• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 6 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    13 – 15 απολύσεις για πλαστά απολυτήρια έχουν γίνει, στο 12μηνο, στην ΟΣΥ
    MMM

    Νέα επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για την κάλυψη των λειτουργικών της δαπανών

    6 Ιουλίου, 2022
    Τα τουριστικά λεωφορεία εντάχτηκαν στο ΕΣΠΑ για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Διευκρινήσεις αναφορικά με την εκτέλεση σχολικών εκδρομών από σχολικά λεωφορεία

    6 Ιουλίου, 2022
    Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να «καθίσουν στο ίδιο τραπέζι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και είσοδος στο Χρηματιστήριο για τη DIMAND
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    «Επίσημη πρώτη» σήμερα για τις μετοχές της Dimand στο Χρηματιστήριο

    6 Ιουλίου, 2022
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

    6 Ιουλίου, 2022
    Στα 2,3 τρισ. δολ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017. Παραμένουν “ηγέτες” Κίνα και ΗΠΑ
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Στα 718 δισ. ευρώ (+13%) το e-commerce στην Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με έρευνα

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    13 – 15 απολύσεις για πλαστά απολυτήρια έχουν γίνει, στο 12μηνο, στην ΟΣΥ
    MMM

    Νέα επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για την κάλυψη των λειτουργικών της δαπανών

    6 Ιουλίου, 2022
    Τα τουριστικά λεωφορεία εντάχτηκαν στο ΕΣΠΑ για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Διευκρινήσεις αναφορικά με την εκτέλεση σχολικών εκδρομών από σχολικά λεωφορεία

    6 Ιουλίου, 2022
    Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να «καθίσουν στο ίδιο τραπέζι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και είσοδος στο Χρηματιστήριο για τη DIMAND
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    «Επίσημη πρώτη» σήμερα για τις μετοχές της Dimand στο Χρηματιστήριο

    6 Ιουλίου, 2022
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

    6 Ιουλίου, 2022
    Στα 2,3 τρισ. δολ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017. Παραμένουν “ηγέτες” Κίνα και ΗΠΑ
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Στα 718 δισ. ευρώ (+13%) το e-commerce στην Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με έρευνα

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Νέος κύκλος συγκέντρωσης στους liners. Τα μερίδια αγοράς και οι προκλήσεις

vvegiazi by vvegiazi
26 Αυγούστου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ενώπιον ενός νέου κύκλου εξαγορών και συγχωνεύσεων βρίσκεται ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η συγκέντρωση της αγοράς μεταξύ των μεγαλύτερων φορέων του κλάδου γίνεται όλο και πιο έντονη και οι μικρότερες εταιρείες θα πρέπει, είτε να συγχωνευθούν, είτε να επανέλθουν σε νέες στρατηγικές κατευθύνσεις για να αποφύγουν την πτώχευση, επισημαίνει μία νέα έρευνα της εταιρείας συμβούλων SeaIntel.

Η έρευνα δείχνει ότι η συγκέντρωση (consolidation) στην κορυφή της λίστας των 20 μεγαλύτερων liners έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία πέντε χρόνια, με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες να ελέγχουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της δυναμικότητας.

Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια στην αγορά κυριαρχεί το δίδυμο Maersk Line και Mediterranean Shipping Co (MSC). Στην πρώτη θέση η Maersk, με15,4%, στη δεύτερη η MSC, με 13,4%, ενώ στην τρίτη η CMA – CGM με 11% και στην τέταρτη η Cosco Container Lines με 7,5%.

Κάτω από αυτές υπήρχε μία ομάδα ναυτιλιακών εταιρειών μεσαίου μεγέθους (αναλογικά με τις προαναφερόμενες δύο πρώτες) που δεν διέφεραν πολύ μεταξύ τους. Το 2011, η κατάσταση του ανταγωνισμού θα μπορούσε επομένως να περιγραφεί ως μια αγορά με μικρού μεγέθους εταιρείες, με ένα σημαντικό αριθμό παγκόσμιων παικτών και μόλις δύο leaders.

Η SeaIntel εκτιμά ότι είναι πολύ πιθανό οι πέντε ή έξι liners θα εμπλακούν σε έναν ανταγωνισμό μεταξύ τους, με βάση το πλεονέκτημα του μεγέθους τους, πιέζοντας σοβαρά τις υπόλοιπες μικρομεσαίες εταιρείες.

Σύμφωνα με την έκθεση του SeaIntel, το πεδίο ανταγωνισμού του παγκόσμιου εμπορίου των εταιρειών liners χαρακτηρίζεται από την παρουσία μιας μεγάλης ομάδας ίσης δυναμικότητας ναυτιλιακών εταιρειών και δύο εξαιρετικά μεγάλων παικτών.

Το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται

Όμως η δυναμική αυτή δείχνει τώρα να αλλάζει, καθώς μία νέα ομάδα liners αναδύεται στην κορυφή με τον συνασπισμό πέντε ή έξι παικτών.

Η τάση συγκέντρωσης ενδυναμώνεται με την εξαγορά της APL από την CMA CGM και την επικείμενη συγχώνευση της Hapag-Lloyd και της United Arab Shipping Co, ενώ η πρόσφατη συνένωση των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών της Κίνας, δηλαδή της Cosco και της China Shipping Container Lines, δημιούργησε τον τέταρτο μεγαλύτερο liner στον κόσμο.

Επιπλέον, το μέγεθος αυτών των παικτών, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά έχει αυξηθεί, αφήνοντας πίσω μια σχετικά μεγάλη ομάδα μικρότερων ανταγωνιστών. Η νέα εικόνα έχει μεγάλη σημασία, καθώς οι δύο κορυφαίες εταιρείες, η Maersk Line και η MSC θα εκτεθούν σε μεγαλύτερη ανταγωνιστική πίεση, καθώς δεν είναι πλέον οι μοναδικές που διαθέτουν το πλεονέκτημα των οικονομιών κλίμακος.

Επίσης, οι υπόλοιπες μεσαίου μεγέθους εταιρείες, που δεν περιλαμβάνονται στις 5-6 μεγαλύτερες αντιμετωπίζουν μία νέα πρόκληση, καθώς οι οικονομίες κλίμακος είναι σημαντικό πλεονέκτημα στον συγκεκριμένο κλάδο.

Η SeaIntel εκτιμά ότι είναι πολύ πιθανό οι πέντε ή έξι liners θα εμπλακούν σε έναν ανταγωνισμό μεταξύ τους, με βάση το πλεονέκτημα του μεγέθους τους, πιέζοντας σοβαρά τις υπόλοιπες μικρομεσαίες εταιρείες.

Η κατάσταση αυτή θα αφήσει στις μικρές εταιρείες δύο επιλογές, εάν θέλουν να αποφύγουν την πτώχευση. Η μία επιλογή είναι η ένταξή τους σε άλλη μεγαλύτερη ναυτιλιακή και η άλλη επιλογή είναι η περαιτέρω εξειδίκευσή τους.

Ενώ η δεύτερη επιλογή μπορεί να εμφανίζεται ως η πιο ελκυστική για μια σειρά μικρομεσαίων liners εμπεριέχει όμως έναν κίνδυνο. Οι αγορές να μη δουν την αξία αυτής της εξειδίκευσης, επισημαίνει η εταιρεία συμβούλων SeaIntel.

Τα μερίδια

Η συγκέντρωση είναι ακόμη μεγαλύτερη μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου. Το 1996, οι 20 μεγαλύτεροι liners αντιπροσώπευαν λίγο πάνω από το 70% της αγοράς.

Το 2016, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στο 90%, αφήνοντας ακόμη μικρότερο χώρο για άλλες εταιρείες. Το μερίδιο αγοράς των κορυφαίων 10 εταιρειών liners αυξήθηκε από το 50% στο 70%, ενώ το μερίδιο αγοράς των πέντε μεγαλύτερων liners αυξήθηκε από 30% σε περισσότερο από 50% κατά την ίδια περίοδο.

Λάμπρος Καραγεώργος, 

«Ναυτεμπορική»

Tags:CHINA COSCO SHIPPINGCMA CGMHapag LloydMAERSKMSCΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχετικά Άρθρα

Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

5 Ιουλίου, 2022
Επιστρέφουν στην Ελλάδα οι ναυτικοί του πλοίου «Angelic Power» που είχαν εγκλωβιστεί για 15 μήνες στην Κίνα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η επιθεώρηση της Ελληνικής Ναυτιλιακής Διοίκησης από τον ΙΜΟ

1 Ιουλίου, 2022
Υπερηφάνια για τον ελληνόκτητο στόλο, αλλά… 6η – 7η η ελληνική σημαία
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Συνεχίζεται ακάθεκτη η μείωση του ελληνικού στόλου», υποστηρίζει η ΠΕΝΕΝ

28 Ιουνίου, 2022
Καθυστερήσεις σε αρκετά αεροδρόμια της Ευρώπης, λόγω των ελέγχων διαβατηρίων
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Μήνυμα του ΥΝΑΝΠ Γ. Πλακιωτάκη για την Παγκόσμια Ημέρα Ναυτικού (video)

25 Ιουνίου, 2022
Διαφορετικές προσεγγίσεις ΕΕ και υπουργείου Ναυτιλίας για την ένταξη της ναυτιλίας στο Ευρωπαϊκό Σύστημα Εμπορίας Εκπομπών
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επιβεβαιώνει τη θέση του σχετικά με το EU ETS στη ναυτιλία

23 Ιουνίου, 2022
Επιστρέφουν στην Ελλάδα οι ναυτικοί του πλοίου «Angelic Power» που είχαν εγκλωβιστεί για 15 μήνες στην Κίνα
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

«Η απανθρακοποίηση ευκαιρία για τη βελτίωση της δημόσιας εικόνας της ναυτιλίας», τόνισε ο υπουργός Ναυτιλίας

22 Ιουνίου, 2022
Επόμενο άρθρο

10 άμεσες ενέργειες για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
13 – 15 απολύσεις για πλαστά απολυτήρια έχουν γίνει, στο 12μηνο, στην ΟΣΥ

Νέα επιχορήγηση 10,35 εκατ. ευρώ στην ΟΣΥ για την κάλυψη των λειτουργικών της δαπανών

6 Ιουλίου, 2022
Τα τουριστικά λεωφορεία εντάχτηκαν στο ΕΣΠΑ για την ενίσχυση τουριστικών επιχειρήσεων

Διευκρινήσεις αναφορικά με την εκτέλεση σχολικών εκδρομών από σχολικά λεωφορεία

6 Ιουλίου, 2022
Ποιο είναι το μεγάλο στοίχημα στις εμπορευματικές μεταφορές; Η σύνδεση του σιδηροδρόμου με λιμάνια και ΒΙΠΕ

ΟΣΕ και Hellenic Train καλούνται να «καθίσουν στο ίδιο τραπέζι»

6 Ιουλίου, 2022
Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου και είσοδος στο Χρηματιστήριο για τη DIMAND

«Επίσημη πρώτη» σήμερα για τις μετοχές της Dimand στο Χρηματιστήριο

6 Ιουλίου, 2022

Η British Airways ανακοίνωσε ότι θα ακυρώσει εκατοντάδες πτήσεις αυτό το καλοκαίρι

6 Ιουλίου, 2022
Στα 2,3 τρισ. δολ. οι πωλήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου το 2017. Παραμένουν “ηγέτες” Κίνα και ΗΠΑ

Στα 718 δισ. ευρώ (+13%) το e-commerce στην Ευρώπη το 2021, σύμφωνα με έρευνα

6 Ιουλίου, 2022
Στα φορτηγά πλοία επεκτείνει τις δραστηριότητές του ο Πάρις Κασιδόκωστας – Λάτσης

«Έτοιμη» η ελληνική ναυτιλία για τη μεταφορά σιτηρών και ενέργειας από την Ουκρανία

5 Ιουλίου, 2022
Το πάθημα έγινε μάθημα. Σε επιφυλακή ο σιδηρόδρομος, τα έκτακτα μέτρα

Δήλωση Ν. Παππά σχετικά με την κατάθεση του νομοσχεδίου για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές

5 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ