• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Διχάζουν τη ναυτιλιακή αγορά οι συγχωνεύσεις στους liners

ffotinos by ffotinos
5 Μαρτίου, 2017
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Διαφέρουν οι απόψεις που εκφράζονται για τις προοπτικές του κλάδου των containerships, εν όψει ενίσχυσης της συγκέντρωσης στις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών (liners).

Τα σχέδια για εξαγορές και συγχωνεύσεις, αλλά και η διαμόρφωση των πολύ μεγάλων συμμαχιών, που ως στόχο έχουν την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των εταιρειών του κλάδου, μέσα σε ένα πολύ δύσκολο οικονομικό περιβάλλον, παίρνουν σταδιακά σάρκα και οστά.

Οι εξελίξεις αυτές θα έχουν αντίκτυπο και στις πλοιοκτήτριες εταιρείες containerships που ναυλώνουν τα πλοία τους στους μεγάλους liners. Πρόκειται για έναν τομέα, στον οποίο τα τελευταία 15 χρόνια οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν κάνει μεγάλες επενδύσεις.

Οι απόψεις σχετικά με τον βαθμό επίδρασης των εξελίξεων στη σχετική αγορά διίστανται, αφού ορισμένοι θεωρούν ότι δεν θα επηρεαστούν οι πλοιοκτήτριες εταιρείες, ενώ ακούγονται και αντίθετες γνώμες, σύμφωνα με τις οποίες θα υπάρξουν αρνητικές επιπτώσεις.

Μιλώντας για την επόμενη μέρα στις εταιρείες αυτές, ο διευθύνων σύμβουλος της πλοιοκτήτριας εταιρείας Seaspan Gerry Wang, απατώντας σε ερώτηση για το αν οι εξελίξεις θα γείρουν τη ζυγαριά στις διαπραγματεύσεις για τους ναύλους υπέρ των liners, σημείωσε ότι οι συγχωνεύσεις δεν θα λειτουργήσουν αρνητικά για την εταιρεία του.

«Η ενοποίηση του κλάδου των τακτικών γραμμών είναι, κατά τη γνώμη μας, θετική, επειδή οι liners θα καταστούν περισσότερο ανθεκτικοί, μέσα από τις μεγάλες αυτές συνεργασίες.

Δεν βλέπουμε καμία ουσιαστική αλλαγή, σε σχέση με τις συναλλαγές μας με τις μεγάλες εταιρείες τακτικών γραμμών», ανέφερε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Έτσι και αλλιώς συνεχίζουμε και μιλάμε με την καθεμία από τις εταιρείες αυτές ξεχωριστά».

Στην ίδια ερώτηση κλήθηκε να απαντήσει και ο οικονομικός διευθυντής της Costamare Γρηγόρης Ζήκος, ο οποίος τόνισε ότι η συγκέντρωση στον κλάδο θα έχει θετικές επιπτώσεις για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

«Όσο λιγότερες είναι οι εταιρείες στους liners, τόσο μεγαλύτερη θα είναι η αποτελεσματικότητά τους», ανέφερε χαρακτηριστικά και προσέθεσε: «Από την πλευρά μας θέλουμε οι πελάτες μας να είναι ισχυροί και δυνατοί, παρά να έχουμε να κάνουμε με 50 εταιρείες και ορισμένες εξ αυτών να μην μπορούν να αντεπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους».

Oι αντίθετες απόψεις

Στον αντίποδα, όμως, ο κ. Mark Whatle, senior managing director της επενδυτικής τράπεζας Evercore, σε συνέντευξη που έδωσε στο Fairplay ανέφερε ότι κατά την εκτίμησή του θα υπάρξουν επιπτώσεις για τις πλοιοκτήτριες εταιρείες.

Σύμφωνα με το σκεπτικό που ανέπτυξε οι στρατηγικές αλλαγές στους liners θα αλλάξουν τις ισορροπίες και θα οδηγήσουν μακροπρόθεσμα σε συγχωνεύσεις και στον κλάδο των πλοιοκτητριών εταιρειών.

Ανάλογη ήταν και η άποψη του διευθύνοντος συμβούλου της επενδυτικής τράπεζας AMA Capital Partners Paul Land, ο οποίος υπογράμμισε ότι «είμαστε ιδιοκτήτες containerships και επαγωγικά τάσσομαι κατά της συγκέντρωσης. Δεν είναι καλό για τους πλοιοκτήτες».

«Τι θα συμβεί όταν εδραιωθούν οι συγχωνεύσεις που είναι σε εξέλιξη σήμερα και επιτευχθούν οι οικονομίες κλίμακας;» αναρωτήθηκε, για να απαντήσει άμεσα ότι «θα είναι εις βάρος των πλοιοκτητριών εταιρειών.

Προτιμούμε να έχουμε απέναντί μας 30 liners που ο καθένας θα θέλει ένα πλοίο για την εταιρεία του, γεγονός που θα οδηγήσει σε μια πιο υγιή αγορά».

Αλλά και ο κ. Randee Day της Goldin Associates επεσήμανε ότι μπορεί να δούμε να γίνονται θεμελιώδεις αλλαγές στην αγορά εξαιτίας της συγκέντρωσης που παρατηρείται.

«Μπορεί να ναυλώνουν λιγότερα πλοία οι συμμαχίες αυτές και σε αυτή την περίπτωση κάποιοι δεν θα καταφέρουν να δραστηριοποιήσουν τα πλοία τους».

Τα μερίδια αγοράς

Το μερίδιο αγοράς των 10 κορυφαίων ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών στον κόσμο θα μπορούσε να ανέλθει, σε λίγα χρόνια, στο 79%, σχεδόν δύο φορές περισσότερο όσο πριν από 20 χρόνια.

Σύμφωνα με τα στοιχεία των Clarksons, τα 5.154 containerships που έχει ο παγκόσμιος στόλος ανήκουν συνολικά σε 622 εταιρείες – περίπου οκτώ πλοία ανά ιδιοκτήτη.

Ωστόσο, διαχειρίζονται από 326 εταιρείες, γεγονός που σημαίνει ότι καθεμία εταιρεία διαχειρίζεται 16 πλοία κατά μέσο όρο.

Το ανησυχητικό όμως είναι ότι οι οκτώ πρώτες εταιρείες του κλάδου διαχειρίζονται στόλους από περισσότερα από 100 containerships η καθεμία, ενώ οι 10 πρώτες διαχειρίζονται συνολικά 2.500 πλοία, τον μισό δηλαδή παγκόσμιο στόλο.

Αντώνης Τσιμπλάκης,

«Ναυτεμπορική»

Tags:CHINA COSCO SHIPPINGCMA CGMEVERGREENHapag LloydLINERSMAERSKMSC

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Νέα air cargo υπηρεσία της Maersk ενώνει το Billund (Δανία) με το Hangzhou (Κίνα)

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κλείνει το «κεφάλαιο» ενέργεια για την Maersk, πούλησε την Maersk Supply Service (MSS)

21 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η Evergreen πριμοδοτεί το προσωπικό της με μισθούς 5 χρόνων

20 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Προχωρά την πώληση της DB Schenker η Deutsche Bahn. Στους πιθανούς “μνηστήρες” DSV, DHL, CMA CGM

10 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η άνοδος των ναύλων ώθησε τα έσοδα της Hapag-Lloyd στα 34,5 δισ. ευρώ το 2022

3 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνεργασία Hapag-Lloyd και Shell για την προμήθεια LNG και την απανθρακοποίηση των ναυτιλιακών καυσίμων

28 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Γιατί... δρομολογείται ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ