Τετάρτη, 9 Ιουλίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

    8 Ιουλίου, 2025
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

    8 Ιουλίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

    8 Ιουλίου, 2025
    LOGISTICS

    Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

    8 Ιουλίου, 2025
    INTERNATIONAL

    GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

    8 Ιουλίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

    8 Ιουλίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Ποιος θα συντηρεί τα τρένα στην Ελλάδα; Η ανάγκη μιας πολιτικής απόφασης

ffotinos by ffotinos
10 Φεβρουαρίου, 2017
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Στην ελληνική σιδηροδρομική αγορά δραστηριοποιούνται σήμερα, εκτός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, δύο εταιρείες εμπορευματικών μεταφορών. Η Piraeus Europe Asia Rail Logistics LTD (PEARL), η οποία συνδέεται μάλλον με συμφέροντα της Cosco.

Η άλλη είναι η Rail Cargo Logistics Goldair, κοινοπραξία των αυστριακών Σιδηροδρόμων (Rail Cargo Logistics GmbH) με την ελληνική εταιρεία διαμεταφορών Goldair (51%).

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ σήμερα βρίσκεται σε διαδικασία ιδιωτικοποίησης, αφού η ιταλική κρατική σιδηροδρομική εταιρεία FS, μοναδική ενδιαφερόμενη, υπέβαλε δεσμευτική προσφορά 45 εκ. € για την εξαγορά του 100% των μετοχών της.

Το εύλογο ερώτημα

Σε ένα περιβάλλον, όπως της Ελλάδας, που οι σιδηροδρομικές μεταφορές έχουν απελευθερωθεί είναι εύλογο το ερώτημα που και από ποιόν θα γίνεται η συντήρηση του τροχαίου υλικού που θα κινείται πάνω στις ράγες του ελληνικού κρατικού δικτύου.

Ο στόλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (μηχανές, βαγόνια, αυτοκινητάμαξες, φορτάμαξες κ.λπ.) συντηρείται και επισκευάζεται στις εγκαταστάσεις της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.), που μονοπωλιακά και αποκλειστικά έχει την τεχνογνωσία και την εκ του Νόμου άδεια εκτέλεσης των εργασιών συντήρησης και επισκευής.

Κάθε πάροχος σιδηροδρομικής εκμετάλλευσης ή θα επιλέξει την ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. για τη συντήρηση και τις επισκευές του τροχαίου υλικού της ή θα αναζητήσει κάποια αντίστοιχη εταιρεία εκτός Ελλάδας.

Ως υποστηριχτές των δυνάμεων της εργασίας, είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της πρώτης επιλογής. Θέλουμε θέσεις εργασίας στη χώρα. Θέλουμε επενδύσεις στη χώρα. Θέλουμε η εταιρεία συντήρησης των τρένων στη χώρα να συνεχίσει να λειτουργεί, να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της, να συνεχίσει να μεταδίδει σε νέους εργαζόμενους την πολύτιμη τεχνογνωσία, να επεκταθεί ακόμη περισσότερο και να συμβάλει με συνέργειες στη διατήρηση της βαριάς βιομηχανίας οχημάτων εντός Ελλάδας, να προσφέρει νέες θέσεις εργασίας.

Βαρόμετρο η στάση των Ιταλών

Ενώ η διαδικασία πώλησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ εξελίσσεται, το ΤΑΙΠΕΔ, υλοποιώντας κυβερνητική δέσμευση για την πώληση και της ΕΕΣΣΤΥ ΑΕ, παρέτεινε την ημερομηνία κατάθεσης δεσμευτικών προσφορών ως τις 30 Ιουνίου 2017, αφού και οι δύο ενδιαφερόμενοι Skoda & FS δεν προσήλθαν να δώσουν προσφορές.

Μάλιστα ο διευθύνων σύμβουλος της FS, Ρενάτο Ματσοντσίνι, με δήλωσή του είχε ήδη αποκλείσει το ενδεχόμενο κατάθεσης δεσμευτικής προσφοράς, δηλώνοντας ότι «είναι σημαντικό να έχουμε υπηρεσίες συντήρησης εντός της ΤΡΑΙΝΟΣΕ».

Είναι άραγε η απροθυμία της ιταλικής FS να εξαγοράσει την ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. στρατηγικός της στόχος ή πηγάζει από την αμφιβολία που προκύπτει από τις οδηγίες της επιτροπής ανταγωνισμού της ΕΕ, σύμφωνα με τις οποίες μια επένδυση-μονοπώλιο συντήρησης τρένων πρέπει να ασκείται από έναν εκ των τριών σιδηροδρομικών παρόχων που δραστηριοποιούνται σήμερα στη χώρα;

H κυβέρνηση, μετά τη συμφωνία του Σεπτέμβρη 2015, βρέθηκε δεσμευμένη για την αποκρατικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ.

Κατά δήλωση του αρμοδίου υπουργού, αλλά και του πρωθυπουργού, η κυβέρνηση τηρεί τις δεσμεύσεις της. Ο υπουργός Υποδομών, Χρίστος Σπίρτζης, με δήλωση του, ξεκαθάρισε πως «αν χρειαζόταν το ελληνικό Δημόσιο μία άδεια, αυτή θα την έπαιρνε ο ΟΣΕ», επισημαίνοντας ότι η απόφαση θα καθοριστεί εν πολλοίς από τη στάση που θα κρατήσουν οι Ιταλοί στις επιβατικές μεταφορές.

«Δεν σκοπεύουμε να μπούμε στις εμπορευματικές μεταφορές, αλλά αν οι Ιταλοί θεωρήσουν ότι μπαίνουν μέσα στα επιβατικά δρομολόγια και τα εγκαταλείψουν, τότε δεν μπορούμε να αφήσουμε τον κόσμο χωρίς τρένα».

Συμφωνούμε με τον υπουργό και επαυξάνουμε. Με τον ίδιο τρόπο όμως, οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε και τις εξελίξεις στην ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε.

Ανάγκη άμεσης πολιτικής απόφασης

Η εταιρεία πρέπει να αποκτήσει τη θέση που της αξίζει στον τομέα της βιομηχανίας οχημάτων. Να αναδειχθεί η άυλη αξία της, η οποία, λόγω κυρίως του μεγέθους του ελληνικού σιδηρόδρομου, της ανάθεσης του έργου της συντήρησης του τροχαίου υλικού σε αυτή για δέκα έτη, της καίριας θέσης και του μεγέθους των υποδομών της και των δυνατοτήτων συντήρησης του τροχαίου υλικού όλων των μέσων σταθερής τροχιάς, είναι βέβαιο πως θα αποτελεί μονοπώλιο για τα επόμενα χρόνια.

Η εξειδικευμένη σιδηροδρομική τεχνογνωσία είναι η «καρδιά» αλλά και η πολύτιμη περιουσία της εταιρείας.

Η τεχνογνωσία του προσωπικού σε ηλεκτρονικά, ηλεκτρικά και μηχανολογικά- μηχανουργικά θέματα είναι του ίδιου τουλάχιστον επιπέδου με αυτή των μονάδων τροχαίου υλικού άλλων δικτύων με πολλαπλάσιο μέγεθος.

Η ίδρυση μιας εταιρίας με τα χαρακτηριστικά της ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. και με τον εξασφαλισμένο κύκλο εργασιών, απαιτεί επένδυση εκατοντάδων εκατομμυρίων, ακόμη και σήμερα, στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης.

Στην παρούσα φάση, είναι ξεκάθαρη η ανάγκη μιας πολιτικής απόφασης, που θα λύσει το γόρδιο δεσμό.

Χρειάζεται μια υπεύθυνη πρόταση που θα απαλλάξει το σιδηρόδρομο από τις ταλαιπωρίες που υφίσταται με τεράστιο αντίκτυπο στους επιβάτες, αλλά και στις εμπορικές μεταφορές.

Αν μέχρι τέλους Ιουνίου 2017, δεν υπάρξει σοβαρή επενδυτική πρόταση —πράγμα δύσκολο κατά την ταπεινή μου άποψη— η ΕΕΣΣΤΥ Α.Ε. ας παραμείνει κρατική.

Είναι απαραίτητη μια γενναία κυβερνητική απόφαση που θα υλοποιεί το παράλληλο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ, στην αντίθετη κατεύθυνση από την εκποίηση ενός κρίσιμου τομέα της δημόσιας περιουσίας, που θα αναβαθμίζει το σιδηρόδρομο σε απαραίτητο μέσο ανάπτυξης για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.

Γιάννης Αντωνιάδης

(πρόεδρος της ΕΕΣΣΤΥ), αναδημοσίευση από την «Εποχή»

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:Ferrovie dello Stato ItalianeΕΕΣΣΤΥΤΡΑΙΝΟΣΕ

Σχετικά Άρθρασχετικά

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Στο Κέντρο Ελέγχου των Ιταλικών Σιδηροδρόμων ο Επίτροπος Μεταφορών Απ. Τζιτζικώστας

3 Ιουλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

FSI: Νέο 7ετές “πράσινο ομόλογο” 800 εκατ. ευρώ, αφορά τις Trenitalia και RFI

19 Ιουνίου, 2025
ΥΠΟΓΕΙΟΣ

Θα κάνουν το «μπαμ» τα ναυπηγεία στη συντήρηση τροχαίου / σιδηροδρομικού υλικού;

29 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Η Mercitalia Logistics “αλλάζει” και γίνεται FS Logistix

28 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Νέο 15ετές ομόλογο, ύψους 400 εκατ. ευρώ για την Ferrovie dello Stato Italiane

26 Μαΐου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Πως σχολίασαν τη νέα συμφωνία Ελλάδας – Ιταλίας ο Δ.Σ. της Ferrovie, ο Πρόεδρος και ο Δ.Σ. της Hellenic Train

13 Μαΐου, 2025
Επόμενο άρθρο

Υδροπλάνα: Το ιπτάμενο «γεφύρι της Αρτας»

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Σύσταση 53 προσωποπαγών θέσεων προσωπικού κλάδου και ειδικότητας ΠΕ Ελεγκτών Εναέριας Κυκλοφορίας στην ΥΠΑ

8 Ιουλίου, 2025

Στο αναθεωρημένο «Ελλάδα 2.0» 175 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία και 10 “έξυπνα τούνελ” του ΟΣΕ

2 Ιουλίου, 2025

«Έκλεισε» στο 3,7% η απόδοση στο ομόλογο της AEGEAN, υπερκαλύφτηκε 3,75 φορές

2 Ιουλίου, 2025

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, ως τις 8/8, στον Συνδετήριο Κλάδο Σχηματάρι – Χαλκίδα

4 Ιουλίου, 2025

Το FREENOW επεκτείνεται σε νέες πόλεις και νησιά

3 Ιουλίου, 2025

Μηχανισμός «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF): Εξασφαλίστηκαν οι πόροι για το Αλεξανδρούπολη – Πύθιο

4 Ιουλίου, 2025

Πως θα είναι η επέκταση της κρουαζιέρας στο λιμάνι του Πειραιά (pics)

7 Ιουλίου, 2025

Προσεγγίζει το 60% η πρόοδος των έργων στο νέο αεροδρόμιο της Κρήτης, το Καστέλι (pics)

5 Ιουλίου, 2025

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Άμεση επανέναρξη των πτήσεων υδροπλάνων ζητούν οι ξενοδόχοι στα Ιωάννινα

1

Στους δρόμους της Αθήνας τα νέα λεωφορεία φυσικού αερίου (pics)

1

Κ. Μητσοτάκης: Προστίθενται 50 Αστυνομικοί στη Συγκοινωνιακή Αστυνομία

1

Μετατέθηκε στις 23 Αυγούστου η ολοκλήρωση των έργων αποκατάστασης του λιμένος Βόλου

0

Ειδική εκδήλωση βράβευσης οδηγών της ΟΣΥ διοργανώνει η YUTONG

0

ΟΛΠ: Καθαρά κέρδη 87,5 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά 30,8%, το 2024

8 Ιουλίου, 2025

Στην Πάτμο προσθαλασσώθηκε υδροπλάνο της Hellenic Seaplanes, ακολουθεί η Σκύρος

8 Ιουλίου, 2025

Νέο Δίκτυο Εξουσιοδοτημένων Διανομέων & Επισκευαστών για τη Star Automotive Ελλάς

8 Ιουλίου, 2025

Ενισχυμένες οι ελληνικές εξαγωγές χωρίς τα πετρελαιοειδή: +9,1% τον Μάιο, +5,8% στο 5μηνο

8 Ιουλίου, 2025

GEODIS announces Laura Ritchey as President & CEO of Americas Region

8 Ιουλίου, 2025

Οι προτάσεις ΠΕΔΜΕΔΕ, ΠΕΣΕΔΕ και ΣΑΤΕ για την αποτελεσματικότερη ανάθεση των δημόσιων έργων

8 Ιουλίου, 2025

ΣΥΝΔΔΕ&L: Ενημερωτική συνάντηση για ασφαλιστικά θέματα διαμεταφορικών και 3PL επιχειρήσεων

8 Ιουλίου, 2025

Ανάμεσα στις αεροπορικές με τις χαμηλότερες εκπομπές η Wizz Air το 2025

8 Ιουλίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr