• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 22 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

    21 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

    21 Μαρτίου, 2023
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

    21 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

    21 Μαρτίου, 2023
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

    21 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Μείναμε και παραμένουμε, δυστυχώς, ακόμα στο rebuild στα logistics

vvegiazi by vvegiazi
10 Οκτωβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Tα δύο τελευταία χρόνια έχουν γραφτεί πολλές σελίδες κειμένων για την εφοδιαστική αλυσίδα και τα logistics.

Μια μεγάλη μάζα κοινού, πλέον, γνωρίζει τη σπουδαιότητα του τομέα. Η πολιτική ηγεσία έχει άλλες φορές ευθέως, άλλες εμμέσως, αποδεχθεί τη συμμετοχή του τομέα στην εθνική ανασυγκρότηση και την ανάπτυξη.

Ποια όμως είναι η πραγματική κατάσταση; Εδώ τα πράγματα δεν είναι τόσο ενθαρρυντικά. Οι περισσότερες εξαγγελίες και δράσεις παραμένουν στα χαρτιά ή στην καλύτερη περίπτωση σε στάδιο διαβουλεύσεων.

Μοναδική εξαίρεση είναι η σύσταση του Συμβουλίου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας της Εφοδιαστικής, το οποίο με ένα μείγμα μελών από όλους τους τομείς, διαδραματίζει σημαντικό ρόλο.

Ομως και εκεί βλέπουμε τα πράγματα να μένουν στάσιμα και τις γνωμοδοτήσεις του συμβουλίου να μην λαμβάνονται, επί της ουσίας, υπόψη. Οι καθυστερήσεις σε δράσεις καίριας σημασίας αποτελούν τροχοπέδη στην αναπτυξιακή πορεία του τομέα.

Το 2015 είχαμε μιλήσει για την ανάγκη δημιουργίας υφυπουργείου. Με κεντρικό σύνθημα το Rebuild Logistics, Restart Economy, θελήσαμε να δώσουμε την αναγκαία σπουδαιότητα στον ανασχηματισμό της πολιτικής προσέγγισης. Θεωρώ ότι το πετύχαμε, τουλάχιστον σε επικοινωνιακό επίπεδο.

Πέρασε, όμως, ένας χρόνος για να ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός του Θριάσιου Πεδίου και της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Δηλαδή μείναμε και παραμένουμε ακόμα στο rebuild και μας λείπει η ολοκλήρωση, δηλαδή το πέρασμα των μεταρρυθμίσεων στην πραγματική οικονομία.

Τα χρηματοδοτικά εργαλεία, από την άλλη πλευρά, μόνο επαρκή δεν μπορούν να θεωρηθούν. Βρισκόμαστε λοιπόν σε μια ενδιάμεση κατάσταση που τα πράγματα κινούνται με απίστευτα αργούς ρυθμούς.

Γι’ αυτόν τον λόγο φέτος προσπαθούμε στο 20ό Πανελλήνιο Συνέδριο Logistics να περάσουμε ένα νέο μήνυμα, αυτό της διαχείρισης των αλλαγών (Manage the Change), δηλαδή της διαδικασίας μετάλλαξης των οικονομιών σε πυλώνες ανάπτυξης. Αυτή η διαδικασία επιτυγχάνεται με τους ακόλουθους τρόπους:

• Τοποθέτηση του τομέα των logistics στο κυβερνητικό οργανόγραμμα.

• Διαμόρφωση των εκπαιδευτικών δομών σε άμεση σχέση με την αγορά.

• Ανάπτυξη της καινοτομίας σε όλα τα επίπεδα της εθνικής στρατηγικής.

Με λίγα λόγια, είναι πλέον απαραίτητη η δημιουργία διυπουργικής Ειδικής Γραμματείας Εφοδιαστικής Αλυσίδας με στόχο τον εξορθολογισμό του κόστους της δημόσιας διοίκησης και την αποτελεσματική οργάνωση και λειτουργία της. Επιπλέον, θεωρούμε αναγκαία τη δημιουργία προπτυχιακών πανεπιστημιακών τμημάτων, όπως αυτά υπάρχουν και λειτουργούν με επιτυχία στην Ευρώπη.

Ετσι, θα επιτευχθεί η σύνδεση της γνώσης με την πραγματική οικονομία, μια σχέση που μπορεί να προσδώσει μακροχρόνια οφέλη.

Τελευταίος πυλώνας πρέπει να είναι η δημιουργία καινοτομίας στην πραγματική οικονομία βάσει της εθνικής στρατηγικής.

Καινοτομία στις υποδομές, στις υπηρεσίες και τα προϊόντα που απαιτείται να δημιουργηθούν με σκοπό, όχι απλώς να επιβεβαιώσουμε τον ρόλο της Ελλάδας ως διαμετακομιστικού κόμβου, αλλάνα δημιουργήσουμε νέες δραστηριότητες, επιβάλλοντας στην Ευρώπη τη χώρα μας ως χώρα logistics, απαραίτητη για τη λειτουργία της ευρωπαϊκής οικονομίας.

Ολα αυτά δεν είναι όνειρο θερινής νυκτός, είναι πραγματικότητα που μπορεί να υλοποιηθεί και οφείλουμε όλοι να δράσουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

Νίκος Ροδόπουλος

(πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Logistics), αναδημοσίευση από την «Καθημερινή»

Tags:EELLOGISTICSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Εξαιρετικά λεπτές και high-tech ετικέτες παρακολούθησης αποστολών από τη DB Schenker

20 Μαρτίου, 2023
INTERNATIONAL

Ukraine and Latvia will develop new logistics routes

20 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Πόσο έχει αυξηθεί το κόστος των μεταφορών (οδικές, σιδηροδρομικές, θαλάσσιες) στην Ευρώπη, σύμφωνα με έρευνα

16 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Η Transcombi Express συνεχίζει τη διανομή των προϊόντων της Vivechrom σε Αττική και Β. Ελλάδα

10 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Επανεκλογή Χρ. Σακελλαρίδη στο “τιμόνι” του ΠΣΕ, τα πρόσωπα του νέου ΔΣ

9 Μαρτίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Αλλάζει ρότα η Maersk για να μην έχει την... τύχη της Hanjin

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

17 Μαρτίου, 2023

“Ανοίγει” τις πύλες του το υδατοδρόμιο Πάτρας, πτήσεις προς Αθήνα, Κέρκυρα, Σπέτσες, Πύλο και Κεφαλονιά

16 Μαρτίου, 2023

MED FRIGO / CARGO MED: Ανανέωση στόλου φορτηγών και προσεχώς, με νέο κέντρο logistics στον Ασπρόπυργο

17 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Οι επίμαχοι διάλογοι στη Βουλή για τη σύμβαση 717 και τα έγγραφα που κατατέθηκαν

16 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023

Τα επόμενα βήματα για την ανάπτυξη του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης

17 Μαρτίου, 2023

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Μαίνεται η «ναυμαχία» στο Αιγαίο. «Ευθείες βολές» Μ. Ηλιόπουλου (Seajets) κατά MIG – Τράπεζας Πειραιώς

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Νέος πρόεδρος στα ΕΛΤΑ ο Ν. Μπεναρδούτ, με προϋπηρεσία σε εταιρείες χάλυβα και μεταλλουργίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων. Η επιστολή της Hellenic Train προς πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Λουκέτο στις επιχειρήσεις που δεν στέλνουν στοιχεία αποδείξεων στην ΑΑΔΕ

21 Μαρτίου, 2023

Swissport acquires majority stake in Düsseldorf Airport’s cargo handling unit

21 Μαρτίου, 2023

Executive Flex: Το νέο business unit του ομίλου Σφακιανάκη

21 Μαρτίου, 2023

Ο Francisco Conejo νέος Country Manager για την UPS Ιταλίας

21 Μαρτίου, 2023

Αυτή είναι η νέα εμφάνιση των αεροσκαφών της Emirates

21 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ