύσουν την κοινοτικό προϋπολογισμό όσο και για να έχουν ως άμεσα ενδιαφερόμενες την ανάλογη πληροφόρηση από την Ελλάδα, γιατί αυτή τη στιγμή δεν γνωρίζουν πολλά πράγματα για την ουσία της υπόθεσης.

Από την άλλη, οι Βρυξέλλες θέλουν με τον τρόπο αυτό να διευκολύνουν και τις ελληνικές αρχές, οι οποίες καλούνται τώρα να προχωρήσουν στη δική τους έρευνα, ώστε να διαπιστώσουν ποια προγράμματα και έργα, που χρηματοδοτήθηκαν ή χρηματοδοτούνται από την Ε.Ε., αφορά η έρευνα της ανεξάρτητης αρχής. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι από την 1η Σεπτεμβρίου φεύγει ο κ. Ντέφαα που συνταξιοδοτείται και θα αντικατασταθεί από τον Λουξεμβούργιο Μαρκ Λεμέτρ.

Διαχειρίσιμη κατάσταση

Διαχειρίσιμο κρίνουν το ζήτημα ανώτερα στελέχη του υπουργείου Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, τα οποία επισημαίνουν με σαφήνεια ότι δεν πρόκειται για πάγωμα κοινοτικών κονδυλίων, αλλά για προειδοποίηση παγώματος.

Σύμφωνα με τα ίδια στελέχη, το θέμα, αν και εξετάζεται σε επίπεδο στελεχών μεταξύ των δύο πλευρών (Ελλάδας και Κομισιόν) τα οποία ανταλλάσσουν και τις σχετικές πληροφορίες, καλύπτεται και πολιτικά, δηλαδή παρακολουθείται στενά από τον υπουργό Γιώργο Σταθάκη, τον υφυπουργό αρμόδιο για τα θέματα του ΕΣΠΑ Αλέξη Χαρίτση, οι οποίοι και έχουν συχνή επαφή με την επίτροπο Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου.

«Δεν πρόκειται να επηρεαστεί η υλοποίηση του ΕΣΠΑ» ανέφεραν στη «Ν» αρμόδια στελέχη, επισημαίνοντας ότι «αν κριθεί απαραίτητο, στο πλαίσιο της συμμόρφωσης θα υπάρξουν διορθώσεις στις συμβάσεις. Δηλαδή, θα υπάρξουν μεταφορές κονδυλίων από τα επίμαχα έργα σε άλλα προγράμματα». «Αυτή είναι η χειρότερη έκβαση που μπορεί να έχει η υπόθεση» τόνιζαν χαρακτηριστικά.

Τα ίδια στελέχη σημειώνουν ότι ανάλογα θέματα είχαν προκύψει και κατά το παρελθόν και συγκεκριμένα με τα προγράμματα κοινωφελούς εργασίας του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου (ΕΚΤ), το πρόγραμμα «ψηφιακή σύγκλιση» και τη γενική διεύθυνση ιδιωτικών επενδύσεων, τα κοινοτικά κονδύλια της οποίας «πάγωσαν» για ένα χρονικό διάστημα λόγω κρουσμάτων διαφθοράς ορισμένων υπαλλήλων.

Με τη λήψη της επιστολής της Κομισιόν στο υπουργείο σήμανε συναγερμός προκειμένου να υπάρξει άμεση απάντηση. Ωστόσο, πριν, το υπουργείο θα πρέπει να αναζητήσει πληροφορίες για την εξέλιξη της υπόθεσης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού, ώστε αρμοδίως να μεταφερθούν στις κοινοτικές υπηρεσίες.

Βέβαια, οι σχέσεις των δύο πλευρών (υπουργείου και Επιτροπής) δεν είναι οι καλύτερες, ενώ κυβερνητικά στελέχη επισημαίνουν ότι η γρήγορη ανακίνηση της υπόθεσης από την Επιτροπή, τη στιγμή που όλοι γνώριζαν ότι ενδεχομένως να υπήρχαν επιπτώσεις, έστω και μικρές, κάθε άλλο παρά ως αθώα μπορεί να εκληφθεί.

Μάλιστα, τα ίδια στελέχη διευκρινίζουν κατηγορηματικά ότι οι όποιες παραβάσεις έγιναν πριν αναλάβει τη διακυβέρνηση της χώρας η σημερινή κυβέρνηση, στην οποία επί του θέματος δεν μπορούν να της καταλογιστούν ευθύνες.

Η θέση του υπουργείου

Επισήμως για το θέμα το υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού επαναλαμβάνει τα εξής:

1. Η έρευνα της Επιτροπής Ανταγωνισμού βρίσκεται σε εξέλιξη και το πόρισμά της αναμένεται το επόμενο χρονικό διάστημα. Αφορά συμβάσεις μεγάλων δημοσίων έργων των προηγούμενων τεσσάρων προγραμματικών περιόδων.

2. Οι ελληνικές αρχές σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής παρακολουθούν το θέμα και θα προβούν σε όλες τις διορθωτικές κινήσεις που απαιτούνται και προβλέπονται στους ευρωπαϊκούς κανονισμούς σε σχέση με τις υπό έρευνα συμβάσεις.

3. Ως εκ τούτου, τα προγράμματα ΕΣΠΑ της περιόδου 2014 – 2020 συνεχίζονται απρόσκοπτα βάσει των εγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.

Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στην τελική ευθεία ο παραλιακός άξονας Ωρωπού – Μαραθώνα, ύψους 3,3 εκατ. ευρώ

7 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο Ελεγκτικό Συνέδριο η σύμβαση για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύργος – Μεθώνη

7 Μαρτίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παρατείνεται η προθεσμία υποβολής σχολίων στον διαγωνισμό για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ

14 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο εργοτάξιο της νέας Σήραγγας Κλεισούρας, στην Καστοριά, ο Κ. Μητσοτάκης (photos)

13 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Η «ΜΠΗΚΟΝ ΙΝΦΡΑ» σύμβουλος του υπ. Υποδομών για την τυχόν αναχρηματοδότηση του Αυτοκινητόδρομου Αιγαίου

3 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Προκηρύχθηκε ο διαγωνισμός για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ύψους 310 εκατ. ευρώ

1 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Mείωση στις πωλήσεις νέων ΙΧ τον Ιούνιο (-1,5%), αντίθετα «έκρηξη» στα φορτηγά (+73,9%)

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ