• Χρήσιμα
  • Επικοινωνία
Τετάρτη, 6 Ιουλίου, 2022
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους
    MMM

    Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

    6 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    «Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

    6 Ιουλίου, 2022
    Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA
    MMM

    Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος
    MMM

    Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

    6 Ιουλίου, 2022
    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους
    MMM

    Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

    6 Ιουλίου, 2022
    MMM

    Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    «Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

    6 Ιουλίου, 2022
    Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA
    MMM

    Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

    6 Ιουλίου, 2022
    Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος
    MMM

    Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

    6 Ιουλίου, 2022
    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου
    ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

    Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

    6 Ιουλίου, 2022

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

Tα υδροπλάνα δεν θα φτάσουν στα νησιά

ffotinos by ffotinos
22 Ιουλίου, 2016
στο ΓΝΩΜΗ
0
Ιαπωνικός «γίγαντας» χτυπά την πόρτα των ελληνικών υδατοδρομίων
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Μια ανάσα στα νησιά της άγονης γραμμής, τα οποία ήρθαν αντιμέτωπα με την απόφαση του υπουργείου Υποδομών, που περικόπτει κατά 63% την κρατική επιχορήγηση για την εκτέλεση των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων, θα μπορούσε να δώσει η απογείωση των υδροπλάνων στη χώρα.

Ωστόσο, παρά τις προσπάθειες ετών, ούτε φέτος θα προσθαλασσωθούν τα αμφίβια αεροσκάφη στις ελληνικές θάλασσες, λόγω πολλών προβλημάτων, με κυριότερο τον επενδυτικό αποκλεισμό στον οποίο βρίσκεται πλέον η χώρα.

Ο επιχειρηματικός κόσμος των νησιών κρούει τον κώδωνα του κινδύνου, υποστηρίζοντας ότι ο επανασχεδιασμός των επιδοτούμενων αεροπορικών δρομολογίων «βυθίζει ακόμη περισσότερο τα νησιά στην απομόνωση και έρχεται να ολοκληρώσει μια συστηματική καταστροφική οικονομική και κοινωνική πολιτική που δέχονται τα νησιά με την κατάργηση του μειωμένου ΦΠΑ, την επιβολή φόρου στις διανυκτερεύσεις επισκεπτών, την υποβάθμιση υπηρεσιών υγείας και δημόσιας διοίκησης, το υψηλό κόστος μετακινήσεων και, φυσικά, τις δυσανάλογες συνέπειες που επωμίζονται από την προσφυγική κρίση», όπως επισημαίνει, σε επιστολή του προς τον υπουργό Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη, ο Επιμελητηριακός Ομιλος Ανάπτυξης  Ελληνικών Νησιών (ΕΟΑΕΝ).

Σύσκεψη στο Μέγαρο Μαξίμου 

Οι πτήσεις με υδροπλάνα, αν και δεν αποτελούν την απάντηση σε όλα τα προβλήματα της νησιωτικής χώρας, θα μπορούσαν να εξυπηρετήσουν τη θερινή τουριστική κίνηση.

Ωστόσο αυτήν τη στιγμή συμβαίνει κάτι παράδοξο – πράγμα διόλου πρωτόγνωρο για την ελληνική πραγματικότητα. Το Μέγαρο Μαξίμου φαίνεται ότι «καλοβλέπει» πρακτικές της δεκαετίας του 1990, θεωρώντας ότι, το να «κόψει κορδέλες», θα ενισχύσει επικοινωνιακά τη θέση της κυβέρνησης, σε μια περίοδο που οι πολίτες έρχονται αντιμέτωποι με χιλιάδες προβλήματα.

Οι υποψήφιοι επενδυτές, με τους οποίους συνομιλούν οι εταιρείες, παρά το γεγονός ότι βλέπουν εντυπωσιακές ευκαιρίες στη χώρα, κυρίως λόγω της γεωγραφικής κατανομής του τουριστικού προϊόντος, αποθαρρύνονται συνεχώς από τις επαναλαμβανόμενες αναβολές και καθυστερήσεις του ανώριμου (έως και εχθρικού) επενδυτικά περιβάλλοντος.

Πριν από λίγες ημέρες το ενδεχόμενο εγκαινίων υδατοδρομίων βρέθηκε στο επίκεντρο σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε υπό τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μαξίμου. Στόχος του Αλέξη Τσίπρα, σύμφωνα με πληροφορίες, είναι να καρπωθεί την απογείωση των υδροπλάνων στη χώρα.

Οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές εκφράζουν αμφιβολίες

Μπορεί να είναι έτοιμο το σχετικό νομοσχέδιο (το δεύτερο κατά σειρά), το οποίο θα οριστικοποιεί το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας των εταιρειών υδροπλάνων και υδατοδρομίων, ωστόσο ούτε οι υπηρεσίες, αλλά ούτε οι εταιρείες φαίνεται ότι παρουσιάζουν την ίδια ετοιμότητα.

Και αυτό γιατί, ύστερα από πολυετείς καθυστερήσεις, ενός κρατικού μηχανισμού που εμφανίζεται ανέτοιμος να τρέξει με τις απαιτούμενες ταχύτητες τις διαδικασίες, οι ίδιες οι εταιρείες αντιμετωπίζουν σοβαρές δυσκολίες εύρεσης και κυρίως διατήρησης επενδυτών. Η αστάθεια της ελληνικής οικονομικής πραγματικότητας και οι πολυετείς καθυστερήσεις δεν παρέχουν κανένα αίσθημα επενδυτικής ασφάλειας, απωθώντας έτσι ενδιαφερόμενους.

Στόχος και των δύο εταιρειών («Hellenic Seaplanes» και «Ελληνικά Υδατοδρόμια») που επιθυμούν να δραστηριοποιηθούν στον κλάδο ήταν φέτος το καλοκαίρι να εκτελέσουν τις πρώτες ναυλωμένες πτήσεις (τσάρτερ), καθώς οι συνθήκες δεν επέτρεπαν τη διαμόρφωση προγράμματος τακτικών πτήσεων. Ωστόσο, αυτό δεν κατέστη εφικτό ούτε φέτος.

Οι υποψήφιοι επενδυτές, με τους οποίους συνομιλούν οι εταιρείες, παρά το γεγονός ότι βλέπουν εντυπωσιακές ευκαιρίες στη χώρα, κυρίως λόγω της γεωγραφικής κατανομής του τουριστικού προϊόντος, αποθαρρύνονται συνεχώς από τις επαναλαμβανόμενες αναβολές και καθυστερήσεις του ανώριμου (έως και εχθρικού) επενδυτικά περιβάλλοντος.

Σημειώνεται ότι και στο παρελθόν είχαν ξεκινήσει κάποιες εταιρείες πτήσεις με υδροπλάνα. Η μία, ελληνοκαναδικών συμφερόντων, είχε ξεκινήσει το 2004 πτήσεις στο Ιόνιο αλλά και από το Λαύριο με δύο αεροσκάφη. Επικεντρώθηκε στο Ιόνιο τελικώς.

Παράλληλα, το 2009, όταν ανέστειλε τη λειτουργία της η πρώτη εταιρεία, ξεκίνησε τη δραστηριότητά της στις Σποράδες μία ελληνική εταιρεία μεξικανικών συμφερόντων. Αξίζει, βέβαια, να σημειωθεί ότι και οι δύο εταιρείες αναγκάστηκαν να λειτουργήσουν χωρίς σχετικό θεσμικό πλαίσιο.

Αλεξάνδρα Κασσίμη, «Καθημερινή»

Tags:HELLENIC SEAPLANESΕΛΛΗΝΙΚΑ ΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑΥΔΑΤΟΔΡΟΜΙΑΥΔΡΟΠΛΑΝΑ

Σχετικά Άρθρα

«Η αντίστροφη μέτρηση για τα υδροπλάνα έχει αρχίσει», δήλωσε ο Ν. Χαραλάμπους. Συνάντηση με υφ. Μεταφορών
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Τα «Ελληνικά Υδατοδρόμια» συμμετέχουν σε “Κοινοπραξία Ευρωπαϊκών Φορέων” που προωθούν τεχνολογία αιχμής με drones

16 Ιουνίου, 2022
Μαρία Τόκτωρ: Έρχονται τα δυο πρώτα υδροπλάνα, δρομολογούνται επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Μαρία Τόκτωρ: Έρχονται τα δυο πρώτα υδροπλάνα, δρομολογούνται επενδύσεις 180 εκατ. ευρώ

5 Ιουνίου, 2022
O Σπύρος Πατέρας, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ΟΣΕ, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών – ITC 2022
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

ΔΕΗ, Όμιλος PAPADAKIS και Grecian Air Seaplanes / Ελληνικά Υδατοδρόμια στο 5ο Συνέδριο Υποδομών – Μεταφορών

31 Μαΐου, 2022
Η Μαρία Τόκτωρ, Επικεφαλής Ανάπτυξης Grecian Air Seaplanes – Ελληνικά Υδατοδρόμια στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Η Μαρία Τόκτωρ, Επικεφαλής Ανάπτυξης Grecian Air Seaplanes – Ελληνικά Υδατοδρόμια στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών

29 Μαΐου, 2022
Ειδικό ταμείο για τη νησιωτικότητα προωθεί, μέσω της ΕΕ, το υπουργείο Ναυτιλίας
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Νέα εγκύκλιος με τις υπηρεσίες που θα διαβιβάζεται προς εξέταση ο τεχνικός φάκελος υδατοδρομίου

12 Μαΐου, 2022
Προς αδειοδότηση ο τεχνικός φάκελος του υδατοδρομίου της Κυλλήνης. Υδατοδρόμια και σε λίμνη Τάκα και Καλαμάτα
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Διευκρινιστική εγκύκλιος για εκκρεμείς αιτήσεις χορήγησης άδειας υδατοδρομίου

9 Μαΐου, 2022
Επόμενο άρθρο
Πολύπλοκο παζλ το τρένο της Εγνατίας

Σιδηροδρομική Εγνατία; Γιατί;

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία
Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

Μεταφορική εταιρεία στην Ιταλία προσφέρει μπόνους 6.000 ευρώ για να προσελκύσει οδηγούς φορτηγών

4 Ιουλίου, 2022
Εγκρίθηκαν 2,79 εκατ. ευρώ για την προμήθεια συστήματος WAM στην ΥΠΑ

«Μετακομίζει» η Προσέγγιση Αθηνών από το ΚΕΠΑΘΜ στο αεροδρόμιο «Ελ. Βενιζέλος»

30 Ιουνίου, 2022

Απεργιακές κινητοποιήσεις (στάσεις εργασίας, 24ωρες απεργίες), τον Ιούλιο, στον ΟΑΣΘ

4 Ιουλίου, 2022
Αθάνατη Ελλάδα. Δυο φορές, σε 1 εβδομάδα, εγκαινιάστηκε το αεροδρόμιο της Πάρου

Παραχωρούνται “πακέτο” τα 22 κρατικά περιφερειακά αεροδρόμια. Δηλώσεις Γ. Δημητριάδη (Υπερταμείο)

30 Ιουνίου, 2022

Στα 42 έτη το ανώτατο όριο ηλικίας διορισμού για συγκεκριμένες ειδικότητες στον ΟΣΕ

30 Ιουνίου, 2022
Με στάσεις εργασίας στις 5/3 και 24ωρη απεργία στις 6/3 «απαντούν» οι σιδηροδρομικοί στην ιδιωτικοποίηση της ΕΕΣΣΤΥ

24ωρη απεργία κήρυξε ο Πανελλήνιος Σύλλογος Τηλεπικοινωνιακών (AFISO) ΥΠΑ για τις 11 Ιουλίου

30 Ιουνίου, 2022
Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

Τα “αποκαλυπτήρια” της “νέας” ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Μετονομάζεται σε Hellenic Train (pics)

1 Ιουλίου, 2022

Δυο κύριοι ανταγωνιστές δίπλα – δίπλα στο Θριάσιο

4 Ιουλίου, 2022

Στον σταθμό «Νομισματοκοπείο» η νέα αφετηρία των ΚΤΕΛ Αττικής για Ραφήνα, Νέα Μάκρη, Μαραθώνα, Μαρκόπουλο, Λαύριο

10
Από 200 – 600 εκατ. ετησίως οι απώλειες εσόδων από το λαθρεμπόριο καυσίμων

Στα 80 ευρώ η επιδότηση καυσίμων (Fuel Pass) για το τρίμηνο Ιούλιος – Σεπτέμβριος, στα 100 ευρώ στα νησιά

1

Διαθέσιμα στα κινητά, από τον προσεχή Ιούλιο, τα διπλώματα οδήγησης

1
Μάκης Κασιδιάρης, πρόεδρος ΠΟΕΙΑΤΑ: Τα ταξί έχουν χάσει το 90% του έργου τους

Παρατάθηκε έως τα τέλη του 2022 η προθεσμία για αντικατάσταση ταξί που έληξε η ηλικία τους

6 Ιουλίου, 2022

Κρίθηκαν παράνομες οι στάσεις εργασίας στον ΟΑΣΘ για τις 5, 7 και 11 Ιουλίου

6 Ιουλίου, 2022

«Αυθεντικές Εξορμήσεις»: Νέο πρόγραμμα εκδρομών με ολιγάριθμα group από τη Celestyal Cruises

6 Ιουλίου, 2022
Ολοένα και περισσότεροι Έλληνες προτιμούν την κρουαζιέρα. +52% το 2016, στοιχεία της CLIA

Ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για τον τραυματισμό παιδιού στον σταθμό «Μοναστηράκι»

6 Ιουλίου, 2022
Οι πρώην μέτοχοι του ΟΑΣΘ πρέπει να αποζημιωθούν, υποστηρίζει ο Στ. Σιμόπουλος

Κων/νος Ζέρβας: Η Θεσσαλονίκη δεν πρέπει να μείνει χωρίς αστική συγκοινωνία ούτε μία ώρα

6 Ιουλίου, 2022
Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

Hellenic Train: Αναστέλλονται τα δρομολόγια στο τμήμα Άνω Λιόσια – Κάντζα έως τις 15 Ιουλίου

6 Ιουλίου, 2022
Δυναμική ανάκαμψη της επιβατικής κίνησης αναμένει η Fraport το 2022. Δηλώσεις Στ. Σούλτε

St. Schulte, Fraport: Τα προβλήματα στις πτήσεις θα διαρκέσουν μήνες, παρά τις προσλήψεις προσωπικού

6 Ιουλίου, 2022
Άκαρπη η συνάντηση του Γάλλου πρωθυπουργού με τα συνδικάτα. Συνεχίζεται η απεργία στην SNCF

Απεργούν οι εργαζόμενοι της SNCF διεκδικώντας την επαναδιαπραγμάτευση μισθών

6 Ιουλίου, 2022

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Copyright © 2021 All Rights Reserved.

    Powered by iservices logo

    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © 2021 metaforespress.gr

    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα

    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.

    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ