• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Κυριακή, 26 Μαρτίου, 2023
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

    26 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

    26 Μαρτίου, 2023
    MMM

    Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

    26 Μαρτίου, 2023
    ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

    Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

    25 Μαρτίου, 2023
    LOGISTICS

    8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

    24 Μαρτίου, 2023
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

    24 Μαρτίου, 2023

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Υδρογόνο: βιώσιμη λύση στην ενεργειακή κρίση

vvegiazi by vvegiazi
22 Ιουλίου, 2022
στο ΓΝΩΜΗ
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Εν όψει των όσων συμβαίνουν σε παγκόσμια κλίμακα, έχει καταστεί περισσότερο από ποτέ αναγκαία για την Ευρώπη η πράσινη μετάβαση, ώστε να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις για μεγαλύτερη στρατηγική αυτονομία, χωρίς νέες εξαρτήσεις.

Εν ολίγοις, έφτασε η ώρα για την Ευρώπη να πάρει το μέλλον της στα χέρια της, ξεκινώντας με την ενέργεια.

Το πλαίσιο που όλοι γνωρίζουμε είναι ο στόχος μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου της ΕΕ κατά τουλάχιστον 55% έως το 2030 και η σταδιακή ανεξαρτητοποίηση από τα ορυκτά καύσιμα.

Για να είναι ρεαλιστικοί αυτοί οι στόχοι είναι απαραίτητο να ενισχυθεί η ηλεκτρική ενέργεια που θα είναι απεξαρτημένη από άνθρακα, αξιόπιστη και οικονομικά προσιτή. Εξίσου σημαντικό είναι το υδρογόνο.

Μπορεί να αποτελέσει συμπληρωματική πηγή ηλεκτρικής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές. Εξ ου και ο συλλογικός στόχος της Ευρώπης να παράγει 10 εκατομμύρια τόνους καθαρού υδρογόνου μέχρι το 2030, το οποίο θα αντικαταστήσει 40 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα φυσικού αερίου.

Από πολλούς κλάδους θα υπάρξει θετικό αντίκτυπο, όπως για παράδειγμα στον χάλυβα, όπου αναμένεται ότι σχεδόν το ένα τρίτο της πρωτογενούς  παραγωγής του στην Ευρώπη θα αντικαταστήσει τον άνθρακα με τη χρήση υδρογόνου, δηλαδή πάνω από 1,5 εκατομμύριο τόνοι υδρογόνου ετησίως μόνο από αυτόν τον κλάδο.

Η τελευταία εξέλιξη όσον αφορά το υδρογόνο στην Ευρώπη έρχεται με την έγκριση της παραγωγής του, από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Τα κράτη μέλη της ΕΕ χρηματοδοτούνται με το ποσό των 5,4 δισεκατομμυρίων ευρώ για την ίδρυση και την επέκταση της ευρωπαϊκής βιομηχανίας υδρογόνου.

Οι αρχές ανταγωνισμού της ΕΕ ενέκριναν τις επιδοτήσεις των δισεκατομμυρίων ευρώ, με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή να αναμένει πως οι επιδοτήσεις θα βοηθήσουν στην περεταίρω κινητοποίηση ιδιωτικών επενδύσεων αξίας περίπου 9 δισεκατομμυρίων ευρώ.

Οι προσπάθειες περιλαμβάνουν 41 μεμονωμένα έργα στα οποία συμμετέχουν 35 εταιρείες – ανάμεσά τους και η Bosch. 

Πράσινο υδρογόνο

Στην ιδανική περίπτωση, η ηλεκτρική ενέργεια που χρησιμοποιείται για τη διαδικασία ηλεκτρόλυσης, ώστε να διαχωριστεί το νερό σε υδρογόνο και οξυγόνο, προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές όπως η αιολική ή η φωτοβολταϊκή ενέργεια, οπότε το αποτέλεσμα είναι το γνωστό πράσινο υδρογόνο.

Με την προσθήκη διοξειδίου του άνθρακα (CO2) από τον αέρα, το υδρογόνο μπορεί στη συνέχεια να μετατραπεί σε κλιματικά ουδέτερο συνθετικό υγρό ή αέριο καύσιμο.

Με την παγκόσμια κατανάλωση ενέργειας να αναμένεται να αυξηθεί κατά 50 τοις εκατό έως το 2050, και στις αναπτυσσόμενες χώρες και τις αναδυόμενες οικονομίες έως και 70%, το πράσινο υδρογόνο είναι απολύτως απαραίτητο για μια επιτυχημένη ενεργειακή μετάβαση και για την επίτευξη διεθνών στόχων για το κλίμα.

 

Η Ελλάδα είναι και αυτή μια από τις χώρες που συμμετέχει στον ευρωπαϊκό στόχο για παραγωγή του υδρογόνου, ενώ προβλέπεται να έχει και το δικό της εθνικό σχέδιο ανάπτυξης για αυτό

 

Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, μεταξύ άλλων, για την παραγωγή κλιματικά ουδέτερων καυσίμων, αλλά και για την αποθήκευση ενέργειας, κάτι που το καθιστά μελλοντικά σε βασικό αγαθό.

Το πράσινο υδρογόνο αναφέρεται επίσης και σε μια σειρά από δεσμεύσεις του ΟΗΕ για τη μείωση των εκπομπών για το κλίμα, ως μέσο για να απαλλαγούν από τον άνθρακα η βαριά βιομηχανία, η ναυτιλία και η αεροπορία.

Οι κυβερνήσεις και οι βιομηχανίες έχουν αναγνωρίσει το πράσινο υδρογόνο ως έναν σημαντικό πυλώνα μιας οικονομίας καθαρών μηδενικών εκπομπών άνθρακα. 

Μεγάλη τεχνογνωσία και επερχόμενες επενδύσεις στο υδρογόνο

Η Bosch ρίχνει μεγάλο βάρος στις δράσεις της για τη δημιουργία μιας οικονομίας υδρογόνου. Είναι σαφές ότι για να εξασφαλιστεί ένα κλιματικά ουδέτερο μέλλον, οι βιομηχανίες που βασίζονται στην ενέργεια πρέπει να στραφούν προς τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, και το στοιχείο κλειδί είναι το υδρογόνο.

Η Bosch έχει λοιπόν τη δυνατότητα να προσφέρει την τεχνολογία που απαιτείται για τη χρήση υδρογόνου σε πάρα πολλούς τομείς.

Αναπτύσσει κυψέλες καυσίμου για την αυτοκίνηση αλλά και για σταθερές εγκαταστάσεις, εξοπλίζει σταθμούς ανεφοδιασμού υδρογόνου με συμπιεστές και παράγει υδρογόνο στις δικές της εγκαταστάσεις.

Επιπλέον, η Bosch καθώς διαθέτει μεγάλη τεχνογνωσία σχετικά με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου, θα τη χρησιμοποιήσει και για την ανάπτυξη εξαρτημάτων για ηλεκτρόλυση υδρογόνου.

Μάλιστα, σκοπεύει να επενδύσει 500 εκατομμύρια ευρώ σε αυτό μέχρι το 2030. Η εταιρεία δημιουργεί τεχνολογία που βασίζεται στο υδρογόνο και την μεταφέρει από το εργαστήριο στην πράξη – στους δρόμους και τα εργοστάσια. Τέλος, μέσω μιας νεοσυσταθείσας μονάδας, η Bosch διαθέτει την τεχνογνωσία της για το υδρογόνο και σε άλλες εταιρείες.

Υδρογόνο στην Ελλάδα

Η Ελλάδα είναι και αυτή μια από τις χώρες που συμμετέχει στον ευρωπαϊκό στόχο για παραγωγή του υδρογόνου, ενώ προβλέπεται να έχει και το δικό της εθνικό σχέδιο ανάπτυξης για αυτό.

Μάλιστα, κατάφερε να είναι μέσα στα ευρωπαϊκά κράτη που έλαβαν επίσημη έγκριση έργων από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή (5,4 δισεκατομμύρια ευρώ), συμμετέχοντας με 2 έργα.

Συγκεκριμένα, εγκρίθηκε ενίσχυση έως του ποσού των 800 εκατ. ευρώ δημόσια δαπάνη, συνυπολογίζοντας και την διαθεσιμότητα των πόρων.

Είναι γεγονός λοιπόν ότι η χώρα διαδραματίζει με αυτόν τον τρόπο στρατηγικό ρόλο σε θέματα ενέργειας και μπαίνει ενεργά στο κομμάτι του υδρογόνου. Η δυναμική είσοδος είναι πλέον μια πραγματικότητα, με πολλές δυνατότητες να υπάρχουν για την Ελλάδα, αρκεί να υπάρχει η εξασφάλιση των οικονομικών πόρων.

Συμπερασματικά, το υδρογόνο έχει χαρακτηριστικά καυσίμου μηδενικών εκπομπών, είναι μέσο αποθήκευσης ενέργειας και βιομηχανική και χημική πρώτη ύλη που επιτρέπει τη μαζική και εποχιακή αποθήκευση ενέργειας που απαιτείται για ένα ηλεκτρικό δίκτυο μηδενικών εκπομπών.

Στο ερώτημα λοιπόν αν αποτελεί σανίδα σωτηρίας για την ενεργειακή κρίση, η απάντηση είναι ότι τη δεδομένη στιγμή θα μπορούσε να είναι η καλύτερη βιώσιμη λύση για το μέλλον των παγκόσμιων ενεργειακών αναγκών, αλλά για να γίνει αυτό πρέπει να συνοδεύεται από στοχευμένο σχεδιασμό όλων των εμπλεκομένων και μεγάλες επενδύσεις.


Ιωάννης Κάπρας, 

Διευθύνων Σύμβουλος Bosch Ελλάδας,

αναδημοσίευση από τo Linkedin  

Tags:ΥΔΡΟΓΟΝΟΥΔΡΟΓΟΝΟΚΙΝΗΣΗBoschΙΩΑΝΝΗΣ ΚΑΠΡΑΣ

Σχετικά Άρθρα

MMM

Κ. Καραμανλής: Η Ελλάδα στηρίζει την ηλεκτροκίνηση, το υδρογόνο αποτελεί για εμάς επιλογή

28 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Κ. Καραμανλής: Τα κράτη – μέλη έχουν διαφορετικό σημείο εκκίνησης στις απαιτήσεις του fit for 55

27 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

ΕΤΕπ: 10ετές δάνειο στην Motor Oil για 3.000 σταθμούς φόρτισης οχημάτων και σταθμούς υδρογόνου

17 Φεβρουαρίου, 2023
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Μ. Παπαδόπουλος: Διαμορφώνουμε τις συνθήκες για τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου μεταφορών

10 Φεβρουαρίου, 2023
Expanding hydrogen business with start of external sales of the next-generation fuel cell system
ΑΥΤΟ/ΔΡΟΜΟΙ

Το όραμα και τα σχέδια της HONDA στον τομέα του υδρογόνου

7 Φεβρουαρίου, 2023
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε διαβουλεύσεις Κομισιόν και κράτη-μέλη αναφορικά με την πρόταση για το προσωρινό πλαίσιο κρίσης και μετάβασης

2 Φεβρουαρίου, 2023
Επόμενο άρθρο

Η συνδεσιμότητα αναβαθμίζει τον ρόλο των ελληνικών λιμένων

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Αυτά τα δρομολόγια θα διεξαχθούν αύριο (22/3), κυρίως ο Προαστιακός Αθήνας και Πάτρας

21 Μαρτίου, 2023

Ξεκίνησαν τα εμπορευματικά δρομολόγια της RCLG από Θεσσαλονίκη (φωτο). Για τον Πειραιά, σε συζητήσεις ΟΣΕ – Hellenic Train

22 Μαρτίου, 2023

Νέα εμπλοκή με τα εμπορευματικά δρομολόγια της Hellenic Train από Θεσσαλονίκη προς Ειδομένη. Κανονικά της RCLG

23 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

Χωρίς ταξί η Αθήνα την Πέμπτη 23 Μαρτίου. Απεργία του ΣΑΤΑ

22 Μαρτίου, 2023

Αναστέλλεται, εκ νέου, η διεξαγωγή εμπορευματικών δρομολογίων της Hellenic Train. Η επιστολή προς τους πελάτες

21 Μαρτίου, 2023

Π. Δεμέστιχας, WINGS: Η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο στις εμπορευματικές μεταφορές και τις σύγχρονες αποθήκες

21 Μαρτίου, 2023

Προειδοποιητική στάση εργασίας στο μετρό στις 24 Μαρτίου, από τις 21.00, κήρυξε το ΣΕΛΜΑ

23 Μαρτίου, 2023
???????????????????

AEGEAN: Παραλαμβάνει φέτος 9 Airbus neo. «Σταθμεύει» 6-7 αεροσκάφη για τυχόν αντιμετώπιση καθυστερήσεων

2

Οι μεταφορές στο επίκεντρο: Επισκόπηση των μέτρων ασφαλείας σε αερομεταφορές, ακτοπλοΐα, ΜΜΜ, κ.ά.

2

Επίθεση δέχτηκαν τα γραφεία της Hellenic Train (video)

1

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

1

Την παραίτησή του υπέβαλε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής

1

Ελ. Κουντουρά: Το σύστημα ETCS θα έπρεπε να λειτουργεί από το 2020 στον άξονα Αθήνα – Θεσ/νίκη – Ειδομένη

1

Αυτά είναι τα 3 μέλη της Ειδικής Επιτροπής για το σιδηροδρομικό δυστύχημα. Μεταξύ αυτών ο πρώην Δ.Σ. της ΤΡΑΙΝΟΣΕ

1

Στα γραφεία του ΟΣΕ η Τροχαία Λάρισας, συνελέγησαν έγγραφα και ντοκουμέντα που αφορούν το σιδηροδρομικό δυστύχημα

1

Χωρίς εμπορευματικά δρομολόγια η Hellenic Train, εισηγήσεις για «κάθοδο» της RCLG στο Θριάσιο

26 Μαρτίου, 2023

Επιβατικά σιδηροδρομικά δρομολόγια: Καμία πρόοδος, δεν δίνεται το Κιάτο – Αίγιο

26 Μαρτίου, 2023

Στον ΟΣΕΘ ανατίθεται ο έλεγχος κομίστρου στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

26 Μαρτίου, 2023

Ενισχύονται με εργαζoμένους τα περιφερειακά αεροδρόμια. Αυξάνονται οι ημέρες μετακίνησης εκτός έδρας των υπαλλήλων της ΥΠΑ

25 Μαρτίου, 2023

8 ερωτήματα ΠΑΣΕΒΙΠΕ για το επενδυτικό πλάνο των Επιχειρηματικών Πάρκων

24 Μαρτίου, 2023

Πριν τις εκλογές, η Ιταλίδα πρωθυπουργός στην Ελλάδα με «ατζέντα» και τη Hellenic Train

24 Μαρτίου, 2023

Scania is introducing a digital dashboard

24 Μαρτίου, 2023

Εκτιμήσεις ΕΟΣΠ για τους αφιχθέντες επιβάτες εφέτος: +18% έναντι του 2022, +31% έναντι του 2019

24 Μαρτίου, 2023

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ