• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Σάββατο, 21 Μαΐου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Η Sixt διευρύνει το δίκτυό της: Νέο κατάστημα στην Πάρο
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Sixt διευρύνει το δίκτυό της: Νέο κατάστημα στην Πάρο

    20 Μαΐου, 2022
    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Αγ. Στέφανο στις 21 Μαΐου

    20 Μαΐου, 2022
    Την Αθήνα με το Λονδίνο/Luton θα συνδέει καθημερινά, από τις 29 Απριλίου, η Wizz Air
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Θυγατρική αεροπορική εταιρεία στη Μάλτα ιδρύει η ουγγρική Wizz Air

    20 Μαΐου, 2022
    Νο1 ευρωπαϊκή αγορά e-commerce η Γερμανία για τους Αμερικανούς λιανέμπορους
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    1 στις 4 εταιρείες αποκτά πάνω από το 80% των εσόδων της από το e-commerce

    20 Μαΐου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    INTERNATIONAL

    CMA CGM launching early container return incentive program to increase supply chain fluidity

    20 Μαΐου, 2022
    Video με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τον αποκλεισμό του Λιανοκλαδίου από το δρομολόγιο του “Λευκού Βέλους” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    20 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Η Sixt διευρύνει το δίκτυό της: Νέο κατάστημα στην Πάρο
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Η Sixt διευρύνει το δίκτυό της: Νέο κατάστημα στην Πάρο

    20 Μαΐου, 2022
    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα
    ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

    Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Αγ. Στέφανο στις 21 Μαΐου

    20 Μαΐου, 2022
    Την Αθήνα με το Λονδίνο/Luton θα συνδέει καθημερινά, από τις 29 Απριλίου, η Wizz Air
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Θυγατρική αεροπορική εταιρεία στη Μάλτα ιδρύει η ουγγρική Wizz Air

    20 Μαΐου, 2022
    Νο1 ευρωπαϊκή αγορά e-commerce η Γερμανία για τους Αμερικανούς λιανέμπορους
    ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

    1 στις 4 εταιρείες αποκτά πάνω από το 80% των εσόδων της από το e-commerce

    20 Μαΐου, 2022
    Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd
    INTERNATIONAL

    CMA CGM launching early container return incentive program to increase supply chain fluidity

    20 Μαΐου, 2022
    Video με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τον αποκλεισμό του Λιανοκλαδίου από το δρομολόγιο του “Λευκού Βέλους” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

    20 Μαΐου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Τρένα, δρόμοι και logistics φέρνουν πιο φθηνά προϊόντα

ffotinos by ffotinos
29 Ιανουαρίου, 2017
στο ΓΝΩΜΗ
0
Οι λιανέμποροι χρειάζονται περαιτέρω υποστήριξη στα logistics. Αναγκαία η καλύτερη χρήση των φυσικών σημείων πώλησης
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Η ανάπτυξη των μεγάλων διαμετακομιστικών κέντρων, όπως το Θριάσιο Πεδίο ή το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη και οι συνέργειες με μικρότερης εμβέλειας εταιρείες του κλάδου διαμορφώνουν το πλαίσιο για τους σχεδιασμούς, ώστε να μπει η χώρα μας στον παγκόσμιο χάρτη της μεταφοράς εμπορευμάτων.

Η ανάδειξη της Ελλάδας σε logistics hub της Νοτιοανατολικής Ευρώπης δεν περνάει μόνο μέσα από μεγάλα διαμετακομιστικά κέντρα, όπως το Θριάσιο Πεδίο ή το Στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη, αλλά και από ένα δίκτυο μικρότερης εμβέλειας εμπορευματικών κέντρων, με πρώτους σταθμούς την Αλεξανδρούπολη και το Σχηματάρι.

Η ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων μέσα στο 2017 και του βασικού σιδηροδρομικού δικτύου Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Ειδομένη, με πλήρη ηλεκτροκίνηση το 2018, διαμορφώνουν το πλαίσιο για τους σχεδιασμούς του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Ένα πρώτο βήμα, προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία που παρουσιάζεται, λόγω και των γεωπολιτικών συνθηκών στην ευρύτερη περιοχή, είναι η έκδοση εντός του επόμενου ενάμιση μήνα της κοινής υπουργικής απόφασης για την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης και διανομής.

Το κείμενο οριστικοποιήθηκε μέσα στην εβδομάδα. Η ανάπτυξη των κέντρων μπορεί να γίνει μέσω ΣΔΙΤ, με χρηματοδότηση από υπάρχοντα εργαλεία, μένει όμως να εξειδικευθεί σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών η πρόσκληση τέτοιων προγραμμάτων.

Οπως εξηγεί, μιλώντας στο «Βήμα», ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Νικόλαος Μαυραγάνης, «σε κάθε κέντρο διαμετακόμισης επιθυμούμε να ενταχθούν τυποποίηση, πιστοποίηση και προώθηση, ενώ για όσα περιλαμβάνουν και agrologistics, που αποτελεί στόχευσή μας, να υπάρχει αναφορά και σε δημοπρατήριο».

Πρόκειται για ένα ιδιότυπο χρηματιστήριο προϊόντων, όπου ο παραγωγός ενημερώνεται για τη ζήτηση και την προσφορά στις αγορές που θέλει να διεισδύσει.

Καταπολέμηση των στρεβλώσεων

Στόχος είναι η διόρθωση στρεβλώσεων της αγοράς, που έχουν ως αποτέλεσμα τον επταπλασιασμό της τιμής του προϊόντος από τον παραγωγό στον τελικό καταναλωτή, ενώ ο ευρωπαϊκός μέσος όρος φτάνει σε αύξηση μόλις δυόμισι φορές λόγω της μεσιτικής εργασίας.

 

Ένα πρώτο βήμα, προκειμένου να μη χαθεί η ευκαιρία που παρουσιάζεται, λόγω και των γεωπολιτικών συνθηκών στην ευρύτερη περιοχή, είναι η έκδοση εντός του επόμενου ενάμιση μήνα της κοινής υπουργικής απόφασης για την απλούστευση της διαδικασίας αδειοδότησης κέντρων αποθήκευσης και διανομής.

 

Επίσης, οι μικρότεροι κόμβοι θα αποτελούν κύτταρο συνεργασίας μεταξύ παραγωγών ή βιοτεχνών προκειμένου να διαθέτουν ένα «μπουκέτο» προϊόντων ελκυστικότερο στις διεθνείς αγορές.

Ο ρόλος του Πειραιά

Οι μεγάλες προοπτικές που ανοίγονται για το λιμάνι του Πειραιά με την είσοδο των Κινέζων δικαιολογούν, όπως σχολιάζει ο υφυπουργός, το τεράστιο μέγεθος του Θριασίου, χωρίς να ακυρώνεται η χρησιμότητα μικρότερων εμπορευματικών κέντρων. Αντιθέτως, διαβλέπει πεδίο συνεργιών.

«Μεγάλα κέντρα logistics είναι αποτρεπτικά για μικρούς παραγωγούς και βιοτέχνες. Γι’ αυτό βάζουμε ως προτεραιότητα το Σχηματάρι, για την εξυπηρέτηση Ανατολικής Αττικής, Βοιωτίας, Εύβοιας, Φθιώτιδας.

Μέχρι το καλοκαίρι θα αναζητηθεί η κατάλληλη χωροθέτηση σε συνεργασία με τις όμορες περιφέρειες», επισημαίνει ο κ. Μαυραγάνης.

Για την ανάπτυξη αυτού του δικτύου, κομβικής σημασίας είναι ο σιδηρόδρομος. Σε όλες τις ανεπτυγμένες οικονομίες επωμίζεται ποσοστό 20% των εμπορευματικών μεταφορών, ενώ για την Ελλάδα αυτές αντιπροσωπεύουν μόλις 2%.

Παράλληλα όμως η αναβάθμιση των οδικών μεταφορών. Επάνω σε αυτό, σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομίας, προωθείται εξειδίκευση χρηματοδοτικών εργαλείων για αλλαγή εξοπλισμού στον υπάρχοντα στόλο φορτηγών οχημάτων, ώστε να ανταποκρίνονται στα περιβαλλοντικά πρότυπα της ΕΕ.

Συνεργασία με Ιράν

Στην περίπτωση της Αλεξανδρούπολης, όπου η ΓΑΙΑ ΟΣΕ διαθέτει ιδιόκτητο κτήριο έκτασης περί τα 200 στρέμματα κοντά στο λιμάνι, οι συνθήκες είναι πιο ώριμες. Απαιτούνται όμως ταχύτερα ανακλαστικά, από τα συνήθη του κρατικού μηχανισμού, ειδικά ως προς την περιβαλλοντική αδειοδότηση.

Η αναταραχή που επικρατεί στη γειτονική Τουρκία οδηγεί πολλές χώρες της Εγγύς Ανατολής στην αναζήτηση νέων τρόπων προσέγγισης των αγορών της ΕΕ, προκειμένου να αποφύγουν οδεύσεις μέσα από την Τουρκία.

Μάλιστα, μια συμφωνία προς αυτή την κατεύθυνση ανάμεσα στην Ελλάδα και στο Ιράν αναμένεται να τελεσφορήσει μέσα στο επόμενο διάστημα. Μετά την άρση των διεθνών οικονομικών κυρώσεων, ως αντάλλαγμα για τον περιορισμό του πυρηνικού προγράμματος, το Ιράν επανέρχεται στους σχεδιασμούς της διεθνούς κοινότητας.

«Η συμφωνία αυτή θα αποτελέσει έναυσμα για αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας στα σύνορά μας, για αυτό και η Αλεξανδρούπολη αποτελεί πρόταγμα», σχολίασε ο υφυπουργός στο «Βήμα». Αντίστοιχο ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί και από άλλες χώρες, π.χ. από την Αρμενία και τη Γεωργία.

Ολγα  Κλώντζα,

«Το Βήμα της Κυριακής»

Tags:LOGISTICSΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣΝΙΚΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ

Σχετικά Άρθρα

Volkswagen Commercial Vehicles και Hermes συνεργάζονται για ταχύτερη παράδοση πακέτων από τους ταχυμεταφορείς
LOGISTICS

Έκθεση για το ανθρακικό τους αποτύπωμα καλούνται να υποβάλλουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών και logistics

19 Μαΐου, 2022
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κ. Καραμανλής: Τα έργα της επόμενης γενιάς για τη λύση του κυκλοφοριακού σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

18 Μαΐου, 2022
LOGISTICS

Έφτασε το «τέλος» στην άνοδο των ακινήτων logistics; Οδηγούμαστε σε επιβράδυνση της ανάπτυξης;

13 Μαΐου, 2022
LOGISTICS

Κάλεσμα IRU στις G7 να ενισχύσουν την ψηφιοποίηση των μεταφορών

12 Μαΐου, 2022
Πιστοποιημένο Green Warehouse Building στο Κατάρ από την IBLS (pics)
LOGISTICS

Πιστοποιημένο Green Warehouse Building στο Κατάρ από την IBLS (pics)

11 Μαΐου, 2022
Νέο logistics center αποκτά η Πλαίσιο, νέες εγκαταστάσεις 6.313 τ.μ. Στα 2,9 εκατ. το τίμημα
LOGISTICS

Επενδύσεις 10 εκατ. ευρώ σε last mile και logistics, εντός του 2022, από την Πλαίσιο

11 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Στα 21,66 εκατ. τα λειτουργικά κέρδη της Attica στο 6μηνο. Άνοδος σε ΙΧ – φορτηγά, πτώση σε επιβάτες

Πώς χάθηκε η «ελληνική» θάλασσα της Αδριατικής για την ακτοπλοΐα μας

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεγάλες αλλαγές στο πρόγραμμα δρομολογίων, από τις 15 Μαΐου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, λόγω των νέων αμαξοστοιχιών ETR

To metaforespress.gr στο πρώτο δρομολόγιο των αμαξοστοιχιών ETR 470! Οι εντυπώσεις μας (pics & video)

16 Μαΐου, 2022

Αυτά είναι τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα για τις θέσεις που προκήρυξε ο ΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022
Μήνυμα «SOS» στέλνει η IRU για τον – κατά προτεραιότητα – εμβολιασμό των οδικών μεταφορέων κατά του COVID

Η Κομισιόν ζητά από την Ελλάδα να ενισχύσει τους καθ’ οδόν ελέγχους στις οδικές μεταφορές

20 Μαΐου, 2022

Εγκρίθηκε η ανάπλαση της Λεωφόρου Βασιλίσσης Όλγας, οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις

17 Μαΐου, 2022
Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

Ο σιδηρόδρομος «εξαρτάται» από αυτούς: Τι είπαν Ι. Ξιφαράς, Σ. Πατέρας και M. Capotorto

16 Μαΐου, 2022
Μικρή παράταση «ζωής» στα ΚΤΕΛ που λήγει το όριο ηλικίας τους

Με 52 εκατ. ευρώ ενισχύονται ΚΤΕΛ και ΚΤΕΛ ΑΕ. Το περιεχόμενο της τροπολογίας

19 Μαΐου, 2022
Παραδόθηκαν από την Kosmocar τα πρώτα ηλεκτρικά Volkswagen ID σε ιδιώτες στην Αστυπάλαια

Καθορίστηκε το κόμιστρο για on demand επιβατικές μεταφορές με ηλεκτρικά οχήματα στην Αστυπάλαια

17 Μαΐου, 2022
Volkswagen Commercial Vehicles και Hermes συνεργάζονται για ταχύτερη παράδοση πακέτων από τους ταχυμεταφορείς

Έκθεση για το ανθρακικό τους αποτύπωμα καλούνται να υποβάλλουν οι εταιρείες ταχυμεταφορών και logistics

19 Μαΐου, 2022
Κατατέθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για το Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ. Το κόστος του έργου είναι 1,32 δισ.

H «θερινή αντεπίθεση» της SKY express: Έρχονται 2 νέα Airbus Α320, η εταιρεία θα διαθέτει 21 αεροσκάφη (Airbus + ATR)

1

Στις 15 Μαΐου ξεκινούν δρομολόγια οι νέες αμαξοστοιχίες ETR 470 της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1
Καταδικαστέα κάθε συμπεριφορά που δεν συνάδει με τις αρχές και την πολιτική μας, επισημαίνει η ΟΣΥ

Άγονο το πρώτο τμήμα (120 υβριδικά λεωφορεία) του διαγωνισμού για τα 770 λεωφορεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη

1

Τα δρομολόγια ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Προαστιακού που θα πραγματοποιηθούν την 1η Μαΐου

1

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

8
Η Sixt διευρύνει το δίκτυό της: Νέο κατάστημα στην Πάρο

Η Sixt διευρύνει το δίκτυό της: Νέο κατάστημα στην Πάρο

20 Μαΐου, 2022
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις μακράς διάρκειας σε Βαρυμπόμπη, Καπανδρίτι και Μαλακάσα

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε Αφίδνες, Καπανδρίτι και Αγ. Στέφανο στις 21 Μαΐου

20 Μαΐου, 2022
Την Αθήνα με το Λονδίνο/Luton θα συνδέει καθημερινά, από τις 29 Απριλίου, η Wizz Air

Θυγατρική αεροπορική εταιρεία στη Μάλτα ιδρύει η ουγγρική Wizz Air

20 Μαΐου, 2022
Νο1 ευρωπαϊκή αγορά e-commerce η Γερμανία για τους Αμερικανούς λιανέμπορους

1 στις 4 εταιρείες αποκτά πάνω από το 80% των εσόδων της από το e-commerce

20 Μαΐου, 2022
Τα χαμηλά ναύλα «προσγείωσαν» τα αποτελέσματα των Maersk και Hapag-Lloyd

CMA CGM launching early container return incentive program to increase supply chain fluidity

20 Μαΐου, 2022
Video με την εξέλιξη των σιδηροδρομικών έργων στο τμήμα Λιανοκλάδι – Δομοκός

Ερώτηση βουλευτών ΣΥΡΙΖΑ για τον αποκλεισμό του Λιανοκλαδίου από το δρομολόγιο του “Λευκού Βέλους” της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

20 Μαΐου, 2022
Τα Costa Venezia και Costa Deliziosa στον Πειραιά με εβδομαδιαία δρομολόγια κρουαζιέρας στην αν. Μεσόγειο

Τα Costa Venezia και Costa Deliziosa στον Πειραιά με εβδομαδιαία δρομολόγια κρουαζιέρας στην αν. Μεσόγειο

20 Μαΐου, 2022
Διεξήχθησαν οι πρώτες δοκιμές συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης. Έχουν παραδοθεί οι 9 από τους 18 συρμούς

Προχωρούν οι μελέτες για δημιουργία συγκοινωνιακού hub και τερματικού σταθμού του μετρό Θεσ/νίκης στη Ν. Ελβετία

20 Μαΐου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ