• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 6 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους
    MMM

    Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

    6 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    «Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

    6 Ιουλίου, 2022
    Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA
    MMM

    Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος
    MMM

    Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

    6 Ιουλίου, 2022
    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους
    MMM

    Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

    6 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    «Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

    6 Ιουλίου, 2022
    Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA
    MMM

    Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος
    MMM

    Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

    6 Ιουλίου, 2022
    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Έσοδα 1,75 δισ. αναμένει το δημόσιο από την επέκταση της σύμβασης του ΔΑΑ

ffotinos by ffotinos
31 Δεκεμβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Από πρόεδρος του ΔΑΑ, διευθύνων της «Τράπεζας Αττικής», με την αρωγή Χρ. Σπίρτζη
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Σε τζακ ποτ για το ΤΑΙΠΕΔ εξελίσσεται η παράταση της σύμβασης παραχώρησης του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».

Η σχετική σύμβαση που τώρα βρίσκεται σε επίπεδο ανταλλαγής σχολίων, εφόσον ολοκληρωθεί, αναμένεται να «αναζωογονήσει» το σύνολο του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

Η διοίκηση του αερολιμένα προτίθεται να καταβάλει για την 20ετή επέκταση της σύμβασης παραχώρησης, περίπου 1,75 δισ. ευρώ. Από αυτά, σύμφωνα με πληροφορίες, τα 580 εκατ. θα καταβληθούν προκαταβολικά και τα υπόλοιπα περίπου 1,2 δισ. θα καταβληθούν σε ετήσια βάση ως αμοιβή επί των κερδών του αερολιμένα.

Η ετήσια αμοιβή υπολογίζεται ως ποσοστό επί των καθαρών κερδών προ φόρων, το ύψος του οποίου δεν έχει γίνει γνωστό.

Τα προαναφερόμενα μεγέθη, αν και είναι σε ονομαστικές τιμές, δεν έχουν καμία σχέση μ’ εκείνα που συζητήθηκαν πριν από μερικά χρόνια (2011-12) μεταξύ των ΤΑΙΠΕΔ και Hochtief.

Τότε, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων πάσχιζε να λάβει 220 εκατ. για το συγκεκριμένο δικαίωμα, αλλά οι Γερμανοί δεν έδιναν περισσότερα από 180 εκατ. Τα μεγέθη αυτά, αν και αφορούσαν σε παρούσες αξίες (της εποχής), υπολείπονται θεαματικά του προσφερόμενου ποσού σήμερα, έστω και αν αυτό αφορά σε ονομαστικές τιμές.

Η θετική αυτή εξέλιξη προήλθε κυρίως εξαιτίας δύο σημαντικών παραγόντων που μεταβλήθηκαν στα περίπου πέντε χρόνια που μεσολάβησαν. Η πρώτη αφορά τον βασικό μέτοχο του ΔΑΑ και η δεύτερη την επιχειρηματική προοπτική του αερολιμένα.

Η έλευση της PSP και η αλλαγή της «φιλοσοφίας»

Στην πρώτη περίπτωση, η έλευση του καναδέζικου συνταξιοδοτικού επενδυτικού ταμείου PSP, άλλαξε τις στρατηγικές επιδιώξεις του βασικού μετόχου του αερολιμένα.

Ο παλιός βασικός μέτοχος, η γερμανική Hochtief, επεδίωκε ν’ αποεπενδύσει από τις υποδομές αεροδρομίων που κατείχε –όπερ και έπραξε περίπου ένα χρόνο αργότερα– κυνηγώντας έτσι πολύ υψηλές αποδόσεις.

Αντίθετα, ο σημερινός βασικός μέτοχος, το PSP, όχι μόνον ενδιαφέρεται για μια μακροπρόθεσμη παρουσία, αλλά είναι και ευχαριστημένο με χαμηλότερες αποδόσεις. Σημειώνεται ότι οι υποδομές σε αεροδρόμια, δρόμους, λιμάνια κ.λπ., θεωρούνται ως τα πιο ασφαλή καταφύγια για τα συνταξιοδοτικά επενδυτικά κεφάλαια (funds) που θέλουν να διασφαλίσουν επενδύσεις σε μεγάλο βάθος χρόνου.

Μάλιστα, η διοίκηση του ΔΑΑ, σε συνεργασία με τους διαχειριστές του καναδέζικου fund, προτίθεται αμέσως μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας να προχωρήσει σε μείωση των τελών χρήσης του αεροδρομίου κατά περίπου 8% έως 10%.

Η δεύτερη αλλαγή που συνετέλεσε στην αύξηση του τιμήματος του ΔΑΑ έχει να κάνει με την επιχειρηματική προοπτική του. Το 2011 οι πτήσεις και οι επιβάτες στον ΔΑΑ μειώνονταν, ενώ σήμερα αυξάνονται.

Τη χρονιά εκείνη οι επιβάτες δεν ξεπέρασαν τα 15 εκατομμύρια, σημειώνοντας μείωση κατά 6,3% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το 2016 οι επιβάτες εκτιμάται ότι θα πλησιάσουν –αν δεν ξεπεράσουν– τα 20 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση της τάξεως του 10% σε σχέση με το 2015.

Ευοίωνες οι προοπτικές για το ΔΑΑ

Και σύμφωνα με το νέο επιχειρησιακό σχέδιο που έχει κατατεθεί ενόψει της συμφωνίας αποκρατικοποίησης, η κίνηση στον ΔΑΑ μέσα στα επόμενα 3 έως 4 χρόνια θα ανέλθει στο επίπεδο των 26 έως 27 εκατ. επιβατών. Προς την κατεύθυνση αυτή, αναμένεται να συμβάλει και η φημολογούμενη μείωση στις ταρίφες του αερολιμένα. Για το Δημόσιο η σύμβαση αυτή, εφόσον ολοκληρωθεί, θα αποτελέσει κυριολεκτικά τζακ ποτ.

Η συγκεκριμένη μαζί μ’ εκείνη των περιφερειακών αεροδρομίων θα αποφέρει κοντά στα 3 δισ. ευρώ. Και αν στο ποσό αυτό προστεθεί και το έσοδο από την πώληση του 30% των μετοχών του ΔΑΑ που θα ακολουθήσει, τότε η αποκρατικοποίηση των αεροδρομίων θα είναι ο βασικός μοχλός υλοποίησης όλου του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων.

Προς την κατεύθυνση αυτή, καθοριστικός θεωρείται ο ρόλος του πρώην προέδρου του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιου Πιτσιόρλα, που με επιμονή αφαιρούσε όλα τα προσκόμματα για τη συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση. Ο ίδιος φέρεται να είδε έγκαιρα τη σημαντική ευκαιρία που έκρυβε η αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ.

Σύμφωνα με τα τελευταία χρηματοοικονομικά στοιχεία του ΔΑΑ, το προσφερόμενο τίμημα των 1,75 δισ., αντιστοιχεί σε περίπου 15 φορές τα ετήσια καθαρά κέρδη του αερολιμένα για το 2015.

Πέρυσι, ο ΔΑΑ είχε έσοδα 403 εκατ. και καθαρά κέρδη (μετά από φόρους) ύψους περίπου 115 εκατ. Είναι μία από τις πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις της χώρας.

Βαγγέλης Μανδραβέλης,

«Καθημερινή»

Tags:PSPΔΑΑΤΑΙΠΕΔ

Σχετικά Άρθρα

Νέες αιχμές, αυτή τη φορά από τη Λάρισα, του Χρ. Σπίρτζη κατά ΤΑΙΠΕΔ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Θετικά μηνύματα από το «Ελ. Βενιζέλος» για το καλοκαίρι: Στο -6,8% η επιβατική κίνηση τον Ιούνιο

5 Ιουλίου, 2022
Η Ελλάδα «ανοίγει» σταδιακά τα σύνορά της. Αυξάνονται οι ταξιδιώτες χωρίς επιβολή καραντίνας
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Αυτό ήταν: Όλα τα αεροδρόμια της Ελλάδας υπό το management ιδιωτών

4 Ιουλίου, 2022
Το ηλεκτρονικό εμπόριο εκτός συνόρων θα αυξηθεί, με διπλάσιο ρυθμό, έναντι του εσωτερικού μέχρι το 2020
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Β. Κικίλιας: Στα επίπεδα του 2019, η κίνηση στο αεροδρόμιο της Αθήνας χωρίς την Κίνα, τη Ρωσία, την Ουκρανία

1 Ιουλίου, 2022
Με αεροσκάφος B737 – 800, οι 3 εβδομαδιαίες πτήσεις Addis Ababa – Αθήνα της Ethiopian Airlines
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Με αεροσκάφος B737 – 800, οι 3 εβδομαδιαίες πτήσεις Addis Ababa – Αθήνα της Ethiopian Airlines

28 Ιουνίου, 2022
Προκηρύχτηκε ο διαγωνισμός για την 35ετή αξιοποίηση της μαρίνας μεγάλων σκαφών στην Κέρκυρα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Ισχυρό ενδιαφέρον για τη μαρίνα μεγάλων σκαφών, τύπου Megayacht, στην Κέρκυρα

25 Ιουνίου, 2022
«Το αεροδρόμιο της Αθήνας είναι εμβληματικό asset, δεν υπάρχει πίεση για την πώληση του 30%»
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Μνημόνιο Συνεργασίας ΔΑΑ – ΕΛΙΤΟΥΡ για την προώθηση του Ιατρικού Τουρισμού στην Αθήνα

21 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο
Σαφείς δεσμεύσεις για επενδύσεις στον ΟΛΘ ζητούν παραγωγικοί φορείς

Τουλάχιστον τέσσερις οι «ενεργοί» επενδυτές για ΟΛΘ. Τα οφέλη της παραχώρησης

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022

Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

4 Ιουλίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους

Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

6 Ιουλίου, 2022

Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

6 Ιουλίου, 2022

«Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

6 Ιουλίου, 2022
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA

Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

6 Ιουλίου, 2022
Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος

Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

6 Ιουλίου, 2022
Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

6 Ιουλίου, 2022
Δυναμική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης αναμένει η Fraport το 2022. Δηλώσεις Στ. Σούλτε

St. Schulte, Fraport: Τα προβλήματα στις πτήσεις θα διαρκέσουν μήνες, παρά τις προσλήψεις προσωπικού

6 Ιουλίου, 2022
Άκαρπη η συνάντηση του Γάλλου πρωθυπουργού με τα συνδικάτα. Συνεχίζεται η απεργία στην SNCF

Απεργούν οι εργαζόμενοι της SNCF διεκδικώντας την επαναδιαπραγμάτευση μισθών

6 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ