• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 25 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023
    INTERNATIONAL

    Scania is introducing a digital dashboard

    24 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Οι κινήσεις προστατευτισμού καθυστερούν την ανάκαμψη στα containerships

vvegiazi by vvegiazi
1 Δεκεμβρίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Οι κρατικές ενισχύσεις πολλών δισεκατομμυρίων δολαρίων προς τις ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών παρατείνουν τον εφιάλτη της ναυλαγοράς και δεν επιτρέπουν την επιτάχυνση των διαδικασιών για τη σταδιακή ανάκαμψη του κλάδου.

Με αφορμή την πρόσφατη απόφαση της κυβέρνησης της Ταϊβάν να εγκρίνει ένα πακέτο ενίσχυσης 1,9 δισ. δολ., με προνομιακό επιτόκιο, από το οποίο αναμένεται να ευνοηθούν οι Yang Ming και Evergreen, η Alphaliner παρουσιάζει τις κρατικές παρεμβάσεις προς όφελος «εθνικών» liners των μεγάλων οικονομιών, στα χρόνια της ναυτιλιακής κρίσης.

Πρώτοι διδάξαντες, σύμφωνα με την Alphaliner, οι Γερμανοί των οποίων η κεντρική κυβέρνηση, το 2009, έδωσε εγγυήσεις δανείων στη Hapag Lloyd 1,5 δισ. δολ. και τις οποίες απέσυρε τον Σεπτέμβριο του 2010.

Αλλά και η πόλη του Αμβούργου, προχώρησε σε άμεσες επενδύσεις περίπου 1,6 δισ. δολ. προς τη μεγάλη γερμανική ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών, την περίοδο 2009-2012.

Επίσης η Γαλλία, σύμφωνα με το report της Alphaliner, δεν έμεινε άπρακτη, με την Brifrance να επενδύει περί τα 150 εκατ. δολ. στη μεγάλη γαλλική εταιρεία CMA CGM.

Οι μεγαλύτερες ενισχύσεις, όμως, έχουν δοθεί από τα ασιατικά κράτη. Περίπου 1,3 δισ. δολ. εισέπραξε η Cosco την περίοδο 2009-2015, ενώ περίπου 400 εκατ. δολ. έλαβε η China Shipping.

H Ν. Κορέα, μέσω της KAMCO, έδωσε 500 εκατ. δολ. για αγορά και leaseback πλοίων από τις ναυτιλιακές εταιρείες της χώρας που αντιμετώπιζαν πρόβλημα, ενώ σε 871 εκατ. δολάρια ανέρχεται η πρόταση για ενίσχυση ναυτιλιακών εταιρειών από την κεντρική κυβέρνηση. Σε αυτό θα πρέπει να προστεθεί και ένα σχέδιο ενίσχυσης της ναυτιλίας της χώρας με 5,7 δισ. δολάρια για αγορές νέων πλοίων.

«Οι κινήσεις προστατευτισμού φαινομενικά αποσκοπούν στην προστασία των εγχώριων εξαγωγών, αλλά και κατασκευαστών, καθώς και τα εγχώρια ναυπηγεία και είναι αποτέλεσμα της άποψης ότι η ναυτιλία είναι πολύ σημαντική για την οικονομία, αλλά και για τα στρατηγικά συμφέροντα καθεμιάς από τις χώρες αυτές», σημειώνει η Alphaliner στην ανάλυσή της, προσθέτοντας:

«Οι κυβερνητικές αυτές παρεμβάσεις στοχεύουν στο να ενισχύσουν τις αντιστάσεις των εταιρειών στην κρίση μέχρι να επανακάμψει η αγορά. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα, όμως, ορισμένες “αδύναμες” εταιρείες να παραμένουν εν ενεργεία καθυστερώντας την ανάκαμψη του κλάδου».

Τις διαπιστώσεις της Alphaliner επιβεβαιώνει ακόμη μια μεγάλη εταιρεία αναλυτών, η Drewry, η οποία διακρίνει ότι η κατάρρευση της νοτιοκορεατικής Hanjin δεν φτάνει προκειμένου να επέλθει η ισορροπία μεταξύ προσφοράς και ζήτησης.

Για παράδειγμα, επισημαίνει ότι οι εισαγωγές στη Γαλλία, από Ασία, στο γ’ τρίμηνο μειώθηκαν, όπως μειώθηκε κατά 7,1% και ο αριθμός των containers που ξεφορτώθηκαν στην Τουρκία.

Το ίδιο έγινε και στην Αίγυπτο, που οι εισαγωγές μειώθηκαν κατά 20%. Στους ευνοημένους είναι η Ελλάδα με αύξηση 25% και η Ουκρανία,με αύξηση 26%.

Η Ocean Alliance, η οποία απαρτίζεται από τις Cosco και CMA CGM – που έχουν μεγάλα συμφέροντα στη Μεσόγειο (Πειραιάς οι Κινέζοι, Μάλτα οι Γάλλοι)- μαζί με την Evergreen και την Orient Overseas -που δημιουργήθηκε για να αντιμετωπίσει τη συμμαχία των Maersk και MSC- ενισχύει διαρκώς την παρουσία της στη Νότια Ευρώπη.

Συνολικά, την επόμενη χρονιά, 14 service θα εξυπηρετούν τη γραμμή Ασία – Μεσόγειος (το δεύτερο μεγαλύτερο root στον κόσμο μετά τις ενδοασιατικές συνδέσεις), υπό την προϋπόθεση ότι δεν θα αυξήσουν τη θέση τους οι Maersk και MSC, σημειώνει η Drewry. Όσον αφορά τους ναύλους, κυμαίνονται γύρω από τα 500 δολ. ανά teu, παρά την απουσία της Hanjin.

Αντώνης Τσιμπλάκης,

«Ναυτεμπορική»

Tags:CHINA COSCO SHIPPINGCMA CGMHapag LloydLINERSMAERSKMSCΠΟΝΤΟΠΟΡΟΣ ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Σχετικά Άρθρα

LOGISTICS

Νέα air cargo υπηρεσία της Maersk ενώνει το Billund (Δανία) με το Hangzhou (Κίνα)

22 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Κλείνει το «κεφάλαιο» ενέργεια για την Maersk, πούλησε την Maersk Supply Service (MSS)

21 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Στο Ευρωκοινοβούλιο το νέο σύστημα εμπορίας ρύπων της ΕΕ στη ναυτιλία

13 Μαρτίου, 2023
LOGISTICS

Προχωρά την πώληση της DB Schenker η Deutsche Bahn. Στους πιθανούς “μνηστήρες” DSV, DHL, CMA CGM

10 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Η άνοδος των ναύλων ώθησε τα έσοδα της Hapag-Lloyd στα 34,5 δισ. ευρώ το 2022

3 Μαρτίου, 2023
ΝΑΥΤΙΛΙΑ

Συνεργασία Hapag-Lloyd και Shell για την προμήθεια LNG και την απανθρακοποίηση των ναυτιλιακών καυσίμων

28 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

H Ελλάδα χρειάζεται καλύτερες μεταφορές. Στην… 26η θέση στην ΕΕ

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023

Ιω. Τσιαπαρίκου, πρόεδρος ΡΑΣ: «Βρίσκεται σε εξέλιξη συντονισμένη Δολοφονία Χαρακτήρα στο πρόσωπό μου»

19 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Αποχώρησε ο Θανάσης Ζηλιασκόπουλος από την Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος. Η δήλωσή του

1

Ενισχύονται με εργαζόμενους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Ν. Παππάς: Να μην καταστραφούν στοιχεία σε ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ

24 Μαρτίου, 2023

Από 30 Σεπτεμβρίου και μετά, μόνο σε φορτηγά Euro VI-D η αρχική άδεια κυκλοφορίας ΦΔΧ

24 Μαρτίου, 2023

Διπλή διάκριση, στα Green Brand Awards, για Νέα και Κεντρικό Οδό

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ