Πέμπτη, 8 Ιουνίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ???????????????????
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αύξηση 50%, σε σχέση με το 2022, στη συνολική επιβατική κίνηση της AEGEAN το 1ο πεντάμηνο του 2023

    8 Ιουνίου, 2023
    OLP, TEKAL, 2OCT2017
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Τραυματισμός εργαζομένου γερανογέφυρας στο Κερατσίνι

    8 Ιουνίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Αρωγός στο έργο της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» ο ΟΛΠ

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η εναέρια κυκλοφορία και η αποδοτικότητα των αεροδρομίων στο επίκεντρο της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού

    8 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε ισχύ οι νέοι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών

    8 Ιουνίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των λιπαντικών ARECA στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Σφακιανάκη

    8 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ???????????????????
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Αύξηση 50%, σε σχέση με το 2022, στη συνολική επιβατική κίνηση της AEGEAN το 1ο πεντάμηνο του 2023

    8 Ιουνίου, 2023
    OLP, TEKAL, 2OCT2017
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Τραυματισμός εργαζομένου γερανογέφυρας στο Κερατσίνι

    8 Ιουνίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Αρωγός στο έργο της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» ο ΟΛΠ

    8 Ιουνίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η εναέρια κυκλοφορία και η αποδοτικότητα των αεροδρομίων στο επίκεντρο της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού

    8 Ιουνίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Σε ισχύ οι νέοι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών

    8 Ιουνίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των λιπαντικών ARECA στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Σφακιανάκη

    8 Ιουνίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

vvegiazi by vvegiazi
20 Μαΐου, 2023
στο ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ
2
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η Γενική Γραμματεία Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ανακοίνωσε ότι προσκαλεί το ενδιαφερόμενο κοινό και φορείς να διατυπώσουν εγγράφως απόψεις επί του Εθνικού Σχεδίου Ηλεκτροκίνησης στην ηλεκτρονική διεύθυνση diavouleusi.emobility@prv.ypeka.gr.

Το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης εκπονήθηκε σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 16 και 43 του ν.4710/2020 (ΦΕΚ 142/Α΄/23-7-2020), και σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και Υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων).

Η δημόσια διαβούλευση θα έχει διάρκεια μέχρι και την Παρασκευή 16 Ιουνίου 2023.

Τι προβλέπει το εθνικό σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση

Το σχέδιο για τον εξηλεκτρισμό του στόλου οχημάτων (επιβατικών, επαγγελματικών οδικών μεταφορών, λεωφορείων) έχει καταρτίσει τρία υποθετικά σενάρια που θα καθορίσουν την πορεία της διείσδυσης της νέας τεχνολογίας στην αγορά. Το πρώτο, είναι το «Σενάριο Αναφοράς», το οποίο προβλέπει ότι δεν θα τεθούν σε εφαρμογή περαιτέρω πολιτικές ή κίνητρα μετά το 2023 για να υποστηρίξουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Για αυτό, στο σενάριο που χαρακτηρίζεται «Ελάχιστης Δράσης (Do Nothing More)», έχει ληφθεί υπόψη μόνο το συνολικό κόστος ιδιοκτησίας ως κύριος παράγοντας αγοράς.

Σε αυτή την περίπτωση δεν θα επιτευχθούν οι βασικοί στόχοι του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα (ΕΣΕΚ) για το 2030 και η ανάπτυξη της αγοράς της ηλεκτροκίνησης θα καθυστερήσει κατά 7 έως 10 έτη.

Το δεύτερο σενάριο είναι με βάση το ΕΣΕΚ και βασίζεται στην επίτευξη των υφιστάμενων στόχων του σχεδίου για μερίδιο 30% των ηλεκτροκίνητων οχημάτων επί των νέων ταξινομήσεων το 2030. Από το 2030 και μετά θεωρείται ότι θα υπάρξει μέτρια περαιτέρω ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης.

Το τρίτο σενάριο, είναι το δραστικό και το πιο φιλόδοξο σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται επίτευξη του στόχου για μερίδιο 100% στις πωλήσεις νέων οχημάτων μηδενικών εκπομπών έως το 2035 για όλες τις κατηγορίες (επιβατικά αυτοκίνητα, ελαφρά επαγγελματικά κ.α) όπως προτείνεται από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο, το οποίο θα μεταθέσει τις τιμές-στόχους του εθνικού κλιματικού νόμου κατά πέντε χρόνια (από το 2030 στο 2035).

Η πορεία της ηλεκτροκίνησης

Στην Ελλάδα ο αριθμός των επιβατικών αυτοκινήτων αναμένεται να ανέλθει σε 5,8 εκατομμύρια το 2050 και των μοτοσικλετών σε περίπου 2 εκατομμύρια.

Στο ίδιο χρονικό σημείο, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα αναμένεται να ανέλθουν σε 1,4 εκατομμύρια, τα μεσαία και βαρέα σε 225.000 και τα λεωφορεία σε περίπου 46.000.

Με βάση το συνολικό στόλο οχημάτων και υπολογίζοντας τα σενάρια εξηλεκτρισμού, εκτιμάται ότι το 2035 ο ελληνικός στόλος θα αποτελείται από σχεδόν 2,9 εκ. ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κυρίως επιβατικά και ελαφρά επαγγελματικά.

Το χάσμα ανάμεσα στο σενάριο αναφοράς χωρίς κίνητρα και στο δραστικό σενάριο 2035, οδηγεί σε έλλειμμα περί το 1 εκατ. ηλεκτροκίνητων οχημάτων για το 2030 και 2,5 εκ. για το 2050.

Με βάση το δραστικό σενάριο ανάπτυξης πάνω από 8,8 εκ. οχήματα θα είναι μηδενικών εκπομπών ως το 2050 που αντιστοιχούν στο 93% του συνολικού στόλου και στο 74% με βάση το σενάριο κατά ΕΣΕΚ.

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣΤΑΘΜΟΙ ΦΟΡΤΙΣΗΣΕΘΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗΣΕΣΕΚΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑΗΛΕΚΤΡΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ

Σχετικά Άρθρα

ΓΝΩΜΗ

Σκέψεις για την ηλεκτροκίνηση

2 Ιουνίου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Στην Ελλάδα τα λεωφορεία μηδενικών ρύπων της King Long από την Α. Νίκας ΑΕ

1 Ιουνίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Εγκρίθηκε ο κανονισμός της ΕΕ για την υποδομή εναλλακτικών καυσίμων και τα βιώσιμα ναυτιλιακά καύσιμα

26 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ρομπότ αυτόματης φόρτισης (ACR) για ηλεκτρικά οχήματα από τον όμιλο Hyundai (video, pics)

23 Μαΐου, 2023
ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

Συνεργασία Volvo Car Hellas με ΙΕΚ για την κατάρτιση εξειδικευμένων τεχνικών στην ηλεκτροκίνηση

23 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Διαγωνισμός 2,3 εκατ. ευρώ από ΕΥΔΑΠ για την προμήθεια ηλεκτρικών οχημάτων

23 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Προς εγκατάσταση 9.000 δημοσίως προσβάσιμων φορτιστών στα αστικά κέντρα της Ελλάδας

Σχόλια 2

  1. Θάνος Βλαστός says:
    1 εβδομάδα ago

    Σκέψεις για την ηλεκτροκίνηση
    Δεδομένης της γενικής αδαφορίας στη χώρα μας ως προς την κλιματική κρίση, για την επιλογή της ηλεκτροκίνησης θα είναι διαφορετικά τα κριτήρια που θα πρυτανεύσουν. Το πιο βασικό θα είναι το κατά πόσον θα εξασφαλίζει στον μετακινούμενο, πέραν του αδιαμφισβήτητου status, που δεν θα είναι όμως για όλους αρκετό, νέες δυνατότητες κινητικότητας, που το συμβατικό αυτοκίνητο δεν του τις παρέχει. Πράγματι ενώ για χρήστες κάποιων μέσων ελάχιστα αλλάζουν με την ηλεκτροκίνηση, για χρήστες κάποιων άλλων μπορούν να αλλάξουν πολλά.
    Παραδείγματα Α:
    • Οι χρήστες του αυτοκινήτου, χάρις στην ηλεκτροκίνηση και σε σχέση με το συμβατικό αυτοκίνητο, δύσκολα θα μπορούσαν
    – να αποκτήσουν περισσότερες ανέσεις
    – να πηγαίνουν πιο γρήγορα ή πιο άμεσα στον προορισμό τους
    – να κινούνται ελεύθερα σε προορισμούς αποκλειστικά προσπελάσιμους από ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Oι λόγοι είναι οι παρακάτω:
    o το συμβατικό αυτοκίνητο μπορεί να παρέχει κάθε άνεση που θα παρείχε και το ηλεκτρικό
    o το συμβατικό μπορεί να είναι το ίδιο γρήγορο με το ηλεκτρικό και
    o ως διαδρομές τα ηλεκτρικά θα χρησιμοποιούν εκ των πραγμάτων διαδρομές συμβατικών αυτοκινήτων

    o θα είχε νόημα να δημιουργηθούν περιοχές προσπελάσιμες αποκλειστικά από ηλεκτρικά αυτοκίνητα;

    Τέτοιες περιοχές θα ήταν οι «Ζώνες Ελάχιστης Παραγωγής Αερίων του Θερμοκηπίου». Ποιες θα ορίζονταν ως τέτοιες; Τα σημερινά παραδείγματα σε άλλες χώρες δείχνουν ότι αυτές οι Ζώνες αποτελούν τμήματα ιστορικών κέντρων ή άλλων περιοχών προστασίας, στα οποία δεν αρκεί να μην παράγονται αέρια του θερμοκηπίου, αλλά επιδιώκεται γενικότερα η αποφόρτισή τους από αυτοκίνητα, ώστε να αποδίδονται ελεύθερες σε πεζούς, ανάπηρους, ποδηλάτες, δημόσια συγκοινωνία. Γενικότερα ο στόχος είναι η όλη αισθητική του περιβάλλοντός τους να συνάδει με την ιστορία και τη λειτουργία τους. Με άλλα λόγια, αν διέρχονται επιπλέον από αυτές τις περιοχές ηλεκτρικά αυτοκίνητα, που αναπόφευκτα ο αριθμός τους θα γίνεται όλο και μεγαλύτερος, θα ακυρώνονται κάποιοι από τους παραπάνω στόχους. Π.χ. σε πεζόδρομους της Αθήνας, όπως οι Ερμού, Διον. Αρεοπαγίτου κ.ά, αν επιτρέπονταν σε αυτούς ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα έπαυαν, γεμάτoι πεζούς, να παρουσιάζουν την εικόνα που μας προσφέρουν σήμερα, και θα εξέπιπταν σε συμβατικούς δρόμους.
    Προφανώς, εκτός από πεζοδρομημένες περιοχές, και άλλες περιοχές, όχι μόνο για πεζούς αλλά και για ανάπηρους, ποδηλάτες, παιδιά και δημόσια συγκοινωνία τις έχουν ανάγκη οι ελληνικές πόλεις. Όμως στους γνωστούς στενούς δρόμους σπάνια θα μπορούσαν να χωρούν και ηλεκτρικά αυτοκίνητα μαζί με αποκλειστικές υποδομές για πεζούς, ποδηλάτες και δημόσια συγκοινωνία. Βρισκόμαστε στην Ελλάδα σε μια κατάσταση όπου αντιλαμβανόμαστε μεν τη σημασία των αποκλειστικών διαδρόμων για δημόσια συγκοινωνία, ποδήλατα, αναπήρους και πεζούς όμως παραιτηθήκαμε από το να διεκδικούμε το αυτονόητο. Αν προστίθεντο στους δρόμους και ηλεκτρικά αυτοκίνητα η χωρητικότητά τους δεν θα αρκούσε. Ποιος θα θυσιαζόταν για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ο ποδηλάτης, ο πεζός, ο ανάπηρος, τα παιδιά, η δημόσια συγκοινωνία; Προφανώς δεν ξεχνάμε ότι ήδη πολλοί θυσιάζονται λόγω του μικρού πλάτους. Συστηματικά οι ανάπηροι, τα παιδιά και οι ποδηλάτες, πολύ συχνά οι πεζοί και η δημόσια συγκοινωνία.
    Είναι εύκολο να υποστηριχτεί ότι τα ηλεκτρικά θα καταλάβουν τη θέση κάποιων συμβατικών αυτοκινήτων. Θα σήμαινε ότι θεωρούμε δεδομένη την κατάσταση των υπολοίπων χρηστών του δρόμου και ασχολούμαστε αποκλειστικά με το αυτοκίνητο και την αναλογία μεταξύ συμβατικών και ηλεκτρικών.
    Δεν μπορεί να υποστηριχτεί ότι υπάρχουν δρόμοι στις ελληνικές πόλεις που σήμερα το μοναδικό πρόβλημά τους είναι η τοπική ρύπανση και ο θόρυβος και επομένως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο θα είχε προτεραιότητα να εισαχθεί ώστε να αντιμετωπίσει αυτά τα προβλήματα. Αντίθετα συναντώνται παντού κορεσμός κυκλοφορίας και στάθμευσης, ρύπανση, θόρυβος, υπερβολικά στενά, άρα άχρηστα πεζοδρόμια, ανυπαρξία υποδομής και επικίνδυνες συνθήκες για ποδηλάτες, και ελεύθερης υποδομής για δημόσια συγκοινωνία κ.λπ. Θα είχε νόημα λοιπόν να οριστούν οποιεσδήποτε περιοχές ως αποκλειστικά «Ζώνες Ελάχιστης Παραγωγής Αερίων του Θερμοκηπίου»; Θα ήταν πολιτικά μια πολύ επικίνδυνη απόφαση, διότι χωρίς να αλλάζει κάτι ουσιαστικό απέναντι στα παραπάνω προβλήματα θα ασκείτο μια πολιτική οικονομικής ενίσχυσης εκείνων που έχουν ήδη πολλά λεφτά, με παράλληλη απόδοση σε αυτούς προνομιακής χρήσης τμημάτων της πόλης (υποθέτω θα αφαιρούντο ταυτόχρονα προνόμια, όπως η ελεύθερη χρήση του δακτυλίου, σε νέας τεχνολογίας οχήματα που δεν είναι όμως ηλεκτρικά). Επαναλαμβάνεται ότι θα ήταν μια απόφαση που θα μονιμοποιούσε τα σοβαρά προβλήματα των ελληνικών δρόμων και των χρηστών τους.
    • Όσα ιχύουν για το αυτοκίνητο θα ισχύουν και για τη μοτοσυκλέτα, οποιουδήποτε μεγέθους. Γιατί ηλεκτρική; Τα πάντα μπορεί να κάνει η συμβατική. Να επιτρέπονται σε ειδικές Ζώνες Ελάχιστης Παραγωγής Αερίων του Θερμοκηπίου όπως και στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Ισχύει το ίδιο πρόβλημα που αναφέρθηκε προηγουμένως. Με ποια κριτήρια θα οριστούν αυτές οι Ζώνες; Τι θα γίνει επίσης με τα μικρά ή μεγάλα μηχανοκίνητα δίκυκλα που έχουν συνηθίσει να κινούνται χωρίς περιορισμούς (π.χ. στον δακτύλιο);

    Παραδείγματα Β:
    Αντίθετα με όσα αναφέρθηκαν παραπάνω για το αυτοκίνητο και τη μοτοσυκλέτα η ηλεκτροκίνηση αποτελεί επανάσταση:

    – για άτομα που δεν χρησιμοποιούν συμβατικό ποδήλατο. Διότι
    α) δεν έχουν μεγάλες αντοχές
    β) επιθυμούν να μεταφέρουν βάρη (π.χ. τα παιδιά τους), ψώνια ή προϊόντα (διανομείς)
    γ) κινούνται αναγκαστικά σε περιοχές με ανηφόρες

    – για άτομα με κινητικά προβλήματα που το να χρησιμοποιούν χειροκίνητο αμαξίδιο είναι εξαιρετικά δύσκολο σε ελληνικές πόλεις με ανηφόρες, λακούβες, σπασμένα πεζοδρόμια και έντονο κυκλοφοριακό. Τα παραπάνω προβλήματα κρατούν τα άτομα αυτά εγκλωβισμένα στα διαμερίσματα, ενώ με ηλεκτρικά αμαξίδια, θα είναι πολύ περισσότερο ευέλικτα, ικανά να αποφεύγουν τους κινδύνους και να αντιμετωπίζουν λακούβες και ανηφόρες. Έτσι θα απελευθερωθούν και εκτιμάται ότι αρκετά θα βγουν στον δρόμο.
    – για τα ταξί. Ως ηλεκτρικά τρίκυκλα ποδήλατα δύο θέσεων, επιπλέον της θέσης του οδηγού, θα μπορούσαν να εξυπηρετούν άτομα μεγάλης ηλικίας ή με κινητικά προβλήματα, υποκαθιστώντας τα συμβατικά ταξί σε προστατευόμενες από το αυτοκίνητο κεντρικές περιοχές. Ως ηλεκτρικά θα ενθαρρύνουν την άσκηση πολιτικών απομάκρυνσης του αυτοκινήτου, συμβατικού ή καθαρού και θα δημιουργήσουν θέσεις εργασίας, κυρίως για νέους. Αυτό εφαρμόζεται σε αρκετές ευρωπαϊκές πόλεις ακολουθώντας μια μακρόχρονη παράδοση κινητικότητας σε ασιατικές πόλεις.
    – για το mini τετράτροχο (δύο θέσεων). Μήκους μικρότερου των 1,6μ, και πλάτους περίπου 1μ είναι κατάλληλο κυρίως για κεντρικές περιοχές, όπου σταθμεύει άνετα και εγκάρσια στις ζώνες στάθμευσης των 2μ. Επειδή είναι ελαφρύ και δεν ενδιαφέρονται οι χρήστες του να αναπτύσσουν υψηλή ταχύτητα, του επαρκούν μικρές μπαταρίες. Με ελάχιστη κατάληψη χώρου δίνει απάντηση σε εκείνους που επιμένουν στο αυτοκίνητο και στην προστασία που παρέχει απέναντι στο κρύο και τη βροχή.
    – για το cargo bike. Οι μεταφορές τροφοδοσίας, ιδίως σε αστικά κέντρα υψηλής επισκεψιμότητας ευρωπαϊκών πόλεων είναι πυκνές, διότι ανάλογα αυξάνουν εκεί τα καταστήματα εστίασης καθώς και άλλες δραστηριότητες. H χρήση του ηλεκτρικού cargo bike εξαπλώνεται ταχύτατα σ’ αυτά τα κέντρα, απαλλάσσοντάς τα από βαρέα οχήματα. Με την ηλεκτροκίνηση η εμβέλεια των cargo bike αυξάνει καθώς και η ικανότητά τους να διεισδύουν στον χώρο των συμβατικών μεταφορών.

    Συζήτηση
    Το ενδιαφέρον για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης δείχνει να εστιάζεται στα οχήματα, ωστόσο είναι φανερό ότι αυτά καλύπτουν το ένα από τα δύο σκέλη της κινητικότητας. Το δεύτερο σκέλος είναι η υποδομή που θα τους αντιστοιχεί.
    Ως προς το ποδήλατο, τα λεωφορεία και τα τραμ θα είναι πολύ διαφορετικό το αποτέλεσμα όταν κινούνται σε αποκλειστικά δικές τους λωρίδες από ότι ανάμικτα με τα αυτοκίνητα. Για την Ελλάδα το ηλεκτρικό ποδήλατο σε αποκλειστικές λωρίδες πραγματικά θα μπορούσε να απογειωθεί.
    Ως προς τους αναπήρους κυριολεκτικά θα τους απελευθέρωνε ο συνδυασμός κίνηση με ηλεκτρικά αμαξίδια σε αποκλειστικές υποδομές ποδηλάτου.
    Το εμπόδιο για τα παραπάνω είναι το αυτοκίνητο και προφανώς το ηλεκτρικό αυτοκίνητο που καταναλώνει τον ίδιο χώρο με το συμβατικό. Δεν θα αλλάξει κάτι με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ενώ με τα ίδια χρήματα θα μπορούσαν να αλλάξουν πολλά σε ποδήλατα, αναπήρους, πεζούς, cargo bikes και σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις απομάκρυνσης των αυτοκινήτων.
    Το παράδειγμα της Ολλανδίας
    Η Ολλανδία είναι ευρωπαϊκή χώρα με απίστευτα μεγάλο ποσοστό χρήσης ποδηλάτου, ιδίως στις κεντρικές περιοχές. Είναι πολύ λιτά σε εξοπλισμό. Δεν έχουν ταχύτητες, ούτε φρένα (σταματούν με ανάποδο πεντάλι). Δεν τον χρειάζονται διότι δεν υπάρχουν ανηφόρες, μπορούν έτσι να μεταφέρουν άνετα σημαντικά βάρη (μικρά παιδιά κ.λπ.). Για τον ίδιο λόγο οι μεταφορές προϊόντων με cargo bikes έχουν εκτοξευτεί. Ελάχιστα είναι τα ηλεκτρικά ποδήλατα στην Ολλανδία, αν και τα υψηλά εισοδήματα θα επέτρεπαν να αγοράζονται πολλά. Εκστρατεία προώθησης σε αυτή τη χώρα της αγοράς ηλεκτρικών ποδηλάτων δεν θα είχε νόημα. Φαίνεται ότι το ηλεκτρικό ποδήλατο όταν δεν υπάρχουν ανηφόρες δεν έχει νόημα. Η Ελλάδα βρίσκεται στο άλλο άκρο. Μια εκστρατεία που θα αναδείκνυε το πλεονέκτημα του ηλεκτρικού ποδηλάτου στις ανηφόρες θα πετύχαινε πολλά. Εφόσον φυσικά συνοδευόταν με πραγματικά έργα υποδομής για το ποδήλατο. Μπορούν να υπάρξουν αν αποφασίσουμε να φτιάξουμε ανθρώπινες, υγιείς και ελκυστικές πόλεις με πολύ λιγότερα αυτοκίνητα. Στην Ολλανδία είναι πολλοί οι σημαντικοί δρόμοι, αποκλειστικοί για ποδήλατα, δημόσια συγκοινωνία, αναπήρους και πεζούς. Χωρίς αυτοκίνητα. Περιττό να γραφτεί ότι οι Ολλανδικές πόλεις έχουν ένα μεγάλο πλούτο σε υπόγεια γκαράζ, άλλα για τα αυτοκίνητα και άλλα για τα ποδήλατα.
    Δόθηκε μεγάλη έμφαση στην ανάπτυξη του ποδηλάτου και της δημόσιας συγκοινωνίας. Τους έδωσαν άνετο αποκλειστικό χώρο κίνησης, τολμώντας να εφαρμόσουν μέτρα απομάκρυνσης του αυτοκινήτου (για την ανάπτυξη του ποδηλάτου δεν αρκούσε το ότι δεν υπάρχουν ανηφόρες). Ήταν απαραίτητα τραμ και λεωφορεία πολύ υψηλής συχνότητας και αξιοπιστίας. Σημειώνεται ότι τα δεύτερα είναι εξαιρετικά εξελιγμένα οχήματα (αρκετά είναι ηλεκτρικά) με εκπληκτικές επιδόσεις στην κίνησή τους, στην άνεση των επιβατών, στην πληροφόρηση και στην πληρωμή (ανάλογη με την πραγματική απόσταση της διαδρομής του κάθε επιβάτη). Τα λεωφορεία έχουν να ζηλέψουν από τα τραμ μόνο το ότι είναι λίγο στενότερα.
    Συμπεράσματα
    Δεν θα αποδώσουν πολιτικές για την ηλεκτροκίνηση όταν περιοριστούν στα αυτοκίνητα και τις μοτοσυκλέτες και δεν αγγίξουν την τραγική κατάσταση των ελληνικών δρόμων. Σήμερα ανήκουν στο αυτοκίνητο και η ηλεκτροκίνηση αφιερώνεται ουσιαστικά σε αυτό. Τα αυτοκίνητα στην ελληνική πόλη πρέπει να απομακρυνθούν και η ηλεκτροκίνηση να στραφεί στο ποδήλατο, στους ανάπηρους, στα mini τετράτροχα, στα ταξί και στα cargo bike. Ποδήλατα, ανάπηροι, cargo bike και δημόσια συγκοινωνία χρειάζονται τον δικό τους χώρο. Η στάθμευση αυτοκινήτων και ποδηλάτων πρέπει να φύγει από τους δρόμους και να περιορίζεται σε υπόγεια γκαράζ. Για αυτές τις διαφορετικές πόλεις οι Έλληνες πρέπει να πληρώνουν. Θα είναι μια καλή επένδυση και για τη δική τους τσέπη.

    Απάντηση
  2. Marina Anastasiou says:
    2 εβδομάδες ago

    Πολύ σημαντικό αυτό το σχέδιο για την ηλεκτροκίνηση μας αφορά όλους γιατί αφορά το περιβάλλον. Θεωρώ ότι σιγά σιγά πρέπει όλοι μαζί να αγοράσουμε ηλεκτρικά αυτοκίνητα και η τράπεζες θα πρέπει να συμορφωθούν και να βοηθήσουν τον καταναλωτή.

    Απάντηση

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

6 Ιουνίου, 2023

Οι αερομεταφορές του σήμερα και του αύριο: ΥΠΑ, ΑΠΑ, Αεροδρόμιο Αθήνας στο συνέδριο της ΕΑΕ

2 Ιουνίου, 2023

Επαναλαμβανόμενες στάσεις εργασίας των ταξί, από σήμερα (17.00 – 18.00), στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

8 Ιουνίου, 2023

Μετά τα 14 περιφερειακά της Fraport Greece και το 1,23 δισ. ευρώ, υψηλές προσδοκίες για το 30% του ΔΑΑ

2 Ιουνίου, 2023

Στη σύσταση δυο θυγατρικών προχώρησε η Streem Logistics της HIG, στις Streem Logistics 1 και Streem Logistics 2

5 Ιουνίου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η πρώτη απευθείας πτήση Αθήνα – Ισλανδία από την Play

6 Ιουνίου, 2023

Ένα νέο σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης και διανομής αποκτά η Seagull στη Μάνδρα Αττικής

8 Ιουνίου, 2023

Κοντά – κοντά θα προκηρυχθούν οι διαγωνισμοί για Φυλή και Γκόνο

6 Ιουνίου, 2023

Αλλαγές στο bonus που θα “μοιραστούν” οι ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας το 2022 και 2023

15

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

2

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Προηγείται στις Σέρρες ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ανακαινίστηκε το κέντρο διανομής της METRO στη Β. Ελλάδα, σχεδιάζεται ένα ακόμα στον Ασπρόπυργο

1

Αυτές είναι οι μπάρες της νέας περιοχής ελεγχόμενης διέλευσης και στάσης στους χώρους αφίξεων και αναχωρήσεων του αεροδρομίου της Αθήνας

1
???????????????????

Αύξηση 50%, σε σχέση με το 2022, στη συνολική επιβατική κίνηση της AEGEAN το 1ο πεντάμηνο του 2023

8 Ιουνίου, 2023
OLP, TEKAL, 2OCT2017

Τραυματισμός εργαζομένου γερανογέφυρας στο Κερατσίνι

8 Ιουνίου, 2023

Αρωγός στο έργο της «ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ» ο ΟΛΠ

8 Ιουνίου, 2023

Η εναέρια κυκλοφορία και η αποδοτικότητα των αεροδρομίων στο επίκεντρο της συνάντησης των υπουργών Μεταφορών και Τουρισμού

8 Ιουνίου, 2023

Σε ισχύ οι νέοι κανόνες της ΕΕ για την προστασία των επιβατών σιδηροδρομικών μεταφορών

8 Ιουνίου, 2023

Αποκλειστική εισαγωγή και διανομή των λιπαντικών ARECA στην ελληνική αγορά από τον όμιλο Σφακιανάκη

8 Ιουνίου, 2023

Ένα νέο σύγχρονο κέντρο αποθήκευσης και διανομής αποκτά η Seagull στη Μάνδρα Αττικής

8 Ιουνίου, 2023

Η Κομισιόν εσφαλμένως έκρινε ότι το Λουξεμβούργο χορήγησε στην Amazon παράνομες κρατικές ενισχύσεις

8 Ιουνίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ