Παρασκευή, 11 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

    11 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Φορτηγά Λέσβου: Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη με πλοίο Ro Ro

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οριακή άνοδος 0,8% της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο, στα 1.838 τα πλοία

    11 Ιουλίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

    11 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΟΔΙΚΕΣ

    Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

    11 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Φορτηγά Λέσβου: Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη με πλοίο Ro Ro

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οριακή άνοδος 0,8% της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο, στα 1.838 τα πλοία

    11 Ιουλίου, 2025
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

    11 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

    11 Ιουλίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

    11 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

“Τράβηξαν” χειρόφρενο οι πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων: -14,6% το 2022, -5,1% τον Δεκέμβριο

vvegiazi by vvegiazi
25 Ιανουαρίου, 2023
στο ΟΔΙΚΕΣ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Υποχώρησαν κατά 5,1% οι πωλήσεις νέων επαγγελματικών οχημάτων στην Ευρώπη τον περασμένο Δεκέμβριο, καθώς οι ελλείψεις εξαρτημάτων συνέχισαν να δημιουργούν προβλήματα στη διαθεσιμότητα των οχημάτων.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Σύμφωνα με την ACEA, τον Δεκέμβριο του 2022, όλες οι κατηγορίες οχημάτων είχαν χειρότερη απόδοση εν συγκρίσει με τον Δεκέμβριο του 2021, συμβάλλοντας στο συνολικό αρνητικό αποτέλεσμα.

Κατά τη διάρκεια του μήνα, οι επιδόσεις των τεσσάρων μεγάλων αγορών ήταν μικτές. Η Γαλλία και η Ιταλία κατέγραψαν μείωση 14,2% και 8,3%, ενώ η Ισπανία σημείωσε σημαντική βελτίωση 15,2%, όπως και η Γερμανία με 8,4%.

Συνολικά, το 2022, η αγορά επαγγελματικών οχημάτων της ΕΕ συρρικνώθηκε κατά 14,6% σε 1,6 εκατομμύρια μονάδες, με τους όγκους να είναι χαμηλότεροι από εκείνους του 2020 – έτος πανδημίας (1,7 εκατομμύρια μονάδες). Αυτό προκλήθηκε κυρίως από τα συνεχιζόμενα ζητήματα της εφοδιαστικής αλυσίδας που επηρέασαν τη διαθεσιμότητα των οχημάτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η συνολική απόδοση της περιοχής δεν βοηθήθηκε από τις τέσσερις βασικές αγορές της, οι οποίες παρουσίασαν διψήφια ποσοστιαία πτώση: Γαλλία (-17,7%), Ισπανία (-16,7%), Γερμανία (-11,0%) και Ιταλία (-10,5%).

Νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα έως 3,5 τόνους

Οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 5,1%, φτάνοντας συνολικά τις 120.503 πωλήσεις σε όλη την ΕΕ. Δύο από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην περιοχή σημείωσαν σημαντική άνοδο: η Γερμανία (+19%) και η Ισπανία (+12,4%). Αντίθετα, οι πωλήσεις στη Γαλλία και στην Ιταλία μειώθηκαν σημαντικά τον Δεκέμβριο (πτώση κατά 14,6% και 11,5%, αντίστοιχα).

Για το σύνολο του 2022, οι πωλήσεις της εν λόγω κατηγορίας ήταν 18,1% χαμηλότερες από το 2021, με σχεδόν 1,3 εκατομμύρια νέα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα να ταξινομούνται στην ΕΕ. Με εξαίρεση την Κύπρο (+1,2%), όλες οι αγορές της περιοχής παρουσίασαν πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων: Ισπανία (-21,3%), Γαλλία (-19,5%), Γερμανία (-13%) και Ιταλία (-12,3%).

Νέα βαρέα επαγγελματικά οχήματα 16 τόνων και άνω

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ συρρικνώθηκαν κατά 1,9%. Το αρνητικό αποτέλεσμα οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις επιδόσεις των μεγαλύτερων αγορών της. Η Γερμανία –η κορυφαία αγορά βαρέων φορτηγών– υπέστη τη μεγαλύτερη πτώση (-18,8%), ακολουθούμενη από την Πολωνία (-10,4%) και τη Γαλλία (-6,7%). Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία και η Ιταλία κατέγραψαν σημαντικά κέρδη, 28,4% και 22%, αντίστοιχα.

Το 2022, 256.020 βαρέα φορτηγά πουλήθηκαν συνολικά σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας ετήσια αύξηση 6,5%. Εξετάζοντας τις μεγαλύτερες αγορές της περιοχής, μόνο η Γερμανία παρέμεινε σε αρνητικό έδαφος πέρυσι (-0,9%). Όλες οι άλλες αγορές σημείωσαν βελτίωση: Ισπανία (+13,6%), Πολωνία (+6,6%), Ιταλία (+5,1%) και Γαλλία (+2,3%).

Νέα μεσαία και βαρέα επαγγελματικά οχήματα άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέμβριο, οι ταξινομήσεις νέων μεσαίων και βαρέων φορτηγών μειώθηκαν κατά 3,2%, φτάνοντας τις 24.470 μονάδες. Οι επιδόσεις στις μεγαλύτερες αγορές της Δυτικής Ευρώπης ήταν μικτές. Η Ισπανία κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση (+30,2%), ακολουθούμενη από την Ιταλία (+10,5%). Αντίθετα, η Γερμανία αντιμετώπισε σημαντική απώλεια (-18,6%), ακολουθούμενη από πιο μέτρια πτώση στη Γαλλία (-7,5%).

Το 2022 οι ταξινομήσεις νέων φορτηγών στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 3,5%, χάρη στα σημαντικά κέρδη που καταγράφηκαν από τον Αύγουστο έως τον Νοέμβριο. Μεταξύ των τεσσάρων βασικών αγορών στη Δ. Ευρώπη, η Γερμανία και η Γαλλία παρέμειναν σε αρνητικό έδαφος (πτώση κατά 3,5% και 1%, αντίστοιχα). Αντιθέτως, η Ισπανία σημείωσε σημαντική βελτίωση (+12,7%), ακολουθούμενη από την Ιταλία με πιο μέτριο, αλλά παρόλα αυτά θετικό, αποτέλεσμα (+2,3%).

Νέα μεσαία και βαρέα λεωφορεία και πούλμαν άνω των 3,5 τόνων

Τον Δεκέβριο του 2022, η αγορά της ΕΕ για νέα λεωφορεία και πούλμαν συρρικνώθηκε κατά 17,2%. Εξετάζοντας τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής, οι πωλήσεις λεωφορείων στην Ισπανία αυξήθηκαν κατά 60,1%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με σταθερή βελτίωση 19,4%. Ωστόσο, αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη διψήφια ποσοστιαία μείωση που καταγράφηκε στη Γαλλία (-26,3%) και τη Γερμανία (-25,4%), καθώς αυτές οι δύο χώρες από μόνες τους αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 50% του συνόλου των νέων ταξινομήσεων λεωφορείων στην ΕΕ.

Συνολικά το 2022, οι ταξινομήσεις της κατηγορίας υποχώρησαν κατά 5,1%, καθώς οι βελτιώσεις που σημειώθηκαν τον Μάρτιο, τον Μάιο και τον Οκτώβριο του έτους δεν ήταν αρκετές για να φέρουν θετικά αποτελέσματα. Παρόμοιο μοτίβο παρατηρήθηκε στις βασικές αγορές της περιοχής, με τρεις στις τέσσερις πτώσεις: Γερμανία (-24,6%), Γαλλία (-14,2%) και Ιταλία (-6,2%).

Για αναλυτικές πληροφορίες: ACEA ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΟΧΗΜΑΤΑ 12ΜΗΝΟ 2022

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΑΓΟΡΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΟΧΗΜΑΠΩΛΗΣΕΙΣ ΦΟΡΤΗΓΩΝΠΩΛΗΣΕΙΣ ΛΕΩΦΟΡΕΙΩΝΕΛΑΦΡΑ ΦΟΡΤΗΓΑACEA

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΟΔΙΚΕΣ

Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

11 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Ψηφιακή Διακοπή Εργασιών για κατόχους ρυμουλκούμενων, ΦΙΧ, ΦΔΧ

4 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Στη Ρώμη ο Απ. Τζιτζικώστας για μεταφορές και αυτοκινητοβιομηχανία

2 Ιουλίου, 2025
LOGISTICS

Προς απαλλαγή των βαρέων οχημάτων μηδενικών εκπομπών από τα διόδια και τα τέλη χρήσης ως τον Ιούλιο του 2031

1 Ιουλίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Πωλήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ: -0,6% στο 5μηνο του 2025, στο 15,4% το μερίδιο των BEV

25 Ιουνίου, 2025
ΟΔΙΚΕΣ

Αγορά αυτοκινήτου: -0,6% τα επιβατικά, -2,4% τα φορτηγά, -13% τα λεωφορεία στο 5μηνο του 2025

16 Ιουνίου, 2025
Επόμενο άρθρο
DCIM100MEDIADJI_0035.JPG

Με χρηματοδότηση 402 εκατ. ευρώ το τμήμα Ιωάννινα - Κακαβιά της Ιόνιας Οδού

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Ολοκληρώνεται ο «κύκλος των αλλαγών» στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών

9 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Όλο και πιο κοντά η παραχώρηση του αεροδρομίου Καλαμάτας: Ιδρύθηκε η «Αεροδρόμιο Καλαμάτας ΑΕ»

9 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

O ΟΑΣΑ εκκινεί διαδικασία ποινικών ρητρών κατά της Κοινοπραξίας Συγκοινωνιών Αττικής για τα πρόσφατα συμβάντα σε λεωφορεία

10 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Κέρδη για την THEMA από την πρώτη χρονιά λειτουργίας του Μετρό Θεσσαλονίκης

7 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Απ. Τζιτζικώστας: Να διαμορφώσουμε το μέλλον της ευρωπαϊκής ναυτιλίας με τους δικούς μας όρους

0

Στις εγκαταστάσεις του αεροδρομίου Αλεξανδρούπολης η άσκηση του NATO «IMMEDIATE RESPONSE 25»

0

Αγορά αυτοκινήτου στο πρώτο εξάμηνο: +0,2% τα επιβατικά, -7% τα φορτηγά και +7,4% τα λεωφορεία

11 Ιουλίου, 2025

Φορτηγά Λέσβου: Πρόβλημα στην ακτοπλοϊκή σύνδεση της Λέσβου από Πειραιά προς Θεσσαλονίκη με πλοίο Ro Ro

11 Ιουλίου, 2025

Οριακή άνοδος 0,8% της δύναμης του ελληνικού εμπορικού στόλου τον Μάιο, στα 1.838 τα πλοία

11 Ιουλίου, 2025

Οι επιδόσεις της Ελλάδας το 2025: Στο 81,5% το paperless εμπόριο, στο 72,2% το paperless διασυνοριακό εμπόριο

11 Ιουλίου, 2025

RTA relies on 400 MAN city buses for use in Dubai

11 Ιουλίου, 2025

Ένας νέος ναυπηγικός κολοσσός “γεννιέται” στην Κίνα: Η CSSC συγχωνεύεται με την CSIC

11 Ιουλίου, 2025
The ID. family is becoming a pioneer in terms of software integration and over-the-air updates. (From left to right: Volkswagen ID.4 GTX, ID.4, ID.3, ID.5 und ID.5 GTX.)

Στο +47% οι παγκόσμιες παραδόσεις BEV οχημάτων στο Q1 του 2025 για τη Volkswagen

11 Ιουλίου, 2025

Στην τελική φάση η προετοιμασία του διαγωνισμού υπηρεσιών διαχείρισης υποδομών της ΥΠΑ

11 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr