• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

«Μαύρος κύκνος» στην εφοδιαστική αλυσίδα

vvegiazi by vvegiazi
4 Οκτωβρίου, 2022
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ήταν το έτος 1697 μέχρι το οποίο επικρατούσε η θεωρία ότι στη φύση υπάρχουν μόνο λευκοί κύκνοι, όταν τη χρονιά εκείνη ένας Ολλανδός εξερευνητής σε μια αποστολή στην Αυστραλία βρήκε και μαύρους κύκνους!

Το γεγονός τότε θεωρήθηκε απροσδόκητο και προκάλεσε μια σειρά ριζικών αλλαγών στις έως τότε θεωρίες της επιστήμης της ζωολογίας!

Τα τελευταία δυόμισι χρόνια τα φαινόμενα «μαύρου κύκνου» είναι όλο και πιο συχνά, με προεξάρχοντα βέβαια την πανδημία και τον πόλεμο στην Ουκρανία και έχουν οδηγήσει σε έναν νέο, ρευστό κόσμο, που, όσο κι αν υπάρχουν κάποιοι που αποστρέφονται τον όρο, βρίσκεται σε διαδικασία «αναθεωρητισμού».

Η εφοδιαστική αλυσίδα, από κει που ήταν μια λειτουργία που δούλευε άοκνα, αθόρυβα και απροβλημάτιστα, είναι εκείνη η επιχειρησιακή λειτουργία που επηρεάζεται περισσότερο από αυτά τα φαινόμενα και έχει βγει στο προσκήνιο ως ο κύριος «υπαίτιος» όλων των κακών που μας έχουν βρει, όντας επίσης από άκρη σε άκρη σε πλήρη αναθεώρηση.

Το νέο χαρακτηριστικό της εφοδιαστικής αλυσίδας έτσι όπως διαμορφώνεται πλέον είναι ο υψηλός βαθμός μεταβλητότητάς της, ο οποίος με τη σειρά του ενώ μέχρι σήμερα προερχόταν από την ακανόνιστη αλλά προβλέψιμη μεν ζήτηση, τώρα οφείλεται στη μη προβλέψιμη μεταβλητότητα τόσο στην προσφορά όσο και στη ζήτηση.

 

Η εφοδιαστική αλυσίδα έχει βγει στο προσκήνιο ως ο κύριος «υπαίτιος» όλων των κακών που μας έχουν βρει, όντας επίσης από άκρη σε άκρη σε πλήρη αναθεώρηση.

 

Από την πλευρά της προσφοράς παρατηρείται αδυναμία στην παραγωγή όχι μόνο λόγω έλλειψης α’ υλών, αλλά και έλλειψης εργατικού δυναμικού, που σε πολλές περιοχές του πλανήτη ταλαιπωρείται ακόμα από περιορισμούς στην ελεύθερη κίνηση λόγω των μεταλλάξεων του Covid-19.

Από την πλευρά της ζήτησης παρατηρούνται έντονες εξάρσεις ή βυθίσματα είτε από απρόβλεπτα γεγονότα τα οποία δημιουργούν πανικό στους καταναλωτές που σπεύδουν να αποθεματοποιήσουν, είτε από μείωση της κατανάλωσης λόγω υψηλών τιμών και πληθωρισμού, παρόλο που υπάρχουν ικανά αποθέματα να ικανοποιήσουν τη ζήτηση.

Συμπέρασμα: Ενώ η εφοδιαστική αλυσίδα ήταν απλά παράγοντας κόστους για τις επιχειρήσεις, τώρα πλέον επηρεάζει άμεσα τόσο τα οικονομικά αποτελέσματά τους σε επίπεδο τζίρου και κερδοφορίας αλλά και τη συνολική αγοραστική εμπειρία του πελάτη που μεταξύ άλλων πλέον έχει γίνει και omnichannel.

Ποιοι είναι όμως οι 4 πυλώνες πάνω στους οποίους πρέπει να στηθούν οι εφοδιαστικές αλυσίδες στη σύγχρονη πραγματικότητα του αναθεωρητισμού και των φαινομένων «μαύρου κύκνου»;

1. Ορατότητα απ’ άκρη σε άκρη: Η ανάγκη για πλήρη διασύνδεση όλων των κρίκων της Εφοδιαστικής Αλυσίδας μεταξύ τους και η δυνατότητα όλοι οι κρίκοι να μοιράζονται την ίδια πληροφορία είναι πλέον επιτακτική. Η διασύνδεση προμηθευτών α’ υλών, εργοστασίων παραγωγής, χονδρεμπόρων, λιανοπωλητών και μεταφορέων θα κάνει τη σύγχρονη Εφοδιαστική Αλυσίδα ευέλικτη και ικανή να αντιδρά άμεσα σε όλο της το εύρος σε κάθε συμβάν που εμφανίζεται σε έναν από τους κρίκους της, μεταφέροντας σε όλους τους υπόλοιπους την ίδια στιγμή την πληροφορία για αυτό. Άρα ο κάθε κρίκος μπορεί να αντιδράσει άμεσα και όχι να περιμένει «πότε θα φτάσει το κύμα σε αυτόν».

2. Προσεκτική διαχείριση και πρόβλεψη αποθεμάτων: Η σύγχρονη τάση που έχει διαμορφωθεί λόγω των φαινομένων «μαύρου κύκνου» λέει: «Υπεραποθεματοποιώ, γιατί δεν ξέρω τι μου ξημερώνει, άρα καλύτερα να έχω απόθεμα να πουλήσω». Από την άλλη το απόθεμα δεσμεύει κεφάλαια και εκτός αυτού απαξιώνεται όσο περνάει ο καιρός και μένει απούλητο, άρα θα πρέπει να πουληθεί σε χαμηλότερες τιμές, ή μπορεί ακόμα και να καταστραφεί. Χρειάζεται πολύ καλό planning και προσεκτική ανάλυση για το ποιους κωδικούς επιλέγω να αποθεματοποιήσω και σε τι βαθμό, η οποία δεν περιορίζεται σε μια απλή ABC με βάση τις πωλήσεις, αλλά πλέον απαιτεί πολυκριτηριακή ABC ανάλυση, λαμβάνοντας υπόψη και άλλες παραμέτρους, όπως η αξιοπιστία του προμηθευτή, η πιθανότητα αυτός ο προμηθευτής να μην υπάρχει αύριο, η σημαντικότητα ενός προϊόντος για τους καταναλωτές σε μια περίοδο συρρίκνωσης της αγοραστικής τους δύναμης, ή η πιθανότητα σταματήματος μιας γραμμής παραγωγής σε περίπτωση έλλειψης ενός εξαρτήματος ή μιας α’ ύλης παρόλο που μπορεί να πρόκειται για αργοκίνητο είδος.

3. Προσεκτική διαχείριση κόστους: Λόγω των αναταραχών στην Εφοδιαστική Αλυσίδα, οι επιχειρήσεις είναι αντιμέτωπες με αυξημένα κόστη, αλλά και μικρότερα περιθώρια κέρδους καθώς ο πληθωρισμός αυξάνει το κόστος των προϊόντων, μια αύξηση που μειώνει την κερδοφορία, αφού δεν μπορεί να ενσωματωθεί 100% στην τελική τιμή του προϊόντος, καθώς δεν θα το αγοράσουν οι καταναλωτές. Η επίσκεψη όλων των λειτουργειών μιας επιχείρησης και η προσεκτική αναθεώρηση των διαδικασιών και του κόστους είναι επιτακτική και επιβεβλημένη για τη βιωσιμότητά της. Και μείωση κόστους δεν σημαίνει σε καμία περίπτωση μείωση προσωπικού, αλλά αύξηση της παραγωγικότητάς του. Ένα πολύ καλό παράδειγμα διαδικασιών που «κουβαλάνε» μεγάλο κόστος για τις επιχειρήσεις και πρέπει οπωσδήποτε να μελετηθούν είναι οι επιστροφές προϊόντων, που για τον οποιοδήποτε λόγο επιστρέφονται από τον τελικό πελάτη στον λιανέμπορο.

4. Omnichannel στρατηγική στην Εφοδιαστική Αλυσίδα: Εδώ πολλά έχουν ειπωθεί για την αγοραστική εμπειρία του πελάτη, η οποία πρέπει να είναι ενιαία απ’ οποιοδήποτε κανάλι κι αν αγοράσει. Η Omnichannel στρατηγική όμως πρέπει να μπορεί να εφαρμοστεί και στην Εφοδιαστική Αλυσίδα. Για την Εφοδιαστική Αλυσίδα όλοι οι πελάτες απ’ όπου κι αν προέρχονται είναι ίδιοι, και μάλιστα με μια δόση υπερβολής θα έλεγα ότι δεν την ενδιαφέρει από πού έχει παραγγείλει ο πελάτης. Είτε ο πελάτης παραγγέλνει στο κατάστημα, είτε στο e-shop, είτε στο τηλεφωνικό κέντρο, είτε με e-mail, είτε με οποιοδήποτε άλλο τρόπο, θα πρέπει να αντιμετωπίζεται σαν ένας και πρέπει να μπορεί να παραλάβει το προϊόν του με όλους τους δυνατούς τρόπους, είτε στο σπίτι, είτε στο γραφείο, είτε στο κατάστημα, είτε σε συνεργαζόμενο κατάστημα, είτε σε θυρίδα δρόμου (lockers), είτε με όποιον άλλον τρόπο εφευρεθεί στο μέλλον.

Τα επόμενα χρόνια οι «μαύροι κύκνοι» θα εμφανίζονται πολύ πιο συχνά στους εξερευνητές των εφοδιαστικών αλυσίδων, που καλούνται να προσαρμόσουν τις λειτουργίες τους γρήγορα και αποδοτικά στη νέα πραγματικότητα, επιλέγοντας όχι μόνο τα κατάλληλα εργαλεία, αλλά πρώτα απ’ όλα τους ειδικούς που θα τους υποστηρίξουν στον σωστό σχεδιασμό και την επιτυχή υλοποίηση.

 

Μιχάλης Ζιγλής, 

Advisory Services της Planning Management Consultants A.E.

 

 

(Αναδημοσίευση από «Ναυτεμπορική»)

Tags:ΜΙΧΑΛΗΣ ΖΙΓΛΗΣΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑLOGISTICS

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

H SARMED ανανέωσε τη συνεργασία της με τη FrieslandCampina Hellas – ΝΟΥΝΟΥ για 7η συνεχή χρονιά

24 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Από Αττική, Κεντρική Μακεδονία και Πελοπόννησο, το 82% των ελληνικών εξαγωγών

23 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Επεκτείνει τη συνεργασία του με την Entersoft στην οργάνωση logistics ο όμιλος INTERWOOD

22 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Ολοκληρώθηκε ο πρώτος κύκλος εξετάσεων Πιστοποίησης ELA από το ILME

20 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Εξαιρετικά λεπτές και high-tech ετικέτες παρακολούθησης αποστολών από τη DB Schenker

20 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

4η Βιομηχανική Επανάσταση και «έξυπνα» λιμάνια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ