• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 21 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Αποκομμένο σιδηροδρομικά το λιμάνι του Πειραιά

vvegiazi by vvegiazi
11 Μαρτίου, 2023
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η διακοπή λειτουργίας του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας μέχρι να καταστεί απόλυτα ασφαλές είναι απόλυτα σωστή. Οι ανθρώπινες ζωές επιβατών και εργαζομένων στους σιδηροδρόμους, άλλωστε, δεν κοστολογούνται.

Ως εκ τούτου η όποια οικονομική επιβάρυνση των εμπορευματικών μεταφορών έρχεται σε δεύτερη μοίρα, αφού και τις εμπορικές αμαξοστοιχίες τις χειρίζονται και εργάζονται συνάνθρωποι μας.

 

Αναγκαίο να εκσυγχρονιστεί, εδώ και τώρα, το μόνο σιδηροδρομικό δίκτυο που εξυπηρετεί το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το 5ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη

 

Οι αρχές και οι επενδυτές στους ελληνικούς σιδηροδρόμους πρέπει να ανταποκρίνονται στις τεχνολογικές απαιτήσεις της «ψηφιοποίησης» στην ΕΕ και να πληρούν όλους τους κανόνες ασφάλειας.

Επίσης κάθε εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι σημαντικό να είναι σύγχρονο, αφού είναι η προέκταση κάθε εμπορικού λιμανιού και εμπορευματικού κέντρου.

Πόσο μάλλον αναγκαίο είναι να εκσυγχρονιστεί, εδώ και τώρα, το μόνο σιδηροδρομικό δίκτυο που εξυπηρετεί το 2ο μεγαλύτερο λιμάνι της Μεσογείου και το 5ο μεγαλύτερο στην Ευρώπη.

Πληροφοριακά στις γραμμές του ΟΣΕ διακινείται κατά μέσο όρο ημερησίως φορτίο που αναλογεί σε 30 φορτηγά στο τμήμα Αθήνα – Θεσσαλονίκη και άλλα 30 φορτηγά στην αντίστροφη διαδρομή Θεσσαλονίκη – Αθήνα.

 

Υπολογίζεται πως το κόστος μεταφοράς από σιδηροδρομικώς σε οδικώς θα επιβαρύνει τις διεθνείς μεταφορές έως και 30%

 

Αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων

Aναφορικά με τη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων, πέρσι σημειώθηκε αύξηση κατά 2,2%, από 461 χιλ. TEUs, σε 471 χιλ. TEUs το 2022 εκ των οποίων 8.000 TEUs μεταφέρθηκαν σιδηροδρομικώς μεταξύ Θεσσαλονίκης και Σόφιας.

Κατά την ίδια περίοδο, οι ποσότητες συμβατικού φορτίου που διακινήθηκαν από τον ΟΛΘ στη Βουλγαρία αυξήθηκαν σημαντικά κατά 13,3%, από 3.741 χιλ. τόνους σε 4.236 χιλ. τόνους αντίστοιχα, αύξηση οφειλόμενη κυρίως σε διακίνηση νικελίου και κάρβουνου.

Η τιμή μεταφοράς της παλέτας από το λιμάνι του Πειραιά στη Θεσσαλονίκη οδικώς και σιδηροδρομικώς έχει 50 και 40 ευρώ, αντίστοιχα. Γενικά πάντως υπολογίζεται πως το κόστος μεταφοράς από σιδηροδρομικώς σε οδικώς θα επιβαρύνει τις διεθνείς μεταφορές έως και 30%.

Τα τρένα που διακινήθηκαν, από το Ικόνιο προς το εξωτερικό, παρουσίασαν αύξηση κατά 24%, όπως επίσης τα τρένα προς Ικόνιο από το εξωτερικό παρουσίασαν αύξηση κατά 22%.

Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία της PEARL, η εταιρεία δρομολόγησε ετησίως 1.400 τρένα, από 1.297 τρένα και 749 τρένα την προηγούμενη τριετία μεταφέροντας 102,7 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια, 92,2 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια και 44,5 χιλιάδες εμπορευματοκιβώτια αντίστοιχα.

Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία που είχαν δημοσιευτεί στην Επιχειρηματική Ανασκόπηση Υποδομών και Μεταφορών (Infrastructure & Transport Review) το 2019 δρομολογήθηκαν από το λιμένα Νέου Ικονίου 428 τρένα (29.468 teus) και 436 τρένα προς το λιμένα Νέου Ικονίου (24.415 teus), έναντι 365 τρένων (24.897 teus) και 332 τρένων (18.190 teus) αντίστοιχα.

 

Υπάρχουν σκέψεις να παρακαμφθεί η Λάρισα με φορτηγά προς τη Βόρεια Ελλάδα και να φεύγουν τα container από τον Πειραιά με μικρότερης χωρητικότητας container vessels προς το Κόπερ της Κροατίας

 

Χάνεται ο κομβικός ρόλος

Οι εξαγωγές σε ετήσια βάση ανέρχονται σε 55.000 εμπορευματοκιβώτια με σχεδόν 700 εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train που εξυπηρετεί την Cosco και οι εισαγωγές σε περίπου 35.000 «κουτιά».

Όσο η γραμμή παραμένει κλειστή -και σωστά παραμένει υπό τις παρούσες συνθήκες- το λιμάνι του Πειραιά και η Ελλάδα χάνουν τον κομβικό τους ρόλο ως hub προς την Κεντρική Ευρώπη και τα Βαλκάνια.

Επίσης, επηρεάζεται η εφοδιαστική αλυσίδα της Ελλάδας. Σε πρώτη φάση υπάρχουν σκέψεις αφενός να γίνει παράκαμψη της Λάρισας με φορτηγά προς τη Βόρεια Ελλάδα και αφετέρου να φεύγουν τα κοντέινερ από τον Πειραιά με μικρότερης χωρητικότητας container vessels προς το Κόπερ της Κροατίας.

Στάση αναμονής

Ωστόσο από την όλη κατάσταση η Cosco και η ΣΕΠ ΑΕ πιθανόν δέχονται και την μεγαλύτερη πίεση για συμφωνίες που έχει συνάψει και ενδεχόμενες ρήτρες που έχει υπογράψει για την διακίνηση κουτιών σιδηροδρομικώς που φθάνουν στο λιμάνι του Πειραιά από την Ασία.

Το λιμάνι του Πειραιά έχει αποκοπεί από τη Βόρεια Ελλάδα, τα Βαλκάνια και την κεντρική και ανατολική Ευρώπη προς Τσεχία, Σλοβακία, Ουγγαρία, Αυστρία μέσω Σερβίας αλλά και μέσω Βουλγαρίας και Ρουμανίας, όπου έστελνε αλλά και παρελάμβανε εμπορευματοκιβώτια /εμπορεύματα.

Στο λιμάνι του Πειραιά η Cosco κρατάει στάση αναμονής περιμένοντας να δει πώς θα κινηθεί η κυβέρνηση, καθώς το προσεχές διάστημα θα εξειδικευτούν τα μέτρα που ανακοίνωσε ο υπουργός Επικρατείας και Μεταφορών Γιώργος Γεραπετρίτης.

 


 

Βασίλης Κορκίδης, 

πρόεδρος Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς (ΕΒΕΠ)

 

 

(Αναδημοσίευση από τη “Ναυτεμπορική”)

Tags:ΕΒΕΠΒΑΣΙΛΗΣ ΚΟΡΚΙΔΗΣΛΙΜΑΝΙ ΠΕΙΡΑΙΑΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Σχετικά Άρθρα

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

ΟΣΕ: Στη Λάρισα λειτουργεί η τοπική τηλεδιοίκηση, η ενιαία τηλεδιοίκηση είναι υπό κατασκευή

21 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Έντονη αντιπαράθεση για το κέντρο τηλεδιοίκησης της Λάρισας. Οι αναρτήσεις Γ. Οικονόμου και Αλ. Τσίπρα

20 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σε ανοδική τροχιά ο προβλήτας Ι του ΟΛΠ: Αύξηση φορτίων 5,4%, στα 40 εκατ. τα έσοδα

20 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η υλοποίηση του master plan του ΟΛΠ: Έχουν συμβασιοποιηθεί έργα 250,5 εκατ. (πίνακας)

20 Μαρτίου, 2023
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Συνεδρίασε η Ειδική Μόνιμη Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας για τη σύμβαση 717. Τι είπαν οι πρώην υπουργοί Μεταφορών (video)

20 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Νέες τάσεις στην αγορά ταχυμεταφορών και αξιοποίηση των parcel lockers

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023

Λεωφορεία δρομολογεί από την Τετάρτη 15 Μαρτίου η Hellenic Train σε επιλεγμένα δρομολόγια. Πληροφορίες

14 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Η Hellenic Train «έσπασε τη σιωπή της», η συνέντευξη του Δ.Σ. της εταιρείας, Μαουρίτσιο Καποτόρτο

1

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

21 Μαρτίου, 2023

Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

21 Μαρτίου, 2023

Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

21 Μαρτίου, 2023

Ο Francisco Conejo νέος Country Manager για την UPS Ιταλίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση των αεροσκαφών της Emirates

21 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ