• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τρίτη, 5 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Οι αρρυθμίες πλέον στον σιδηρόδρομο «βγαίνουν προς τα έξω»
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στη Hellenic Train για 10+5 χρόνια

    5 Ιουλίου, 2022
    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

    5 Ιουλίου, 2022
    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα
    LOGISTICS

    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

    4 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

    4 Ιουλίου, 2022
    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο
    LOGISTICS

    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

    4 Ιουλίου, 2022
    LOGISTICS

    ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

    4 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Οι αρρυθμίες πλέον στον σιδηρόδρομο «βγαίνουν προς τα έξω»
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στη Hellenic Train για 10+5 χρόνια

    5 Ιουλίου, 2022
    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

    5 Ιουλίου, 2022
    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα
    LOGISTICS

    Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

    4 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

    4 Ιουλίου, 2022
    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο
    LOGISTICS

    ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

    4 Ιουλίου, 2022
    LOGISTICS

    ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

    4 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Παραχώρηση Εγνατίας Οδού: Υπέρ ή κατά;

ffotinos by ffotinos
25 Μαΐου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0

????????????????????????????????????

Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Το ΤΑΙΠΕΔ υποστηρίζει, με έμφαση, την πλήρη παραχώρηση της Εγνατίας Οδού, επικαλούμενο μνημονιακή δέσμευση. Το ΥΠΟΜΕΔΙ τη θεωρεί ζημιογόνο για το Ελληνικό Δημόσιο και την αρνείται πεισματικά. Σφάλλουν αμφότερα.

Μνημονιακής ή μη υποχρέωσης, η όποια παραχώρηση πρέπει να είναι επωφελής για το Δημόσιο. Και όπως ασφαλώς γνωρίζει το ΤΑΙΠΕΔ, καθοριστικό στοιχείο της επιτυχούς παραχώρησης είναι η ορθολογική κατανομή των κινδύνων, δηλαδή ο παραχωρησιούχος να αναλάβει μόνον εκείνους που μπορεί να αντιμετωπίσει καλύτερα από το Δημόσιο.

Στην προκειμένη περίπτωση, ούτε ο κίνδυνος αστοχιών (γεωτεχνικών κ.λπ) ούτε η αντοχή των κατασκευών στο χρόνο μπορούν να εκτιμηθούν αξιόπιστα από τους υποψήφιους παραχωρησιούχους, αφού αυτοί δεν συμμετείχαν στην κατασκευή του έργου.

Κατά συνέπεια, θα τιμολογήσουν ασύμφορα για το Δημόσιο την αποκατάσταση των μελλοντικών αστοχιών και τη βαριά / περιοδική συντήρηση του έργου. Ούτε όμως και ο κυκλοφοριακός (και εν γένει εμπορικός) κίνδυνος μπορεί εύλογα να αναληφθεί από παραχωρησιούχο στο υπόψη έργο.

Κατά τη διάρκεια των επόμενων αρκετών ετών, η μεν διεθνής κυκλοφορία στην Εγνατία Οδό θα εξαρτηθεί σημαντικά από την εξέλιξη των σχέσεων των κρατών της ευρύτερης περιοχής, η δε εγχώρια κυκλοφορία από την εξέλιξη της εθνικής οικονομίας.

Όπως ασφαλώς δεν λησμονεί το Υπουργείο ΥΠΟΜΕΔΙ, το Ελληνικό Δημόσιο έχει παραχωρήσει ήδη από το 1995 την Εγνατία Οδό στην ομώνυμη Ανώνυμη Εταιρεία (ΕΟΑΕ) που συνέστησε με σκοπό τον σχεδιασμό, μελέτη, κατασκευή, λειτουργία και εκμετάλλευση της.

Σύμφωνα με τον ιδρυτικό της Νόμο η ΕΟΑΕ δεν ανήκε στον δημόσιο τομέα, αλλά στη συνέχεια με διαδοχικές μεταπτώσεις εξομοιώθηκε στην ουσία με ΔΕΚΟ.

Σύμφωνα με τα ανωτέρω, η ορθολογική θέση για την παραχώρηση ή μη της Εγνατίας Οδού περιλαμβάνει τα ακόλουθα:

– η ΕΟΑΕ να αναθέσει σύμβαση Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) με διεθνή διαγωνισμό, ώστε να μην απαιτηθούν διοικητικές και νομοθετικές ρυθμίσεις.

– η σύμβαση να αφορά μόνο στη λειτουργία (περιπολίες οχημάτων, τηλεφωνικό κέντρο εξυπηρέτησης κλπ), την ελαφρά / τακτική συντήρηση και τη συλλογή των διοδίων, τα οποία θα αποδίδονται στην ΕΟΑΕ.

Η τιμή των διοδίων ανά χιλιόμετρο στην Εγνατία Οδό πρέπει να εξισωθεί με την ενιαία τιμή όλων των άλλων υπεραστικών αυτοκινητοδρόμων. Σήμερα είναι πολύ μικρότερη, εξ αιτίας προηγουμένων διαδοχικών αποφάσεων με κριτήριο το μικροπολιτικό κόστος.

– η σύμβαση να προβλέπει την ικανοποίηση ελαχίστων αποδεκτών επιπέδων εξυπηρέτησης των χρηστών (ταχύτητα επέμβασης σε ατύχημα, χρόνος αναμονής οχημάτων στα διόδια κλπ) και οργανογραμμάτων εξοπλισμού και προσωπικού.

– η διάρκεια της σύμβασης να καλύπτει τουλάχιστον μία δεκαετία (ώστε να δοθεί επαρκής χρόνος στον ιδιωτικό φορέα για την απόσβεση των επενδύσεων του σε εξοπλισμό, σύγχρονα συστήματα οργάνωσης κλπ), αλλά να μην υπερβαίνει τη δεκαπενταετία (διότι θα έχουν μεταβληθεί άρδην οι υφιστάμενες σήμερα συνθήκες).

– ο ιδιωτικός φορέας να αμείβεται με μηνιαίο τίμημα κατάλληλα αναπροσαρμοζόμενο.

– η ΕΟΑΕ να έχει την εποπτεία / έλεγχο της σύμβασης ΣΔΙΤ.

– η ΕΟΑΕ να αποπληρώσει τα μικρά τραπεζικά δάνεια που έχει συνάψει.

– η ΕΟΑΕ να έχει την ευθύνη αποκατάστασης των μελλοντικών αστοχιών και της βαριάς / περιοδικής συντήρησης μέσω δημόσιων διαγωνισμών (συμβάσεις – πλαίσιο).

Αναμφίβολα, μία καλά δομημένη σύμβαση ΣΔΙΤ που θα ανατεθεί με υγιή ανταγωνιστική διαδικασία θα ικανοποιεί τις ανάγκες των χρηστών με εύλογο κόστος. Δεν αρκεί όμως αυτό. Το δημόσιο συμφέρον και η υποχρέωση μεγιστοποίησης του κοινωνικού οφέλους επιτάσσουν τηνπαράλληλη εφαρμογή ορθολογικών κυβερνητικών αποφάσεων που θα αγνοούν το όποιο μικροπολιτικό κόστος και όφελος.

Οι κινήσεις που πρέπει να γίνουν 

Πρώτον, η τιμή των διοδίων ανά χιλιόμετρο στην Εγνατία Οδό πρέπει να εξισωθεί με την ενιαία τιμή όλων των άλλων υπεραστικών αυτοκινητοδρόμων. Σήμερα είναι πολύ μικρότερη εξ αιτίας προηγουμένων διαδοχικών αποφάσεων με κριτήριο το μικροπολιτικό κόστος.

Όπως αντίστοιχα οι ιδιώτες παραχωρησιούχοι, το Ελληνικό Δημόσιο έχει συνάψει και αυτό μεγάλα δάνεια για την υλοποίηση της Εγνατίας Οδού. Οι Ελληνες και αλλοδαποί χρήστες της πρέπει να συμβάλουν ουσιαστικά στην αποπληρωμή των δανείων.

Δεύτερον, πρέπει να επιτευχθεί αναλογική επιβάρυνση των χρηστών με την εφαρμογή ηλεκτρονικού συστήματος χρέωσης. Τα συστήματα αυτά έχουν μεν χαμηλό κόστος συλλογής, προϋποθέτουν όμως θεσμοθέτηση αυστηρών προστίμων και ποινών για τους παραβάτες.

Τρίτον, είναι κοινωνικά δίκαιη η υιοθέτηση εκπτωτικής πολιτικής για τους συχνούς χρήστες. Πρέπει επίσης να προβλεφθούν πρόσθετες ειδικές εκπτώσεις αποκλειστικά για τους κατοίκους μικρών παρόδιων οικισμών που δεν έχουν πρακτικά εναλλακτική διαδρομή (π. χ. σύνδεση Μαλακασίου με Μέτσοβο).

Τέταρτον, τα καθαρά έσοδα από την εκμετάλλευση της Οδού πρέπει να κατανέμονται, στο πλαίσιο των δεσμεύσεων της Χώρας, για την αποπληρωμή των μεγάλων δανείων του Ελληνικού Δημοσίου και για την αναβάθμιση του τοπικού και περιφερειακού οδικού δικτύου προσβασιμότητας στον αυτοκινητόδρομο, δηλαδή για την οικονομική ανάπτυξη.

Στη σημερινή δύσκολη συγκυρία είναι απολύτως αναγκαίο να αρθεί άμεσα η διαφωνία του Υπουργείου ΥΠΟΜΕΔΙ, που έχει την κυβερνητική ευθύνη στον τομέα των αυτοκινητοδρόμων, και του ΤΑΙΠΕΔ, που είναι ο αποκλειστικός μέτοχος της ΕΟΑΕ.

Πρέπει αμφότερα να σταματήσουν να οχυρώνονται στις εκφρασμένες θέσεις τους. Οφείλουν να συγκλίνουν με θετικό πνεύμα σε κοινή ορθολογική θέση που θα μεγιστοποιεί το δημόσιο συμφέρον.

Σέργιος Λαμπρόπουλος

(Ομότιμος Καθηγητής ΕΜΠ – Τομέας Προγραμματισμού και Διαχείρισης Τεχνικών ¨Έργων, Σχολή Πολιτικών Μηχανικών, Γενικός Διευθυντής της ΕΟΑΕ 1996 – 2006, πρώην γενικός γραμματέας Δημοσίων Έργων), αναδημοσίευση από το tovima.gr.

Tags:ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Σχετικά Άρθρα

Παραδόθηκε το “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ποτίδαια
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Παραδόθηκε το “ορφανό χιλιόμετρο” στον άξονα Θεσσαλονίκη – Ποτίδαια

7 Ιουνίου, 2022
Κων/νος Κουτσούκος: Στα προ-covid επίπεδα η κίνηση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κων/νος Κουτσούκος: Στα προ-covid επίπεδα η κίνηση στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους

1 Ιουνίου, 2022
O Σπύρος Πατέρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
LOGISTICS

Αεροδρόμιο Αθήνας, ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Εγνατία Οδός, DHL Express και Parsons στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

31 Μαΐου, 2022
Ο πρόεδρος HELLASTRON και διευθύνων σύμβουλος «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» Κ. Κουτσούκος στο 5ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ο πρόεδρος HELLASTRON και διευθύνων σύμβουλος «ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ ΑΕ» Κ. Κουτσούκος στο 5ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών – ITC 2022

26 Μαΐου, 2022
Η διάρκεια παραχώρησης της Εγνατίας να είναι πολύ μικρότερη των 35 ετών
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Ποιες υπηρεσίες του Egnatia Pass «παγώνουν» λόγω αναβάθμισης

17 Μαΐου, 2022
Γιατί… δρομολογείται ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Σε λειτουργία νέοι σταθμοί στην Εγνατία Οδό. Το αντίτιμο των διοδίων ανά κατηγορία οχήματος

16 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο

Με εκτροχιασμό από το ΕΣΠΑ κινδυνεύουν τα μεγάλα οδικά έργα

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Επανακυκλοφορούν αμαξοστοιχίες στο τμήμα Αθήνα – Καλαμπάκα την περίοδο του Πάσχα

ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Τροποποίηση δρομολογίων, από 1η Ιουλίου, στο τμήμα Λάρισα – Θεσσαλονίκη

29 Ιουνίου, 2022

Κατατέθηκε και ψηφίστηκε τροπολογία για τα επιδόματα των Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας

29 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Οι αρρυθμίες πλέον στον σιδηρόδρομο «βγαίνουν προς τα έξω»

Κατατέθηκε στη Βουλή το νομοσχέδιο για τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές. Στη Hellenic Train για 10+5 χρόνια

5 Ιουλίου, 2022
Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

Συνάντηση Αρχής Πολιτικής Αεροπορίας και Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας στα γραφεία της ΑΠΑ

5 Ιουλίου, 2022
Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

Πραγματοποιήθηκε η συνάντηση του ΔΣ του ΕΕΣΥΜ. Τα θέματα που βρέθηκαν στην ατζέντα

4 Ιουλίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

ΑΦΟΙ ΠΛΕΣΣΑ ΑΕ: Συμπλήρωσε 100 χρόνια λειτουργίας. Τι περιλαμβάνει το στρατηγικό επενδυτικό της πλάνο

4 Ιουλίου, 2022

ΙΕΛΚΑ: Ενεργειακό κόστος, διεθνείς τιμές α’ υλών και μεταφορικά κόστη οι βασικές αιτίες ανατιμήσεων το 2022

4 Ιουλίου, 2022
5 χρόνια από την έναρξη της εμβληματικής παραχώρησης των 14 αεροδρομίων

Στην έκδοση δυο ομολογιακών δανείων, συνολικού ύψους 960 εκατ. ευρώ, προχωρά η Fraport Greece

4 Ιουλίου, 2022
Intrakat: Ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην Κύπρο

Intrakat: Ξεκινούν οι εργασίες κατασκευής του αυτοκινητόδρομου Πάφου – Πόλης Χρυσοχούς στην Κύπρο

4 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ