ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΠως μπορεί να λειτουργήσει το eCall στα επαγγελματικά βαρέα οχήματα

Πως μπορεί να λειτουργήσει το eCall στα επαγγελματικά βαρέα οχήματα

Το έργο I_HeRO, το οποίο στοχεύει στην προετοιμασία των Κέντρων Λήψης Κλήσεων Έκτακτης Ανάγκης eCall (Public Safety Answering Point – PSAP) για την παροχή της σχετικής υπηρεσίας για τα επιβατικά και επαγγελματικά οχήματα στα κράτη – μέλη της ΕΕ, παρουσιάστηκε στην ημερίδα «Εναρμονισμένη παροχή του διαλειτουργικού συστήματος eCall στην Ελλάδα», που διεξήχθη στο υπουργείο Μεταφορών.

Επιμέλεια: Β. Βεγιάζη

Στην ημερίδα αναφέρθηκε ότι το έργο έχει πραγματοποιήσει μελέτες για την επέκταση της υπηρεσίας eCall και σε οχήματα άλλου τύπου, συμπεριλαμβανομένων των οχημάτων μεταφοράς επικίνδυνων φορτίων.

Οι στόχοι του έργου είναι:

-να μειωθεί η θνησιμότητα των οδηγών και επιβατών,

-να αποφευχθεί η διακινδύνευση της ζωής των ατόμων που εμπλέκονται στο ατύχημα και των διασωστών από το επικίνδυνο φορτίο,

-να αποφευχθεί η μόλυνση του περιβάλλοντος.

Για εμπορευματικά οχήματα, βαρέως τύπου, είναι σημαντική η πληροφόρηση, σχετικά με το είδος και την ποσότητα του φορτίου και οι εξωτερικές πηγές πληροφόρησης, για παράδειγμα τα επίσημα ηλεκτρονικά έγγραφα, όπως το e-CRM (για οδικές μεταφορές εμπορευμάτων) και το ηλεκτρονικό ADR (για την οδική μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων), τα οποία είναι ζωτικής σημασίας.

Το ελάχιστο σύνολο πρόσθετων δεδομένων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη μετάδοση σχετικών πληροφοριών, περιέχοντας το σύνδεσμο προς εξωτερική πηγή της σχετικής πληροφόρησης.

Να σημειωθεί ότι, μετά τις 31 Μαρτίου 2018, όλα τα νέα επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά οχήματα που θα πωλούνται στην ΕΕ, θα πρέπει να είναι εξοπλισμένα με σύστημα eCall, βάσει του αριθμού 112.

Η κλήση eCall θα ενεργοποιείται, είτε από τους επιβάτες του οχήματος, είτε αυτόματα μόλις κάποιος αισθητήρας επί του οχήματος διαγνώσει μια σοβαρή σύγκρουση.

Μετά την ενεργοποίηση, το σύστημα εγκαθιστά φωνητική επικοινωνία με το Κέντρο PSAP. Με χρήση του καναλιού φωνής, το σύστημα στέλνει ένα ελάχιστο σύνολο δεδομένων (Minimum Set of Data – MSD) στο χειριστή του Κέντρου PSAP.

Τα πιο σημαντικά δεδομένα είναι η ακριβής γεωγραφική θέση του σημείου του συμβάντος και τα ακριβή στοιχεία του οχήματος (κατασκευαστής και μοντέλο).

Η ακριβής θέση του συμβάντος είναι ζωτικής σημασίας, αφού επιτρέπει στις ομάδες διάσωσης να φτάσουν πολύ γρηγορότερα στο σημείο επέμβασης.

Ο χρόνος που εξοικονομείται έτσι, συνεπάγεται τη μείωση της θνησιμότητας των εμπλεκομένων.

Το έργο Ι_HeERO  

Το έργο Ι_HeERO  στοχεύει στην ανάπτυξη και υιοθέτηση της υπηρεσίας eCall σε Ευρωπαϊκό Επίπεδο και συγκεκριμένα στην προετοιμασία του Κέντρου εξυπηρέτησης κλήσεων eCall (Public Safety Answering Point – PSAP), των εμπλεκομένων κρατών-μελών σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Από την Ελλάδα, στην κοινοπραξία του έργου, συμμετέχουν το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, το Ερευνητικό Πανεπιστημιακό Ινστιτούτο Επικοινωνιών και Υπολογιστών (ΕΠΙΣΕΥ), οι εταιρείες G4SCosmote και PTL, καθώς και η αναπτυξιακή εταιρεία του Δήμου Τρικκαίων «e-Trikala».

Η ελληνική ομάδα του έργου Ι_ΗeERO είναι υπό την καθοδήγηση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και την τεχνική διοίκηση του ΕΠΙΣΕΥ.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
Tags
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο