• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Νέος κύκλος συγκέντρωσης στους liners. Τα μερίδια αγοράς και οι προκλήσεις

vvegiazi by vvegiazi
26 Αυγούστου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Ενώπιον ενός νέου κύκλου εξαγορών και συγχωνεύσεων βρίσκεται ο κλάδος των ναυτιλιακών εταιρειών τακτικών γραμμών (liners), σύμφωνα με τους αναλυτές.

Η συγκέντρωση της αγοράς μεταξύ των μεγαλύτερων φορέων του κλάδου γίνεται όλο και πιο έντονη και οι μικρότερες εταιρείες θα πρέπει, είτε να συγχωνευθούν, είτε να επανέλθουν σε νέες στρατηγικές κατευθύνσεις για να αποφύγουν την πτώχευση, επισημαίνει μία νέα έρευνα της εταιρείας συμβούλων SeaIntel.

Η έρευνα δείχνει ότι η συγκέντρωση (consolidation) στην κορυφή της λίστας των 20 μεγαλύτερων liners έχει αλλάξει δραματικά τα τελευταία πέντε χρόνια, με τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες να ελέγχουν όλο και μεγαλύτερο μέρος της δυναμικότητας.

Κατά τα τελευταία πέντε χρόνια στην αγορά κυριαρχεί το δίδυμο Maersk Line και Mediterranean Shipping Co (MSC). Στην πρώτη θέση η Maersk, με15,4%, στη δεύτερη η MSC, με 13,4%, ενώ στην τρίτη η CMA – CGM με 11% και στην τέταρτη η Cosco Container Lines με 7,5%.

Κάτω από αυτές υπήρχε μία ομάδα ναυτιλιακών εταιρειών μεσαίου μεγέθους (αναλογικά με τις προαναφερόμενες δύο πρώτες) που δεν διέφεραν πολύ μεταξύ τους. Το 2011, η κατάσταση του ανταγωνισμού θα μπορούσε επομένως να περιγραφεί ως μια αγορά με μικρού μεγέθους εταιρείες, με ένα σημαντικό αριθμό παγκόσμιων παικτών και μόλις δύο leaders.

Η SeaIntel εκτιμά ότι είναι πολύ πιθανό οι πέντε ή έξι liners θα εμπλακούν σε έναν ανταγωνισμό μεταξύ τους, με βάση το πλεονέκτημα του μεγέθους τους, πιέζοντας σοβαρά τις υπόλοιπες μικρομεσαίες εταιρείες.

Σύμφωνα με την έκθεση του SeaIntel, το πεδίο ανταγωνισμού του παγκόσμιου εμπορίου των εταιρειών liners χαρακτηρίζεται από την παρουσία μιας μεγάλης ομάδας ίσης δυναμικότητας ναυτιλιακών εταιρειών και δύο εξαιρετικά μεγάλων παικτών.

Το νέο σκηνικό που διαμορφώνεται

Όμως η δυναμική αυτή δείχνει τώρα να αλλάζει, καθώς μία νέα ομάδα liners αναδύεται στην κορυφή με τον συνασπισμό πέντε ή έξι παικτών.

Η τάση συγκέντρωσης ενδυναμώνεται με την εξαγορά της APL από την CMA CGM και την επικείμενη συγχώνευση της Hapag-Lloyd και της United Arab Shipping Co, ενώ η πρόσφατη συνένωση των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών της Κίνας, δηλαδή της Cosco και της China Shipping Container Lines, δημιούργησε τον τέταρτο μεγαλύτερο liner στον κόσμο.

Επιπλέον, το μέγεθος αυτών των παικτών, σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά έχει αυξηθεί, αφήνοντας πίσω μια σχετικά μεγάλη ομάδα μικρότερων ανταγωνιστών. Η νέα εικόνα έχει μεγάλη σημασία, καθώς οι δύο κορυφαίες εταιρείες, η Maersk Line και η MSC θα εκτεθούν σε μεγαλύτερη ανταγωνιστική πίεση, καθώς δεν είναι πλέον οι μοναδικές που διαθέτουν το πλεονέκτημα των οικονομιών κλίμακος.

Επίσης, οι υπόλοιπες μεσαίου μεγέθους εταιρείες, που δεν περιλαμβάνονται στις 5-6 μεγαλύτερες αντιμετωπίζουν μία νέα πρόκληση, καθώς οι οικονομίες κλίμακος είναι σημαντικό πλεονέκτημα στον συγκεκριμένο κλάδο.

Η SeaIntel εκτιμά ότι είναι πολύ πιθανό οι πέντε ή έξι liners θα εμπλακούν σε έναν ανταγωνισμό μεταξύ τους, με βάση το πλεονέκτημα του μεγέθους τους, πιέζοντας σοβαρά τις υπόλοιπες μικρομεσαίες εταιρείες.

Η κατάσταση αυτή θα αφήσει στις μικρές εταιρείες δύο επιλογές, εάν θέλουν να αποφύγουν την πτώχευση. Η μία επιλογή είναι η ένταξή τους σε άλλη μεγαλύτερη ναυτιλιακή και η άλλη επιλογή είναι η περαιτέρω εξειδίκευσή τους.

Ενώ η δεύτερη επιλογή μπορεί να εμφανίζεται ως η πιο ελκυστική για μια σειρά μικρομεσαίων liners εμπεριέχει όμως έναν κίνδυνο. Οι αγορές να μη δουν την αξία αυτής της εξειδίκευσης, επισημαίνει η εταιρεία συμβούλων SeaIntel.

Τα μερίδια

Η συγκέντρωση είναι ακόμη μεγαλύτερη μεταξύ των κορυφαίων εταιρειών του κλάδου. Το 1996, οι 20 μεγαλύτεροι liners αντιπροσώπευαν λίγο πάνω από το 70% της αγοράς.

Το 2016, ο αριθμός αυτός έχει αυξηθεί στο 90%, αφήνοντας ακόμη μικρότερο χώρο για άλλες εταιρείες. Το μερίδιο αγοράς των κορυφαίων 10 εταιρειών liners αυξήθηκε από το 50% στο 70%, ενώ το μερίδιο αγοράς των πέντε μεγαλύτερων liners αυξήθηκε από 30% σε περισσότερο από 50% κατά την ίδια περίοδο.

Λάμπρος Καραγεώργος, 

«Ναυτεμπορική»

Tags:CHINA COSCO SHIPPINGCMA CGMHapag LloydMAERSKMSCΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Νέα air cargo υπηρεσία της Maersk ενώνει το Billund (Δανία) με το Hangzhou (Κίνα)

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κλείνει το «κεφάλαιο» ενέργεια για την Maersk, πούλησε την Maersk Supply Service (MSS)

21 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο Ευρωκοινοβούλιο το νέο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ στη ναυτιλία

13 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Προχωρά την πώληση της DB Schenker η Deutsche Bahn. Στους πιθανούς “μνηστήρες” DSV, DHL, CMA CGM

10 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η άνοδος των ναύλων ώθησε τα έσοδα της Hapag-Lloyd στα 34,5 δισ. ευρώ το 2022

3 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνεργασία Hapag-Lloyd και Shell για την προμήθεια LNG και την απανθρακοποίηση των ναυτιλιακών καυσίμων

28 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

10 άμεσες ενέργειες για τα περιφερειακά αεροδρόμια

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ