Δευτέρα, 12 Μαΐου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

    12 Μαΐου, 2025
    MMM

    Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

    12 Μαΐου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

    12 Μαΐου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

    12 Μαΐου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αναγκαιότητα οι σιδηρόδρομοι στη χώρα. Τα πλεονεκτήματα έναντι των οδικών μεταφορών

vvegiazi by vvegiazi
8 Δεκεμβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ανάγκη να προχωρήσει η χώρα άμεσα σε μια κατεύθυνση επανασχεδιασμού, ανασυγκρότησης και ανάπτυξης του σιδηροδρόμου είναι επιτακτική ανάγκη, με δεδομένο ότι οι σιδηροδρομικές μεταφορές αποτελούν έναν πολύ σημαντικό παράγοντα κοινωνικής ευημερίας, οργάνωσης των μεταφορών και προώθησης της οικονομικής ανάπτυξης.

Η σημερινή κατάσταση στους σιδηροδρόμους έχει διαμορφωθεί σε σειρά δεκαετιών, μέσα από τις ήδη ασκηθείσες πολιτικές και πρακτικές, με κυρίαρχη την επιλογή της μεθόδου της αποεπένδυσης, σε σύγκριση με τους αυτοκινητόδρομους, αλλά προφανώς και από άλλους παράγοντες.

Ως αποτελέσματα  αυτής της πολιτικής ήταν η ανάπτυξη των οδικών μεταφορών και των ιδιωτικών συμφερόντων που εκπορεύονται από αυτά, σε βάρος των σιδηροδρόμων, τα μεγάλα προβλήματα και  τα πολλά αδιέξοδα για το κοινωνικό σύνολο.

Ένα χαρακτηριστικό αυτής της χρόνιας  διαδικασίας που βιώνει η κοινωνία είναι τα κυκλοφοριακά προβλήματα στις πόλεις και στις μεγάλες υπεραστικές αρτηρίες, το νέφος από τη μόλυνση στις αστικές περιοχές και το φαινόμενο του θερμοκηπίου, με τις βιοκλιματικές αλλαγές στο σύνολο του πλανήτη μας, οι οποίες έχουν ως κύριες αιτίες τις οδικές μεταφορές και στη βιομηχανία.

Η σύγκριση σιδηροδρομικών και οδικών μεταφορών

Μερικά χαρακτηριστικά περιβαλλοντικά και ενεργειακά στοιχεία, που παρατίθενται συνοπτικά παρακάτω, επιχειρούν να σκιαγραφήσουν την εικόνα:

-Aπό 6,8 έως 10,45 φορές περισσότερη ενέργεια καταναλώνεται για να μετακινηθεί ένας επιβάτης σε ένα χιλιόμετρο απόσταση με το I.X. αυτοκίνητο σε σύγκριση με το τρένο.

-Για τη μεταφορά ενός τόνου φορτίου σε ένα χιλιόμετρο απόσταση, δαπανάται από 1,6 έως 11,43 φορές περισσότερη ενέργεια με το φορτηγό αυτοκίνητο σε σύγκριση με το τρένο.

-Τα οδικά μέσα μεταφορών, με 16% συμμετοχή στο παγκόσμιο μεταφορικό έργο, έχουν 78% συμμετοχή στην παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας, ενώ το τρένο, με 17% συμμετοχή στο μεταφορικό έργο, συμμετέχει στο 3% της παγκόσμιας κατανάλωσης ενέργειας.

Οι αντίστοιχοι υπολογισμοί της σύγκρισης εκπομπής ρύπων ανάμεσα σε σιδηροδρομικές και οδικές μεταφορές, έχουν αποτελέσματα ποσοτικά ανάλογα με τη σύγκριση της ενεργειακής κατανάλωσης (από 6 έως 10 φορές γίνεται περισσότερη παραγωγή καυσαερίων στις οδικές μεταφορές σε σύγκριση με τις σιδηροδρομικές).

Η ανάπτυξη και η επέκταση στους σιδηροδρόμους της ηλεκτροκίνησης έχει ως αποτέλεσμα τόσο τη μεγάλη μείωση του κόστους στη χρήση της ενέργειας, συγκριτικά με το ντίζελ, όσο και τη σχεδόν μηδενική συμμετοχή στην ατμοσφαιρική ρύπανση.

Η κατάληψη και η χρήση εδάφους παρουσιάζει συντριπτική διαφορά στις σιδηροδρομικές, σχετικά με τις οδικές μεταφορές. Μια κατάληψη 1,3% της συνολικής εδαφικής έκτασης από την οδική κυκλοφορία είναι αντίστοιχη για τον σιδηρόδρομο στο 0,03%, δηλαδή 43 φορές λιγότερο.

Στον ανωτέρω υπολογισμό στις επιφάνειες αυτές δεν περιλαμβάνονται οι χώροι στάθμευσης και τότε φυσικά η σύγκριση είναι ακόμη πιο δυσμενής για τις οδικές μεταφορές, όταν συνυπολογιστούν οι επιπτώσεις στο αστικό περιβάλλον. Γνωρίζουμε πολύ καλά τι σημαίνει «κυκλοφοριακό πρόβλημα» και «πρόβλημα στάθμευσης» στις σύγχρονες πόλεις.

Για τη μεταφορά ενός επιβάτη με I.X. δαπανάται έκταση οδοστρώματος περίπου 20 με 30 τετραγωνικά μέτρα οδοστρώματος (επιφάνεια οχήματος, αποστάσεις ασφαλείας, νησίδες, πεζοδρόμια και αναλογούσα έκταση για στάθμευση), ενώ ο ίδιος επιβάτης με σιδηρόδρομο καταλαμβάνει έκταση μόνο 1 έως 1,5 τετραγωνικό μέτρο, δεδομένου ότι οι παραπάνω απαιτήσεις σε χώρο μειώνονται σημαντικά, όχι μόνο λόγω της αναλογίας ανά επιβάτη που έχουν τα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς, αλλά και των ιδιαίτερα μειωμένων απαιτήσεων σε χώρο που έχουν τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς.

Τέλος, πρέπει να σημειώσουμε το κοινωνικοοικονομικό κόστος του κυκλοφοριακού προβλήματος (καθυστερήσεις, απώλεια χρόνου, υπερκατανάλωση ενέργειας και καυσίμων κ.ά.).

Αναγκαία η ενίσχυση του σιδηροδρόμου

Στο κοινωνικοοικονομικό αυτό κόστος, επίσης, πρέπει να συνυπολογισθούν τα τροχαία οδικά ατυχήματα, τα οποία μόνο για τη χώρα μας φτάνουν σε έναν αριθμό χιλιάδων θανάτων και τραυματισμών τον χρόνο (πολλοί από τους οποίους είναι τελικά θανατηφόροι), ενώ είναι γνωστό ότι για τις χώρες της Ε.Ε. αντιστοιχούν 1.300 θάνατοι από οδικά τροχαία ατυχήματα σε έναν θάνατο από σιδηροδρομικό ατύχημα.

Στις χώρες της Ε.E. έχουμε χιλιάδες θανάτους από τροχαία οδικά ατυχήματα και εκατομμύρια τραυματίες, από τους οποίους ένα ποσοστό σε σοβαρή κατάσταση και με ανεπανόρθωτες αναπηρίες και είναι γνωστό τι σημαίνει αυτά, πέρα από την ανθρώπινη πλευρά, που είναι και η σημαντικότερη σε κόστος κοινωνικής πρόνοιας (περίθαλψη, σύνταξη κ.λπ.).

Σήμερα είναι περισσότερο από επιτακτικό να χαραχτούν κατευθύνσεις με στόχο την αλλαγή της πολιτικής υπέρ ενός ενιαίου και δημόσιου σιδηροδρόμου και με λογιστικό διαχωρισμό των δραστηριοτήτων.

Να υπάρξει μια σαφής και με σταθερό προσανατολισμό πολιτική ενίσχυσης του σιδηροδρόμου απέναντι στις οδικές μεταφορές με τους παρακάτω προφανείς στόχους:

-Τη μείωση της κατανάλωσης της ενέργειας.

-Τη μείωση των εκπομπών του C02.

-Τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών.

-Τη μείωση των ατυχημάτων.

-Την αύξηση των ταχυτήτων στις μεταφορές.

-Την κοινωνική ευημερία.

-Την οικονομική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της χώρας μας.

Γιάννης Μεταξιώτης,

(M.Sc. οικονομολόγος στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ)

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΕΡΓΟΣΕΟΣΕΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΑΓΟΡΑΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

LOGISTICS

Αιτιολογημένη γνώμη στη Γαλλία για τους κανόνες πρόσβασης στις διεθνείς οδικές εμπορευματικές μεταφορές

9 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μελέτη για την καταγραφή και αξιολόγηση κινδύνου συμβάντων και ατυχημάτων εκπονεί η ΡΑΣ

6 Μαΐου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Το (δύσκολο) ταξίδι του Κ. Κυρανάκη στην Ιταλία που θα κρίνει πολλά

5 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Κ. Μητσοτάκης: Απαιτούμε από τη Hellenic Train να επενδύσει δικά της κεφάλαια και να φέρει σύγχρονα τρένα

4 Μαΐου, 2025
ΓΝΩΜΗ

Στρατηγικό σχέδιο με πέντε άξονες για ανάπτυξη του σιδηροδρόμου

4 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Οι κινήσεις προστατευτισμού καθυστερούν την ανάκαμψη στα containerships

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Διεξήχθη η συνάντηση Κ. Κυρανάκη με Μ. Σαλβίνι για τη Hellenic Train (video)

8 Μαΐου, 2025

Η Ελλάδα παραπέμπεται στο Ευρωδικαστήριο για τους κανόνες σχετικά με τα διόδια και τα τέλη χρήσης (βινιέτες)

7 Μαΐου, 2025

O Χρήστος Καραδήμας της Ολυμπίας Οδού νέος πρόεδρος της Ελληνικό Μετρό

8 Μαΐου, 2025

Ακυρώνει τις πτήσεις για Τελ Αβίβ (Ισραήλ), έως τις 13 Μαΐου, η AEGEAN

7 Μαΐου, 2025

Εκδήλωση για τα τρία χρόνια λειτουργίας της Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας

9 Μαΐου, 2025

Με 4 πτήσεις την εβδομάδα θα συνδέει Αθήνα – Λος Άντζελες η Norse Atlantic

9 Μαΐου, 2025

Μικρή παράταση, έως τις 15 Μαΐου, για τις αιτήσεις 413 μόνιμων υπαλλήλων στην ΟΣΥ. 391 οι οδηγοί

8 Μαΐου, 2025

Χρ. Δήμας: Η ΑΠΑ έχει συμβάλλει στην ενίσχυση της διεθνούς παρουσίας της Ελλάδας στην αεροπορική κοινότητα

7 Μαΐου, 2025

Με αεροσκάφη της AEGEAN και της Olympic Air θα μεταφερθεί το Άγιο Φως από την Αθήνα σε διάφορες περιοχές της Ελλάδας

1

Β. Κικίλιας: Οι ακτοπλόοι έχουν ένα ισχυρό κίνητρο να συγκρατήσουν τις τιμές, έπειτα από την τροπολογία για τα λιμενικά τέλη

0

Ίδρυση της λεωφορειακής γραμμής 311 «Στ. Κορωπί – Καλύβια» από τον ΟΑΣΑ

0

Πρόταση από τον Π. Ξενοκώστα προς τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τη δημιουργία αμυντικού ναυπηγικού φορέα

0

Η ΠΟΣ ΜΣΤ καταδικάζει την επίθεση στα γραφεία της Hellenic Train. “Η Δικαιοσύνη δεν θα έρθει μέσα από τη βία”, αναφέρει

0

Τα έργα στον ΒΟΑΚ και στο αεροδρόμιο στο Καστέλι επιθεώρησε ο υφυπουργός Υποδομών

0

Hellenic Train: Ο βομβιστής και ο συνεργός του φέρεται να έχουν καταγραφεί σε βίντεο

0

Γ. Βαγγέλας: Εξετάστηκαν οι επιπτώσεις στα ΔΛΤ από τη μείωση των λιμενικών τελών;

0

Τα πτυχία για την προκήρυξη 43 θέσεων στον κλάδο ΠΕ Ηλεκτρονικών ATSEP της ΥΠΑ

12 Μαΐου, 2025

Οι κύριες παρεμβάσεις για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του ΟΣΕΘ

12 Μαΐου, 2025

Διαγωνισμός του Υπερταμείου για τη πρόσληψη «Συμβούλου Στρατηγικής» στο λιμάνι του Βόλου

12 Μαΐου, 2025

Κατά 1% μειώθηκαν τα ναύλα μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων

12 Μαΐου, 2025

Για πρώτη φορά, η Δυτική Ακτή των ΗΠΑ (Λος Άντζελες) θα συνδέεται απευθείας με την Αθήνα

12 Μαΐου, 2025

Οικονομικά αποτελέσματα PCT / ΣΕΠ 2024: Έσοδα 282,65 εκατ., με καθαρά κέρδη 26,52 εκατ.

12 Μαΐου, 2025

Το Στρατηγικό Σχέδιό της έως το 2030 που προβλέπει έσοδα 10 δισ. ευρώ παρουσίασε η Jungheinrich

12 Μαΐου, 2025

Επίσκεψη στη Ρώμη για τον Κ. Μητσοτάκη. Συνάντηση με τη Τζ. Μελόνι, τα θέματα που θα συζητηθούν

12 Μαΐου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr