Κυριακή, 28 Μαΐου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

    28 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

    28 Μαΐου, 2023
    MMM

    Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

    27 Μαΐου, 2023
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

    26 Μαΐου, 2023
    LOGISTICS

    Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

    26 Μαΐου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Με εκτροχιασμό από το ΕΣΠΑ κινδυνεύουν τα μεγάλα οδικά έργα

ffotinos by ffotinos
15 Μαΐου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Από μία «κλωστή» κρέμεται η έγκαιρη ολοκλήρωση των μεγάλων οδικών έργων, καθώς εκκρεμεί, εδώ και δύο μήνες, η υπογραφή των τελικών συμβάσεων της κυβέρνησης με τους παραχωρησιούχους και χάνεται πολύτιμος χρόνος και χρήμα ως προς την καταληκτική προθεσμία ολοκλήρωσής τους.

Οι συμφωνίες θα έπρεπε, όπως προβλέπουν τα «πλαίσια συναντίληψης – MOU», να έχουν υπογραφεί μέχρι τις 31 Μαρτίου, ώστε τα έργα να έχουν τελειώσει μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2017, ημερομηνία κλεισίματος του προηγούμενου ΕΣΠΑ 2007-2013.

Μέχρι σήμερα δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, με αποτέλεσμα να κινδυνεύει η χρηματοδότηση των πολύ υψηλών ρυθμών κατασκευής που απαιτούνται, λόγω της ασφυκτικής προθεσμίας.

Η «31η Μαρτίου του 2017» αποκαλείται ως προθεσμία «λειτουργικής ολοκλήρωσης» των έργων και ο εναπομείνας χρόνος των 10 μηνών είναι οριακός, καθώς απαιτούνται πολυσύνθετες κατασκευές, αλλά και φυσικά και η απαιτούμενη ρευστότητα για την υλοποίησή τους.

Λίγα είναι τα τμήματα που έχουν παραπεμφθεί για τις 31 Αυγούστου 2017, τα οποία έχουν χαρακτηριστεί ως «έργα αποπεράτωσης».

Οι συνέπειες από τη μη τήρηση των χρονοδιαγραμμάτων

Αν η Ελλάδα δεν έχει τελειώσει τα έργα μέχρι τις 31 Μαρτίου του 2017, τότε οι επιπτώσεις θα είναι ιδιαίτερα αρνητικές. Η πρώτη και άμεση συνέπεια είναι πως η χώρα μας θα κληθεί να επιστρέψει τις κοινοτικές ενισχύσεις ύψους 4 δισ. ευρώ που έχει λάβει προκειμένου να χρηματοδοτήσει την ολοκλήρωση των έργων.

Επιπλέον, θα πρέπει να βρει ποσό 1 δισ. ευρώ, ώστε να καλύψει οικονομικά το πέρας των κατασκευών. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος της οικονομικής ζημιάς, αρκεί να αναλογιστεί κανείς ότι αυτή θα αντιστοιχεί σε ένα ακόμη τριετές Μνημόνιο, παρόμοιο με αυτό που νομοθέτησε η κυβέρνηση μέσα από μέτρα για την ολοκλήρωση της πρώτης αξιολόγησης.

Το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) έχει υπολογίσει πως το μετρήσιμο μακροοικονομικό αποτέλεσμα στο ΑΕΠ είναι άνω του 1% κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Αν τα έργα σκοντάψουν, η αυτόματη ύφεση θα είναι της τάξης του -1%, ενώ θα πληγεί κι ένας από τους πιο δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους.

Μεγάλο, όμως, θα είναι και το πλήγμα στην οικονομία και την ανάπτυξη. Αφενός μία τέτοια αρνητική εξέλιξη θα μπορούσε να αποθαρρύνει οποιαδήποτε άλλη επένδυση και προοπτική ανάπτυξης στο ορατό μέλλον.

Επενδυτές δεν θέλουν να μπουν σε μία οικονομία που θα είναι πάλι σε κρίση και ύφεση.Αφετέρου και στην απασχόληση οι επιπτώσεις θα είναι δραματικές. Για να γίνει πιο σαφές: Τα οδικά έργα θα μπορούσαν να εικονογραφηθούν σαν ένα απέραντο εργοτάξιο κατά μήκος περίπου 500 χιλιομέτρων δρόμων, γεφυρών, σηράγγων και βοηθητικών υποδομών όπου απασχολούν άμεσα και έμμεσα συνολικά 20.000 εργαζόμενους.

Επιπλέον, ένας κλάδος σημαντικός για την ελληνική οικονομία, αυτός των κατασκευαστικών εταιρειών, θα δοκιμαστεί σκληρά.
Ηδη, οι τρεις μεγάλοι όμιλοι της χώρας, που καλούνται να φέρουν σε πέρας το πολύ δύσκολο έργο της λειτουργικής ολοκλήρωσης έχουν συσσωρευμένες τεράστιες ζημιές στα χρόνια της ύφεσης.

Ακόμα και πέρυσι, χρονιά πλήρους εξέλιξης των κατασκευαστικών εργασιών στα μέτωπα των μεγάλων έργων, εμφάνισαν ζημιές που έρχονται να προστεθούν σε αυτές του 2014, ύψους 150 εκατ. ευρώ. Για όλο δε, τον κλάδο, οι ζημιές ξεπερνούν το 1 δισ. ευρώ.

Οι κατασκευές και οι υποδομές έχουν υψηλούς πολλαπλασιαστές επιδράσεων στην ελληνική οικονομία. Στον πρώτο τομέα αυτός είναι 1,8 και στον δεύτερο 2. Διαχέουν δηλαδή στην οικονομική δραστηριότητα και την απασχόληση διπλάσιο όφελος. Οι αρνητικές επιπτώσεις από τη μη ολοκλήρωση των έργων θα έχουν αντίκτυπο και στα μακροοικονομικά.

Το Ιδρυμα Οικονομικών και Βιομηχανικών Ερευνών (ΙΟΒΕ) έχει υπολογίσει πως το μετρήσιμο μακροοικονομικό αποτέλεσμα στο ΑΕΠ είναι άνω του 1% κατά τη διάρκεια της κατασκευής. Αν τα έργα σκοντάψουν, η αυτόματη ύφεση θα είναι της τάξης του -1%, ενώ θα πληγεί κι ένας από τους πιο δυναμικούς εξαγωγικούς κλάδους.

Οι κατασκευαστικές εταιρείες λόγω της ύφεσης, την τελευταία πενταετία, βγήκαν εκτός συνόρων, υλοποιώντας σημαντικά έργα υποδομής συνεισφέροντας στην ελληνική οικονομία και το εμπορικό ισοζύγιο.

Φυσικά από ένα ντόμινο ύφεσης δεν θα μείνουν ανεπηρέαστες και οι τράπεζες. Ανακεφαλαιοποιήθηκαν πριν από λίγους μήνες και με την επανεκκίνηση των έργων έχουν σημαντική έκθεση.

Συνεπώς και, σύμφωνα με εκτιμήσεις, είναι απόλυτη ανάγκη να μη διαταραχθεί ούτε στο ελάχιστο η δυναμική που έχει αναπτυχθεί από το περσινό καλοκαίρι στα έργα και φυσικά και η εύρυθμη λειτουργία των ελληνικών κατασκευαστικών επιχειρήσεων.

Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι ακόμη και μία απώλεια βηματισμού ή ρυθμού στην εκτέλεση των έργων, όπως για παράδειγμα μία ασυνεννοησία των συναρμόδιων υπηρεσιών, απειλεί να διακινδυνεύσει την καταληκτική προθεσμία παράδοσής τους με οδυνηρές συνέπειες.

Χρήστος Κολώνας, «Έθνος της Κυριακής»

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Tags:ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙΔΗΜΟΣΙΑ ΕΡΓΑΟΔΙΚΑ ΕΡΓΑ

Σχετικά Άρθρα

ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Από τον Ιούλιο καταργούνται τα διόδια στους εθνικούς αυτοκινητόδρομους της Πολωνίας

18 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Απαντήσεις από τα πολιτικά κόμματα ζητά η αγορά των κατασκευών

17 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Δωρεάν οι διελεύσεις στα διόδια την περίοδο των εκλογών

17 Μαΐου, 2023
VIDEOS

O Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου αναβαθμίζει την οδική ασφάλεια: Οι καινοτόμες δράσεις

10 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Στο στάδιο ολοκλήρωσης οδικά έργα στον Πειραιά, προϋπολογισμού 2,4 εκατ. ευρώ

2 Μαΐου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Έναρξη παραγωγικής λειτουργίας ηλεκτρονικής πλατφόρμας Πρότυπων Προτάσεων

1 Μαΐου, 2023
Επόμενο άρθρο

Οι τριτοκοσμικές συνθήκες στέγασης της εθνικής διαμεταφοράς

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

ΣΑΤΑ: Η διοίκηση του αεροδρομίου της Αθήνας στέλνει στην εξορία τα προμισθωμένα ταξί

24 Μαΐου, 2023

H AEGEAN «τολμά»: Δρομολογεί το μεγαλύτερο θερινό πρόγραμμα της ιστορίας της, με 18 εκατ. θέσεις

26 Μαΐου, 2023

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

22 Μαΐου, 2023

Ελέγχους σε αεροσκάφη με συστήματα WiFi διενήργησε η ΑΠΑ

23 Μαΐου, 2023

Τα σενάρια για τον επόμενο υπουργό Υποδομών και Μεταφορών

23 Μαΐου, 2023

Έτσι θα γίνει η μετεγκατάσταση των διαμεταφορέων από τον Ελαιώνα στον δήμο Φυλής, με ορίζοντα το 2025

23 Μαΐου, 2023

O Γιάννης Γκόλιας (πρόεδρος του ΟΑΣΑ) υπηρεσιακός υπουργός Υποδομών και Μεταφορών

25 Μαΐου, 2023

Ενισχύεται η επίδραση των αεροσκαφών neo στην AEGEAN: Θα αντιστοιχούν φέτος στο 48% των ωρών πτήσεων

24 Μαΐου, 2023

H LAMDA αγόρασε τα 4 αεροσκάφη της παλιάς Ολυμπιακής που βρίσκονται στο Ελληνικό

1

Εξάρθρωση κυκλώματος που “βοηθούσε” στην απόκτηση άδειας χειριστή αεροσκάφους (pics, video)

1

Σε δημόσια διαβούλευση έως τις 16 Ιουνίου το Εθνικό Σχέδιο Ηλεκτροκίνησης

1

Λιμάνι (Πειραιάς) και αεροδρόμιο (Αθήνας) έγιναν «ένα» με το μετρό. Τα αποτελέσματα

1

Ξεπέρασε, στο πρώτο 4μηνο του έτους, τη Βαλένθια ο Πειραιάς

28 Μαΐου, 2023

Ελλιμενίστηκε το πρώτο σκάφος στην καινούργια Μαρίνα Βουλιαγμένης

28 Μαΐου, 2023

Οι 10 πόλεις με το καλύτερο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών παγκοσμίως (video)

27 Μαΐου, 2023

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου στον Οργανισμό Λιμένος Πατρών

27 Μαΐου, 2023

Πραγματοποιήθηκε η τελετή παράδοσης – παραλαβής στο υπουργείο Ναυτιλίας (pics)

26 Μαΐου, 2023

Eurobank: Αύξηση εξαγωγών και συγκράτηση εισαγωγών στο α’ τρίμηνο

26 Μαΐου, 2023

Ukraine’s share in EU exports peaked in March

26 Μαΐου, 2023

Πτήσεις και ταξίδια με έκπτωση έως 60% σε όλο το δίκτυο της AEGEAN

26 Μαΐου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ