Δεν είναι και τόσο… ανεξάρτητες η νέα Αρχή Πολιτικής Αεροπορίας και η «αναδιαρθρωμένη» ΥΠΑ.
Και στις δυο, ο διοικητής επιλέγεται από 5μελή επιτροπή, η οποία αποτελείται από 3 μέλη της ελληνικής κυβέρνησης και 2 μέλη της Ευρωπαϊκής Υπηρεσίας για την Ασφάλεια της Αεροπορίας (EASA – European Aviation Safety Agency).
Είναι φανερό ότι το μοντέλο του υπερΤαμείου «μετανάστευσε» και στις ελεγκτικές και επιχειρησιακές αεροπορικές αρχές της Ελλάδας, η οποία είναι πλήρες μέλος της ΕΕ.
Το ερώτημα είναι εάν στην Ιταλία, τη Γαλλία και τη Γερμανία γίνεται το ίδιο; Δηλαδή, η ΕASA παρεμβαίνει, σε τέτοιο βαθμό, σε αυτές τις χώρες;
Επίσης, πως προέκυψε η ΑΠΑ να λαμβάνει το 20% του Eurocontrol και η ΥΠΑ το 80%;
Η πιστοποίηση και ο έλεγχος των αεροδρομίων δεν ήταν, έτσι κι αλλιώς, συμβατική υποχρέωση του κράτους; Θα πρέπει να επιδοτείται από το Eurocontrol;
Όπως και να έχει, το νέο σχέδιο νόμου για την ΥΠΑ κινείται – σε γενικές γραμμές – στη σωστή κατεύθυνση και δυστυχώς, έπρεπε να αποτελέσει… μνημονιακή υποχρέωση.