Τρίτη, 17 Ιουνίου, 2025
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΕΙΔΗΣΕΙΣ

    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    “Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΝΑΥΤΙΛΙΑ

    Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

    17 Ιουνίου, 2025
    ΕΤΑΙΡΙΚΑ ΝΕΑ

    Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

    17 Ιουνίου, 2025
    ΟΔΙΚΕΣ

    ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

    17 Ιουνίου, 2025
    ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ

    Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

    17 Ιουνίου, 2025
    MMM

    Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

    17 Ιουνίου, 2025

  • ΜΜΜ
  • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
  • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
  • ΟΔΙΚΕΣ
  • LOGISTICS
  • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
  • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
No Result
Προβολή όλων
Ειδήσεις και νέα για τις επιβατικές και εμπορευματικές μεταφορές
No Result
Προβολή όλων

DB returns to profitable business

vvegiazi by vvegiazi
8 Σεπτεμβρίου, 2022
στο INTERNATIONAL
0
Share on FacebookShare on Twitter
Εκτύπωση άρθρου

Deutsche Bahn (DB) has returned to profitable business. For the first time since the Covid-19 pandemic began, DB has generated an operating profit, returning DB to its path of profitable growth. DB closed out the first half of 2022 with adjusted earnings before interest and taxes (EBIT adjusted) of EUR 876 million. Group revenues increased by 28.4% to roughly EUR 28.0 billion.

Many more passengers used DB’s regional, local and long-distance services. Demand for international freight forwarding and logistics was also higher than ever before. “Our turnaround has been successful,” said Dr. Richard Lutz, CEO of DB, in Berlin. “Demand is booming and we have returned to profitable business.”

Operating profit (EBITD adjusted) was up by around EUR 1.9 billion compared with the first half of 2021. At that time, the global Covid-19 pandemic had driven DB into the red, to the tune of nearly EUR 1 billion. Altogether, DB’s core business lost over EUR 10 billion due to the Covid-19 pandemic. DB Schenker, DB’s logistics subsidiary, made the largest contribution to DB’s current success by far. It nearly doubled its operating profit compared with the first six months of 2021 to around EUR 1.2 billion.

DB CEO Lutz: More ICE trains now than ever before

Earnings, revenues and volume in DB’s core business also rose considerably overall. In the first six months of the year, 59.1 million passengers used DB’s long-distance trains. That was a year-on-year increase of 117%. Some 725 million passengers used DB’s regional and local trains, an increase of 60%. DB’s volume sold in rail passenger transport grew by 109% to 36.4 billion passenger kilometers in the first half of 2022. DB Cargo posted slight increases in revenues (up 5.6%) and volume sold
(up 1.2%), but also faced a negative impact from the war in Ukraine and reduced capacity due to construction.

“The fact that our passengers have returned so quickly shows us that it was definitely the right decision to stay the course even in difficult times and prepare for robust growth with new trains, better service and more staff,” said Lutz. He added that DB had hired roughly 90,000 new employees in Germany since 2019 and had accepted some 19,500 applicants so far in 2022. “We have done a great deal to equip DB for booming demand. More ICE trains serve Germany and Europe now than ever before,” said Lutz.

Although DB has continued to modernize and build at record levels, the rail infrastructure is not currently keeping pace with traffic growth. The result has been more congestion and delays in the rail network. In the first half of 2022, 69.6% of long-distance trains reached their destinations on time. That figure was 79.5% in the first six months of 2021. The overall on-time rate for DB rail passenger services in Germany was 92.5% in the first half of the year. Train kilometer on track infrastructure rose by 2.7% to over 563 million train-path kilometers, around 20 million more than before the Covid-19 pandemic.

Lutz stressed that DB’s current on-time rates and service quality were “not acceptable.” In response to this situation, DB and the German government had joined forces to transform the highly utilized network into a high-performance network and would begin a general overhaul of the busiest corridors starting in 2024. A package of immediate measures would provide relief even sooner. “Anything that can improve the situation for our customers will be our top priority,” Lutz said, adding that development of the high-performance network would not come at the expense of other efforts to modernize the rail infrastructure. Work to upgrade the infrastructure, build new lines and digitalize rail services would also continue unabated. The goal, Lutz said, was to make the infrastructure fit for the future in every way.

DB, together with the German government, continued to invest heavily in the first half of 2022. Net capital expenditures climbed by 3% to EUR 2.7 billion. Gross capital expenditures of EUR 5.4 billion in total were invested primarily in rail infrastructure in Germany, as in previous years. As of June 30, 2022, net financial debt, at EUR 30.5 billion, was 4.8% higher than at the end of the previous year but remained within the expected range.

DB CFO Holle: “Our logistics subsidiary has played a major role in bolstering favorable performance”

CFO Dr. Levin Holle highlighted DB Schenker’s performance in addition to the strong upswing in DB’s core business: “The first half of 2022 was Schenker’s most successful half-year in its 150-year history as a logistics company. DB Schenker played a major role in bolstering the DB’s favorable performance overall.” DB Arriva, DB’s local transport provider in Europe, also made progress in the first half of 2022. The company lifted its adjusted EBIT year on year and performed as expected overall.

Holle cited the sharp rise in inflation, and “ballooning energy prices” in particular, as a major economic challenge. For the short term, he said, energy price hedges were in place for a number of major areas. Ultimately, though, DB was not immune to the overall price trends that would be seen going forward.

There is a great deal of uncertainty associated with the forecast for 2022 as a whole since the war in Ukraine and the Covid-19 pandemic remain unpredictable. Nevertheless, DB expects to close out the year with much higher revenues and a much better operating profit than forecast in March.

DB currently expects an adjusted EBIT of more than EUR 1 billion for the year as a whole. Revenues are expected to grow to more than EUR 54 billion. Together with the German government, which is DB’s sole shareholder, the company plans to increase its capital expenditures in the current year to over EUR 16 billion gross and over EUR 6.5 billion net. Once again, capital expenditures will exceed the previous year’s already high level.

CEO Richard Lutz stressed that DB’s favorable performance would not have been possible without the dedication and passion of DB’s employees. Employees deserved to be recognized for everything they did day in and day out for DB’s customers.

(Deutsche Bahn (DB))

Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Youtube
Ακολουθήστε μας στο επίσημο κανάλι του «m» στο Linkedin
Tags:DBDeutsche Bahn

Σχετικά Άρθρασχετικά

INTERNATIONAL

Sweco awarded multi-year contract with Deutsche Bahn to lead technical efforts for rail expansion in Munich

11 Ιουνίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Επικεντρώνεται στις σιδηροδρομικές δραστηριότητες η Deutsche Bahn μετά την πώληση της DB Schenker

7 Μαΐου, 2025
LOGISTICS

Περνά στην DSV και επίσημα η Schenker, ολοκληρώθηκε η εξαγορά

30 Απριλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Το crash test των επιδόσεων των Γαλλικών (SNCF), Γερμανικών (DB) και Ιταλικών (FS) Σιδηροδρόμων και η επίδραση στην Ελλάδα

23 Απριλίου, 2025
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι (Deutsche Bahn): Περιόρισαν στα 1,8 δισ. ευρώ τις ζημιές του 2024

28 Μαρτίου, 2025
ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ

Δικαστική νίκη της Deutsche Bahn έναντι καρτέλ αεροπορικών εμπορευματικών μεταφορών

24 Φεβρουαρίου, 2025
Επόμενο άρθρο

Management changes at Kuehne+Nagel

Αφήστε μια απάντηση Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Έχω διαβάσεις και αποδέχομαι τους όρους χρήσης.

  • Δημοφιλή
  • Σχόλια
  • Τελευταία

Επίσκεψη του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Χρ. Δήμα στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας

10 Ιουνίου, 2025

Οι εκτιμήσεις του ΕΒΕΠ για τις επιπτώσεις σε τουρισμό, ναυτιλία και εμπόριο από τον πόλεμο Ισραήλ – Ιράν

16 Ιουνίου, 2025

Υπηρεσία αυτόματου περιορισμού ταχύτητας από την Volvo Trucks

11 Ιουνίου, 2025

Αναστολές και τροποποιήσεις δρομολογίων της Hellenic Train λόγω 24ωρης απεργίας στις 17/6 (πίνακας)

16 Ιουνίου, 2025

Σε δημόσια διαβούλευση ως τις 26 Ιουνίου το σχέδιο νόμου για την ασφάλεια στον σιδηρόδρομο

11 Ιουνίου, 2025

Προς εξέλιξη «σταθμό» στα υδροπλάνα, υπό το «άγρυπνο βλέμμα» ανταγωνιστικών (;) μέσων

13 Ιουνίου, 2025

Ομάδα Εργασίας για τη διαχείριση κινδύνων στον σιδηρόδρομο: Ποιο το έργο της και οι συμμετέχοντες

12 Ιουνίου, 2025

ΔΕΗ Fiber: Internet από τη ΔΕΗ με 100% οπτική ίνα και υπερυψηλές ταχύτητες

11 Ιουνίου, 2025

Θριάσιο – Σφίγγα Βοιωτίας: Επανέρχεται στο προσκήνιο η γραμμή που θα «αλλάξει τα πάντα» στα σιδηροδρομικά εμπορεύματα

1

Ερώτηση ΣΥΡΙΖΑ για τις ελλείψεις προσωπικού σε Λιμενικές Αρχές της χώρας

1

Έλαβε ΦΕΚ η σύμβαση παραχώρησης του ΒΟΑΚ (Ηράκλειο – Χανιά)

1

Απαγόρευση κυκλοφορίας φορτηγών άνω των 3,5 τόνων την περίοδο εορτασμού της Πεντηκοστής και του Αγίου Πνεύματος

1

Οι μηχανοδηγοί (ΠΕΠΕ) προχωρούν σε 24ωρη απεργία στις 17 Ιουνίου

1

Κίνδυνος ανατιμήσεων στα καύσιμα. Έκτακτοι έλεγχοι της ΔΙΜΕΑ σε εταιρείες, πρατήρια πώλησης καυσίμων

1

Το (μεγάλο) μποτιλιάρισμα στην Αττική Οδό, οι προτάσεις της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και η «μεγάλη εικόνα»

1

Το μήνυμα του ΣΕΕΝ για την Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας στη Ναυτιλία. Στο 7,8% η απασχόληση στην Ελλάδα

0

“Αποκαλυπτήρια” για τις νέες καμπίνες του Celestyal Discovery της Celestyal, στις 12/12 η πρώτη κρουαζιέρα

17 Ιουνίου, 2025

Αυξημένη κατά 4,8% η διακίνηση επιβατών στα λιμάνια το δ’ τρίμηνο του 2024. Στο -0,8% τα εμπορεύματα

17 Ιουνίου, 2025

Opel Corsa με 50% στα δύο πρώτα μισθώματα για τους συνδρομητές του instacar

17 Ιουνίου, 2025

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Ξεκινά κάλυψη η ιταλική επενδυτική Mediobanca, βλέπει τιμή στόχο τα 28,80 ευρώ

17 Ιουνίου, 2025

Το ταχυδρομείο της επόμενης γενιάς παρουσιάζει η Αυστραλία

17 Ιουνίου, 2025

Η FlixBus ενισχύει το δίκτυό της στη ΝΑ Ευρώπη με νέες γραμμές προς και από την Ελλάδα

17 Ιουνίου, 2025

518 νέα λεωφορεία κυκλοφορούν στην Αττική, στόχος τα 951 έως τα τέλη του έτους

17 Ιουνίου, 2025

Αύξηση μετοχικού κεφαλαίου 1 εκατ. ευρώ πραγματοποίησε η Goldair Rail (Rail Cargo Logistics Goldair)

17 Ιουνίου, 2025
" "

Metaforespress

  • Ταυτότητα
  • Όροι χρήσης
  • Διαφημιστείτε
  • Επικοινωνία

Δείτε Ακόμη

  • Υπόγειος
  • Οικονομία
  • Γνώμη
  • (Ταχο)γράφος
  • Videos

Εγγραφή Νewsletter



    Social Media

    Ακολουθήστε το metaforespress.gr στο google news

    Powered by iservices logo

    Metaforespress
    Χρησιμοποιούμε cookies για την καλύτερη εμπειρία στην ιστοσελίδα μας. Μπορείτε να αλλάξετε τις ρυθμίσεις σας και να αποθηκεύσετε τις προτιμήσεις σας παρακάτω.Ρυθμίσεις CookiesΑποδοχή όλων
    Πολιτική απορρήτου

    Επισκόπηση πολιτικής απορρήτου

    ---
    Απαραίτητα
    Πάντα ενεργοποιημένα
    Τα απαραίτητα cookies είναι απολύτως απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του ιστότοπου. Αυτή η κατηγορία περιλαμβάνει μόνο cookie που διασφαλίζουν βασικές λειτουργίες και δυνατότητες ασφάλειας του ιστότοπου. Αυτά τα cookies δεν αποθηκεύουν προσωπικά στοιχεία.
    ΑΠΟΔΟΧΗ & ΑΠΟΘΗΚΕΥΣΗ
    No Result
    Προβολή όλων
    • ΑΡΧΙΚΗ
    • ΕΙΔΗΣΕΙΣ
    • ΜΜΜ
    • ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΑ
    • ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ
    • ΟΔΙΚΕΣ
    • LOGISTICS
    • ΤΑΧΥΔΡΟΜΕΙΑ
    • ΝΑΥΤΙΛΙΑ
    • ΥΠΟΓΕΙΟΣ

    © metaforespress.gr