ΑρχικήΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΗ Ελλάδα στις χώρες με τις λιγότερες υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η έκθεση της ACEA

Η Ελλάδα στις χώρες με τις λιγότερες υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Η έκθεση της ACEA

Στις 5 χώρες με τις λιγότερες διαθέσιμες υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ συγκαταλέγεται η Ελλάδα, με μόλις 61 σημεία.

Επιμέλεια: Βάσω Βεγιάζη

Όπως προκύπτει από νεότερη έκθεση της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), την υπόλοιπη πεντάδα απαρτίζουν η Κύπρος με 38 σημεία φόρτισης, η Μάλτα με 102, η Βουλγαρία με 135 και η Λιθουανία με 202.

Η έκθεση της ACEA, που τιτλοφορείται «Making the Transition to Zero-Emission Mobility», παρακολουθεί την πρόοδο όσον αφορά τη διαθεσιμότητα της υποδομής και τα κίνητρα που είναι απαραίτητα για την προώθηση της αγοράς οχημάτων εναλλακτικής ισχύος.

Το βασικό συμπέρασμα που προκύπτει είναι ότι παρά την έντονη ανάπτυξη, η διαθέσιμη υποδομή φόρτισης για ηλεκτροκίνητα οχήματα εξακολουθεί να υπολείπεται κατά πολύ σε σχέση τις υπάρχουσες ανάγκες, ενώ παραμένει άνισα διανεμημένη στα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Παράλληλα, αποκαλύπτεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ενισχύθηκαν κατά 110% την τελευταία 3ετία.

Ωστόσο, την ίδια χρονική περίοδο, ο αριθμός των σημείων φόρτισης αυξήθηκε μόλις κατά 58% (δηλ. κάτω από 200.000), αποδεικνύοντας ότι οι επενδύσεις σε υποδομές δεν συμβαδίζουν με τις αυξημένες πωλήσεις.

«Αυτό δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνο, καθώς θα μπορούσαμε σύντομα να φτάσουμε σε ένα σημείο όπου η αύξηση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων θα σταματήσει εάν οι καταναλωτές καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι δεν υπάρχουν αρκετά σημεία φόρτισης εκεί που θα ταξιδέψουν ή ότι πρέπει να κάνουν ουρά για μια γρήγορη φόρτιση», προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της ACEA, Eric-Mark Huitema.

Σύμφωνα με την έκθεση, προκύπτει ότι αυτή τη στιγμή μόλις 1 στα 7 σημεία φόρτισης στην ΕΕ αποτελεί γρήγορο φορτιστή.

Μόνο 28.586 σημεία φόρτισης είναι κατάλληλα για γρήγορη φόρτιση (με ισχύ ≥22kW), ενώ τα κανονικά σημεία (<22kW) αντιπροσωπεύουν τη συντριπτική πλειοψηφία (171.239).

Πολλά από τα λεγόμενα «κανονικά» σημεία φόρτισης, που περιλαμβάνονται στις στατιστικές της ΕΕ, είναι κοινές πρίζες με χαμηλή ισχύ που δεν είναι κατάλληλες για φόρτιση οχημάτων σε αποδεκτή ταχύτητα.

Ένα άλλο βασικό εύρημα της έκθεσης της ACEA είναι ότι η υπάρχουσα υποδομή παραμένει εξαιρετικά άνισα κατανεμημένη σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Ειδικότερα, τέσσερις χώρες που καλύπτουν το 27% της συνολικής επιφάνειας της ΕΕ -Ολλανδία (50.824), Γερμανία (40.517), Γαλλία (30.367) και Ηνωμένο Βασίλειο (28.538)- αντιπροσωπεύουν πάνω από το 75% όλων των σημείων ηλεκτρικής φόρτισης.

Η Ολλανδία, χώρα – «ηγέτης» στο κομμάτι της υποδομής, διαθέτει πάνω από 1.000 φορές περισσότερα σημεία φόρτισης από τη χώρα με το μικρότερο ποσοστό υποδομής, την Κύπρο με μόλις 38 σημεία φόρτισης.

Επίσης, όσον αφορά το θέμα της χρήσης οχημάτων εναλλακτικών καυσίμων και ελαφρών φορτηγών προκύπτει ότι:

-Το 3% επί του συνόλου των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2019 ήταν ηλεκτρικά (+2,4% σε σχέση με το 2014).

-Το 5,9% των νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ήταν υβριδικά ηλεκτρικά το 2019 (+4,5% σε διάστημα 6 ετών).

-Το 0,5% όλων των αυτοκινήτων που πωλήθηκαν το 2019 ήταν φυσικού αερίου (-0,3% σε σχέση με το 2014).

-Τα οχήματα κυψελών καυσίμου αντιπροσωπεύουν σήμερα το 0,04% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.

-Το 2,8% των πωλήσεων νέων φορτηγών ήταν τροφοδοτούμενα με εναλλακτικά καύσιμα το 2019.

-Το 1,2% όλων των φορτηγών που πωλήθηκαν το 2019 ήταν ηλεκτρικά (+0,7% τα τελευταία 6 χρόνια) και το 0,2% ήταν υβριδικά ηλεκτρικά.

Με αφορμή όλα τα παραπάνω, η ACEA καλεί την Κομισιόν να προχωρήσει σε fast track αναθεώρηση της οδηγίας για τις υποδομές εναλλακτικών καυσίμων στην ΕΕ, ως μέρος του σχεδίου ανάκαμψης από τον Covid, συμπεριλαμβανομένων σαφών και δεσμευτικών στόχων ανάπτυξης για όλα τα κράτη-μέλη.

«Έχοντας κατά νου τις υψηλές φιλοδοξίες της Ευρώπης για το κλίμα, υπάρχει τώρα ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη να αναβαθμιστούν οι απαιτήσεις υποδομής για όλα τα εναλλακτικά οχήματα», κατέληξε ο Huitema.

Share With:
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
No Comments

Αφήστε ένα σχόλιο